Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 02:45
Esthar
Esthar is offline
Hey mensjes,

wat zouden jullie ervan vinden als je vriend pas verhuisd is en met een aantal jongeren in een huis zou wonen waarvan 1 a 2 meisjes altijd bij hem over de vloer komen en je vriend bij die meiden?

Bijv. 1
Mijn vriend zegt dat het gewoon vriendschappelijk is en dat geloof ik wel maar ik krijg er geen fijn gevoel bij als ik mijn vriend bel en ik vraag wat ben je aan het doen en hij zegt ik zit met .... samen een film te kijken (of zoiets)

Bijv. 2
Ik blijf bij mijn vriend slapen en ik slaap altijd langer als hem. Als ik wakker word is hij ineens weg en zit hij dus bij die 2 meiden. Leuk of niet?!

Bijv. 3
Het is lekker weer en mijn vriend wil nooit buiten zitten. Nu ineens wil hij wel buiten zitten omdat die 2 buiten zitten....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2003, 04:17
Verwijderd
Ik zou ook jaloers worden, niet van het feit dat hij daar woont, maar dat hij nu ineens WEL buiten wil zitten omdat zij dat ook doen, en omdat hij opstaat bij jou uit bed en naar HEN gaat.
Sorry ik vind het volkomen redelijk, en tsja ik zou er ook mee zitten, niets vreemds mee. Wel oppassen dat je achter gewone vriendschap niet te veel gaat zoeken... maar ik vind dit ook niet zo leuk klinken voor je.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 07:10
stout!
stout! is offline
Vooral voorbeeld 2 zou ik heel vervelend vinden. Hij kan toch lekker bij jou blijven liggen in plaats van zijn bed uit te springen en bij die meiden te gaan zitten?
Voorbeeld 1 zou ik niet teveel achter zoeken, voorbeeld 3, tsja.. Ik zou het er wel met hem over hebben.
Oud 05-05-2003, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Esthar schreef op 05-05-2003 @ 03:45:
Bijv. 1
Mijn vriend zegt dat het gewoon vriendschappelijk is en dat geloof ik wel maar ik krijg er geen fijn gevoel bij als ik mijn vriend bel en ik vraag wat ben je aan het doen en hij zegt ik zit met .... samen een film te kijken (of zoiets)
Tsja, ze wonen in 1 huis. Dus als hij een filmpje pakt, is het best logisch dat er iemand mee kijkt.

Citaat:
Bijv. 2
Ik blijf bij mijn vriend slapen en ik slaap altijd langer als hem. Als ik wakker word is hij ineens weg en zit hij dus bij die 2 meiden. Leuk of niet?!
Nou, hij wordt dus eerder wakker en gaat dan ws ontbijten. Als die andere meisjes dat dan ook doen, bijv al in de keuken zitten oid, dan is het best logisch dat hij bij ze zit.

Citaat:
Bijv. 3
Het is lekker weer en mijn vriend wil nooit buiten zitten. Nu ineens wil hij wel buiten zitten omdat die 2 buiten zitten....
Die is wel vaag :/
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:10
Verwijderd
ik zou in de eerste 2 situaties niks achter zoeken en de 3e in eerste instantie ook niet, heb ik ook weleens, dan een keer geen zin en daarna een keer wel maakt niet uit met wie, maar als t standaard is dat hij met die meisjes wel buiten gaat zitten en met jou verrekt t maar te doen, dan zou ik toch wel na gaan denken zit daar niks achter.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:12
Verwijderd
Ik zou er dan toch eens met hem over praten.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:31
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 05-05-2003 @ 08:53:
Nou, hij wordt dus eerder wakker en gaat dan ws ontbijten. Als die andere meisjes dat dan ook doen, bijv al in de keuken zitten oid, dan is het best logisch dat hij bij ze zit.
hij kan toch ook lekker in bed blijven liggen zodat je samen wat kan eten later.. desnoods in bed?
mijn vriend is ook altijd veel eerder wakker dan ik en op een gegeven moment zegt ie: wakker worden.. en dan vraag ik hoe laat t is en draai me meestal weer om om verder te slapen.. en dan als ik wakker word ligt ie nog steeds naast me...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 09:40
Verwijderd
Ik zou er ook hartstikke jaloers van worden hoor, je bent echt wel redelijk. Volgens mij klopt er gewoon iets niet. Ik ben erg benieuwd wat hij erop te zeggen heeft als je hem hiermee confronteert (of heb je dat al gedaan?)..
xx
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:46
Poohbear
Poohbear is offline
Ik zou ook jaloers zijn, ik vind dat je best jaloers mag zijn...
maar word niet meteen boos op je vriend, vraag er gewoon eens naar en vertel hem dat je er een minder prettig gevoel bij hebt!
Oud 05-05-2003, 11:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Bijv. 1
Dat lijkt me toch niet zo boeiend? of zijn er meer tv's in huis? Ik vind t ook altijd gezellig om met meerdere mensen TV te kijken ipv in je eentje...

Citaat:
Bijv. 2
Als ie eerder wakker is en dan opstaat is toch niet vreemd, er zijn nou eenmaal mensen die niet in bed kunnen blijven liggen als ze wakker zijn en als je slaapt ben je niet aanspreekbaar terwijl hij wellicht zin heeft in een praatje...

Citaat:
Bijv. 3
Dat vink op zich wel vreemd...
Oud 05-05-2003, 11:53
Verwijderd
Het kan reden zijn om jaloers te worden, maar het hoeft niet. Daarom zou ik zeggen praat erover met hem, vraag om uitleg, laat merken hoe je je voelt.

Voorbeeld 1 vind ik overigens wel een beetje overdreven, ik kan me voorstellen dat het je geen fijn gevoel geeft maar dat is puur omdat die andere persoon een meisje is toch?

Stel nu dat elk voorbeeld zich voordoet alleen dan gaat het om jongens, hoe erg zou het je dan nog dwars zitten? (Op die manier kun je kijken waar hij redelijk is en waar jij redelijk bent, denk ik)
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:55
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou het er wel met hem over hebben en zeggen dat jij je er niet lekker bij voelt.

Voorbeeld 1 zou ik nog wel over heen kunnen komen enzo, maar bij die andere 2 zou ik me ook niet op mn gemak voelen hoor, ik zou me ook een beetje gepasseerd voelen.. Ik zou het idee krijgen dat hij liever bij hen zit dan gezellig nog met mij wat in bed te liggen enzo..

Ik zou er met hem over praten, misschien ervaart hij het zelf heel anders.
Oud 05-05-2003, 14:40
Esthar
Esthar is offline
Ik heb met hem gesproken over deze voorvallen en hij zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken...maar dat is het hem net....ik ben niet bang dat hij vreemdgaat maar ik heb gewoon het gevoel of ik "minder" aandacht krijg....Hij is dan wel net zo lief als eerst maar toch doet het me iets....vooral als ik hem bel en vraagt wat hij aan het doen is....(gewoon uit belangstelling) en hij verteld me dat hij met hen tv aan het kijken is of wat dan ook....verder heeft hij namelijk niet echt veel vriendinnen waar hij veel mee omgaat....we hebben laatst ruzie gehad toen ik er wat van zei...maar ja das wel goed gekomen...misschien zeur ik te veel en misschien moet ik er niet te veel over nadenken....

Bedankt trouwens voor jullie berichtjes...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:16
Verwijderd
Apart hoe juist datgene waarvan iedereen hier zegt dat ze daar wel overheen zouden komen en dat nu geen reden tot zorgen vinden, hetgeen is wat jij het vervelendst vindt?

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag, stel jij belt hem en hij noemt op dat moment een jongensnaam, en is dus met een jongen een film of tv aan het kijken, zou jij dan hetzelfde reageren?

Zo niet, dan denk ik dat je niet 'redelijk' bent met het zorgen maken wat dat betreft, dan is het puur omdat diegene een meisje ziet en jij diegene dan waarschijnlijk toch als concurrentie ervaart of bang bent dat diegene 'leuker' is. Dan kan je vriend er weinig aan doen en moet jij bij jezelf gaan kijken hoe je die angst minder kunt maken..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:23
Verwijderd
hmz, ja ik zou het ook wel erg vinden denk ik, maar k weet van mezelf dat ik soms wel snel jaloers ben, *das heel slecht van me, weet ik* maar ik denk dat je dat gewoon eens tegen je vriend moet zeggen, dat je dat echt vervelend vind.. praten is altijd het beste
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 22:37
Esthar
Esthar is offline
Hij vertelde me net een verhaal.....tjonge jonge

Nu blijkt dat een van die meiden waar ik dus eigenlijk het meest een hekel aan heb zaterdagnacht 3 wildvreemde jongens had uitgenodigt (zomaar). Das nog niet zo erg maar goed ze heeft wel 8 maanden een vriend waar ze ook mee samenwoond. Ff voor de duidelijkheid hij is nu voor een half jaar weg....

Ik zei dus dat ik haar nu niet meer vertrouwde en toen zei mijn vriend dat hij nu ook zoiets had van hmmm....dus hij dacht nu ook anders over haar.....Gelukkig....en hij was heel lief aan de telefoon....dus............

XxX
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 13:03
Unexplained
Unexplained is offline
Je haat meisjes waarmee hij in één huis woont?

Waar ben je in godesnaam mee bezig? Het is de bedoeling dat je binnen een relatie elkaar aanvult, elkaar iets geeft - niet beperkt!
Probeer hem alsjeblieft niet te veranderen. Dat mondt toch enkel op een teleurstelling uit. Probeer liever je eigen tolerantie te verhogen, of maak het uit als je niet tegen de manier kunt waarop hij is.

Als mijn vriendin mij zou verbieden met anderen om te gaan, gaat ZIJ uit mijn leven en niet de anderen.
Oud 07-05-2003, 13:18
poesiefox
poesiefox is offline
"Ik zou je het liefste
In een doosje willen doen
En dan bewaren
Heel goed bewaren"'

Maar dat kan dus niet he. En dat weet je best. Hee, het zijn huisgenoten, daar ga je heel vriendschappelijk mee om. Met sommigen wat meer, maar meer dan dat is het echt niet.

Je moet hem wel vertrouwen, waarom zou hij jou niet meer willen? Dan hoef je toch niet bang te zijn dat een ander hem gaat versieren?

Hooguit als jij zo vervelend bezitterig en claimerig gaat doen, daar zou ik ook allergisch voor zijn. Dan komt er een scheur in jullie reatie, en dan heb je het nog zelf voor elkaar gekregen ook.
Oud 07-05-2003, 22:01
cin-D
cin-D is offline
Ja ik begrijp echt wel dat jij je zo voelt,
zo zou ik me ook zekerz voelen,
mijn vriendje woont met 3 vrienden in 1 huis en zelfs als hij met de vriendin van 1 van die vrienden samen is krijg ik al een naar gevoel
ik zou mezelf echt opvreten als ik in dezelfde situatie zat als jou.
Oud 07-05-2003, 22:03
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Citaat:
Hey mensjes,

wat zouden jullie ervan vinden als je vriend pas verhuisd is en met een aantal jongeren in een huis zou wonen waarvan 1 a 2 meisjes altijd bij hem over de vloer komen en je vriend bij die meiden?

Bijv. 1

Bijv. 2

Bijv. 3
Aangezien ik 2 jongens moet indenken.....

zou hun de hersens hebben ingeslagen
Oud 31-05-2003, 01:20
Esthar
Esthar is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 07-05-2003 @ 14:03:
Je haat meisjes waarmee hij in één huis woont?

Waar ben je in godesnaam mee bezig? Het is de bedoeling dat je binnen een relatie elkaar aanvult, elkaar iets geeft - niet beperkt!
Probeer hem alsjeblieft niet te veranderen. Dat mondt toch enkel op een teleurstelling uit. Probeer liever je eigen tolerantie te verhogen, of maak het uit als je niet tegen de manier kunt waarop hij is.

Als mijn vriendin mij zou verbieden met anderen om te gaan, gaat ZIJ uit mijn leven en niet de anderen.

Maar ik verbied mijn vriend niet met andere om te gaan...dan heb je het niet goed gelezen. En als ik dat zo lees hoe jij er over denkt (over je vriendin) zou ik denken dat jullie of net een relatie hebben of een rare relatie!!!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 03:33
Commondude
Commondude is offline
Hij gaat niet veel om met meisjes, en hij ontdekt nu dat er ook andere meisjes zijn die heel leuk zijn.

Vergelijk jezelf qua knapheid met die andere 2 meisjes. Als ze (qua media-begrippen) knapper zijn, en 1 van die meisjes heeft echt interesse in hem, of is verliefd, dan kun je het shaken.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 09:03
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Esthar schreef op 31-05-2003 @ 02:20:
Maar ik verbied mijn vriend niet met andere om te gaan...dan heb je het niet goed gelezen.
Wees eens eerlijk: de afgunst druipt van je post af.
Citaat:
En als ik dat zo lees hoe jij er over denkt (over je vriendin) zou ik denken dat jullie of net een relatie hebben of een rare relatie!!!
Een half jaar, en ik ben er heel gelukkig mee, hoor. Waarom zou ik een rare insteek hebben?
Oud 31-05-2003, 18:51
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik zou best wel boos worden en zeker jaloers zijn..
Ik zou een hartig woorjde met hem spreken en hem duidelijk maken dat als ik er ben dsat ik dat soort dingen dan niet ehct leuk vind..

en als hij dat vreemd vind of niet accepteerd dan toch maar even navragen wat hij allemaal doet met die meisjes
Oud 31-05-2003, 18:58
Loezzel
Loezzel is offline
Ik vind dat je overdrijft hoor.
Wat is er nou erg aan als je vriend met een ander meisje TV zit te kijken?
Daaruit maak ik op dat je hem niet helemaal vertrouwt. Waarom zou je anders zo achterdochtig zijn over het feit dat hij met andere meisjes TV kijkt? Zou je ook zo achterdochtig zijn als hij met een andere jongen TV kijkt?
Als hij nog steeds heel lief voor je is en geen GEKKE dingen doet met die meisjes, is er niets aan de hand en heb je geen reden om zo te doen...
Reageren

Regels voor berichten