Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2003, 10:14
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
lijkt me een duidelijke vraag...
ik zit hier namelijk zelf best wel mee, en ik heb daardoor best vaak last van huilbuien enzo, heb daar een of ander natuurlijk pilletje voor --> nervival<-- ( tabletten, 3 maal daags 1 a 2 tabletten ) en voor de examens zelf propranolol ( van de huisarts, 3 maal daags 1 tablet )

wat mij opvalt is dat er bij mij in de klas helemaal niemand is van wie ik weet dat ze er ook zo'n last van hebben ...

jullie??
Oud 01-05-2003, 10:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik, pffff.... loop helemaal te stressen, maar slik passiflora complex, is plantaardig, en helpt heel goed.
Oud 01-05-2003, 10:20
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-05-2003 @ 14:46:
Ik, pffff.... loop helemaal te stressen, maar slik passiflora complex, is plantaardig, en helpt heel goed.
heb je dat ook bij zo'n kruidenzaakje gekocht?
zo'n zweefwinkeltje?
Oud 01-05-2003, 10:22
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 01-05-2003 @ 11:20:
heb je dat ook bij zo'n kruidenzaakje gekocht?
zo'n zweefwinkeltje?
Uh... eigenlijk koop ik het bij kruitvat (alleen deze week was het daar uitverkocht en moest ik mijn voorraden bij de albert heyn inslaan... had de laatste potjes )
Oud 01-05-2003, 10:28
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-05-2003 @ 11:22:
Uh... eigenlijk koop ik het bij kruitvat (alleen deze week was het daar uitverkocht en moest ik mijn voorraden bij de albert heyn inslaan... had de laatste potjes )
Ah, dan haal ik me dat zo ook eventjes....

Zelf ben ik echt super gestresst, slaap slecht etc... dus dat zal me wel helpen dan...
Oud 01-05-2003, 10:28
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-05-2003 @ 14:52:
ooooooooh.....
uitverkocht
veel slikkers dus
Oud 01-05-2003, 10:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 01-05-2003 @ 11:28:
ooooooooh.....
uitverkocht
veel slikkers dus
jah... is echt een ramp. er staat ook 'bij nnerlijke onrust en stress situaties" op het doosje, dus dan denkt iedereen "dat neem ik even mee!". Toen ik bij de AH 3 potjes zag staan, heb ik ze allemaal meegenomen, zit ik tot na m'n examen goed!
P.S. als je zo slecht slaapt, moet je eens Dormeasan (van A. vogel) druppels proberen. Het is vreselijk goor (alsof je vloeibare gympies opdrinkt), maar het werkt wel (en is plantaardig).

Laatst gewijzigd op 01-05-2003 om 10:34.
Oud 01-05-2003, 10:59
lovelyluna
lovelyluna is offline
ja..de examens zijn nog niet eens begonnen en ik ben al kei gestresst...als ik zak week echt niet wat ik moet doen hoor..ik wil echt zo graag slagen maar ik kan veel vakken gewoon echt niet! zoals biologie, wiskunde, kunstgeschiedenis(tekenen theorie ) misschien tips voor mij..?
ik denk dat ik ook maar naar de dokter ga voor pillen waar ik beetje rustig van word want dit is niet normaal, zit mezelf helemaal op te fokken...
Oud 01-05-2003, 11:46
spacemancraig
spacemancraig is offline
Citaat:
lovelyluna schreef op 01-05-2003 @ 11:59:
ja..de examens zijn nog niet eens begonnen en ik ben al kei gestresst...als ik zak week echt niet wat ik moet doen hoor..ik wil echt zo graag slagen maar ik kan veel vakken gewoon echt niet! zoals biologie, wiskunde, kunstgeschiedenis(tekenen theorie ) misschien tips voor mij..?
ik denk dat ik ook maar naar de dokter ga voor pillen waar ik beetje rustig van word want dit is niet normaal, zit mezelf helemaal op te fokken...
relaxxxxx, je haalt het heus wel. examens zijn veel makkelijker dan de gemiddelde toets.
Oud 01-05-2003, 12:15
Basia
Basia is offline
stress ??
ben vandaag maar es begonnen met leren....
proefexamens enzo ben ik al wel al lang aan t maken dus is eigenlijk ook al leren...

en die stress...die zal bij mij wel komen als ik vlak voor de examens tot de conclusie kom dat ik een beetje te laat ben begonnen...
Oud 01-05-2003, 12:53
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
spacemancraig schreef op 01-05-2003 @ 16:16:
relaxxxxx, je haalt het heus wel. examens zijn veel makkelijker dan de gemiddelde toets.

zou wel mooi wezen
Oud 01-05-2003, 13:51
Lynn
Lynn is offline
Om eerlijk te zijn heb ik nu nergens last van. Ik slaap prima enzo .
Twee weken geleden toen ik onder de douche stond had ik wel ineens zo'n vlaag van "Hooow, k*t..nu moeten we echt binnen 4 weken examen doen! Shiiiit..ik ken er nix van..". Dat gedoe .
Nu heb ik alleen de halve vakantie al geleerd, heb het gevoel dat het me wel gaat lukken en tja...dan stress ik ook niet zoveel. Ben van mezelf al wel behoorlijk stress-vast, geloof ik.
Oud 01-05-2003, 15:27
lingua
lingua is offline
Citaat:
lovelyluna schreef op 01-05-2003 @ 11:59:
hey, welk vakkepaket heb je? en welke sector?
Oud 01-05-2003, 16:33
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 01-05-2003 @ 11:16:
Ik heb het net lopen zoeken, maar kon niets vinden.. Ben maar voor Valeriaan gegaan ('rust in tijden van spanning') lijkt me ook wel ok...
Oud 01-05-2003, 19:03
Nona
Nona is offline
Ja, ik loop ook helemaal te stressen. Heb ik anders nooit, maar ik denk dat het nu gewoon allemaal te veel in 1 x is. Eerst die leraren die alles af moeten hebben, profielwerkstuk dat (op onze hele school) niet wilde lukken, mondelingen, laatste herkansingen... Ik word gewoon helemaal gestoord en ik zit bijna iedere avond te janken. Ik denk dat ik dat van Kruidvat ook maar eens moet proberen...
Oud 01-05-2003, 19:12
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Pak die rust mensen. Bedenk dat er elk jaar maar een paar mensen zakken. Als je gewoon normaal je werk hebt gedaan dan kan er niets misgaan. Dat examen wordt echt opgeblazen; het is maar een toets hoor.
Oud 01-05-2003, 19:15
m@rie
m@rie is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 01-05-2003 @ 20:12:
Pak die rust mensen. Bedenk dat er elk jaar maar een paar mensen zakken. Als je gewoon normaal je werk hebt gedaan dan kan er niets misgaan. Dat examen wordt echt opgeblazen; het is maar een toets hoor.
Inderdaad.
Zo denk ik er ook over.

Relax
Oud 01-05-2003, 19:57
Nona
Nona is offline
Ik wou dat ik er zo over kon denken!
Oud 01-05-2003, 20:05
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik sluit me aan bij FF4-Ever en m@rie.

Misschien dat bij mij de stress een paar dagen voor het begin van de examens alsnog toeslaat, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.
Oud 01-05-2003, 20:31
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Ja, en dan hoor je net bij degenen die gezakt zijn Ik begin zelf al een beetje te stressen omdat ik me niet helemaal aan mn planning heb gehouden. En ik moet gewoon slagen van mezelf.

En zoals jij zegt 'het is maar een toets hoor'. Ja het is idd gewoon een toets, maar het is mssn wel de belangrijkste toets. Want als je dit niet haalt dus geen diploma en zonder diploma v. midd. school zal je nie ver schoppen. Tis mssn wel overdreven, maar nog een jaartje de 6e doen lijkt me nou niet een geweldige gedachte. k moet er niet aandenken!
Oud 01-05-2003, 20:33
Nuck
Nuck is offline
Ik heb echt helemaal geen last van stress. Het lukt allemaal wel .
Oud 02-05-2003, 10:05
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
@Moon schreef op 01-05-2003 @ 21:31:
En zoals jij zegt 'het is maar een toets hoor'. Ja het is idd gewoon een toets, maar het is mssn wel de belangrijkste toets. Want als je dit niet haalt dus geen diploma en zonder diploma v. midd. school zal je nie ver schoppen. Tis mssn wel overdreven, maar nog een jaartje de 6e doen lijkt me nou niet een geweldige gedachte. k moet er niet aandenken!
Als je de afgelopen 3 jaar (in jouw geval dan) gewoon normaal je werk gedaan hebt dan slaag je. Het examen gaat voor de meeste vakken over onderwerpen die je al lang en breed behandeld hebt; en waarschijnlijk ook al getoetst hebt (zo niet met een toets, dan wel met een po). Als je voor die toets een 7 haalde, waarom je dan nog druk maken over een overkoepelende (dus meer globale) toets aan het eind van 6e?
Heb toch eens vertrouwen in jezelf, het komt allemaal wel goed!
Oud 02-05-2003, 17:08
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-05-2003 @ 17:33:
Ik heb het net lopen zoeken, maar kon niets vinden.. Ben maar voor Valeriaan gegaan ('rust in tijden van spanning') lijkt me ook wel ok...
Heb ik geloof ik ook wel es gebruikt, waren dat geen blauwe pilletjes? Ik kon niet tegen die kleurstof (allergisch, grom...), en in plaats van Rust en Kalmte werd het Chaos en Hysterie, m'n ouders konden me van het plafon afschrapen (maar het kan ook plantival zijn geweest, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd voor ik dit vond )
Oud 05-05-2003, 13:13
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
lijkt net of jullie nu al zijn begonnen met leren
Oud 05-05-2003, 13:53
Verwijderd
ben ik ook, sinds vandaag

en ik ben al aardig gestresst... slik dr nix voor, maar ga ik misschien nog wel doen...
Advertentie
Oud 05-05-2003, 15:28
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Ja, maar wanneer heb je 'normaal je werk gedaan'? Ik sta nu overal voldoende voor, maar ik heb zeker ook veel onvoldoendes gehaald (vooral voor biologie).
Oud 05-05-2003, 16:26
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik zit vooral te stressen als ik ontspan. neem ik niet te lang pauze? had ik nou écht niet nog even door kunnen gaan? sta ik wel op tijd op? Ik vraag me af: stel dat mijn grootste Angst uitkomt, en ik zit inderdaad nog de avond voor een examen om half 12 in de boeken: bij hoeveel uur ontspanning per dag kan ik zeggen 'ik had echt niet meer moeten leren, ik heb er alles aan gedaan" en na hoeveel uur per dag moet ik me schuldig voelen dat ik net wat meer eraan heb gedaan? zzzzzzzucht....
Oud 05-05-2003, 16:39
Verwijderd
Nee, niet echt. Ik ben gewoon aan het leren, maar ik heb niet echt het idee dat ik voor mijn eindexamen aan het leren ben. Alhoewel ik, als ik me realiseer dat ik over 2 weken moet beginnen, soms toch wel een lichte kriebel in m'n buik voel.
Ach.... ik vermoed dat ik over 1,5 week al een stuk zenuwachtiger ben
Oud 05-05-2003, 17:07
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 01-05-2003 @ 11:14:
lijkt me een duidelijke vraag...
ik zit hier namelijk zelf best wel mee, en ik heb daardoor best vaak last van huilbuien enzo, heb daar een of ander natuurlijk pilletje voor --> nervival<-- ( tabletten, 3 maal daags 1 a 2 tabletten ) en voor de examens zelf propranolol ( van de huisarts, 3 maal daags 1 tablet )

wat mij opvalt is dat er bij mij in de klas helemaal niemand is van wie ik weet dat ze er ook zo'n last van hebben ...

jullie??
hahah toevallig, ik heb vandaag ook mn recept gehaald en die nervovit, en ik heb zojusit ook hevig lopen janken uit stress, toen moest ik echt ff nasar buiten, en dat terwijl ik nog nix heb geleerd, of dat is juist het probleem....

werken de pilletjes?
Oud 05-05-2003, 17:53
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
summer1986 schreef op 05-05-2003 @ 16:28:
Ja, maar wanneer heb je 'normaal je werk gedaan'? Ik sta nu overal voldoende voor, maar ik heb zeker ook veel onvoldoendes gehaald (vooral voor biologie).
Nou kijk, je zegt dat je overal voldoende voor staat. Hieruit kan je opmaken dat je de stof dus voldoende beheerst (tenzij je school slecht is natuurlijk ). Het enige wat je nu nog rest is rustig even de stof ophalen. Nieuwe dingen leren is voor jou dus niet nodig want je staat overal voldoende voor (en zoals we net al zagen, is daar dus uit op te maken dat je de stof voldoende hebt beheerst).
En als je met alleen maar voldoendes je examen in gaat, dan mag je ook nog eens 2 flinke uitschuivers maken (zolang ze maar niet allebei in je profieldeel zitten). Als ik jou was zou ik gewoon rustig door leren en je vooral niet gek laten maken door al die mensen die lopen te stressen over hoeveel ze allemaal wel niet moeten doen.

ps: alvast gefeli met je diploma
Oud 06-05-2003, 15:35
kiki is de naam
kiki is de naam is offline
ik was vroeger voor proefwerken ook altijd vrij zenuwachtig... en toen in de vierde bedacht ik voor een proefwerk: ik kan er nu toch niets meer aan veranderen en liet ik het wel over me heen komen...
nu beginnen echter de zenuwen weer wel toe te slaan...er hangt meer vanaf, als ik het nu slecht maak, kan ik een heel jaar overnieuw doen...
de stress is nu nog niet erg maar ik weet zeker dat die volgende week meer en meer wordt...ik ga ook van die pilletjes slikken, we hebben er thuis nog wel staan maar mama had een artikel in de krant uitgeknipt voor me...denk dat ik die maar ff ga halen...
ondanks dat ik ook altijd veel stress is mijn advies: blijf rustig, ik heb echt van veel mensen gehoord dat het examen meevalt (vraag me ook af hoe dat dan kan?! wordt het echt zo opgeblazen!? ) en ga elkaar voor het examen niet zitten opfokken van wat was dit of dat ook alweer...op dat moment kun je er niets meer aan veranderen en alleen maar het beste ervan proberen te maken...gewoon goed nadenken...
sterkte en succes
Oud 07-05-2003, 12:55
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
Ik ben gister begonnen stress heb ik niet... komt denk ik wel als het nogf maar 1 dag is
Oud 07-05-2003, 13:01
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 05-05-2003 @ 21:37:
hahah toevallig, ik heb vandaag ook mn recept gehaald en die nervovit, en ik heb zojusit ook hevig lopen janken uit stress, toen moest ik echt ff nasar buiten, en dat terwijl ik nog nix heb geleerd, of dat is juist het probleem....

werken de pilletjes?
ehmz... nervival help bij mij voor geen meter, maar propranolol wel...mn ma heeft vanmorgen de dokter weer gebeld of ik niet nu alweer propranolol kan krijgen...
Oud 07-05-2003, 13:19
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
neh helemaal geen last van, komt wel goed
Oud 07-05-2003, 15:09
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef:
loopt de stress al op?
oh yeah...
Citaat:
Mortischa schreef op 05-05-2003 @ 18:07:
en dat terwijl ik nog nix heb geleerd, of dat is juist het probleem....
Aisa stout!
Oud 07-05-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
! am mE schreef op 07-05-2003 @ 16:09:
oh yeah...

Aisa stout!
Oud 07-05-2003, 17:01
Ireentje
Ireentje is offline
ik ben ook nogniet begonnen hoor..
Oud 07-05-2003, 18:39
simple creed
simple creed is offline
ik ben gister pas begonnen met leren, heb ook nog geen proefexamens gemaakt
ik heb totaal geen stress omdat ik weet dat ik toch wel slaag

ik heb sowieso nooit last van stress
Oud 07-05-2003, 19:08
Verwijderd
Beetje stress, maar niet super veel. Waarschijnlijk de week in het examen wordt het wel stresserig, maar ja dat is wel gezond denk ik!
Oud 07-05-2003, 23:16
Verwijderd
Eeuh gestresst wel ja. Psycho. Toen ik onder de douche stond wat ik geleerd had ff herhalen. FLipte helemaal toen ik het opeens niet meer wist. maar na goed na te denken wist ik het weer. . Iedereen veel succes met leren voor je examen / en succes met de stresspillen.

Volgens mij helpt een biertje in de avond ofzo wel. Of je favo serie kijken.. ff je mind van examen afzetten. KOMEDIES!!!!
Oud 08-05-2003, 10:34
-ZoNe-
-ZoNe- is offline
waarom stress? Examens zijn veel simpeler dan normale proefwerken... heb nog niks geleerd alleen die proefexamens gemaakt, en tot nu toe nog allemaal voldoende gemaak zijn zo simpel als iets!
Oud 08-05-2003, 11:43
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
-ZoNe- schreef op 08-05-2003 @ 15:04:
waarom stress? Examens zijn veel simpeler dan normale proefwerken... heb nog niks geleerd alleen die proefexamens gemaakt, en tot nu toe nog allemaal voldoende gemaak zijn zo simpel als iets!
mjaah dat is het vage...ik sta overal voldoende voor ( wel 2 vakken onder de 6, ma toch voldoende ) en ik ben eerlijk gezegt ook niet bang dat ik het niet haal. maar onbewust zit ik me toch onnodig druk te maken, waardoor er niet echt veel dagen meer zijn waar ik zonder huilen doorheen kom...

nu heb ik gelukkig voor 20 dagen weer propranol gekregen, dus als het goed is blijven die buien dan weer weg
Oud 08-05-2003, 14:35
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
hahahaha,stress in pubertijd...wahahah.
Alles kan.
Ik heb ook stress.Omdat ik deze periode fulltime werk.Examens heb.En moet leren.En nog veel meer.
Heb het zelfs uitgemaakt met mijn vriendin,omdat ik het te druk heb.Krankzinnig he?

PeaCe
Oud 08-05-2003, 17:07
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 08-05-2003 @ 19:05:
hahahaha,stress in pubertijd...wahahah.
Alles kan.
Ik heb ook stress.Omdat ik deze periode fulltime werk.Examens heb.En moet leren.En nog veel meer.
Heb het zelfs uitgemaakt met mijn vriendin,omdat ik het te druk heb.Krankzinnig he?

PeaCe

wahahaaah.
en nu kun je je ook nog eens niet concentreren op het leren omdat je zo stoned bent als een otter.
wahahaa.
krankzinnig gewoon.
Oud 11-05-2003, 12:07
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 01-05-2003 @ 11:14:
last van huilbuien enzo
Echt wel, dat heb ik ook!! Raar man.. de laatste tijd kan ik zo ineens huilen... Maar ik vind het ook echt superspannend die examens!! (en niet leuk spannend!) Ik wil het gewoon halen!!
Oud 11-05-2003, 12:13
Verwijderd
ja ik ben supergestresst, vaak nachtmeries en als ik dan wakker schrik kan ik niet meer slapen want dan lig ik maar me zorgen te maken over dat kloteexamen...

en als ik aan t leren ben word ik nerveus, ook door de tijdnood denk ik, dus ik slik nu al nervovit en valeriaandruppels, tijdens mijn examen ook denk k

en ik ben heel sjagrijnig, loop mijn ouders uit te schelden en loop om niks te janken idd

deze weken zijn kut
Oud 11-05-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 07-05-2003 @ 14:01:
ehmz... nervival help bij mij voor geen meter, maar propranolol wel...mn ma heeft vanmorgen de dokter weer gebeld of ik niet nu alweer propranolol kan krijgen...
bij mij werkt nervovit wel prima, word jij niet slaprig van die pilletjes waar je een recept voor nodig hebt? ik hou het maar bij homeopatisch denk k
Oud 11-05-2003, 12:20
Verwijderd
hmm ik ben minder gestrest nu ik AK iig al wel heb geleerd...
nu nog 4 andere vakken voorbereiden:

bio/gs/eco/du

maar ik red het wel! (hoop ik)

vroeg slapen 6 uur op vanaf morgen! want na 3 uur moet ik
naar 't ziekenhuis. ma bezoeken long story! dan zou ik ongeveer 7 uur ofzo effectief kunnen leren per dag. en dan nog 2 uurtje in de avond duits doen! perfect gewoon!

SUЯV|vΟR
Oud 12-05-2003, 14:42
MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
Citaat:
bugge schreef op 11-05-2003 @ 16:46:
bij mij werkt nervovit wel prima, word jij niet slaprig van die pilletjes waar je een recept voor nodig hebt? ik hou het maar bij homeopatisch denk k
nee slaperig wordt ik niet...wel rustig...ik huil nu ipv elke dag nog 1 keer in de week ofzo...en met die zweefpilletjes nog wel 5 keer in de week ofzo

dus ik hou het hier maar bij

maar als die andere werken, kun je het idd beter daarbij houden...die zijn vaak wat lichter en kunnen langer gebruikt worden zonder schade aan te richten...
Oud 12-05-2003, 14:57
Freshh~
Freshh~ is offline
*OMG, ben echt zo blij dat ik niet de enigste ben [denk ik namelijk altijd
ik had echt hyper aanvallen [met ademen] echt niet normaal meer.. en veeeel misselijk; huilbuien [alsof ik overspannen ben] daarom ben ik nu al een paar dagen niet naar school geweest
omdat ik nu een soort angst heb opgebouwd: dat ik dus bang ben dat ik misselijk zal worden in de klas [ik heb dan het GEVOEL dat ik niet weg kan]
en dat allemaal voor me examens

en net als jullie hoef ik me ook nergens zorgen over te maken.. alleen aan wiskunde moet ik een beetje trekken.. [enigste onvoldoende]
kortom sta me dus nogal 'onnodig' druk te maken..

ik weet nu wel dat ik als weer heel erg misselijk, draaierig en slap voel dat ik heeeeel goed moet gaan ademen..
ik slip wel allemaal die homepatische middelen, valeriaan enzo..
maar goed ben blij dat ik toch niet de enigste ben ... *

Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 14:59.
Advertentie

Regels voor berichten