Zo'n 2 weken geleden was er een jongen bij mij, en ik was/ben altijd heel bang voor loslaten/kwetsbaar zijn/ed, en toen heb ik zo'n 4 glazen alcohol op, om 'losser' te worden. Hier is mijn lichaam echter helemaal niet gewend aan, ik ben nooit verdergegaan dan 1.
Toen werd ik misselijk, duizelig, en bang, het voelde heel wazig.
Ook toen de alcohol uit mijn bloed weg was voelde ik me nog wazig.
Vorige week in het vliegtuig op de terugreis was er weer vertraging. Ik kan moeilijk omgaan met teleurstellingen, en dingen waar ik niks aan kan doen. Ik wist niet meer hoe ik me nou moest voelen. Of ik mijn kwade gevoel moest toelaten (wat zou kunnen eindigen in een ik-wil-alles-en-iedereen-doodslaan-drama, of het moest 'loslaten' (wat zou eindigen in een niet-over-gaan-zeer-harde-huilbui.
Ik voelde me heen en weer geslingerd tussen die 2 gevoelens, alsof het 2 uitersten waren, en ben terwijl niemand het opmerkte in mezelf gaan bijten. Hier werd ik enigzins rustig van.
Sindsdien, en dat is t vreemde, VOEL ik niks meer. Lijkt het. Net bij zoeken las ik dit:
Lady_x: ik voel me precies zoals jou.. maar het wordt steeds erger... Ik kan nergens meer van genieten... Ik raak gewoon in een sleur, een visieuze cirkel. Ik sta stil. Ik studeer en leer en bouw vrienden op... maar ik ontwikkel niet.. het is leeg, inhoudsloos. Ik geef er allemaal niets om. En dat zit me een beetje dwars, want een jaar geleden had ik ontzettendveel levensvreugde, en wilde ik van alles en nogwat doen, en kon ik veel bereiken, en deed dat ook.... op een of andere manier mis ik mijn impulsieve ikje...
Het erge is dat ik eraan wordt herinnerd hoe levenloos ik nu ben, ivg met vroeger...
dat vond ik heel herkenbaar. Ik heb heel sterk het gevoel dat ik stilsta, dat ik maar blijf duwen tegen iets van lood, water naar de zee brengen, iets hopeloos, de verkeerde weg.
Mijn enthousiasme lijkt wel weg te zijn, ik zie iets met mijn ogen, een mooie natuur ofzo, maar ik ervaar niet dat t mooi is; ik voel t gewoon niet meer!
Alsof alles overloopt, of er helemaal niks is, heel leeg.
Alsof ik er wel ben, maar toch ergens anders verkeer, dus er niet ben.
Ik lach nog wel, maar uit gewoonte, ik voel er niks bij.
Het is vreselijk, en ik weet niet wat ik eraan moet doen.
Het heden is er niet, het verleden en de toekomst, daar voelde ik altijd wat bij, heden=niks. Alles is altijd mooier geweest en word altijd mooier.
Net alsof ik mijn gevoel uitgeschakeld heb.
Ik voel nog wel pijn.
Laatst toen ik bijna bang werd van dat 'gevoel' dat ik niks 'voel', ben ik in mezelf gaan krassen. Ik krijg telkens de neiging om dit te doen, en ik houd mezelf wel tegen, maar ik kan niet beloven dat ik t niet meer doe, want ik weet niet hoe ik anders nog moet voelen of ik leef of dat ik dood ben.
Ik heb t aan mijn ouders verteld, en mensen die ik vertrouw, en we zijn nu ook op zoek naar iets in de psychologische richting, dat wil ik nu zelf ook heel graag.
Maar herkent iemand dit? Wat is er aan te doen? Hoe moet ik mezelf weer laten ervaren?
Ik snap er echt helemaal niks van!
Wat moet ik doen?