Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2002, 11:40
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Ach....die moslims moeten wat minder zeiken denk ik zo maar: elke keer dat sommige van hun 'kankerkaas' roepen wordt ook niet geregistreerd.
eeeeeeeeeey u what'z yo problem...??? Als je onderdrukt wordt door de nederlandersszz is het misschien wel logisch aight dat
je voor jezelf opkomt.. maar aan je reactie te zien snap je dat niet STUPID ASS
Oud 09-04-2002, 11:57
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:

eeeeeeeeeey u what'z yo problem...??? Als je onderdrukt wordt door de nederlandersszz is het misschien wel logisch aight dat

Volgens mij heb jij iets te veel bReEzAaHrTjES gedronken.
Oud 09-04-2002, 14:20
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Volgens mij heb jij iets te veel bReEzAaHrTjES gedronken.
Hij heeft gelijk, zijn reactie is misschien wat lomp, maar hij heeft wel gelijk, die reactie van die gast slaat toch nergens op, reageer nuttig of niet
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:26
PFP
PFP is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:

Nou daar heb ik een goede oplossing voor stuur ze dan terug als ze het hier zo zwaar hebben!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:49
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Hij heeft gelijk, zijn reactie is misschien wat lomp, maar hij heeft wel gelijk, die reactie van die gast slaat toch nergens op, reageer nuttig of niet
Alsof elke allochtoon onderdrukt wordt..... Als je kankerkaas roept ben je geen haar beter dan Janmaat. Veel allochtonen zien zichzelf ten onrechte als slachtoffer. Bovendien is het een zij die dit schreef.

Laatst gewijzigd op 09-04-2002 om 16:52.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 16:52
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:

Alsof elke allochtoon onderdrukt wordt..... Als je kankerkaas roept ben je geen haar beter dan Janmaat.
naja als Janmaat is wel wat overdrijven, maar een punt heb je zeker.
Oud 09-04-2002, 17:32
PFP
PFP is offline
Citaat:
autodropje schreef:

naja als Janmaat is wel wat overdrijven, maar een punt heb je zeker.
.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:08
AGH
AGH is offline
Ach, van beide kanten is het gewoon dom gelul.

De Turk scheld de Nederlander uit en de volgende keer komt de Nederlander voor zichzelf op.
De Nederlander scheld de Turk uit en de keer daarop komt de Turk weer voor zichzelf op.

$DollerChick$ ik ben ook vaak genoeg uitgescholden voor 'kanker blanke' zonder enige reden en als ik dan een reactie geef ben ik de racist.
Ik vind racisme zo'n gemakkelijke uitweg.
Iedereen wordt gediscrimineerd en dat altijd maar aandacht vragen op grond van racisme vind ik nogal goedkoop.

En PFP, ik weet dat je er zeer radicale opvattingen op nahoudt, maar als jij niet blij bent met buitenlanders kun je natuurlijk ook in Texas gaan wonen.

Wanneer een Imam zegt dat homo’s de dood zelf zijn, is dat racisme.
Wanneer 10 jongeren een Marokkaan in elkaar slaan vanwege zijn huidkleur, is dat racisme.
Maar wanneer een Turk mij uitscheld en ik doe iets terug, dan is dat geen racisme.
Als een Nederlander iets had gezegd was de zaak hetzelfde afgelopen.

Ik kan me best voorstellen dat je als buitenlander meemaakt dat er veel vooroordelen over je zijn, maar die zijn er ook over meisjes met geel haar en jongens met een strablad.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 18:12
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
AGH schreef:
Wanneer 10 jongeren een Marokkaan in elkaar slaan vanwege zijn huidkleur, is dat racisme.
Maar wanneer een Turk mij uitscheld en ik doe iets terug, dan is dat geen racisme.
uhm dan is het wel een vorm van racisme, alleen weten veel mensen dat niet ofzo
Oud 09-04-2002, 20:56
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja daarom sinds een aantal maanden scheld ik niemand meer op zijn uiterlijk oftewel achtergrond.

Want je bent zoals je bent klaar!
Zolang die gene mijn respecteert respecteer ik hem!

En ik zal never nooit zelf beginnen met beledigen of geweld en volgens mij heb ik dat tot nu toe nog nooit gedaan in me leven

Vriendlijke Mazzels

PeaCe
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 21:03
batisimon
batisimon is offline
Citaat:
Finntroll schreef:
T zal vast zo zijn, dat moslims zich ook schuldig maken aan het discrimineren van homo's.

Dus ik maak me niet zo druk om dat stukje.
Andersom niet dan?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
batisimon schreef:

Andersom niet dan?
dat is een punt
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 16:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
AGH schreef:

De Turk scheld de Nederlander uit en de volgende keer komt de Nederlander voor zichzelf op.
De Nederlander scheld de Turk uit en de keer daarop komt de Turk weer voor zichzelf op.

$DollerChick$ ik ben ook vaak genoeg uitgescholden voor 'kanker blanke' zonder enige reden en als ik dan een reactie geef ben ik de racist.
Ik vind racisme zo'n gemakkelijke uitweg.
Iedereen wordt gediscrimineerd en dat altijd maar aandacht vragen op grond van racisme vind ik nogal goedkoop.

En PFP, ik weet dat je er zeer radicale opvattingen op nahoudt, maar als jij niet blij bent met buitenlanders kun je natuurlijk ook in Texas gaan wonen.

Ik kan me best voorstellen dat je als buitenlander meemaakt dat er veel vooroordelen over je zijn, maar die zijn er ook over meisjes met geel haar en jongens met een strablad.
*nix aan toe te voegen*
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:31
PFP
PFP is offline
Citaat:
AGH schreef:

En PFP, ik weet dat je er zeer radicale opvattingen op nahoudt, maar als jij niet blij bent met buitenlanders kun je natuurlijk ook in Texas gaan wonen
Texas niet maar zweden ofzow. Reken maar dat ze over 10 jaar je strot uitkomen het word steeds erger daarom vind ik dat we niemand meer binnen moeten laten. Maar emigreren ga ik zeker doen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Maar emigreren ga ik zeker doen.

Wanneer?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:35
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Wanneer?
Wanneer komt het jou uit??? morgen?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Wanneer komt het jou uit??? morgen?

Mij best
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:41
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Mij best
Nou mij ook best als jij betaald want eerder ga ik dit land niet uit want ik word politiek vervolgd buiten NL. En ik ben arbeids ongeschikt en ik heb gauw een kind hier op de wereld gezet. Zielig als ik terug moet he?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:44
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Nou mij ook best als jij betaald want eerder ga ik dit land niet uit want ik word politiek vervolgd buiten NL. En ik ben arbeids ongeschikt en ik heb gauw een kind hier op de wereld gezet. Zielig als ik terug moet he?

Whaha wat zielig voor je jongen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 17:45
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Whaha wat zielig voor je jongen
ja dus dat word een avondje in Den haag protesteren met mijn slaapzak en zielige kindertjes.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 20:38
The Wanderer
The Wanderer is offline
je kunt checken of je homo bent, zag het op discovery:
kijk of je wijsvinger evenlang/korter is als/dan je ringvinger.
Heteros hebben vaker een langere wijsvinger.
(Dit is natuurlijk geen methode zonder fouten)
Oud 11-04-2002, 22:05
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
The Wanderer schreef:
Dat was een onderzoek van niets, en de uitslagen zijn ook nog eens idioot opgeblazen doordat niemand bij de kranten de enorme foutenmarge heeft meegerekend. Bovendien ging het eigenlijk heel ergens anders om.
Oud 12-04-2002, 14:30
AGH
AGH is offline
Worden mensen met kleine wijsvingers dan ook gediscrimineerd?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
@pie schreef:

don't be ignorant... iedereen heeft dat wel eens gehoord...

maar het slaat idd nergens op dat elke moslim dat zou zeggen..

[Dit bericht is aangepast door @pie (21-03-2002).]
ehmmm nou sorry hoor maar kankerkaas heb ik ook echt nog nooit gehoord... wat moet ik me daarbij voorstellen... kaas met op hol geslagen celdeling...? kan niet eens, want kaas heeft geen cellen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:41
PFP
PFP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:

ehmmm nou sorry hoor maar kankerkaas heb ik ook echt nog nooit gehoord... wat moet ik me daarbij voorstellen... kaas met op hol geslagen celdeling...? kan niet eens, want kaas heeft geen cellen.
juist
Schelden heeft geen diepere betekenis
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
The Wanderer schreef:
je kunt checken of je homo bent...?? door naar je wijsvingers te kijken...? ik d8 altijd dat je zoiets bepaalde door erop te letten welk geslacht je het meest aantrekkelijk vindt...?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:47
Freshmaker
Freshmaker is offline
homo's worden veel gediscrimeerd door moslims dus moslims moeten niet zeiken. ik word ook zo vaak gediscrimineerd door moslims.
Oud 14-04-2002, 19:48
Verwijderd
Citaat:
kipjuh! schreef:
homo's zijn niet vies! hoe kan je dat nou zeggen? de meeste zijn heel aardig... ik vind dat ze niet mogen worden gediscrimineerd, ze kunnen er toch ook niks aan doen dat ze als homo zijn geboren!! tssss...pfff... en moslims mogen ook niet gediscrimineerd worden, ze gedragen zich af en toe wel raar, maar je moet ze wel de ruimte geven om rustig hun gangetje te gaan...
mag ik zeggen dat wat jij doet ook een vorm van discriminatie is? ten eerste generaliseer je met "de meeste zijn heel aardig"... k denk dat homo's niet aardig of minder aardig dan hetero's zijn... en "ze kunnen er toch ook niks aan doen dat ze als homo zijn geboren" klinkt alsof je medelijden met ze zou moeten hebben... enneh... "ze gedragen zich af en toe wel raar, maar je moet ze wel de ruimte geven om rustig hun gangetje te gaan... " iedereen gedraagt zich af en toe raar, je moet iedereen de ruimte geven
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Freshmaker schreef:
homo's worden veel gediscrimeerd door moslims dus moslims moeten niet zeiken. ik word ook zo vaak gediscrimineerd door moslims.
dit is een vorm van: je bent zelf niet helemaal perfect dus waag het niet om ook maar het kleinste beetje commentaar te leveren...? in dat geval mag jij hier vast ook niets zeggen, want niemand is helemaal perfect (op één na)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 19:50
PFP
PFP is offline
Citaat:
sarahbressers schreef:

mag ik zeggen dat wat jij doet ook een vorm van discriminatie is? ten eerste generaliseer je met "de meeste zijn heel aardig"... k denk dat homo's niet aardig of minder aardig dan hetero's zijn... en "ze kunnen er toch ook niks aan doen dat ze als homo zijn geboren" klinkt alsof je medelijden met ze zou moeten hebben... enneh... "ze gedragen zich af en toe wel raar, maar je moet ze wel de ruimte geven om rustig hun gangetje te gaan... " iedereen gedraagt zich af en toe raar, je moet iedereen de ruimte geven
Ga een hobby zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:08
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:

Ga een hobby zoeken
wat, nu? maar t is al donker!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ga een hobby zoeken
ga argumenten zoeken
Oud 14-04-2002, 20:47
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Freshmaker schreef:
Whaha en omgekeerd dan he??!! Waarom praat je daar niet over? zwak zeg zo een ''halve reply''
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:48
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ga een hobby zoeken

ga hersencellen zoeken

en ga argumenten zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 20:58
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
PFP, Dutchy en de rest... lief en on-topic reageren ajb.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 11:13
PFP
PFP is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
ok waar ging het ook alweer over
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:37
$dollarchick$
$dollarchick$ is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

EEEEEEEY PEOPLE I AM A LADY...!!! AIGHT??
DOLLAR CHICK !!!!
Oud 16-04-2002, 11:49
@pie
@pie is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:

DOLLAR CHICK !!!!
praat/tik es wat vaker in het nederlands.

Laatst gewijzigd op 16-04-2002 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 17:25
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
$dollarchick$ schreef:

DOLLAR CHICK !!!!
ja sorry
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 18:08
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Oud 16-04-2002, 18:36
PFP
PFP is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef:
Ja daarom sinds een aantal maanden scheld ik niemand meer op zijn uiterlijk oftewel achtergrond.

Want je bent zoals je bent klaar!
Zolang die gene mijn respecteert respecteer ik hem!

En ik zal never nooit zelf beginnen met beledigen of geweld en volgens mij heb ik dat tot nu toe nog nooit gedaan in me leven

Vriendlijke Mazzels

PeaCe
WTF is dit voor een bullshit!!? Zie topic over midden oosten
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 19:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

WTF is dit voor een bullshit!!? Zie topic over midden oosten

Hoezo bullshit? Kan je niet hebben ofzo dat hij dat zegt? Als dat zo is, is het gewoon zo, punt uit, daar mag je je wat mij betreft druk over maken ofzow, veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 22:13
soulless
soulless is offline
Discriminatie is natuurlijk. De vraag is alleen welke gronden voor discriminatie gegrond zijn. Persoonlijk vind ik religie een hele goede grond.
Oud 16-04-2002, 22:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
soulless schreef:
Discriminatie is natuurlijk. De vraag is alleen welke gronden voor discriminatie gegrond zijn. Persoonlijk vind ik religie een hele goede grond.
er zijn wel meer dingen natuurlijk. Dit betekent natuurlijkl niet dat het goed is. Waarom vind je religie een goede grond om te discrimineren? En om welke omstandigheden?
Oud 16-04-2002, 22:40
soulless
soulless is offline
Discriminatie is onderscheid maken. Bijvoorbeeld iemand met een diploma wel aannemen en iemand zonder niet. Dat lijkt me heel natuurlijk.

Religie is geen reden om iemand niet fatsoenlijk te behandelen, maar telkens als ik de keuze heb tussen een religieus en een niet-religieus persoon, en als er verder geen zwaarder wegende omstandigheden zijn zal ik voor de niet-religieuze persoon kiezen.

Religie heeft zn evolutionaire doel uitgediend. Het is momenteel alleen maar belemmerend en veroorzaakt grote conflicten. De hoop die mensen er aan ontlenen is valse hoop. De morele regels zijn een belemmering van je eigen geweten. Religieuze opvoeding is een belemmering van je ontwikkeling naar een objectie open houding.

Gronden als huidskleur en sexuele voorkeur vind ik weer totaal zinloos.
Oud 17-04-2002, 15:46
PFP
PFP is offline
Wie discrimineerd hier nu niet? dat is iets dat je (on)bewust altijd zal doen lijkt me!
vb
je hebt een bakerij en je hebt een verkoper nodig. Er zijn 2 sollicitanten allebei geschikt voor de baan.
1e is een lelijke vrouw/man van 50 jaar

2e is een vrouw/man van 20 jaar in de bloei van zijn of haar leven.

Ik denk dat iedereen wel de 2e zou aannemen.
Ik in ieder geval wel.

dan is dat eigenlijk ook discriminatie
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 18:06
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Wie discrimineerd hier nu niet? dat is iets dat je (on)bewust altijd zal doen lijkt me!
vb
je hebt een bakerij en je hebt een verkoper nodig. Er zijn 2 sollicitanten allebei geschikt voor de baan.

Ik in ieder geval wel.

Idd ja, reply met inhoud hoor(!), het gaat nu eigenlijk alleen meer om discriminatie tegenover homo's en moslims
Met citaat reageren
Oud 17-04-2002, 19:46
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
soulless schreef:
Discriminatie is onderscheid maken. Bijvoorbeeld iemand met een diploma wel aannemen en iemand zonder niet. Dat lijkt me heel natuurlijk.

dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid
Laten we voor het gemak van de discussie jou definitie (nr 2 hier) aannemen voor het woord discriminatie.

Religie is geen reden om iemand niet fatsoenlijk te behandelen, maar telkens als ik de keuze heb tussen een religieus en een niet-religieus persoon, en als er verder geen zwaarder wegende omstandigheden zijn zal ik voor de niet-religieuze persoon kiezen.
Religie heeft zn evolutionaire doel uitgediend. Het is momenteel alleen maar belemmerend en veroorzaakt grote conflicten. De hoop die mensen er aan ontlenen is valse hoop. De morele regels zijn een belemmering van je eigen geweten. Religieuze opvoeding is een belemmering van je ontwikkeling naar een objectie open houding.

Religie kan belemmerend en conflictveroorzakend zijn. Dit hoeft echter niet. Hoop, vals of niet, kan de levensvreugde van mensen bevorderen. Je eigen geweten bestaat sowieso uit morele regels, of die nu op religieuze of andere op andere gronden zijn gebaseerd is irrelevant. Een religieuze opvoeding, als die indoctrinatie of afschermen van andere mogelijkheden inhoud, is inderdaad een belemmering voor een objectieve houding. Religieuzen hoeven echter niet per definitie religieus te zijn opgevoed; de opvoeding hoeft niet zo te zijn zoals ik hier\boven beschreven heb.

Gronden als huidskleur en sexuele voorkeur vind ik weer totaal zinloos.
Net als religie.
Oud 17-04-2002, 19:51
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PFP schreef:
vb

Ik in ieder geval wel.

Iedereen discrimineert wel eens. Ik heb ook wel een kuthomo gezegd. Betekent dit dat het toegestaan moet zijn? Nee.
Oud 17-04-2002, 21:00
PFP
PFP is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Iedereen discrimineert wel eens. Ik heb ook wel een kuthomo gezegd. Betekent dit dat het toegestaan moet zijn? Nee.
wat ik wil zeggen is dat je discriminatie NOOIT uit de samenleving kan bannen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten