Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 09:21
ranonkel
ranonkel is offline
Op dit forum zie ik veel mensen die graag de spanning willen ervaren dmv 'glaasje draaien'.

Bij glaasje draaien kom je in contact met geesten die niet zuiver zijn,het zijn geesten die vaak aan het leven gehecht willen blijven en daarom in de aardse sferen rond blijven dolen.

Ze kunnen je informatie geven maar de informatie is niet zuiver.Bovendien verwachten ze wat terug en dat kan op heel verschillende manieren. Er kan heel veel negativiteit rond je komen.
Het is een gevaarlijke bezigheid,het is beter om deze geesten met rust te laten.

Als je informatie wil hebben die echt belangrijk voor je is(!)vraag dan deze kennis aan je engel.Je engel is een zuiver wezen en kan de informatie aan je doorgeven in een droom bv.
Je engel kan het beste met je in contact komen als je je leven leidt in waarheid en goedheid.
Advertentie
Oud 06-05-2003, 10:19
Verwijderd

Bij glaasje draaien gebeurt er niks. Wacht een maandje ofzo en we zullen het voor je bewijzen.
Oud 06-05-2003, 10:24
dysera
dysera is offline
daar ben ik het niet mee eens dat er met glaasje draaien niks gebeurt want ik heb het zelf ook heel lang iedere dag gedaan
Oud 06-05-2003, 10:48
Evito
Evito is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-05-2003 @ 11:19:

Bij glaasje draaien gebeurt er niks. Wacht een maandje ofzo en we zullen het voor je bewijzen.
wtf heb jij het over?!
Oud 06-05-2003, 10:55
Evolution
Evolution is offline
Citaat:
dysera schreef op 06-05-2003 @ 11:24:
daar ben ik het niet mee eens dat er met glaasje draaien niks gebeurt want ik heb het zelf ook heel lang iedere dag gedaan
waarom elke dag?
Oud 06-05-2003, 11:04
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-05-2003 @ 11:19:

Je hoeft mij niets te bewijzen.
Je hebt geluk dat er niet bij jou gebeurde met glaasje draaien,misschien een goede bescherming.
Oud 06-05-2003, 12:14
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
"Als je informatie wil hebben die echt belangrijk voor je is(!)vraag dan deze kennis aan je engel.Je engel is een zuiver wezen en kan de informatie aan je doorgeven in een droom bv.
Je engel kan het beste met je in contact komen als je je leven leidt in waarheid en goedheid."

hoe weet je dan zeker of " je engel" wel zuiver is dan? misschien is het wel zown stoute engel die zich voordoet als een goeie..?

en ik denk niet dat een engel in je droom kan komen en je ff wat gaat vertellen door beelden ofzo hoor...lijkt me een beetje vreemd....magoed
Oud 06-05-2003, 13:56
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 06-05-2003 @ 10:21:
de waarheid over glaasje draaien
ik vind dat jij je eigen kennis iets te hoog schat.
Hoe weet jij wat 'de waarheid' is en wat niet? hoe weet jij dat die engel van je wel bestaat en wel te vertruwen is? enw aarom noem je dat 'de waarheid'?
ik denk niet dat er een waarheid over glaasje draaien, ieder mag gelovem wat ie wil, ik geloof zelf dat het grote onzin is, er is altijd wel iemand die het glaasje laat trillen of zo, paniek om niks.maar dat is mijn mening, en jou mening weten we al.
Oud 06-05-2003, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 06-05-2003 @ 11:48:
wtf heb jij het over?!
Over dat we het nu echt een keer gaan proberen. Weer. Met meer mensen, zodat er misschien ook wat te bewijzen valt.
Oud 06-05-2003, 23:12
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 06-05-2003 @ 11:55:
waarom elke dag?
Omdat dat kreng van een glas water blijkbaar kapot was en het niet deed
Oud 07-05-2003, 10:16
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
dysera schreef op 06-05-2003 @ 11:24:
Ja en? Je leeft toch ook nog?
Oud 07-05-2003, 12:02
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 06-05-2003 @ 14:56:
ik vind dat jij je eigen kennis iets te hoog schat.
Hoe weet jij wat 'de waarheid' is en wat niet? hoe weet jij dat die engel van je wel bestaat en wel te vertruwen is? enw aarom noem je dat 'de waarheid'?
ik denk niet dat er een waarheid over glaasje draaien, ieder mag gelovem wat ie wil, ik geloof zelf dat het grote onzin is, er is altijd wel iemand die het glaasje laat trillen of zo, paniek om niks.maar dat is mijn mening, en jou mening weten we al.
Ik zou willen dat het onzin was.
Een engel is geen overleden persoon,een engel is een lichtwezen en daarom zuiver.
De geesten die zich 'lenen'voor glaasje draaien hebben geen zuivere bedoelingen.Het zijn geesten van overledenen die hier wensen te blijven en erg gehecht zijn aan het leven.(lees de fysieke/materiele wereld). Je hoeft mij niet te geloven maar ik weet de waarheid.
Oud 07-05-2003, 12:04
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 06-05-2003 @ 13:14:
"Als je informatie wil hebben die echt belangrijk voor je is(!)vraag dan deze kennis aan je engel.Je engel is een zuiver wezen en kan de informatie aan je doorgeven in een droom bv.
Je engel kan het beste met je in contact komen als je je leven leidt in waarheid en goedheid."

hoe weet je dan zeker of " je engel" wel zuiver is dan? misschien is het wel zown stoute engel die zich voordoet als een goeie..?

en ik denk niet dat een engel in je droom kan komen en je ff wat gaat vertellen door beelden ofzo hoor...lijkt me een beetje vreemd....magoed

Jouw beschermengel is altijd zuiver..
Oud 07-05-2003, 12:09
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 07-05-2003 @ 13:02:
Je hoeft mij niet te geloven maar ik weet de waarheid.
jij weet DE waarheid.... dat noem ik nou eigendunk. Vind je jezelf dan zo'n hoog persoon dat jij de absolute waarheid weet? De waarheid die ieder ander persoon niet weet? Jij bent een verlicht persoon??

waarheid is superrelatief. Echt de waarheid is voor geneenmens berijkbaar denk ik. En ik denk zeker niet voor jou, want als je DE waarheid zou weten zou je hem niet zo opdringen aan ons, ik denk dat je dan juist voorzichtiger zou zijn. Omdat iedereen de waarheid zelf moet ontdekken en niet opgedringt moet krijgen.
Oud 07-05-2003, 14:49
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 07-05-2003 @ 13:09:
jij weet DE waarheid.... dat noem ik nou eigendunk. Vind je jezelf dan zo'n hoog persoon dat jij de absolute waarheid weet? De waarheid die ieder ander persoon niet weet? Jij bent een verlicht persoon??

waarheid is superrelatief. Echt de waarheid is voor geneenmens berijkbaar denk ik. En ik denk zeker niet voor jou, want als je DE waarheid zou weten zou je hem niet zo opdringen aan ons, ik denk dat je dan juist voorzichtiger zou zijn. Omdat iedereen de waarheid zelf moet ontdekken en niet opgedringt moet krijgen.
Daar ben ik het mee eens, bovendien is de waarheid toch niet voor iedereen hetzelfde? Wat de 1 harde waarheid vind ("ik heb het toch met eigen ogen gezien?") kan de ander juist geen waarheid vinden ("Maar wetenschappelijke tests hebben het tegendeel bewezen")
Het is aan ons allemaal de waarheid zelf te ontdekken, als iemand ons het nu allemaal precies zou vertellen, zouden we het toch niet geloven. Er is niets zeker en je moet dus ook niet denken dat je wijs genoeg bent om in je eentje te oordelen over de waarheid, want dat ben je niet.
Oud 07-05-2003, 14:54
Tjaslon
Tjaslon is offline
Ranonkel, hoe "weet" jij die waarheid dan?
Oud 07-05-2003, 18:51
gothicje
gothicje is offline
ach iedereen heeft zo zijn eigen waarheid
niemand weet het zeker, iedereen gelooft op zijn eigen manier in dingen
ik vat het maar op als een waarschuwing...
een beschermengel, hum heeft iedereen die (kheb er veel over gelezen, ik bedoel het meer spottend) werkt die van mij dan ook?

maar hoe zou je dan contact leggen met je beschermengel?

ik geloof niet zomaar alles zonder dat ik het met mijn eigen ogen heb gezien, dus vat dit allemaal alsjeblieft niet op als een belediging
Oud 07-05-2003, 20:02
Agnès
Agnès is offline
Citaat:
Op dit forum zie ik veel mensen die graag de spanning willen ervaren dmv 'glaasje draaien'.

Bij glaasje draaien kom je in contact met geesten die niet zuiver zijn,het zijn geesten die vaak aan het leven gehecht willen blijven en daarom in de aardse sferen rond blijven dolen.

Ze kunnen je informatie geven maar de informatie is niet zuiver.Bovendien verwachten ze wat terug en dat kan op heel verschillende manieren. Er kan heel veel negativiteit rond je komen.
Het is een gevaarlijke bezigheid,het is beter om deze geesten met rust te laten.

Als je informatie wil hebben die echt belangrijk voor je is(!)vraag dan deze kennis aan je engel.Je engel is een zuiver wezen en kan de informatie aan je doorgeven in een droom bv.
Je engel kan het beste met je in contact komen als je je leven leidt in waarheid en goedheid.
hmm ja engelen....
Oud 08-05-2003, 09:18
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
prinses eowyn schreef op 07-05-2003 @ 15:49:
Daar ben ik het mee eens, bovendien is de waarheid toch niet voor iedereen hetzelfde? Wat de 1 harde waarheid vind ("ik heb het toch met eigen ogen gezien?") kan de ander juist geen waarheid vinden ("Maar wetenschappelijke tests hebben het tegendeel bewezen")
Het is aan ons allemaal de waarheid zelf te ontdekken, als iemand ons het nu allemaal precies zou vertellen, zouden we het toch niet geloven. Er is niets zeker en je moet dus ook niet denken dat je wijs genoeg bent om in je eentje te oordelen over de waarheid, want dat ben je niet.
DANK!!!!!!!!!

Ik denk overigens wel dat er een echte waarheid is.. zeg maar de ware waarheid, maar ik denk dat die voor mensen onberijkbaar is. Volgens mij is het redelijk gevaarlijk om DE ware waarheid te weten...
Oud 08-05-2003, 10:39
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 07-05-2003 @ 13:09:

Het is zeker niet de bedoeling om de waarheid op te dringen aan mensen,het enige wat ik wil bereiken is,dat mensen bewust leren worden.
Wat is nu de werkelijke noodzaak om glaasje te draaien? Welke spanning vind men leuk hieraan? Welke wijsheid denk je ermee te bereiken?
Oud 08-05-2003, 10:41
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 10:18:
DANK!!!!!!!!!

Ik denk overigens wel dat er een echte waarheid is.. zeg maar de ware waarheid, maar ik denk dat die voor mensen onberijkbaar is. Volgens mij is het redelijk gevaarlijk om DE ware waarheid te weten...

Het is heel zwaar om de waarheid te weten,dat klopt.
En waarom? Omdat je gaat inzien dat zoveel mensen zo onbewust leven en welke gevolgen dat heeft.
Oud 08-05-2003, 10:42
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:39:
Het is zeker niet de bedoeling om de waarheid op te dringen aan mensen,het enige wat ik wil bereiken is,dat mensen bewust leren worden.
Wat is nu de werkelijke noodzaak om glaasje te draaien? Welke spanning vind men leuk hieraan? Welke wijsheid denk je ermee te bereiken?
de werkelijke noodzaak is voor iedereen anders. dat het spannend of leuk is is voor sommige mensen gewoon hun werkelijke noodzaak. Maar waarom zeg je dat jij DE waarheid kent als je alleen maar wilt bereiken dat mensen bewust gaan denken? dat is toch absurd?
Oud 08-05-2003, 10:49
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 11:42:
de werkelijke noodzaak is voor iedereen anders. dat het spannend of leuk is is voor sommige mensen gewoon hun werkelijke noodzaak. Maar waarom zeg je dat jij DE waarheid kent als je alleen maar wilt bereiken dat mensen bewust gaan denken? dat is toch absurd?
Nou,omdat ik zou willen dat mensen anders naar dit fenomeen van glaasje draaien gaan kijken,ik weet dat het gevaarlijk is.
Misschien dat mensen meer bewust worden van waar ze mee bezig zijn en waarom.
Is het niet zinvol om te weten als je ergens schade toebrengt?
Oud 08-05-2003, 10:52
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:49:
Nou,omdat ik zou willen dat mensen anders naar dit fenomeen van glaasje draaien gaan kijken,ik weet dat het gevaarlijk is.
Misschien dat mensen meer bewust worden van waar ze mee bezig zijn en waarom.
Is het niet zinvol om te weten als je ergens schade toebrengt?
nou doe je het weer. Je WEET dat het gevaarlijk is. Ik denk dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn als je weet wat je doet. Als je weet wat glaasje draaien doet. Wat het is. En ik denk ook niet dat het schade toebrengt aan iets. Het kan natuurlijk wel maar als je bewust weet wat het is, dan niet.

en als klopt wat ik denk glaasje draaien is, dan is het helemaal niet zo schadelijk als je weet wat er eigenlijk gebeurd. (kan wel schadelijk zijn als je het dan niet weet....)
Oud 08-05-2003, 11:14
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 11:52:
nou doe je het weer. Je WEET dat het gevaarlijk is. Ik denk dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn als je weet wat je doet. Als je weet wat glaasje draaien doet. Wat het is. En ik denk ook niet dat het schade toebrengt aan iets. Het kan natuurlijk wel maar als je bewust weet wat het is, dan niet.

en als klopt wat ik denk glaasje draaien is, dan is het helemaal niet zo schadelijk als je weet wat er eigenlijk gebeurd. (kan wel schadelijk zijn als je het dan niet weet....)

Als jij werkelijk weet wat glaasje draaien is,dan zou je er NIET aan beginnen. Dus je bent er niet bewust van waar of niet?
Kun je mij uitleggen wat glaasje draaien is en van wie de informatie komt die je krijgt?
Advertentie
Oud 08-05-2003, 11:19
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 12:14:
Als jij werkelijk weet wat glaasje draaien is,dan zou je er NIET aan beginnen. Dus je bent er niet bewust van waar of niet?
Kun je mij uitleggen wat glaasje draaien is en van wie de informatie komt die je krijgt?
ik weet niet werkelijk, ik denk. enik begin er wel aan want als klopt wat ik denk is er nix aan.

Kijk ik denk dus (maar dat heb ik ook al eerder gepost) dat je in principe contact maakt met je eigen onderbewuste als je glaasjedraait. Daarom ervaren alle personen die meedoen het anders. Je raakt in een trance en daardoor komen stukjes onderbewuste bovendrijven. Maar het vervelende van je onderbewuste is dat ze niet de letterlijke informatie geeft. Kijk als je zeg maar zo'n 'boodschap' krijgt als: ' morgen word je overreden door een vrachtwagen' dan is dat niet letterlijk. Het is de vorm die je onderbewuste geeft aan je angst om morgen overreden te worden door een vrachtwagen. of om uberhaubt dood te gaan.

maar de info krijg je dus van jezelf
Oud 08-05-2003, 11:48
leviathan
leviathan is offline
wat gaat het jou eigenlijk aan?
als er mensen zijn die glaasje draaien willen moeten ze dat vooral doen, dan komen ze er zelf achter wat er gebeurt en dat werkt veel beter dan zeggen dat het gevaarlijk is of dat het niet werkt.
Oud 08-05-2003, 14:58
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
leviathan schreef op 08-05-2003 @ 12:48:
wat gaat het jou eigenlijk aan?
als er mensen zijn die glaasje draaien willen moeten ze dat vooral doen, dan komen ze er zelf achter wat er gebeurt en dat werkt veel beter dan zeggen dat het gevaarlijk is of dat het niet werkt.
Natuurlijk mag iedereen vrij kiezen om het wel of niet te doen.
Ik wil alleen een waarschuwing geven over de mogelijke gevolgen.
En het gaat mij aan omdat ik weet dat er onrust en negativiteit van komt en ik vind dat ik dat moet melden.

Als er gif gevonden wordt in een bepaald product dan worden mensen ook gewaarschuwd,het is gevaarlijk om het product in te nemen.Vreemd dat dan iedereen het zo goed vind dat er een waarschuwing komt.Toch kan dan ook iedereen zelf bepalen of hij/zij het inneemt.

Het probleem is dat de geestelijke wereld bovenzintuigelijk is en mensen daarom denken dat deze niet bestaat. Dus is een waarschuwing onzin....

Laatst gewijzigd op 08-05-2003 om 15:03.
Oud 08-05-2003, 15:01
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 08-05-2003 @ 12:19:
ik weet niet werkelijk, ik denk. enik begin er wel aan want als klopt wat ik denk is er nix aan.

Kijk ik denk dus (maar dat heb ik ook al eerder gepost) dat je in principe contact maakt met je eigen onderbewuste als je glaasjedraait. Daarom ervaren alle personen die meedoen het anders. Je raakt in een trance en daardoor komen stukjes onderbewuste bovendrijven. Maar het vervelende van je onderbewuste is dat ze niet de letterlijke informatie geeft. Kijk als je zeg maar zo'n 'boodschap' krijgt als: ' morgen word je overreden door een vrachtwagen' dan is dat niet letterlijk. Het is de vorm die je onderbewuste geeft aan je angst om morgen overreden te worden door een vrachtwagen. of om uberhaubt dood te gaan.

maar de info krijg je dus van jezelf
Er zijn betere manieren om tot je onderbewuste te komen,als je denkt dit via glaasje draaien te bereiken dan hou je jezelf voor de gek. Vraag maar bescherming aan je engel als je er echt mee wil beginnen.
Oud 08-05-2003, 15:31
Vanilia
Vanilia is offline
glaasje draaien is gewoon gevaarlijk,
mijn tante heeft t ooit eens gedaan en toen heeft 1 geest haar hele huis overhoop gehaald en allemaal van dat soort dingen.
dus ik zou t echt nooit doen
Oud 08-05-2003, 18:27
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
ik vind het maar vaag....volges mij loop je uit je nek te lullen en zit je in de waan van : woow ik weet de waarheid laat ik ff wat mensen onder de indruk maken van mijn magische ik-weet-het-allemaal krachten

en das mijn waarheid
Oud 08-05-2003, 19:58
Verwijderd
Een echte waarheid bestaat niet. Zelfs al wordt het door de wetenschap aangetoond, alle 'waarheid' is bewust op waarnemingen. Dus één echte waarheid zal er nooit zijn. Toch geloof ik nog steeds niet in glaasje draaien.
Oud 08-05-2003, 22:15
hellion
hellion is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 08-05-2003 @ 20:58:
Een echte waarheid bestaat niet. Zelfs al wordt het door de wetenschap aangetoond, alle 'waarheid' is bewust op waarnemingen. Dus één echte waarheid zal er nooit zijn. Toch geloof ik nog steeds niet in glaasje draaien.
ben het met je eens....er zal nooit 1 echte waarheid zijn. Maar waarom gelooft niemand tegenwoordig meer in glaasje draaien??? Alles moet tegenwoordig wetenschappelijk bewezen zijn voordat mensen iets aannemen zeg
Oud 09-05-2003, 06:34
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 11:39:
Bewust zijn = zelfstandig denken = niet zomaar geloven wat mensen zeggen = zelf onderzoek doen.
Oud 09-05-2003, 08:43
Dominique24!
Dominique24! is offline
Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken met hun glaasje draaien.
Als je niks beters te doen hebt dan glaasje draaien ben je wel erg zielig.
Oud 09-05-2003, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Dominique24! schreef op 09-05-2003 @ 09:43:
Laat ze het maar lekker zelf uitzoeken met hun glaasje draaien.
Als je niks beters te doen hebt dan glaasje draaien ben je wel erg zielig.
...

Weet je, het heeft niet eens zin om hierop te reageren. Jij verdient dus ook een grote mooie .
Oud 09-05-2003, 15:18
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
Citaat:
als mensen die weten wat glaasje draaien is er niet aan beginnen, hoe komt het dan dat er nog steeds word geglaasje draaid. Zitten er soms mensne in een kring aan tafel met een glas te spelen en dan gaan ze per ongeluk glaasje draaie. Lijkt me sterk.
Oud 10-05-2003, 01:16
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 16:01:
Er zijn betere manieren om tot je onderbewuste te komen,als je denkt dit via glaasje draaien te bereiken dan hou je jezelf voor de gek. Vraag maar bescherming aan je engel als je er echt mee wil beginnen.
wie denk jij eigenlijk dat ik ben?

- ik doe niet glaasje draaien
- ik kom op andere manieren tot mn onderbewuste
- en ik heb al bescherming van mijn engel.

dah

soms vind je echt vet irritant ranonkel.. het spijt me
Oud 10-05-2003, 08:50
prinses eowyn
prinses eowyn is offline
ik geloof niet in engelen
Oud 10-05-2003, 11:19
Evito
Evito is offline
Citaat:
Nar'Hyarmen schreef op 10-05-2003 @ 02:16:
wie denk jij eigenlijk dat ik ben?

- ik doe niet glaasje draaien
- ik kom op andere manieren tot mn onderbewuste
- en ik heb al bescherming van mijn engel.

dah

soms vind je echt vet irritant ranonkel.. het spijt me
Ben je boos? Pluk een roos, zet hem op je hoed, dan voel je je snel weer helemaal goed.
Oud 10-05-2003, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Dat weet jij niet, dat weet jij niet, dat weet jij niet. Je dénkt het hoogstens te weten.
Oud 10-05-2003, 11:37
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 08-05-2003 @ 15:58:
Natuurlijk mag iedereen vrij kiezen om het wel of niet te doen.
Ik wil alleen een waarschuwing geven over de mogelijke gevolgen.
En het gaat mij aan omdat ik weet dat er onrust en negativiteit van komt en ik vind dat ik dat moet melden.

Als er gif gevonden wordt in een bepaald product dan worden mensen ook gewaarschuwd,het is gevaarlijk om het product in te nemen.Vreemd dat dan iedereen het zo goed vind dat er een waarschuwing komt.Toch kan dan ook iedereen zelf bepalen of hij/zij het inneemt.

Het probleem is dat de geestelijke wereld bovenzintuigelijk is en mensen daarom denken dat deze niet bestaat. Dus is een waarschuwing onzin....
Gek dat je van gif kan bewijzen dat je er aan doodgaat. Is met glaasje draaien nog nooit gebeurd, ondanks alle mensen die roepen dat ze het gedaan hebben.

En bovendien - engelen bestaan niet.
Oud 10-05-2003, 13:21
Evito
Evito is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 12:37:
Gek dat je van gif kan bewijzen dat je er aan doodgaat. Is met glaasje draaien nog nooit gebeurd, ondanks alle mensen die roepen dat ze het gedaan hebben.

En bovendien - engelen bestaan niet.
Voor de mensen die er contact mee hebben, is de geestelijke wereld net zo bewijsbaar als de fysieke wereld.
Oud 10-05-2003, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 10-05-2003 @ 14:21:
Voor de mensen die er contact mee hebben, is de geestelijke wereld net zo bewijsbaar als de fysieke wereld.
Maar niet in het algemeen. Je kan niet zwart op wit bewijzen dat alles klopt.
Oud 10-05-2003, 18:08
Evito
Evito is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 17:19:
Nee, door de gebreken van de wetenschap. Voor iemand als Ranonkel die zelf contact ervaart met die wereld, is het daarom zeer zorgvuldig te bepalen wat waar is en wat niet. Ranonkel past enkel het 'veritas patet omnibus' principe toe, dat Seneca ons al 2000 jaar geleden meegaf. De waarheid is van iedereen. En voor iedereen. Ze wil ons bewust maken van de waarheid, juist omdat die waarheid van iedereen is.
Oud 10-05-2003, 18:14
Evito
Evito is offline
Citaat:
Morgan schreef op 10-05-2003 @ 17:19:
Wat je vraagt is onmogelijk op dit moment. Zwart op wit is een term die met papier te maken heeft, en papier is iets fysieks. Voor de wetenschap is het op dit moment niet mogelijk concreet proefondervindelijk gegevens van de geestelijke wereld op papier te zetten, zwart op wit. Wat dat betreft zijn we (gelukkig?) nog op onszelf aangewezen om het te voelen en dan voor onszelf te bewijzen. Het initiatief van Ranonkel om ons hier de door haar ervaren waarheid neer te zetten is even liefdevol als kansloos, zo blijkt helaas. Maar goed, al vertrouwt maar één persoon op Ranonkel, dan was het dus toch nuttig dit topic hier te plaatsen. Niet dat ik dat zie gebeuren, want wie uit goedheid handelt, wordt hier blijkbaar arrogant genoemd.
Oud 10-05-2003, 19:59
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Evito schreef op 10-05-2003 @ 12:19:
Ben je boos? Pluk een roos, zet hem op je hoed, dan voel je je snel weer helemaal goed.
nee ik ben niet boos. ja ik was wel boos toen ik dat schreef. niet op ranonkel. maar goed. toch vind ik ranonkel te irritant met haar waarheid die ze aan ons wil opdringen, alsof ze een opperwezen is.
Oud 10-05-2003, 20:23
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik kan wel wat met je opening, ranonkel...
Citaat:
1) Bij glaasje draaien kom je in contact met geesten die niet zuiver zijn,het zijn geesten die vaak aan het leven gehecht willen blijven en daarom in de aardse sferen rond blijven dolen.

2) Als je informatie wil hebben die echt belangrijk voor je is(!)vraag dan deze kennis aan je engel.Je engel is een zuiver wezen en kan de informatie aan je doorgeven in een droom bv.

3) Je engel kan het beste met je in contact komen als je je leven leidt in waarheid en goedheid.

I andere woorden...
1) Bij glaasje draaien laat je perongeluk wat dingen gebeuren en interpreteer je ze vervolgens zoals je ze wil interpreteren - je noemt ze dus maar onzuiver om dat te verklaren ipv te kijken naar de interpretators (mensen)
2) WOW, er zijn ook nog 5 miljard engelen op de wereld (of was het al 6 miljard)... - maar ik zie er nooit één... en alle ""bewijzen"" die mystici aanvoeren voor engelen zijn lichtvlekken op foto's.
3) Aha, dus je wilt weten of het zin heeft om op dat meisje af te stappen en 60 jaar later mag je het pas vragen... nee DAT heeft zin.

En, net als Nar'Hayman, vind ik je irritant maar mij spijt het niet.

Right evito, UITERAARD.
Even kijken, wat wordt er allemaal beweerd...
- telekinese, objecten bewegen met gedachten
- telepathie, communiceren via geest
- toekomst vragen aan onzuivere geesten of zuivere engelen
En jij wilde beweren dat deze dingen niet wetenschappelijk aan te tonen zouden zijn?
Het lijkt me toch best mogelijk om dit aan te tonen.

En ranonkel puur goed en niet arrogant? - nja, goed is niet over te oordelen gezien goed verschilt per persson (en begin nou niet over hogere machten want uit laatste verhaal daarover was af te leiden dat George Bush een hogere levensvorm was)... maar arrogant toch zeker wel. (volgens hem) Wat hij zegt is pure waarheid, zo waar zelfs dat het niet eens meer nodig is te overwegen dat hij er heel misschien naast kan zitten.
Oud 10-05-2003, 20:27
ScatMan.II
ScatMan.II is offline
Mijn waarheid over glaasje draaien: [en eigelijk over alle rituelen die met geesten e.d. te maken hebben...]

T'is ontstaan door iemand die contact wou leggen met de geesten of gewoon door een lolbroek die het andere mensen aanpraatte.
Vervolgens worden mensen bang, want al dat soort geloven, goede en slechte geesten, etc, zijn bedacht door angst en om angst te bestrijden.

Bovendien heb ik nog nooit op het nieuws gehoord over mensen die verongelukt zijn omdat ze glaasje gedraait hebben. Misschien door de alcohol die er vantevoren nog inzat

[edit]
T'is dus zo gevaarlijk als je zelf denkt dat het is... Als jejezelf zo verschrikkelijk bang maakt ervoor dat je niet meer oplet kan het best gebeuren dat je onder een auto komt ja. Of niet.
Oud 10-05-2003, 20:30
Evito
Evito is offline
Citaat:
ScatMan.II schreef op 10-05-2003 @ 21:27:
Mijn waarheid over glaasje draaien: [en eigelijk over alle rituelen die met geesten e.d. te maken hebben...]

T'is ontstaan door iemand die contact wou leggen met de geesten of gewoon door een lolbroek die het andere mensen aanpraatte.
Vervolgens worden mensen bang, want al dat soort geloven, goede en slechte geesten, etc, zijn bedacht door angst en om angst te bestrijden.

Bovendien heb ik nog nooit op het nieuws gehoord over mensen die verongelukt zijn omdat ze glaasje gedraait hebben. Misschien door de alcohol die er vantevoren nog inzat

[edit]
T'is dus zo gevaarlijk als je zelf denkt dat het is... Als jejezelf zo verschrikkelijk bang maakt ervoor dat je niet meer oplet kan het best gebeuren dat je onder een auto komt ja. Of niet.
Nee omdat Harmen Siezen en Carolijn Lillipali het nog nooit gezegd hebben, is het ook niet zo, right. Niemand zegt ook dat je er dood aan gaat hoor.
Advertentie

Regels voor berichten