Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb mijn CursorType op adUseClient staan..
maar ik heb het ook al geprobeerd met adUseServer geprobeerd Code:
Public Sub UpdateUser(I) Dim UAUsername, UAScreenX, UAScreenY, UAPosX, UAPosY, UAChar As String Set RsUpdateAll = New ADODB.Recordset RsUpdateAll.CursorType = adOpenStatic RsUpdateAll.CursorLocation = adUseClient RsUpdateAll.LockType = adLockOptimistic RsUpdateAll.Open "SELECT * FROM accounts", DBConn If RsUpdateAll("CharacterName") = Form1.FGUsers.TextMatrix(I, 5) Then RsUpdateAll("ScreenX").Value = Form1.FGUsers.TextMatrix(I, 1) RsUpdateAll("ScreenY").Value = Form1.FGUsers.TextMatrix(I, 2) RsUpdateAll("posX").Value = Form1.FGUsers.TextMatrix(I, 3) RsUpdateAll("posY").Value = Form1.FGUsers.TextMatrix(I, 4) Exit Sub Else RsUpdateAll.MoveNext End If 'MsgBox UAUsername & vbCrLf & UAScreenX & vbCrLf & UAScreenY & vbCrLf & UAPosX & vbCrLf & UAPosY 'RsUpdateAll.Update 'RsUpdateAll.Close End Sub Hij geeft nu vooral de fout bij RsUpdateAll.Update (hier eruit gecommented) |
![]() |
|
![]() |
Die quotes moeten wel..
anders geeft ie aan dat hij de column niet kon vinden in de DB (en het is dus geen column maar gewoon een waarde die in de column username/charactername staat) dat klopt wel.. maar ik weet dus niet of ik wel WHERE mag en kan gebruiken bij het updaten.. ik heb namelijk voorbeelden waar ze dat niet bij doen en waar het updaten wel werkt.. maar daar updaten ze gewoon degene die je op dat moment hebt geselecteerd of alle rijen in één keer... maar ik moet dus speciaal deze hebben.. |
![]() |
|
![]() |
bij UPDATE kan je WHERE gebruiken dat is geen probleem wel een probleem als je het niet gebruikt bij veel handelingen hehe
maar wat ik met de quotes bedoel is dat hij misschien alleen dit: "SELECT * FROM accounts WHERE username = ' " leest, maar weet het niet zeker ik gebruik het niet in combinatie met vb maar met php. Misschien dat " " er wel tussen mag als het tussen ' ' zit zoals bij jou maar dat heb ik nog nooit geprobeerd... Nou veel succes er maar mee. |
![]() |
|
![]() |
Nee je begrijpt me verkeerd, maar ik ben ook erg slecht in uitleggen.
Code:
"SELECT * FROM accounts WHERE username = ' <gebruikersnaam hier> ' " maar ik weet niet of dat met vb te maken heeft ofzo, maar dit: Code:
"SELECT * FROM accounts WHERE username = ' "<gebruikersnaam hier> " ' " Code:
"SELECT * FROM accounts WHERE username = ' " denk dat je er weinig aan zult hebben, maar ik weet ook niet of daar het probleem bij jou zit. |
![]() |
||
Citaat:
als je in VB een " in een string wil zetten moet je Char(34) gebruiken dus: String = "Ik zeg:" & Chr(34) & " bedankt " & Chr(34) & "." goed ik zal er wel weer helemaal naast zitten odmat ik niet goed lees....
|
![]() |
Ik denk eigenlijk dat het probleem niet bij die quotes zit..
maar ik snap ook niet waarom hij de fout melding geeft dat hij de recordset niet meer kan vinden. Alle gegevens kloppen, de database werkt en kan ik gewoon gebruiken vanuit VB, maar het updaten wil hij dus gewoon niet doen. Dus met RsUpdateAll.update maar bedankt voor jullie hulp.. als jullie nog wat ideeen hebben hoor ik ze graag.. |
![]() |
|
![]() |
de query is dus die query die er in staat..
maar om vanuit VB met MySQL te werken moet het updaten anders. Zo bijvoorbeeld: [query] RsUpdateAll("username").value = "nieuwe username" RsUpdateAll.Update Terwijl je bijvoorbeeld in PHP gewoon de update query gebruikt. maar die bestaat dus niet in de VB versie... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Dit is een ' " & Int & " ' regel." Die & zorgt er voor dat het aan elkaar wordt geplakt, of zo En die vergeet jij ![]() Er komt dus uit: Dit is een ' test ' regel. Tja, zo werkt het nu eenmaal in vb ![]()
|
Verwijderd
|
Het is maar een idee, maar in Access kun je gebruikmaken van de DoCmd.RunSQL
voorbeeldje: Code:
DoCmd.RunSQL("UPDATE * WHERE username='" & username & "'") succes er mee... [edit]welke dickhead gaat er eigenlijk in VB programmeren? Voel jij je wel helemaal lekker of zo ? ![]() jk ![]() |
![]() |
|
![]() |
en heel erg bedankt...[over wie er in VB gaat programmeren]
tja... ik ben nog steeds met VB bezig.. Delphi ook wel wat.. maar nog steeds geen enige vorm van C.. maar ik vind het zo wel prima, want ik doe op het moment tog meer met PHP, ASP etc.. (websites dus gewoon eigenlijk) Maar ik was hiermee begonnen in VB en ik heb niet zoveel zin en tijd om nu iets anders te leren.. dat komt allemaal nog wel.. [hoop ik dan ![]() maar goed... iig die query met "UPDATE ..." die bestaat dus niet met VB & MySQL [MyOLEDB], tenminste.. dat geeft ie aan.. en op internet stond dat ook.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|