Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
meer die wonderen in de bijbel destijds....
dus dat blinde weer konden zien, dat mensen die niet meer konden lopen wel weer konden lopen... --- wonderen afgelopen 20 jaar ![]() ![]() Ik ben niet zo christelijk en volg dat allemaal niet zo...
Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 17:32. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar goed, de wonderen zoals ze in de Bijbel staan. Ik denk dat Jezus die wonderen alleen mocht verrichten om 'de kracht van God' the showen, om zo de mensen te overtuigen van het bestaan van God; een soort reclame. Maar ja, zoals ik al zei vertouw ik niet al te veel op de bijbel (scheppingsverhaal anyone?) en t hele christelijke geloof heeft voor mij een beetje afgedaan. Ik geloof liever mijn eigen ideeen, dan die van oude mannen die soms rare dingen met kinderen doen ![]() |
![]() |
|
Hoe kan je nou zeggen wat je de 'wonderen vind die door God's kracht zijn verricht' zoals jij zegt als je niet-gelovig bent?
![]()
||
Citaat:
idd, moet j eens nagaan. Als je normaal een gerucht verspreid, hoe die binnen een dag totaal anders geintepreteerd wordt door mensen (het is een ander verhaal). En dan een boek van 1500 jaar oud(ofzo) , zoveel intepretaties enz.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die niet in God gelooft, gelooft ook niet in God's wonderen. Dûh. Btw, die zogenaamde "wonderen"...zoals??? Ik ken geen wonderen. |
![]() |
||
Citaat:
Groetjes Léon |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vicieuze cirkel stopt waar jij aanvaard en beseft dat God bestaat. |
![]() |
|
![]() |
dat gepreek over god altijd.
Dat iemand gelooft in god, hoe onwaarschijnlijk ik het ook vind dat er zoiets bestaat, moeten ze zelf weten. MAAR AUB STOP MET DAT GEPREEK !!!!!! Waarom willen gelovigen toch altijd de niet-gelovigen bekeren?! DAT is zo verschrikkelijk irritant. En dan nog één klein dingetje: Waarom geloof je in god? Omdat je ouders dat al deden, jij het dus niet beter wist en dus ook maar bent gaan geloven? Je mist iets in je leven en dan gooi je alles waar je geen verklaring voor kan vinden maar op een 'god'. Mensen die geloven willen dat hun geloof gerespecteerd wordt, maar waarom zijn er zoveel verschillende geloven? Volgens mij gelooft het christendom maar in één geloof, dus al die anderen die geloven in een andere god (islam, hindoeïsme enz) zijn dus heidenen? Niet gelovigen? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
even btw.....een jihad is een heilige oorlog. De oorlog van Bush is geen heilige oorlog. Of je er mee eens bent of niet is één ding, maar Bush voerde geen oorlog uit een geloofsovertuiging.
Hij had wel de overtuiging dat Irak een gevaar was voor Amerika, en misschien de rest van de wereld...maar dit was niet gebaseerd op een geloof... get your facts straigt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik denk dat het doel van de wonderen van God 2ledig zijn
allereerst zijn almacht te bewijzen en zo mensen te bevestigen in hun geloof en overtuiging daarnaast een stukje koninkrijk op aarde te stichten door de ban van de boze over bepaalde mensenlevens te breken
||
Citaat:
In het begin misschien alleen uit nieuwsgierigheid maar tog lees je dat er veel mensen door zijn bekeerd..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Het kleine vragen over geloven topic Verwijderd | 500 | 20-07-2008 21:50 | |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |