Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2003, 15:49
Grandiozo
Grandiozo is offline
Hey iedereen,

Ben ik weer met mn wonderen gedoe

Wat is in jullie ogen het doel van wonderen?
De wonderen die door God's kracht zijn verricht.
Dan maakt het niet uit of je gelovig bent, niet-gelovig of als je 't niet weet, gewoon een antwoord op wat in jou ogen het doel is van wonderen die door God's kracht zijn verricht...

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Edwin
Oud 05-05-2003, 15:56
Isa
Isa is offline
het zijn geen wonderen. het zijn slechts in de oen van mensen wonderen omdat wij zo primitief en beperkt zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 15:58
Grandiozo
Grandiozo is offline
en toen waren ze niet primitief?
of in welke betekenis bedoel je primitief?

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:48
Whitey
Whitey is offline
Wat bedoel je met wonderen? Mensen die naar Lourdes gaan en dan opeens weer kunnen lopen of zoiets?

Ik geloof uberhaupt niet in dat soort wonderen. God (Bah wat klinkt dat weer christelijk...) helpt de mensen wel, maar niet via wonderen; hij helpt ze op een manier zodat ze het niet merken, hij is geen geest die wensen vervult. Maar ja, je vroeg wat het doel zou zijn van dat soort wonderen... Aangezien deze wonderen slechts bij enkele mensen effect hebben, neem ik aan dat deze het verdient hebben om geholpen te worden, en misschien dan hun levensdoel vervult hebben (wat dat dan ook moge zijn).
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 16:51
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-05-2003 @ 16:56:
het zijn geen wonderen. het zijn slechts in de oen van mensen wonderen omdat wij zo primitief en beperkt zijn.
Like a dog that's been shown a card trick

----------------------
Maar leg is uit, wat bedoel je met een "wonder". Geef ook is een paar voorbeelden van wonderen in de laatste twintig jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:29
Grandiozo
Grandiozo is offline
meer die wonderen in de bijbel destijds....
dus dat blinde weer konden zien, dat mensen die niet meer konden lopen wel weer konden lopen...

---

wonderen afgelopen 20 jaar
Ik ben niet zo christelijk en volg dat allemaal niet zo...

Laatst gewijzigd op 05-05-2003 om 17:32.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 17:46
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 05-05-2003 @ 18:29:
dus dat blinde weer konden zien, dat mensen die niet meer konden lopen wel weer konden lopen...

---

de wonderen in de bijbel.. laat maar zitten
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 18:28
Whitey
Whitey is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 05-05-2003 @ 18:29:

---

De Bijbel, daar plaats ik sowieso al altijd vraagtekens bij. Een boek dat wel 1000 maal herschreven is, hoe veel van de oorspronkelijke inhoud zou daar nog instaan? Daar komt nog bij dat het wel even vaak vertaald is, en dat het dus niet echt een betrouwbaar boek is...

Maar goed, de wonderen zoals ze in de Bijbel staan. Ik denk dat Jezus die wonderen alleen mocht verrichten om 'de kracht van God' the showen, om zo de mensen te overtuigen van het bestaan van God; een soort reclame.

Maar ja, zoals ik al zei vertouw ik niet al te veel op de bijbel (scheppingsverhaal anyone?) en t hele christelijke geloof heeft voor mij een beetje afgedaan. Ik geloof liever mijn eigen ideeen, dan die van oude mannen die soms rare dingen met kinderen doen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 19:38
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hoe kan je nou zeggen wat je de 'wonderen vind die door God's kracht zijn verricht' zoals jij zegt als je niet-gelovig bent?
Oud 05-05-2003, 22:49
Grandiozo
Grandiozo is offline
tja, door 't maar aan te nemen, eigenlijk gewoon doordat ik werkstuk moet maken over wonderen van God, , vandaar....
Oud 05-05-2003, 22:55
Upke
Upke is offline
Ja nou moet je es goed luisteren. God heeft die wonderen niet verricht. Dat was ik!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 13:29
mleen
mleen is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 05-05-2003 @ 23:55:
Ja nou moet je es goed luisteren. God heeft die wonderen niet verricht. Dat was ik!!
Dan moet jij God zijn!!

Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 18:52
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
Whitey schreef op 05-05-2003 @ 19:28:
De Bijbel, daar plaats ik sowieso al altijd vraagtekens bij. Een boek dat wel 1000 maal herschreven is, hoe veel van de oorspronkelijke inhoud zou daar nog instaan? Daar komt nog bij dat het wel even vaak vertaald is, en dat het dus niet echt een betrouwbaar boek is...

Maar goed, de wonderen zoals ze in de Bijbel staan. Ik denk dat Jezus die wonderen alleen mocht verrichten om 'de kracht van God' the showen, om zo de mensen te overtuigen van het bestaan van God; een soort reclame.

Maar ja, zoals ik al zei vertouw ik niet al te veel op de bijbel (scheppingsverhaal anyone?) en t hele christelijke geloof heeft voor mij een beetje afgedaan. Ik geloof liever mijn eigen ideeen, dan die van oude mannen die soms rare dingen met kinderen doen

idd, moet j eens nagaan. Als je normaal een gerucht verspreid, hoe die binnen een dag totaal anders geintepreteerd wordt door mensen (het is een ander verhaal).

En dan een boek van 1500 jaar oud(ofzo) , zoveel intepretaties enz.
Oud 06-05-2003, 20:00
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 06-05-2003 @ 19:52:
idd, moet j eens nagaan. Als je normaal een gerucht verspreid, hoe die binnen een dag totaal anders geintepreteerd wordt door mensen (het is een ander verhaal).

En dan een boek van 1500 jaar oud(ofzo) , zoveel intepretaties enz.
Daar komt ook nog eens bij dat het nieuwe testament pas rond het jaar 100 na Christus is opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Grandiozo schreef op 05-05-2003 @ 16:49:
Dan maakt het niet uit of je gelovig bent, niet-gelovig of als je 't niet weet, gewoon een antwoord op wat in jou ogen het doel is van wonderen die door God's kracht zijn verricht...
Eeeehm, WAKE UP!!!!
Iemand die niet in God gelooft, gelooft ook niet in God's wonderen. Dûh.

Btw, die zogenaamde "wonderen"...zoals??? Ik ken geen wonderen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 11:59
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 08-05-2003 @ 12:53:
Eeeehm, WAKE UP!!!!
Iemand die niet in God gelooft, gelooft ook niet in God's wonderen. Dûh.

Btw, die zogenaamde "wonderen"...zoals??? Ik ken geen wonderen.

uhhhhmmm WAKE UP !!! het hele leven is een WONDER !!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 12:01
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 08-05-2003 @ 12:59:
uhhhhmmm WAKE UP !!! het hele leven is een WONDER !!!
Het leven is een spreekwoordlijk/wetenschappelijk wonder, maar geen God's wonder...Als je dat zou claimen, mag je eerst het bestaan van een God verklaren (een wonder? )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:12
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 08-05-2003 @ 13:01:
Het leven is een spreekwoordlijk/wetenschappelijk wonder, maar geen God's wonder...Als je dat zou claimen, mag je eerst het bestaan van een God verklaren (een wonder? )
God is eeuwig en oneindig, tja probeer dat maar eens te verklaren. Wij mensen moeten niet proberen God wetenschappelijk te gaan benaderen, leidt tot nix. Hij is onze Schepper, onze Hemelse Vader, Jezus is Zijn Zoon. Als je naar Hem op zoek gaat, zal je Hem vinden..

Groetjes Léon
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 09:54
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 09-05-2003 @ 10:12:
God is eeuwig en oneindig, tja probeer dat maar eens te verklaren. Wij mensen moeten niet proberen God wetenschappelijk te gaan benaderen, leidt tot nix. Hij is onze Schepper, onze Hemelse Vader, Jezus is Zijn Zoon. Als je naar Hem op zoek gaat, zal je Hem vinden..

Groetjes Léon
Als je dat claimt, waarvoor was God dan ook alweer uitgevonden? Voor de schepping toch? Maar wij kunnen de "schepping" niet verklaren, en als je daarvoor God invoert, moet je haar nog eens verklaren...beetje een vicieuze cirkel.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 12:38
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Wild Wizard schreef op 09-05-2003 @ 10:54:
Als je dat claimt, waarvoor was God dan ook alweer uitgevonden? Voor de schepping toch? Maar wij kunnen de "schepping" niet verklaren, en als je daarvoor God invoert, moet je haar nog eens verklaren...beetje een vicieuze cirkel.
God uitgevonden ??
De vicieuze cirkel stopt waar jij aanvaard en beseft dat God bestaat.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:49
Grimmetje
Grimmetje is offline
dat gepreek over god altijd.

Dat iemand gelooft in god, hoe onwaarschijnlijk ik het ook vind dat er zoiets bestaat, moeten ze zelf weten.

MAAR AUB STOP MET DAT GEPREEK !!!!!! Waarom willen gelovigen toch altijd de niet-gelovigen bekeren?! DAT is zo verschrikkelijk irritant.

En dan nog één klein dingetje:

Waarom geloof je in god? Omdat je ouders dat al deden, jij het dus niet beter wist en dus ook maar bent gaan geloven? Je mist iets in je leven en dan gooi je alles waar je geen verklaring voor kan vinden maar op een 'god'.

Mensen die geloven willen dat hun geloof gerespecteerd wordt, maar waarom zijn er zoveel verschillende geloven? Volgens mij gelooft het christendom maar in één geloof, dus al die anderen die geloven in een andere god (islam, hindoeïsme enz) zijn dus heidenen? Niet gelovigen?

Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:52
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 09-05-2003 @ 15:49:

Mensen die geloven willen dat hun geloof gerespecteerd wordt, maar waarom zijn er zoveel verschillende geloven? Volgens mij gelooft het christendom maar in één geloof, dus al die anderen die geloven in een andere god (islam, hindoeïsme enz) zijn dus heidenen? Niet gelovigen?

In christelijke ogen wel ja, volgens mij, waarom zijn er anders van die godsdienstige oorlogen?
Oud 09-05-2003, 15:00
Grimmetje
Grimmetje is offline
totaal onzinnig toch ?????

Vragen om respect, maar het zelf totaal NIET uitdragen

Mensen, vooral zo door blijven gaan !!!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 15:23
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Grimmetje schreef op 09-05-2003 @ 16:00:
totaal onzinnig toch ?????

Vragen om respect, maar het zelf totaal NIET uitdragen

Mensen, vooral zo door blijven gaan !!!
compleet met je eens, behalve dan datte van dat je zo door moet gaan....
Oud 09-05-2003, 15:27
Verwijderd
Citaat:
leonkorn schreef op 09-05-2003 @ 13:38:
God uitgevonden ??
De vicieuze cirkel stopt waar jij aanvaard en beseft dat God bestaat.
Of totdat alle gelovigen beseffen dat ze de wereld naar de kloten helpen met hun oorlogen / jihads (en ja, dan heb ik het OOK over Bush) en realiseren dat God niet bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2003, 15:35
Grimmetje
Grimmetje is offline
even btw.....een jihad is een heilige oorlog. De oorlog van Bush is geen heilige oorlog. Of je er mee eens bent of niet is één ding, maar Bush voerde geen oorlog uit een geloofsovertuiging.

Hij had wel de overtuiging dat Irak een gevaar was voor Amerika, en misschien de rest van de wereld...maar dit was niet gebaseerd op een geloof...

get your facts straigt..
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Grimmetje schreef op 09-05-2003 @ 16:35:
even btw.....een jihad is een heilige oorlog. De oorlog van Bush is geen heilige oorlog. Of je er mee eens bent of niet is één ding, maar Bush voerde geen oorlog uit een geloofsovertuiging.

Hij had wel de overtuiging dat Irak een gevaar was voor Amerika, en misschien de rest van de wereld...maar dit was niet gebaseerd op een geloof...

get your facts straigt..
De reden dat ik de oorlog in Irak gelijk stel aan een jihad is dat Bush, net als in een jihad, zijn eigen normen, waarden enm geloof wil opleggen aan de rest van de wereld. Dat is echt NIET ver van een jihad, dus ik zie geen enkele fout in mijn eerdere post...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 13:15
JJzD
JJzD is offline
ik denk dat het doel van de wonderen van God 2ledig zijn
allereerst zijn almacht te bewijzen en zo mensen te bevestigen in hun geloof en overtuiging
daarnaast een stukje koninkrijk op aarde te stichten door de ban van de boze over bepaalde mensenlevens te breken
Oud 27-05-2003, 19:28
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 05-05-2003 @ 16:49:
Hey iedereen,

Ben ik weer met mn wonderen gedoe

Wat is in jullie ogen het doel van wonderen?

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groetjes,

Edwin
tja doordat Hij wonderen deed gingen mensen ook vaak egt in Hem geloven en wilden ze Hem volgen...

In het begin misschien alleen uit nieuwsgierigheid maar tog lees je dat er veel mensen door zijn bekeerd..
Reageren

Regels voor berichten