Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
nee ik drink alleen als ik er chocopoeder door heb gegooid ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb ook een gemiddelde van ruim 1 liter melk per dag. Maar als ik heb gesport en gezweet en ik een droge keel heb is het niet raar als ik 2 liter binnen een kwartier wegwerk en mijn dagtotaal op 4 uitkomt!!
Maar ze zeggen dat het ongezond is? Wie? Mijn ouders, die trouwens koffie drinken en dat is nog veel slechter. Wat? Meer dan een liter melk per dag. Mijn mening? Bullshit! Tering he, laat ons lekker melk drinken!!!!! Melkdrinkers aller landen... Verenigt u!!!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Melk is als volwassene idd niet echt goed voor je, zeker niet in grote hoeveelheden (wat Ik zei: 'De mens, nadat deze de eerste prille fase van het leven ontgroeid is, is oorspronkelijk niet gewend om melk te drinken.').
Maar goed, om te antwoorden op de vraag: 'vroeger' dronk ik bijna anderhalve liter per dag, soms meer. Nu (sinds een paar jaar) drink ik het nooit meer, omdat ik er niet tegen kan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Melkproducten, zoals chocolade, taksi, sommige broodsoorten en sommige koek, mag je die ook niet. Of dat weer wel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel weet ik dat er wit brood bestaat waarin melk is verwerkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik ben niet de enige die melk bij het avondeten raar vind, wat een opluchting. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
oftewel: verduidelijk even wat je bedoeld als je wilt ![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 20:16. |
![]() |
|
![]() |
er is vaak genoeg onderzoek naar gedaan en bewezen dat melk na je eerste kinderjaren hardstikke slecht voor je is. Voor je zevende levensjaar heb je nog stoffen die de lactose kunnen afbreken, daarna word dat steeds minder, waardoor melk alleen maar een vertragende werking heeft op je spijsvertering.
|
![]() |
|
ik citeer:
Een van de meest funeste Nederlandse gewoonten is het drinken van melk bij de maaltijd. Melk bindt maagzuur. Maagzuur is nodig om eiwitten af te breken. Waneer je dus melk drinkt bij de maaltijd, blokeer je je lichaam om de eiwitten in je voeding af te breken. Niet- afgebroken eiwitten gaat rotten in de darm, hetgeen leidt tot allerlei ongezonde bijproducten. - Aldus Dr. Martina in het boekje Vitaal zonder zuivel.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() zo kwam het namelijk over Ik ben het trouwens wel met je eens. Mensen nemen heel snel iets aan, zonder voldoende te oordelen of de aanname inderdaad wel waar is. Dit komt voor een groot deel omdat men vaak niet genoeg kennis heeft om er over te oordelen, dit zal altijd zo zijn. Net zoals de gifstof in perpernoten (kom even niet op de naam). daar was behoorlijke ophef over een tijdje geleden, er was echter al veel langer bekend dat deze stof in vele meer voedingsmiddelen voorkomt en helemaal niet echt kwaad kan...men slaat gewoon op hol als men over zoiets begint... ...maargoed, we begrijpen elkaar wel op dit punt, zo wodt het er niet duidelijker op ![]() jouw vraag: "Ze" zijn wetenschappers die aannames doen naar aanleiding van een onderzoek waarbij niet voldoende naar de omstandigheden, andere onderzoeken en kennis wordt gekeken waardoor conclusies worden getrokken die op waarheid berusten, maar die in theorie niet kloppen door factoren hiervor genoemd. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Melk is slecht voor elk! TechXP | 92 | 07-06-2005 14:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk slecht voor je ? Sprinkle | 2 | 06-06-2005 14:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk is ongezond! Hydrogen | 55 | 08-05-2005 19:59 | |