Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
het verschil zit hem in het feit dat veel dieren op instinct leven, mensen leven op bewustzijn. wij zijn bewust wat we doen en wij hebben als doel om te overleven (en voort te planten) en aangezien wij met ons bewustzijn in staat zijn middeltjes naar onze hand te zetten, gebruiken wij die gave. ik vind ons niet raar ![]()
||
![]() |
Citaat:
Big Brother, mensen leven misschien wel wat bewuster (het nadenkende en communicerende mens) dan de meeste dieren soorten. Maar je moet niet ons instinkt onderschatten, want dat komt nog altijd op de eerste plaats. Onze gedachte worden voor een groot deel gevormt door onze emoties en niet andersom ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
iamcj schreef op 03-05-2003 @ 19:34:
Maar we kunnen veel meer doen om ons doel van overleven te behalen. Om door te evalueren (??)naar een beter versie[. Worden we niet te makkelijk? Zijn we niet zo "bewust"" bezig dat we ons doel vergeten (we zijn niets vergeten, dat is het mooiste van ons doel: het is onbewust. We streven er nog steeds na, of we nadenken of niet)Worden we niet te lief voor de natuur? Kunnen we dat ons permiteren (ongeveer zevenmiljard zoogdieren die allemaal mensenlijk zijn: wat denk jij?? ![]() Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 12:56. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 12:58. |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
slechtheid is geestelijke ziekte. Citaat:
Citaat:
Geen enkele ouder wil een crimineel kind, ze proberen allemaal ook bepaalde persoonlijkheidseigenschappen 'voort te planten'. Die wezens die slechts 1 dag leven om voort te planten bestaan eigenlijk uit zo weinig geestelijke eigenschappen dat opvoeding niet kan, huninstinct is alles wat ze zijn, daarom is daar ook alleen biologische voortplanting nodig, dat is genoeg. Maar mensen hebben een geest, die ook ontwikkeld moet worden en gevormd naar wat goed is. Alleen jammer dat niet iedereenhet eensis over wat goed is. En jammer dat niet iedere ouder goed is. Citaat:
die laatste is primitief en is tegenovergetseld aan de eerste. Als de eerste in orde is en ieder individu gaarne de samenleving vooruit helpt ten koste van het ego, dan krijg je de ideale samenleving. niet door onderscheid te maken tussen zwak en sterk. In zo'n samenleving zou ik me niet veilig voelen, en dat lijdtot stress, stress leid tot geestelijke en lichamelijke zwakte en een kortere levensduur. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Groetjes van Kenny. Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 10:09. |
![]() |
|
Ik denk dat het te maken heeft met hebzucht. De mens wil alles en meer en kan zich dat veroorloven. Maar aan de andere kant, waarom dan niet genetisch manipuleren en alleen maar pefecte mensen maken?
Ik denk dat dat dan weer terug te brengen is op menselijke arrogantie, of misschien juist ook weer die hebzucht. Mensen willen de beste zijn. Als we nu allemaal mensen maken die beter zijn dan wij, dan is de kans dat zij de macht over nemen behoorlijk groot. En dat zou ik liever ook niet willen. Je wilt alleen dat de sterkste overleven, als je zelf tot de sterkste behoort. Een leger superhelden is best, zolang ik ze onder controle kan houden, snap je? Maar het komt er dus op neer dat de mens er zulke vreemde waarden en normen op na houdt, door de ingebouwde hebzucht die in ieder mens zit, en die de dieren voor zover ik weet niet hebben.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Interessante topic. Hier heb ik zelf ook wel eens over nagedacht. Ik denk dat we inderdaad onze hele evolutie aan het verkloten zijn, en dat is niet bepaald een goede ontwikkeling...
Maar, volgens deze theorie zouden we alle gehandicapten, bejaarden en zieken aan hun lot moeten overlaten, en zouden alleen de sterksten (of slimsten) zich mogen voortplanten. Hoewel dit zeker een enorme verbetering van het menselijk ras op zich zou betekenen, zitten er vooral emotionele nadelen aan verbonden. Stel je voor dat je tegen zo'n gehandicapte moet zeggen; "hier met die rolstoel, het is lopen of doodgaan, slechte genen kunnen we niet gebruiken!" Dat is natuurlijk onmenselijk. Daarom zullen wij, emotionele wezens als we zijn, onze zwakkeren moeten steunen, en het gat in de evolutie maar moeten opvullen met genetische manipulatie. Trouwens, er is al eens een persoon geweest die van plan was om alleen de 'beste' mensen zich te laten voortplanten. Die man was Adolf Hitler, en zijn 'perfecte' mens was de Ariër. We weten allemaal dat Hitler er niet zo'n fijne ideen op na hield, en je moet je maar eens een wereld voorstellen waar alleen maar blonde mensen met blauwe ogen op rondlopen... ![]() |
![]() |
|
elke erfelijk zieke die je helpt overleven en voortplanten levert weer nieuwe erfelijk zieken op. Dat we hen helpen overleven en voorplanten verzwakt onze soort op termijn... tenzij we ze helpen overleven door hun genen te verbeteren maar daar rust weer een taboe op ofzo.
Nog erger is het kunstmatig voorplanten van mensen die het niet kunnen... dit kan op kortere termijn tot problemen leiden... straks zijn dingen als IVF enzo de enige manieren waarop mens zich kan voortplanten. die bewuste moraal is lief, niet meer... omdat we via TV veel meer mensen zien hebben we veel meer medelijden en kunnen we het niet over ons hart verkrijgen om die ernstig erfelijk zieke geen eigen kinderen te gunnen. Ik vind dat je met (ernstige) erfelijke aandoeningen niet mag voortplanten... - ik zeg niet dat je die mensen niet mag helpen... maar geen eigen kinderen en alleen hulp in combinatie met sterilisatie. * note: ik val misschien ook onder deze bewering en zal er ook naar handelen.
||
Citaat:
2.Iedereen heeft wel een of ander ziek gen. Niet iedereen is echter beinvloed door dat gen. dus als je erfelijke ziektes wil vernietigigen mag niemand zich meer voorptlanten zo ongeveer. TSJALON, waarom zou cooperatie niet zonder competitie kunnen bestaan? als de hele mensheid gezamenlijk zou werken aan hetzelfde doel en iedereen er dezelfde mening erop na zou houden, dan is er toch geen competitie maar wel cooperatie??? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Erfelijke ziektes moet je niet vernietigen, net zoals je nooit ziektes moet vernietigen. Erg bot en simpel gezegd (en niet kloppend, maar de oorzaak en gevolg blijft het zelfde): Ons immuun systeem verveelt zich, dus valt geen ziektes aan maar je eigen stoffen (auto immuun ziektes).
En inderdaad: mensen kunnen niet als gehaal samen werken. We moeten altijd iets hebben on onz zelf tegen te verdediggen (iets tegen af te zetten, een as van het kwaad een gezamenlijke vijand). Als dat iet het geval is: mensen leven in groepen om hun eigen en die van zijn genenpoel overlevingskans te vergroten. Mensen concurreren om meer te hebben dan naderen. Sterilisatie van mensen die in jouw ogen zwak zijn? Wie vallen daar dan precies onder?? De echte zwakken worden al sociaal gesteriliseerd, want wie wil nou een kind van een lelijke dombo?? Ps, Kenny McCormick je had mijn naam fout gespelt ![]() Laatst gewijzigd op 17-05-2003 om 01:05. |
![]() |
|
![]() |
veel hoogontwikkelde dieren zoals dolfijnen en bonobo's doen ook alles om een groep in stand te houden en geld netzomin het recht van de sterkste.
het voordeel is dat de zwakken netzogoed voor voedsel en onderdak kunnen zorgen en er dus zekere taakverdeling is
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sterilisatie van mensen die niet zonder technologie kunnen overleven denk ik. Dat laatste valt mee, lelijke mensen nemen sneller genoegen met lelijke mensen dan mooie mensen.
|
Inderdaad eigenlijk apart dat de mens erop gericht is de zwakkere minder zwak te maken en de sterkere zo te laten. In de derde wereldlanden werkt het nog wel zo dat de zwakkeren gewoon komen te overlijden.
Eigenlijk zijn we zelfs bezig de sterkeren zwakker te maken, in de vorm van bepaalde inentingen. Hier hoeft overigens niet iedereen het mee eens te zijn, maar ik ben van mening dat je door bepaalde inentingen alleen maar zwakker wordt. Er ontstaan niet voor niets allerlei allergieën, eigenlijk een beetje zoals Tjaslon schreef. Ik denk dat het vooral komt door de cultuur die er bij mensen is, maar het is toch ook wel overlevingsdrang. Alleen dan niet van één enkele persoon, maar van een hele bevolking 'tegelijk'.
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |