![]() |
|
Verwijderd
|
De tv-gids zegt:
Programma: Beetlejuice Zender: Yorin Tijdstip: 11-5-2003 Tijdsduur: 23:00-00:35 Jaar van premiere: 1988 Rolverdeling: Alec Baldwin, Geena Davis, Annie McEnroe, Maurice Page, Hugo Stanger e.a. Regisseur: Tim Burton Driemaal is scheepsrecht... De jonge geliefden Barbara en Adam Maitland komen om bij een auto-ongeluk. Gelukkig vinden ze een 'handboek voor nieuwe doden'. Hierdoor weten ze niet alleen dat ze dood zijn, maar er staat ook in dat ze gewoon als geesten door het leven kunnen blijven gaan. Als geesten komen zij dus terug bij hun oude huis, maar tot hun grote schrik wonen hier alweer nieuwe mensen. En wat voor mensen! Een vreemd gezin dat van postmoderne kunst houdt: de gelikte kunstkenner Delia Deitz, haar gehoorzame echtgenoot Charles Deitz, hun over het paard getilde interieurdesigner Otho en hun opstandige dochter Lydia. Het dode echtpaar wil ze zo snel mogelijk het huis uit werken, zodat zij daar in rust en privacy van hun dood kunnen ?genieten?. De door de dood gefascineerde Lydia heeft een godsgruwelijke hekel aan haar ouders en besluit zich aan te sluiten bij de wraaklustige Maitlands. Ze zijn helaas niet eng genoeg om de familie Deitz te verdrijven, dus besluiten ze de hulp in te roepen van Beetlejuice. Wanneer je drie keer zijn naam roept, verschijnt deze duivelachtige geest. Hij zal ze wel eens helpen die onruststokers de stuipen op het lijf te jagen. Het middel lijkt echter erger dan het kwaad... Deze aparte comedythriller is onderhoudend van begin tot eind. En zeker de moeite waard, want een werkelijke topcast maakt deze film tot een genot. Denk bijvoorbeeld aan een Michael Keaton, die de rol van Beetlejuice op een hilarische manier weet neer te zetten. Winona Rider speelt op een geweldige manier de chagrijnige, opstandige Lydia. En het dode echtpaar Maitland niet te vergeten, wordt vertolkt door niemand minder dan Alec Baldwin en Geena Davis. Pas maar op dat je niet in het verhaal blijft hangen, want je weet wat er gebeurt na 'Beetlejuice, Beetlejuice, Beetle...' Wie gaat deze ronduit geweldige film ook kijken? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
ik vonnet wel een puik filmpje, geen klassieker en die beetlegeuse had een veel te kleine rol. ik kan me btw ook nog de tekenfilmserie van beetlejuice herinneren en die vond ik heeeeeeeeeel erg stom
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
@N00dles ja dat gekrompen hoord was cool ![]() Deze keer viel me ook voor het eerst pas op dat dat oude vrouwtje(ben naam kwijt) haar keel doorgesneden was. Dat viel me opeens op toen er rook doorheen kwam als ze een hijs nam. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik heb de film vandaag dus afgekeken (opgenomen) hijs idd goed ![]()
|
![]() |
|
|