![]() |
|
ik heb even een simpel paginaatje opgezet als basis van wat ik ga maken, ik wil er iig een functie in dat hij als hij een array uitleest (of evt. object als 't moet) dat hij er bijv. 5 per pagina doet, en dat je dan verder kan bladeren (dus next 5 ofzo)
http://paperz.endoria.net/log.php dit is wat ik wil hebben alleen dus per 5... iemand enig idee, ik had een site gevonden maar dat voorbeeld was iets te complex (variable nr's, includes) dus kon het niet echt ontcijferen... huidige script: PHP-code:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan makkelijk teveel worden, doordat de source gewoon niet meer leesbaar word door het commentaar, en dat gebeurt refgelmatig.. Dus het kan met gemak overvloedig worden.. |
![]() |
||
Citaat:
En zoals eddie zegt lijkt Limit me de makkelijkste oplossing voor je probleem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Van de datum colom een Timestamp(14) maken. Als je dan een rij insert wordt daar automatisch de huidige dag + tijd ingevuld.
Die haal je vervolgens zo uit de DB als je DD-MM-YYYY wilt hebben: PHP-code:
PHP-code:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Deze integer kun je op elke gewenste wijze (tot op de seconde nauwkeurig) weer omzetten naar een tijd/datum. bijvoorbeeld: date("j F, Y, G:i",$date); //geeft iets als "11 April, 2003, 18:41" Zie voor meer voorbeelden php.net/date [edit] koen zei dit net ![]()
||
Citaat:
als je dat niet snapt, kun je beter zelfmoord plegen :/ zeker als je bedenkt dat iemand die dit onder zen ogen krijgt wel enige ervaring heeft met computers en programmeren. ps. php is voor mietjes ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
in mijn mening is php zeer zeker niet voor mietjes je kan er idd heel eenvoudige dingen in maken als beginner, maar php is een best uitgbreide scripttaal, en niet alleen voor websites en wat vat jij dan onder een taal die niet voor mietjes is? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
lees je nou niet? mensen zonder php kennis, staat er toch? en ik ga echt niet me comments eruit halen als ik het hier post... en wat is dat voor "bikkels" ? ![]()
||
Citaat:
![]() dat betekent dat iets niet serieus is. en als je dat al flamen noemt, jezus, hoe zielig ben je dan?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
je hebt bij je hobbies 'linux' staan. nuff said.
||
Citaat:
maar op sommige vlakken zoals databases, reguliere expressies en andere string manipulaties staat php zeker boven c vergeet daarnaast ook niet dat php een zeer uitgebreide documentatie heeft, en je die bij c niet zal vinden |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() De php handleiding is wel erg duidelijk trouwens. Dat kan je van MSDN niet altijd zeggen, IMHO. Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 21:39. |
![]() |
||
Citaat:
zeer groot verschil |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(Je hebt gelijk, hoeft natuurlijk geen MS - C te zijn... Ging ik eigenlijk een beetje van uit... ![]() |
![]() |
|
boek: The C Programming Language, ruim 200 pagina's.
plus duizenden andere boeken, wel iets meer documentatie over te vinden dan over php dus. btw, microsoft c is niet echt iets. msdn library is documentatie over ms producten, bijvoorbeeld Windows APIs, DirectX API en ander reference materiaal. msdn is wel duidelijk O_o maarja, als je niet weet wat een struct of pointer is dan houdt het snel op he i guess :/ jullie vragen er gwoon om geflamed te worden ![]()
Laatst gewijzigd op 12-05-2003 om 22:07. |
![]() |
||
Citaat:
nooit gehoord van De Morgan? o_O
||
Citaat:
php is zeer zeker niet voor mietjes, als je namelijk iets verder kijkt dan 1 letter zie je dat php wel degelijk zeer veel mogelijkheden bied en heel flexibel is |
![]() |
||
Citaat:
Niet dus. ![]()
|
zucht.
veel plezier met jullie php websites, waarvan er 5 miljard in een dozijn gaan. kd8 dat dit het Software forum was van ipv Web'design'. als ik een website zou bouwen, zou ik geen php gebruiken, aangezien ik dan 99% van de features toch niet gebruik. en aangezien php meen ik vrij portable is, betekent dat dat het niet echt efficient is. (portability gaat altijd ten koste van snelheid)
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 11:58. |
![]() |
||
Citaat:
ik nodig je graag uit om deze discussie voor te zetten nadat je de volledige php manual hebt doorgelezen, zodat je snapt wat php dan wel is en waarom het een goede taal is |
![]() |
||
Citaat:
dus.
||
Citaat:
Verder is PHP stukken sneller dan ASP. En als je PHP niet nodig hebt, heb je ASP niet nodig en heb je voldoende aan HTML. Ik zie je echter nog geen HTML forum, gastenboek of dynamische site maken, dus voor datsoort apps heb je PHP danwel ASP nodig, tenzij je met CGI shit wilt werken, maar dat wil je niet. ![]() Verder is PHP (origineel trouwens Personal HomePage tools) wel specifiek gericht op Webdevelopment (niet webdesign), maar kan ook als standalone app gebruikt worden.
Laatst gewijzigd op 13-05-2003 om 20:19. |
![]() |
||
Citaat:
uit eigen ervaringen weet ik wel dat php heel veel mogelijkheden biedt voor CLI gebruik |
![]() |
|
*zucht*
of discussie ergens anders... of... mijn posts en antwoorden ergens anders ![]() ow gister spoedcursusje C# gehad... (schijnt hip te zijn) en ik hou 't voorlopig gewoon nog ff bij PHP en ASP... kloar...
||
![]() |
Citaat:
Jongens, werkt het voorstel van deze heer niet? het dunkt me van wel.... Ik zie niemand erop reageren....
||
Citaat:
maar imo zou 't idd moeten werken... alleen... 't duurt ff ![]()
|
Nou iemand kwam met een goed voorbeeld opproppen, sinds ik er niet echt uitkwam... nu werken die pagina's (ik moet 't nog ff bijwerken) maar die tijd krijg ik niet aan de praat... ik doe die methode van Koen, alleen is maak volgens mij ergens een fout met die SQL...
![]() iemand ideeen? PHP-code:
|
Ow en dit is me db tabel
PHP-code:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|