Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2003, 12:37
Mister Snudle
Mister Snudle is offline
Zit je lekker op de bank TV te kijken, film ofzo

Komt er een reclame blok tussendoor, en het worden er steeds meer

Ik vin da nie kunnen, ze moeten die reclames verbieden
Oud 12-05-2003, 12:39
Thomas
Thomas is offline
Nee, hoor. Reclame maken is nodig om het bedrijfsleven draaiende te houden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:41
Korsakoff
Korsakoff is offline
dankzij die reclameblokken heb je teminste ff de tijd om te pissen zonder dat je iets mist. of een biertje te pakken, je vriendin een zoen geven, zak chips leeg vreten, post te lezen.........................................
Oud 12-05-2003, 12:43
ssjpan
ssjpan is offline
Soms is het irritant, maar ach het is nodig en soms wel handig, als je dus naar de wc moet, drinken pakken ofzo.
Oud 12-05-2003, 12:43
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-05-2003 @ 13:39:
En reclame uitzenden is nodig om de tv-stations draaiende te houden.

Maar het is wel uiterst irritant als de reclameblokken langer dan een paar minuten duren. Vanavond bij The Matrix zal er ook wel zeker tien minuten per uur reclame zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:46
Mister Snudle
Mister Snudle is offline
Citaat:
Wawl schreef op 12-05-2003 @ 13:39:
Ja maar daar zijn heel andere manieren voor bedacht.

Het bedrijfsleven draaide ook al voordat er reclame was
Oud 12-05-2003, 12:47
Verwijderd
Laatst zat ik een film op de BBC te kijken, geen reclame dus, en ik moest echt super nodig naar de wc... mja, paar minuutjes film gemist dus... Als er nou maar reclames geweest waren, had ik de film helemaal kunnen zien..
Lang leve reclames! Verdoem zenders zónder reclame!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:47
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 12-05-2003 @ 13:43:

Maar het is wel uiterst irritant als de reclameblokken langer dan een paar minuten duren. Vanavond bij The Matrix zal er ook wel zeker tien minuten per uur reclame zijn.
Om nog maar te zwijgen van Hart van Nederland, of is het niet op SBS6?

Anyway: het is inderdaad erg nuttig, anders zouden we nog maar 1 zender hebben met alleen het journaal ofzo. Commerciële zenders, die genoeg zendtijd hebben om populaire films en series te draaien, zouden dan niet meer kunnen bestaan. Zeg maar dag tegen The Matrix, Idols, Baantjer, Lotto Weekend Miljonairs, Engels voetbal, Temptation Island en Friends.

Maar deze gaat naar Films & TV
Oud 12-05-2003, 12:53
poesiefox
poesiefox is offline
Ideaal toch, dat geeft je de mogelijkheid om wat te drinken te halen of naar de WC te gaan zonder dat je de halve film mist.

In de bioscoop heb je ook altijd pauze, toch?
Oud 12-05-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 12-05-2003 @ 13:53:

In de bioscoop heb je ook altijd pauze, toch?
Oeps, nee Nooit zelfs
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:57
Hedgehog
Hedgehog is offline
Citaat:
Boogie schreef op 12-05-2003 @ 13:47:
Zeg maar dag tegen The Matrix, Idols, Baantjer, Lotto Weekend Miljonairs, Engels voetbal, Temptation Island en Friends.

Maar deze gaat naar Films & TV
Okay dag dag
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 12:59
burningonsunday
burningonsunday is offline
*uch*zinloos*uch*
Oud 12-05-2003, 13:08
Mister Snudle
Mister Snudle is offline
Citaat:
badbull1 schreef op 12-05-2003 @ 13:59:
*uch*zinloos*uch*
ga es dood?
Oud 12-05-2003, 13:09
Mister Snudle
Mister Snudle is offline
Citaat:
badbull1 schreef op 12-05-2003 @ 13:59:
*uch*zinloos*uch*

als dit niveau te hoog is voor jou...
reageer dan ff nie
Oud 12-05-2003, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Mister Snudle schreef op 12-05-2003 @ 14:09:
reageer dan ff nie
Hou zelf ook eens op zeg, twee keer op dezelfde post met hetzelfde doel reageren is nogal overbodig.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:29
Conan the Librarian
Citaat:
Mister Snudle schreef:
Ja maar daar zijn heel andere manieren voor bedacht.

Het bedrijfsleven draaide ook al voordat er reclame was
Het bedrijfsleven - i.e. de massaproductie met een merknaam - uit de tijd van voordat er reclame was valt niet te vergelijken met dat van heden. En dat weten de heren marketers ook.

Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 13:55:
(bioscooppauze)
Oeps, nee Nooit zelfs
Dat verschil per bioscoop en per film. Hoe duurder of luxer de bioscoop, en hoe langer de film, hoe groter de kans op pauze. Want pauze levert ze meer drankopbrengsten op.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 12-05-2003 @ 14:29:
Het bedrijfsleven - i.e. de massaproductie met een merknaam - uit de tijd van voordat er reclame was valt niet te vergelijken met dat van heden. En dat weten de heren marketers ook.

Dat verschil per bioscoop en per film. Hoe duurder of luxer de bioscoop, en hoe langer de film, hoe groter de kans op pauze. Want pauze levert ze meer drankopbrengsten op.
Laatst stond er een stukje over reclame vrije publiekszenders in de krant, eens kijken of ik die nog kan vinden..

't Zou iig niet erg veel kosten per publiekszender (NL1 t/m 3) om die reclame-vrij te maken, gek genoeg doen ze dat gewoon níet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:45
Conan the Librarian
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 14:33:
't Zou iig niet erg veel kosten per publiekszender (NL1 t/m 3) om die reclame-vrij te maken, gek genoeg doen ze dat gewoon níet.
De publieke omroep valt nog wel mee qua reclame vind ik. Programma's (behalve voetbalwedstrijden met een pauze middenin etc.) worden niet onderbroken door reclame. Die komt dus alleen tussen de programma's in, en dat vind ik niet zo erg.

De BBC bijvoorbeeld is volledig reclamevrij, maar daar wordt ook een stuk meer geld ingestoken vanuit de overheid. (En dat is ook te merken in de kwaliteit van de programma's. ) Maar die maken tussen de programma's dan wel weer erg veel reclame voor zichzelf ('Tonight on BBC2 bla bla bla!'), vooral omdat de ingekochte programma's vanuit bijv. de VS qua lengte zo gemaakt zijn, dat er veel reclame tussenin- en achteraanpast (drie kwartier programma voor een uur zendtijd) en dat vind ik net zo storend als gewone reclame, eigenlijk.

(Wat nog veel ergerlijker is, zoals Boogie al opmerkte: tussen de film in programmeren ze gewoon een halfuur aan bagger die ze Hart van Nederland noemen. )
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 12-05-2003 @ 14:45:
De publieke omroep valt nog wel mee qua reclame vind ik. Programma's (behalve voetbalwedstrijden met een pauze middenin etc.) worden niet onderbroken door reclame. Die komt dus alleen tussen de programma's in, en dat vind ik niet zo erg.

De BBC bijvoorbeeld is volledig reclamevrij, maar daar wordt ook een stuk meer geld ingestoken vanuit de overheid. (En dat is ook te merken in de kwaliteit van de programma's. ) Maar die maken tussen de programma's dan wel weer erg veel reclame voor zichzelf ('Tonight on BBC2 bla bla bla!'), vooral omdat de ingekochte programma's vanuit bijv. de VS qua lengte zo gemaakt zijn, dat er veel reclame tussenin- en achteraanpast (drie kwartier programma voor een uur zendtijd) en dat vind ik net zo storend als gewone reclame, eigenlijk.

(Wat nog veel ergerlijker is, zoals Boogie al opmerkte: tussen de film in programmeren ze gewoon een halfuur aan bagger die ze Hart van Nederland noemen. )
Mja, zelf kijk ik voornamelijk naar BBC dus merk ik sowieso niets van reclames (en die reclames van FreeView op BBC zijn cool, met die 'maskers' vast wel gezien ).
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 13:52
Conan the Librarian
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 14:49:
Mja, zelf kijk ik voornamelijk naar BBC dus merk ik sowieso niets van reclames (en die reclames van FreeView op BBC zijn cool, met die 'maskers' vast wel gezien ).
Ik weet niet zo 1-2-3 wat FreeView is. Zo extreem vaak kijk ik niet naar BBC.

Dat is deels ook omdat de televisiegids het nooit bij het rechte eind heeft met wat ze uitzenden. :\
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 16:13
burningonsunday
burningonsunday is offline
Citaat:
Mister Snudle schreef op 12-05-2003 @ 14:09:
reageer dan ff nie
*uch*
ooh ja dat zal het zijn. ik snapte er blijkbaar niets van. kweet niet eens wat reklames zijn joh. *uch*
Oud 12-05-2003, 16:55
Verwijderd
mjah, ik vind het ook knap vervelend, zit je net lekker in een goede film word ie weer onderbroken door die *piep*reclame..

*grmbl*
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 17:31
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik kan er wel begrip voor opbrengen
en vind bij een lange film zon pauze zelfs wel fijn
Oud 12-05-2003, 18:23
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Mister Snudle schreef op 12-05-2003 @ 13:37:
Zit je lekker op de bank TV te kijken, film ofzo

Komt er een reclame blok tussendoor, en het worden er steeds meer

Ik vin da nie kunnen, ze moeten die reclames verbieden
[youp mode]
man, waar wind je je eigenlijk over op? televisie reclame is juist heel belangrijk. Als we geen televisiereclame zouden hebben, hč, dan zouden we nieteens televisie hebben.
En dan kijken ze je zo aan met zo'n etische kop van: en denk daar maar eens over na.
Dan denk ik: nou, dat lijkt mij wel wat
[/youp mode]
en ik deel deze mening.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:33
Verwijderd
Een reclameblik kan ik mee leven, maar soms is het wel idioot veel.. In The Matrix 6 blokken ofso, ik bedoel, zo vaak hoef ik nou ook weer niet naar de wc
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2003, 22:59
Sean Paul.
Sean Paul. is offline
op de amerikaanse tv is het nog veel erger, daar heb je om de 15 minuten reclame, en dan ook van het niveau wasmiddel reclame
Oud 14-05-2003, 01:24
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-05-2003 @ 13:47:
Laatst zat ik een film op de BBC te kijken, geen reclame dus, en ik moest echt super nodig naar de wc... mja, paar minuutjes film gemist dus... Als er nou maar reclames geweest waren, had ik de film helemaal kunnen zien..
Lang leve reclames! Verdoem zenders zónder reclame!
ja, dat heb je ook bij nl 1,2 en 3.. echt irritant.. al mag er wel wat minder vaak reclame, want is wel vaak, maar is wel ffies handig ja
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 10:41
Vash!
Vash! is offline
Ik vind wel dat de spotjes steeds beter worden, minder irritant om te kijken. Je wordt dus wel gestoord in je programma, maar t kunnen soms best mooie of humoristische dingen zijn
Oud 15-05-2003, 20:39
DaisyDeadPetals
DaisyDeadPetals is offline
tis wel verdomd irritant dat alle zenders op dezelfde tijd reclame uitzenden... maakt zappen naar een ander programma vrijwel onmogelijk..

maar tis pas echt stom als je dan bij het zappen op een andere zender bij de reclame blijft hangen...
Oud 15-05-2003, 20:53
Pla
Pla is offline
Om het eerlijk te zeggen vind ik reclame wel leuk
Oud 16-05-2003, 06:52
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef op 12-05-2003 @ 13:43:

Door die kutreclames en die programma's die er bij SBS altijd tussendoor moeten (Hart van Nederland, Shownieuws) duurde de Matrix op TV van begin tot eind 3 uur en 5 minuten, terwijl er 3 uur op een videoband passen :-/
Oud 16-05-2003, 14:27
BCR
BCR is offline
Citaat:
Pla schreef op 15-05-2003 @ 21:53:
Om het eerlijk te zeggen vind ik reclame wel leuk
Mja, sommige wel. Als ze allemaal leuk waren dan was het niet zo erg, maar er zitten van die irritante tussen
Reageren

Regels voor berichten