Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2002, 19:51
Mutsjuh
Mutsjuh is offline
Ik ga dus eten uit verveling... Dus veel snacke: snoep,chips, koeken, brood, crackers, yoghurt, .... Ik ben 177 lang en ik weeg 63 kilo ... en dat vind ik dus te zwaar... ik probeer om minder te eten... maar weet iemand iets waardoor je niet meer ga eten uit verveling?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 19:54
tacidvs
tacidvs is offline
Sport, vriendinnen v/o/m, school, een goed boek, de zon buiten als je in het gras ligt, dit forum. Nou mag iemand anders.

Ken het, gewoon beetje zelfdiscipline ontwikkelen, beetje harder voor jezelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 20:04
Kat
Kat is offline
Als je meer sport verveel je je minder, dat helpt dus al.
Ik denk trouwens niet dat jij te zwaar bent, 1.77 meter bij 63 kilo is heel normaal.
Oud 07-04-2002, 20:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Mutsjuh schreef:
Ik ga dus eten uit verveling... Dus veel snacke: snoep,chips, koeken, brood, crackers, yoghurt, .... Ik ben 177 lang en ik weeg 63 kilo ... en dat vind ik dus te zwaar... ik probeer om minder te eten... maar weet iemand iets waardoor je niet meer ga eten uit verveling?
Ik heb net even je Queteletindex (ook wel BMI of Body Mass Index genoemd) uitgerekend. Deze is ongeveer 20,11 en dat betekent dat je in de categorie "gezond" valt. Je Queteletindex moet tussen 20 en 25 liggen om in die categorie te vallen en aangezien dat bij jou het geval is hoef je je geen zorgen te maken dat je te zwaar bent. Het is zelfs zo dat je momenteel 15,3 kg onder je nog maximale toegestane gewicht zit.
Als je van het eten uit verveling af wilt moet je iets zien te vinden wat je leuk vindt om te doen: uitgaan of samen met vriendinnen de stad in of iets dergelijks. Je hebt dan voldoende afleiding zodat je niet het risico loopt dat je door eten uit verveling te zwaar wordt.
Oud 07-04-2002, 21:51
Eva*
Eva* is offline
Je hebt een prima gewicht, geloof me.
Als ik mij verveel eet ik ook vaak non-stop vanalles. Misschien kun je de volgende keer als je je verveelt aan lichaamsbeweging doen in plaats van te eten.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2002, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Mutsjuh schreef:
dat is niet te zwaar voor je lengte
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 10:02
Verwijderd
kauwgom eten....iets gaan doen ipv vervelen....bijv internetten, ff naar buiten, stadten, weet ik ut..
Of zorg ervoor dat je vol zit, door brood te eten enzow...tjah...
Ik eet ook vaak uit verveling, best irritant..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 13:56
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Queteletindex
Daar moet je mee uitkijken hier, dat is voor volgroeide volwassenen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:11
sheila
sheila is offline
je kan dan nog wel een goed gewicht hebben maar soms vind je je zelf nog wel te dik =>=> bedoel k mee dat je best slanker zou willen zijn !!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 14:14
wicce
wicce is offline
ik doe precies hetzelfde als jij.
ik ga op dat moment dan iets anders doen.. concentreren op iets anders.
Oud 08-04-2002, 15:43
Verwijderd
doe ik ook. en sporten helpt bij mij inderdaad. Dan eet ik over 't algemeen nog minder dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2002, 13:04
Darkwell
Darkwell is offline
Citaat:
Mutsjuh schreef:
ik doe het ook, vooral als ik moet leren, dat is zo saai dat ik ondertussen maar ga snoepen & eten. (word nog wat met de examens ) Waarschijnlijk eet je niet zo veel als je wat leuks doet, of als je bezig bent. Zelf merk ik het op school ook, als ik gewoon een dag les heb zonder tussenuren, dan heb ik nergens behoefte aan. maar als ik 2 of 3 tussenuren op een dag heb dan ga ik ook veel meer eten enzo.
Maar ik weeg ook 63 kilo (ongeveer) en ben 1.75 en ik ben daar wel tevreden mee, ik kan toch niet afvallen.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 00:19
miep
miep is offline
Citaat:
sheila schreef:
je kan dan nog wel een goed gewicht hebben maar soms vind je je zelf nog wel te dik =>=> bedoel k mee dat je best slanker zou willen zijn !!!
ja en dan ben je dus stom bezig
als je alleen tevreden bent als je heel erg moet lijnen om een licht gewicht te hebben is dat niet normaal... je moet gewoon niet overdreven wel eten, voldoende sporten, en met dat gewicht moet je leven...
tja ik weet dat 't moeilijk is hoor! maar zo is het wel! het is maar een stom modebeeld.

ontopic: je hebt een licht gewicht bij je lengte!
en eten uit verveling ken ik ook, niet alleen verveling, maar ook uit verdriet, of als ik me heel kut voel. maargoed, OOK verveling, en wat je daar aan doet, tja, zorgen dat je dingen te doen hebt... is moeilijk i know, en als je dan toch wil gaan eten, ga dan gezonde dingen eten, daar zitten vaak weinig calorieen in en daar kom je dus ook niet van aan.
bij.v droog brood, augurken, fruit, groente, etc..
Oud 12-04-2002, 10:43
Verwijderd
Ja dat ken ik zelf eerrug goed,
Tip: ga water drinken uit verveling. Dat is bovendien heel gezond omdat je per dag 2 l water moet drinken en daar krijgje ook nog eens minder honger van
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:45
Severus
Severus is offline
Zorg ervoor dat je de hele tijd in de weer bent met wat dan ook, zodat je geen kans krijgt je te vervelen. Dan blijf je vanzelf van al dat eten af.

Ripper
Oud 14-04-2002, 15:51
marlies
marlies is offline
Ten eerste als je 1.77 en je weegt 63 dan ben je echt zeker niet te zwaar. Ik ben 1.66 en weeg dan en ik ben zelfs niet te zwaar.

Ik denk dat je moet proberen om alleen nog in de pauze en aan tafel te eten..bv. niet achter de tv gaan eten, maar nogmaal je bent niet te zwaar dus is het ook niet nodig..

Regels voor berichten