Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben begaan met zwervers en verslaafden. Tuurlijk kunnen ze gewoon gaan werken of een uitkering aanvragen, maar ze hebben vast hun redenen om op straat te liggen. Als ik eten heb, geef ik het aan zo iemand. Ik heb aleens twee boterhammen aan iemand gegeven, en ook al een bak druiven. Als ik het zelf toch niet hoef, waarom zou ik het dan niet aan iemand geven die honger heeft?
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ze leven misschien niet voor hun lol op straat, maar als ze er niets aan doen om onderdak te krijgen dalen ze flink in mijn aanzien. Kom op zeg; er is altijd wel een Leger Des Heils waar ze terecht kunnen voor een warme maaltijd en een bed. Kosteloos.
Ik háát bedelaars, overigens. Ik vind 't onbeschoft volk; ik ben nu al vijf keer op Den Haag CS aangesproken door ene Jeff, die nu al 11 maanden in Nederland is. Althans, zo luidde z'n verhaal - élke keer weer! Zo iemand doet 't bij dus níet goed. Waar ik ook een hekel aan heb zijn bedelaars die je komen storen als je ergens in de rij staat of ergens op 'n station snel zit te eten... als er íets opdringerig en onbeschoft is is 't dat wel. Dus; nee... ik geef ze nóóit geld. Ik ga 't níet aanwakkeren. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Let niet op de zwerver (poging tot kortverhaal) writersblock | 0 | 07-02-2011 10:34 | |
De Kantine |
Geld geven aan zwervers 0-Z0n3 | 118 | 11-01-2005 21:15 | |
De Kantine |
Help jij zwervers? Phileine | 91 | 25-06-2003 14:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
zwervers in de stad Juliet85 | 14 | 04-04-2003 13:45 | |
Verhalen & Gedichten |
De zwerver Hippielove | 5 | 25-07-2002 21:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Zwerver berteltje | 8 | 25-04-2002 20:34 |