Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2003, 18:05
Athlon
Athlon is offline
Hallo iedereen.

Ik ben momenteel verkoper bij een electronicazaak voor 28 tot 32 uur per week

Aangezien ik best wat meer geld zou willen verdienen, bijv. in de avonduren, zou ik graag iets van taxichauffeur of koerier willen worden.

Wie weet waar ik ergens informatie daarover vandaan kan halen?

Ik heb sinds februari 2003 mijn rijbewijs, eigen auto en ben 18 jaar oud.

Taxichauffeur in de avond lijkt me echt enorm leuk om te doen, maar iets herinnert me dat je daarvoor 19 moest zijn ??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2003, 19:58
Studentje
Studentje is offline
Wat ik van vrienden hoorde vorig jaar was dat je voor de taxi alleen je rijbewijs moet hebben. En dan alleen in de zin van: geen strafblad erbij. Maar ik neem aan dat je wel de nodige ervaring moet hebben. En voor dat vervoer met je eigen auto moet je geloof ik bij selektvracht ofzo zijn. Moet je maar eens in de Gouden Gids kijken.
Oud 07-05-2003, 21:51
ekki
ekki is offline
waarschijnlijk mag je sowieso nog geen koerier worden, meestal moet je daar wegens verzekeringen e.d. een jaar je rijbewijs voor hebben.

kijk anders bijvoorbeeld 'ns op albert.nl

nog een tip: via sites over uitzendbureaus vind je soms ook redelijk wat.
Oud 08-05-2003, 07:17
iamcj
iamcj is offline
Ik heb 3 jaar bij selectvracht gewerkt. Verdient zeer goed, afhankelijk van hoe snel je werkt. Je rijdt daar met je eigen auto en die krijgt het flink te voorduren. Je moet dus een oude auto hebben.

Ik heb 3 jaar lang bijna gratis auto gereden, omdat ik van de benzinevergoeding mijn hele auto kon rijden.

Verdiensten per uur op een slechte dag 10 gulden per uur, een goede dag soms wel 25 tot 30 gulden per uur (ex benzinevergoeding). Dat ligt ook sterk aan het dorp waar je bezorgd.
De avonduren verdienen het beste en je bent eigen baas.

Ik heb het met veel plezier gedaan, maar ging verhuizen.
Oud 15-05-2003, 00:23
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Tja, ieder bedrijf zal zijn eigen regels hebben. Dus zou je het beste daarvoor ff de bedrijven zelf moeten bellen.

ff vraagje voor de ex koerier: Als je je eigen auto gebruikt, hoe zit dat dan met de verzekering? Betalen ze dat voor je of is het echt alleen je eigen risico?

Ook al zou je een oude auto hebben, voor iemand van 18 blijft het relatief duur speelgoed lijkt me. En schade is snel gemaakt als je haast hebt of overbeladen iets te snel een drempel neemt, ik noem maar wat.
Oud 15-05-2003, 11:16
very drunk driver
very drunk driver is offline
moet daar geen reclame op staan van het bedrijf. ik vind dat wel slecht dat je je eigen auto moet regelen. maarja als je dan gratis mee kan rijden van de kmvergoeding
Oud 15-05-2003, 15:40
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 15-05-2003 @ 01:23:
Tja, ieder bedrijf zal zijn eigen regels hebben. Dus zou je het beste daarvoor ff de bedrijven zelf moeten bellen.

ff vraagje voor de ex koerier: Als je je eigen auto gebruikt, hoe zit dat dan met de verzekering? Betalen ze dat voor je of is het echt alleen je eigen risico?

Ook al zou je een oude auto hebben, voor iemand van 18 blijft het relatief duur speelgoed lijkt me. En schade is snel gemaakt als je haast hebt of overbeladen iets te snel een drempel neemt, ik noem maar wat.
Je krijgt een vergoeding, daar moet je alles mee doen. Voor een grote auto is het te weinig. Voor mijn auto, meer dan genoeg. Je hoeft niet met reclame te rijden. Ik had gespaart om een aantal keer te zakken, maar ik slaagde in 1 keer, van dat geld heb ik een auto gekocht. Je hebt kosten, maar het heeft mijn wereld geopend.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten