Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 01:11
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
klopt, ik heb ook de instelling dat als iemand me ook maar dreigt bij mijn stropdas te pakken ik hem een douw in zijn strot geef.
nog niet gedaan trouwens, maar die stropdas zit me vaak gewoon niet lekker. Ik zou gewoon veel relaxter zijn met zo'n clipje,, dan lijkt het maar nep.
Oud 15-05-2003, 07:36
biep
biep is offline
dit mag ik niet van m'n werk:

- Piercings in het gezicht (terwijl dat bij andere vestigingen wel mag maar het wietzakje-stripje in het gaatje blijft een goeie uitkomst )
- m'n haar los (verplicht in Vlecht of knotje, ik mag ook geen staart omdat mn haar dan nog superlang is en in het eten kan komen)
- te lange/vuile nagels

en ik mag niet "maar" zeggen tegen mn baas, of tegen baas in gaan, dan wordt je bij voorbaad verrot gescholden maar gelukkig komt onze Mac-pooier maar 1x per week in de zaak
Oud 15-05-2003, 09:31
Verwijderd
Op de kaas- en vleesafdelingen mag je je haar niet los (vind ik ook zeer logisch omdat je met voedsel in aanraking komt). Op deze afdelingen mag je ook geen ringen en/of horloges om (vanwege dezelfde reden). Verder mag je officieel ook geen piercings in je gezicht, maar dat wordt oogluikend toegestaan. (Alhoewel dat geloof ik op de versafdelingen wel afgeplakt moet worden). Als je bij de kassa werkt (zoals ik), is er niet zoveel verboden, als je maar niet met een ini-mini rokje en laarzen met mega-hakken rond gaat lopen, want dan wordt je vriendelijk doch dringend verzocht om je om te gaan kleden.
Maar zoiets was ik toch niet van plan, dus och...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
biep schreef op 15-05-2003 @ 08:36:
en ik mag niet "maar" zeggen tegen mn baas, of tegen baas in gaan, dan wordt je bij voorbaad verrot gescholden maar gelukkig komt onze Mac-pooier maar 1x per week in de zaak
Heh, heh Dat is vast geen voorwaarde die formeel in je arbeidscontract is vastgelegd

"Gij zult de baas niet tegenspreken"
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 10:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik heb in de C1000 gewerkt, bij het vlees en brood. Ik had toen een labretstaafje. Nou, meneer daar had besloten dat àlle piercings getolereerd werden, behàlve dat labretstaafje.
Ik liep notabene met een koeienring in mijn neus en regenbooghaar, maar nee, dat staafje hè...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 10:52
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Vampiria schreef op 15-05-2003 @ 11:45:
Ik heb in de C1000 gewerkt, bij het vlees en brood. Ik had toen een labretstaafje. Nou, meneer daar had besloten dat àlle piercings getolereerd werden, behàlve dat labretstaafje.
Ik liep notabene met een koeienring in mijn neus en regenbooghaar, maar nee, dat staafje hè...
pff en alsof vlees zo smakelijk is om naar te kijken, maar nee hoor...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 13:32
Six4Eight
Six4Eight is offline
Hm heb er eigenlijk niet aan gedacht dat dat inderdaad in een contract kan worden opgenomen (representatief uiterlijk). Maar dat lijkt me zeker met een vast contract een moeilijk punt, omdat zoiets heel erg subjectief is. Als een werkgever je niet mag en hij van je af wil kan hij desnoods zeggen dat je 'snor' onder een niet representatief uiterlijk valt (om maar een voorbeeld te noemen).

In ieder geval heb ik verder nergens last van.
Oud 15-05-2003, 18:14
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
AtHell schreef op 14-05-2003 @ 20:13:
Ik heb geen werk
ik ook niet.
Oud 15-05-2003, 18:48
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
op mijn werk zijn het echt enorme zeikerds, (dirkvandebroek trouwens)
je moet je haar vast als het over je schouders valt
en je mag geen nagellak in opvallende kleuren of in zwart
je mag niet veel armbandjes om
geen zichtbare piercings (maar aangezien dik de helft van het personeel die wel heeft, moeten we ze afplakken...dat is een heel stom gezicht, een gozer heeft 5 piercings in zn gezicht en dus 5 pleisters...dat is echt lomp)
geen haar in onnatuurlijke kleuren
nette schoenen aan (waar niemand zich overigens aan houdt)
mn baas keek heel erg vies naar mn dreads, die mogen in een haarband (wel een zwarte natuurlijk...) verder was dat geen probleem
verder weet ik het niet eens, maar er zijn zulke onnozele regels bij...
Natuurlijk moet je er representatief uitzien. Maar kom op, je vult alleen maar vákken... Het nut van al die regels ontgaat me dan enigszins.
Oud 15-05-2003, 18:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik werk niet, ik ben lui.
van mn leraren heb ik geen last. niet meer in ieder geval. op mn vorige school was dat wel. tja.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 18:59
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
oh en mn leraren doen niet moeilijk die vinden het wel leuk allemaal. ("wat zit er in je haar? mag ik het voelen?")
Oud 15-05-2003, 19:13
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
wallflower schreef op 15-05-2003 @ 19:51:
van mn leraren heb ik geen last. niet meer in ieder geval. op mn vorige school was dat wel. tja.
serieus? zoals dan..?

Ik werk op de vleeswaren afdeling van een supermarkt en mag niet te opvallende piercing (dus geen neusringetje), mag sowieso niet opvallen geloof ik, geen lange nagels & geen nagellak (mja dat vind ik dan ook wel weer logisch), haar vast, niet te veel make-up, geen armbandjes/ringen/horloge (hoewel iedereen dat wel doet eigenlijk). Ik denk dat dreads ook niet mogen, maar ik wilde hier toch niet blijven werken.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 19:57
Esmée
Esmée is offline
Ik vind het niet meer dan normaal dat een baas eisen stelt aan zijn personeel, ook op het gebied van uiterlijk. Je kiest er zelf voor om daar te gaan werken, hij betaalt jou, jij gaat deel uit maken van zijn bedrijf en bent dus ook zijn visitekaartje, dan vind ik dat je je aan bepaalde regels wel te houden hebt (ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort bedrijf het is).

Ik heb ruim een jaar gewerkt in de bediening in het restaurant van een viersterrenhotel, dan worden er wel wat eisen gesteld aan je qua uiterlijk. Niet te veel make-up, geen opzichtige sieraden, nette schoenen, enz. En bij zo'n hotel vind ik dat normaal.

Over 3 weken ga ik ergens anders werken, en sta ik achter de bar in een studentenkroegje hier hartje stad, en daar is de enige regel; geen rokjes. Voor de rest moet ik het allemaal lekker zelf weten, omdat het de mensen die daar komen ook niet boeit, dat zijn allemaal leeftijdsgenootjes.

Dus het ligt er maar net aan over wat voor werk je het hebt...
Oud 16-05-2003, 06:32
Phileine
Phileine is offline
Alles mag.
Zolang je maar de Jumbo trui aan hebt. (Anders word je "gestraft" door een het verplicht moeten dragen van een blouse met ruitjes en een strikje.)
Oud 16-05-2003, 07:14
Mad^Athlete
Mad^Athlete is offline
Ik mag alles dragen op mijn werk, van pvc broeken tot piercings in het gezicht tot weet ik veel wat . . . alleen moet ik bij Philips een cleamroompak er over aan trekken, en bij de provincie liggen ze wel eens dubbel van het lachen. Maar er zijn geen sancties of regels wat ik wel of niet mag dragen, gelukkig
Oud 16-05-2003, 11:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
wallflower schreef op 15-05-2003 @ 19:51:
ik werkte ook niet toen ik 14 jaar was
Oud 16-05-2003, 13:42
blacky
blacky is offline
Ik mag in de keuken alleen mijn haar niet los dragen, maar ja dat is niet zo'n ramp. Verder boeit het ze niet.
Oud 16-05-2003, 14:07
Verwijderd
Ik heb een bijbaan in een supermarkt, daar mag ik gewoon een pierc hebben
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:19
Verwijderd
Mijn baas vind ALLES goed.

Piercings, oorbellen en sieraden moeten echter wel uit/af, of afgeplakt worden omdat we (biologische kiem-)groenten inpakken.
Ook zijn bijv. glitters in je haar uit den boze omdat dat dan in het eten terecht kan komen.

Maar nogmaals: dat zijn dus gewoon wettelijke voorschriften, de baas verft z'n haar zelf ook, heeft een dochter met neuspiercing en een zoon met hanekam dus hij schrikt nergens van
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:20
Gadje
Gadje is offline
ik mag volges mij geen felle haarkleuren
ik mag geen piercings in gezicht
ik mag geen lange nagels
ik mag geen armbandjes
ik mag geen nagellak.
ik mag mijn haar niet los dragen.
maja ik zit ook in de horeca.
best wel veel wat ik niet mag.
terwijl ik t allemaal juist wel wil...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:42
Verwijderd
Ik mocht wel dreads hebben.. Geloof dat je bij ons wel redelijk wat kunt maken wat dat betreft (superdeboer) .. alleen moet je wel altijd die belachelijke bedrijfskleding aan.

Lol @ Wallflower's sig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten