Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2003, 11:24
Easy
Easy is offline
Als je diarree krijgt binnen 4 uur na het innemen van de pil, moet je gewoon een nieuwe pil innemen wanneer de maag en darmen weer normaal functioneren. Dit moet wel binnen 36 uur na de goed opgenomen laatste pil.
Als het later dan 4 uur komt is er niets aan de hand.
Oud 06-05-2003, 12:33
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 11:20:
Ook niet echt juist dus, door diarree kan het zo zijn dat je pil dus gewoon fijn onopgenomen uit je schiet...
chil maar gewoon hoor!!
k bedoelde het zelfde maar kreeg het niet in biologische woorden uit mijn strot!!...btje eigendunk..?
Oud 06-05-2003, 12:39
Evolution
Evolution is offline
vraagie: hoe vaak achter elkaar kan je zeg maar een strip doorslikken? en dan bedoel ik zonder dat je er last van krijgt of dat het ongezond wordt..
Oud 06-05-2003, 12:41
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 06-05-2003 @ 13:39:
vraagie: hoe vaak achter elkaar kan je zeg maar een strip doorslikken? en dan bedoel ik zonder dat je er last van krijgt of dat het ongezond wordt..
Wil je zelfmoord plegen?
Oud 06-05-2003, 12:41
Evolution
Evolution is offline
hahaha nou nee dankje... eerder zo min mogelijk ongesteld worden

Laatst gewijzigd op 06-05-2003 om 17:56.
Oud 06-05-2003, 12:44
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
Metal Gurl schreef op 06-05-2003 @ 13:41:
hahaha nou nee dankje... eerder zo min mogelijk ongesteld worden
Hahaha..ik denk dat je dan naar je huisarts meot stappen en een sterkere pil vragen...
Oud 06-05-2003, 12:45
Evolution
Evolution is offline
haha jahjah
Oud 06-05-2003, 12:45
Evolution
Evolution is offline
nehj, maar ff serieus... 2x ofzow overslaan kan nog?
Oud 06-05-2003, 12:53
Ireentje
Ireentje is offline
zeker, je kunt zo lang doorslikken als je wilt dacht ik (of het gezond is )
Oud 06-05-2003, 15:24
Easy
Easy is offline
Je kunt zo lang doorslikken als je wilt. Maar het is iig niet verstandig, ik zou zo lang doorslikken als het nodig is (vakantie ofzo) en daarna weer stopweken houden. Je hebt in de tussen tijd wel kans op doorbraakbloedingen of spotting.
Oud 06-05-2003, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 06-05-2003 @ 13:33:
chil maar gewoon hoor!!
k bedoelde het zelfde maar kreeg het niet in biologische woorden uit mijn strot!!...btje eigendunk..?
Je zei niet hetzelfde en ik gebruikte geen biologische woorden... toch? En het spijt me zeer dat ik je goed probeer te verbeteren, zal nooit meer gebeuren, maar ga dan geen foute dingen rondlopen strooien... Hou het dan gewoon voor je.. Ok?

Over doorslikken van strips; mijn huisarts zegt dat je na 3 strips zeker een stopweek moet houden, dat is beter voor je lichaam. Daarnaast kan het zijn de je last krijgt van doorbloedingen, zoals Easy ook zegt. Wanneer je die krijgt ligt aan jouw en aan je pil, dat kan dus heel onverwacht zijn.
Oud 06-05-2003, 16:02
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
*Wroeffff*...
Oud 06-05-2003, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kreeziee85 schreef op 06-05-2003 @ 17:02:
*Wroeffff*...
Haha, sorry
Oud 06-05-2003, 16:17
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Maakt niet uit...
Oud 06-05-2003, 16:24
beija_flor
beija_flor is offline
Heej allemaal, als je de pil zegmaar heel onregelmatig slikt kun je dan alsnog zwanger worden? want ik heb zegmaar deze strip echt ontzettend verwaarloost en meestal slikte ik een pil in de ochtend maar dr zijn ook dagen gweest dat het smiddags werd of 's avonds en ik ben hem ook één keer vergeten.. kort om, echt een rotzooi.. verhoogt de kans op zwangerschap dan?
Oud 06-05-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 06-05-2003 @ 17:24:
Heej allemaal, als je de pil zegmaar heel onregelmatig slikt kun je dan alsnog zwanger worden? want ik heb zegmaar deze strip echt ontzettend verwaarloost en meestal slikte ik een pil in de ochtend maar dr zijn ook dagen gweest dat het smiddags werd of 's avonds en ik ben hem ook één keer vergeten.. kort om, echt een rotzooi.. verhoogt de kans op zwangerschap dan?
In mijn bijsluiter staat;

Neem uw tablet iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip in. Dat verhoogt de betrouwbaarheid.

en;

Als u er binnen 12 uur nadat u de tablet had moeten innemen achterkomt dat u dat vergeten bent, kunt u de vergeten tablet alsnog innemen. De volgende tablet moet u dan weer op de gebruikelijke tijd innemen, U bent dan nog voldoende beschermd tegen zwangerschap.

Mja, ik zou het zelf niet meer zo vertrouwen, tijdje geen seks of met condoom, en in het vervolg wel netjes de pil slikken.
Oud 06-05-2003, 16:31
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Lijkt me wel lullig als je op je 57/58e een kindje krijgt...
hahahaha

*kreeziee85 ligt dubbel*
Oud 06-05-2003, 17:12
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 17:29:
In mijn bijsluiter staat;

Neem uw tablet iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip in. Dat verhoogt de betrouwbaarheid.

en;

Als u er binnen 12 uur nadat u de tablet had moeten innemen achterkomt dat u dat vergeten bent, kunt u de vergeten tablet alsnog innemen. De volgende tablet moet u dan weer op de gebruikelijke tijd innemen, U bent dan nog voldoende beschermd tegen zwangerschap.

Mja, ik zou het zelf niet meer zo vertrouwen, tijdje geen seks of met condoom, en in het vervolg wel netjes de pil slikken.
hmmz, nah ik nam de pil dus meestal rond 9 uur maar het ging een tijdje erg schommelen en werd het 10 uur of 11 uur en soms nog wel 's middags rond 1en of 2en maar niet echt dat ik hem ontzettend lang vergeten was en dat ik hem pas 's avonds in nam ofzo. zou het dan alsnog kunnen? en kheb wel sex gehad omdat ik d8 ik neem hem toch gewoon elke dag in, en in de ochten dus t maakt niet uit
Oud 06-05-2003, 17:54
Deliveran©e
Deliveran©e is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 06-05-2003 @ 11:19:
*zucht*
Wat gebeurt er als je diarree hebt? Dan gaat er veel voedsel - vaak niet goed verteert - door je darmen naar buiten. Daar kan de pil dan ook tussen zitten. Dus het is wél gevaarlijk, omdat je pil niet is opgenomen in je lichaam.
geirriteerd?
Oud 06-05-2003, 18:59
Verwijderd
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 06-05-2003 @ 18:54:
geirriteerd?
Oh nee, ik las het daarnet terug en het komt idd helemaal verkeerd over
Ik bedoelde juist dat het zo'n leuk verhaaltje is als je je inleeft.. ahum... Ik hou niet veel van diarree, denk er liever gewoon niet aan

@Zuig;
Zelf schommelt de tijd van inname voor m'n pil ook wel met 2, 3 of 4 uur... Volgens m'n huisarts is dat niet super erg. Zes of meer uur wordt wat erger.
Oud 06-05-2003, 20:37
Missy_X
Missy_X is offline
Ik begin over 2 weken met een nieuwe pil. Van diane 35(zware pil) naar de Lovette(lichte pil). Weet iemand of ik dan zal afvallen?
Oud 06-05-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 06-05-2003 @ 21:37:
Ik begin over 2 weken met een nieuwe pil. Van diane 35(zware pil) naar de Lovette(lichte pil). Weet iemand of ik dan zal afvallen?
Dat weet niemand, ligt heel erg aan hoe jij op die nieuwe pil reageert en dat kan niemand echt voorspellen. Maar įls je al af zal vallen, zal het vast niet zoveel zijn, lijkt me. Gewoon afwachten dus.
Oud 07-05-2003, 10:15
Phileine
Phileine is offline
Citaat:
Easy schreef op 06-05-2003 @ 16:24:
Je kunt zo lang doorslikken als je wilt. Maar het is iig niet verstandig, ik zou zo lang doorslikken als het nodig is (vakantie ofzo) en daarna weer stopweken houden. Je hebt in de tussen tijd wel kans op doorbraakbloedingen of spotting.
Kan dat spotting gebeuren meer dan twee weken lang duren? Ik ben een beetje debiel, maar ik slik de pil altijd nogal.. lang door. Omdat ik gruwelijk last heb van mijn ongesteldheid. Ik heb al twee keer last gehad van hele heftige bloedingen terwijl ik midden in een strip zit.

Het is volgens mij razend ongezond als je twee weken lang elke dag heel wat bloed verliest.

Op http://www.sexwoordenboek.nl/doorbraakbloeding.html staat trouwens dat spotting een paar druppeltjes bloed verliezen betekent. Nou, bij mij zijn het geen paar druppeltjes meer. :/

Laatst gewijzigd op 07-05-2003 om 10:18.
Oud 07-05-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Scatterheart schreef op 07-05-2003 @ 11:15:
Kan dat spotting gebeuren meer dan twee weken lang duren? Ik ben een beetje debiel, maar ik slik de pil altijd nogal.. lang door. Omdat ik gruwelijk last heb van mijn ongesteldheid. Ik heb al twee keer last gehad van hele heftige bloedingen terwijl ik midden in een strip zit.

Het is volgens mij razend ongezond als je twee weken lang elke dag heel wat bloed verliest.

Op http://www.sexwoordenboek.nl/doorbraakbloeding.html staat trouwens dat spotting een paar druppeltjes bloed verliezen betekent. Nou, bij mij zijn het geen paar druppeltjes meer. :/
Heb ik ook gehad, 'k werd gewoon ongesteld ineens, en niet zo'n beetje ook... (ben ook flauwgevallen van bloedverlies oid).
Beste is om naar je huisarts te gaan, je probleem voor te leggen en te vragen of het beter is over te stappen op een zwaardere pil, als dat nog kan... Heb ik toen ook gedaan, nu kan ik maximaal 2 strips achter elkaar doorslikken, tijdens de 3de word ik hoe dan ook ongesteld.
Oud 07-05-2003, 10:45
Easy
Easy is offline
Lijkt me idd verstandig dat je eens met je huisarts gaat praten. Misschien geeft hij je een andere pil, of iets waardoor de menstruatie wat minder heftig is.
Het verschilt natuurlijk ook per persoon, hoeveel en hoelang zij last heeft van bloedingen tijdens pilgebruik.
En anders misschien toch een stopweek inlassen na 3 weken, maar die keuze is natuurlijk aan jezelf, wat je prettiger vindt.
Oud 07-05-2003, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 06-05-2003 @ 21:37:
Ik hoop het voor je, als dat je bedoeling is dan.

En ik ben flink wat kilo's afgevallen sinds ik gestopt ben met de diane 35... maar ja het is maar net hoe je lichaam op de pil reageert natuurlijk!
Oud 07-05-2003, 20:53
never mind
never mind is offline
`mijn huisarts zij dat ik 3 pilstrippen (mycrochinon (kutnaam)30) achter elkaar mocht slikken....
Oud 07-05-2003, 22:08
cin-D
cin-D is offline
Als je de pil doorslikt, bijv. 2 weekjes moet je dan na de stopweek weer met die strip verder gaan en stoppen als hij op is of moet je dan weer met een nieuwe beginnen?
Oud 08-05-2003, 15:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
cin-D schreef op 07-05-2003 @ 23:08:
Als je de pil doorslikt, bijv. 2 weekjes moet je dan na de stopweek weer met die strip verder gaan en stoppen als hij op is of moet je dan weer met een nieuwe beginnen?
Als je de pil doorslikt betekend dat dat je na een strip gewoon verder gaat met een volgende zonder dat er een stopweek tussen zit, je slikt dan eerst drie weken gewoon een strip en dan in plaats van stopweek houden ga je gelijk verder met een volgende strip die je dan helemaal opmaakt. Je slikt dan in totaal 6 weken achter elkaar de pil zonder stopweek te houden. Ik denk dat dit al heel verhelderend voor je is.
Oud 08-05-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-05-2003 @ 16:08:
Als je de pil doorslikt betekend dat dat je na een strip gewoon verder gaat met een volgende zonder dat er een stopweek tussen zit, je slikt dan eerst drie weken gewoon een strip en dan in plaats van stopweek houden ga je gelijk verder met een volgende strip die je dan helemaal opmaakt. Je slikt dan in totaal 6 weken achter elkaar de pil zonder stopweek te houden. Ik denk dat dit al heel verhelderend voor je is.
Dat hoeft dus niet;
als je na 1 strip bv een week niet ongesteld wil worden, dan kan je de pil 1 week doorslikken en vervolgens je stopweek houden. Je zit dan dus nog met 2 weken op die strip. Je moet na je stopweek weer gewoon drie weken de pil slikken, zelf gebruik ik de aangebroken strip dan als reserve voor als ik bv heb overgegeven ofzo.
Oud 08-05-2003, 17:22
Verwijderd
Citaat:
cin-D schreef op 07-05-2003 @ 23:08:
Met een nieuwe beginnen dus
Oud 09-05-2003, 09:12
Roos
Roos is offline
Overigens is het lang niet bewezen dat pilgebruiksters een groter risico op kanker hebben. Er is wel een correlatie maar dat hoeft niet te betekenen dat er een causaal verband is.
Een andere oorzaak kan bijvoorbveeld zijn: bij pilgebruiksters worden de baarmoeder en omstreken beter gecontroleerd, dus dan wordt kanker eerder ontdekt
Oud 09-05-2003, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 09-05-2003 @ 10:12:
Overigens is het lang niet bewezen dat pilgebruiksters een groter risico op kanker hebben. Er is wel een correlatie maar dat hoeft niet te betekenen dat er een causaal verband is.
Een andere oorzaak kan bijvoorbveeld zijn: bij pilgebruiksters worden de baarmoeder en omstreken beter gecontroleerd, dus dan wordt kanker eerder ontdekt
Dat laatste wat je zegt doet me aan iets denken;
In veel landen krijgen meisjes zo vanaf hun 15de een eerste gynaecologisch onderzoek en vanaf dat moment jaarlijks. En ook wanneer ze met de pil willen beginnen is er een inwendig onderzoek. Waarom is dat in Nederland nķet?
Oud 09-05-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2003 @ 10:53:
Dat laatste wat je zegt doet me aan iets denken;
In veel landen krijgen meisjes zo vanaf hun 15de een eerste gynaecologisch onderzoek en vanaf dat moment jaarlijks. En ook wanneer ze met de pil willen beginnen is er een inwendig onderzoek. Waarom is dat in Nederland nķet?
Dat laatste, omdat veel meisjes dan niet aan de pil zouden durven beginnen. Dat eerste, dat weet ik niet...
Maargoed, 'bij pilgebruiksters wordt vaker kanker ontdekt' hoeft inderdaad niet te betekenen dat je eerder kanker krijg van de pil. In gebieden in Nederland waar veel ooievaars wonen, zijn de gezinnen groter... maar dat is geen bewijs voor dat de ooievaar kindjes brengt. Om maar wat te noemen.
ooievaars leven vooral op het platteland en gezinnen zijn groter op het platteland
Oud 09-05-2003, 14:39
bumblebee
bumblebee is offline
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de pil, ik zit nu in mn 3e strip. Straks komen de examens eraan, en dan moet ik ongesteld worden. Ik heb de dagen voordat ik ongesteld moet worden altijd flinke last van huilbuien en dat soort dingen. Daarom wil ik graag de pil doorslikken tijdens mn examens. Maar ik ben wel bang dat mijn lichaam dan ineens heel vreemd gaat doen, omdat ik best hevig op de pil reageerde.... straks flip ik helemaal in die week Zal ik dit risico nemen?

Ehh, en dan heb ik eigenlijk nog een vraag....
Sinds ik de pil slik heb ik dus erge last van huilbuien en word ik soms heel chagrijnig...zijn dit bijwerkingen? Of zal dit wel overgaan? Ik zit dus in mn 3e strip en moet bijna naar de dokter. Zal ik dit tegen hem zeggen? (ik slik microgynon 30, en hoorde dat dat een hele lichte pil is met de minste bijwerkingen ofzo....)
Oud 09-05-2003, 14:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 09-05-2003 @ 15:39:
Ik ben nog niet zo lang bezig met het slikken van de pil, ik zit nu in mn 3e strip. Straks komen de examens eraan, en dan moet ik ongesteld worden. Ik heb de dagen voordat ik ongesteld moet worden altijd flinke last van huilbuien en dat soort dingen. Daarom wil ik graag de pil doorslikken tijdens mn examens. Maar ik ben wel bang dat mijn lichaam dan ineens heel vreemd gaat doen, omdat ik best hevig op de pil reageerde.... straks flip ik helemaal in die week Zal ik dit risico nemen?

Ehh, en dan heb ik eigenlijk nog een vraag....
Sinds ik de pil slik heb ik dus erge last van huilbuien en word ik soms heel chagrijnig...zijn dit bijwerkingen? Of zal dit wel overgaan? Ik zit dus in mn 3e strip en moet bijna naar de dokter. Zal ik dit tegen hem zeggen? (ik slik microgynon 30, en hoorde dat dat een hele lichte pil is met de minste bijwerkingen ofzo....)
Ik slik ook microgynon en ik heb ook veel last van misselijkheid als ik hem niet ongeveer 24 uur na de volgende slik, als ik twee uur eerder ben dan wordt ik heel erg misselijk en als ik er een vergeten ben en als ik er dan twee in een keer slik gaat het helemaal mis. Volgens mij is het wel een lichte pil maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook weinig bijwerkingen hebt dacht ik.

Een klasgenoot had ook huilbuien en stemmingswisselingen toen ze de pil slikte en toen ze daar mee stopte waren de huilbuien ook bijna gelijk over, het kan dus best zijn dat dat door de pil komt. Je kan gewoon eens een andere proberen (zou ik eigenlijk ook moeten doen maar zolang ik ze volgens een strikte planning slik gaat alles goed)

Ik heb de pil ook wel eens doorgeslikt en dat ging bij mij best goed, had wel last van licht tussentijds bloedverlies maar meestal waren inlegkruisjes daar wel voldoende voor.

Als je binnenkort toch naar de dokter moet voor de pil zou ik zeggen dat je last hebt van huilbuien en chagrijnig zijn zodat je misschien een andere kunt proberen. Ik zou dan wel wachten met een andere tot na je examens want straks wordt je er heel erg misselijk van 's nachts (dat heb ik ook wel eens) en dan slaap je heel de nacht niet.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat je doet, maar in ieder geval heel veel sterkte met je examens!
Oud 09-05-2003, 14:52
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-05-2003 @ 04:48:
Ik slik ook microgynon en ik heb ook veel last van misselijkheid als ik hem niet ongeveer 24 uur na de volgende slik, als ik twee uur eerder ben dan wordt ik heel erg misselijk en als ik er een vergeten ben en als ik er dan twee in een keer slik gaat het helemaal mis. Volgens mij is het wel een lichte pil maar dat hoeft niet te betekenen dat je ook weinig bijwerkingen hebt dacht ik.

Een klasgenoot had ook huilbuien en stemmingswisselingen toen ze de pil slikte en toen ze daar mee stopte waren de huilbuien ook bijna gelijk over, het kan dus best zijn dat dat door de pil komt. Je kan gewoon eens een andere proberen (zou ik eigenlijk ook moeten doen maar zolang ik ze volgens een strikte planning slik gaat alles goed)

Ik heb de pil ook wel eens doorgeslikt en dat ging bij mij best goed, had wel last van licht tussentijds bloedverlies maar meestal waren inlegkruisjes daar wel voldoende voor.

Als je binnenkort toch naar de dokter moet voor de pil zou ik zeggen dat je last hebt van huilbuien en chagrijnig zijn zodat je misschien een andere kunt proberen. Ik zou dan wel wachten met een andere tot na je examens want straks wordt je er heel erg misselijk van 's nachts (dat heb ik ook wel eens) en dan slaap je heel de nacht niet.

Ik denk dat je goed moet afwegen wat je doet, maar in ieder geval heel veel sterkte met je examens!

Heel erg bedankt!! Ik ga inderdaad mn dokter vertellen van mn huilbuien en chagrijnigheid... Ik denk ook maar dat ik hem wel ga doorslikken, altijd beter dan dat ik opeens verschrikkelijk tegen mn examens ga opzien, door mn hormonen die dan door mn lijf gieren.
Oud 10-05-2003, 16:51
Verwijderd
als je stemming zo veel verandert door de pil, heb je waarschijnlijk een lichtere pil nodig... dat zal de dokter dan ook wel zeggen
Oud 10-05-2003, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 09-05-2003 @ 15:52:
Heel erg bedankt!! Ik ga inderdaad mn dokter vertellen van mn huilbuien en chagrijnigheid... Ik denk ook maar dat ik hem wel ga doorslikken, altijd beter dan dat ik opeens verschrikkelijk tegen mn examens ga opzien, door mn hormonen die dan door mn lijf gieren.
Graag gedaan, ik hoop dat het goed gaat met doorslikken zodat je tijdens je examens nergens last van zult hebben en ze optimaal kunt maken. Ik hoop ook dat als je een andere pil voorgeschreven krijgt dat je daar beter op reageert en niet zulke nare bijwerkingen krijgt.
Oud 13-05-2003, 19:10
floortje1985
floortje1985 is offline
ok ok.. stommmmmmme vraag...
ben vandaag en ongesteld geworden, en ik ben naar de huisarts geweest voor de pil.. maar natuurlijk... apotheek dicht.. en in heel de rest van de buurt nergens een apotheek open.. maar goed.. als ik nu voor de aller eerste keer de pil ga slikken.. kan ik dat dan ook doen op de tweede dag van ongesteld zijn?? het maakt me verder niet iut dat hij dan een week niet zo betrouwbaar is.... alstjeblieft.. help! anders moet ik nog een maaaaaand wachten met beginnen met de pil...!
Oud 14-05-2003, 15:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
floortje1985 schreef op 13-05-2003 @ 20:10:
ok ok.. stommmmmmme vraag...
ben vandaag en ongesteld geworden, en ik ben naar de huisarts geweest voor de pil.. maar natuurlijk... apotheek dicht.. en in heel de rest van de buurt nergens een apotheek open.. maar goed.. als ik nu voor de aller eerste keer de pil ga slikken.. kan ik dat dan ook doen op de tweede dag van ongesteld zijn?? het maakt me verder niet iut dat hij dan een week niet zo betrouwbaar is.... alstjeblieft.. help! anders moet ik nog een maaaaaand wachten met beginnen met de pil...!
Je kan iedere dag van je cyclus beginnen met de pil maar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint dan is ie de eerste strip (dus de eerste maand) niet betrouwbaar en ben je dus niet beschermd tegen zwangerschappen. Overigens wordt het heel vaak aangeraden om tijdens het slikken van je eerste strip er rekening mee te houden dat je nog niet beschermd bent.
Oud 14-05-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-05-2003 @ 16:03:
Je kan iedere dag van je cyclus beginnen met de pil maar als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint dan is ie de eerste strip (dus de eerste maand) niet betrouwbaar en ben je dus niet beschermd tegen zwangerschappen. Overigens wordt het heel vaak aangeraden om tijdens het slikken van je eerste strip er rekening mee te houden dat je nog niet beschermd bent.
Precies, gewoon beginnen en er van uitgaan dat je pas bij het begin van je tweede strip veilig bent, kan er nooit wat mis gaan.
Oud 14-05-2003, 20:06
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
@bumblebee: een van de gemelde bijwerkingen van microgynon 30 is stemmingswisselingen.. dus als je eraf wilt, zou ik aan de doc vragen om een andere pil..

trouwens.. ik krijg als ik met mn eerste 3 strips klaar ben krijg ik een inwendig onderzoek van de dokter.. is dat normaal?
Oud 14-05-2003, 20:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 14-05-2003 @ 21:06:
@bumblebee: een van de gemelde bijwerkingen van microgynon 30 is stemmingswisselingen.. dus als je eraf wilt, zou ik aan de doc vragen om een andere pil..

trouwens.. ik krijg als ik met mn eerste 3 strips klaar ben krijg ik een inwendig onderzoek van de dokter.. is dat normaal?
Ik ben nu met mn achtste strip ofzow bezig en ik heb nooit een inwendig onderzoek gehad dus volgens mij is dat niet echt standaard ofzow, vind het maar vaag. In andere landen is het geloof ik wel heel normaal.
Oud 15-05-2003, 16:52
Verwijderd
@CodeName Egg:

Er zijn niet veel huisartsen die dat nog doen, maar wel een paar. Dus abnormaal is het niet, 't gebeurt alleen niet zo vaak meer.
In het buitenland is het vrij normaal dat een meisje vanaf haar 15de elk jaar een inwendig onderzoek ondergaat. Alsof je naar de tandarst gaat dus, dat kennen we hier helemaal niet...
Oud 16-05-2003, 10:59
Thirsa
Thirsa is offline
ik heb ook even een vraagje

ik slik de lovette, maar nu ga ik begin juli 3 weken op vakantie, maar precies de eerste week van de vakantie moet ik ongesteld worden. en ik slik liever niet de pil door omdat ik dan vaak toch gewoon ongesteld wordt maar kan ik gewoon met die strip voor de vakantie een week eerder stoppen? of kan dat niet?

alvast bedankt
Oud 16-05-2003, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Thirsa schreef op 16-05-2003 @ 11:59:
ik heb ook even een vraagje

ik slik de lovette, maar nu ga ik begin juli 3 weken op vakantie, maar precies de eerste week van de vakantie moet ik ongesteld worden. en ik slik liever niet de pil door omdat ik dan vaak toch gewoon ongesteld wordt maar kan ik gewoon met die strip voor de vakantie een week eerder stoppen? of kan dat niet?

alvast bedankt
Ja hoor dat kan prima, dan slik je gewoon maar twee weken de pil in plaats van drie weken en houd je daarna stopweek zodat je als je op vakantie gaat weer aan een nieuwe strip kunt beginnen. De pillen die je overhoudt kun je dan gebruiken voor als je een keertje moet overgeven of aan de diarree bent, als reserve dus.
Oud 16-05-2003, 14:25
Verwijderd
Volgens mij mag dat juist niet, omdat je dan gewoon niet meer veilig bent... Je moet - volgens mijn bijsluiter ook - de pil altijd 21 dagen slikken, vervolgens kan je een stopweek van 7 dagen houden of je begint met een nieuwe strip..
Oud 16-05-2003, 15:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 16-05-2003 @ 15:25:
Volgens mij mag dat juist niet, omdat je dan gewoon niet meer veilig bent... Je moet - volgens mijn bijsluiter ook - de pil altijd 21 dagen slikken, vervolgens kan je een stopweek van 7 dagen houden of je begint met een nieuwe strip..
Ja het hangt er natuurlijk wel vanaf of je de pil slikt om niet zwanger te raken of tegen menstruatieklachten. Ik gebruik de pil niet als voorbehoudsmiddel en ik heb hem dus een keer maar twee weken achter elkaar geslikt maar ik weet niet of de pil dan ook beschermd tegen zwangerschappen eigenlijk......
Oud 16-05-2003, 19:45
Thirsa
Thirsa is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-05-2003 @ 16:15:
Ja het hangt er natuurlijk wel vanaf of je de pil slikt om niet zwanger te raken of tegen menstruatieklachten. Ik gebruik de pil niet als voorbehoudsmiddel en ik heb hem dus een keer maar twee weken achter elkaar geslikt maar ik weet niet of de pil dan ook beschermd tegen zwangerschappen eigenlijk......
ik gebruik hem wel om niet zwanger te raken, ik moet binnenkort toch naar de dokter dus dan vraag ik het voor de zekerheid wel even aan haar

dankjewel voor jullie reacties
Topic gesloten

Regels voor berichten