Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2003, 09:44
WolterB
WolterB is offline
je kent het vast wel, je hebt iets besteld of er moet iets gerepareerd worden en dan klopt er iets niet, het gaat fout of ze willen meerdere malen hetzelfde doen

in dit topic kan je jou frustraties kwijt

Zo heb ik bijvoorbeeld de afgelopen 2 dagen al 6! keer de honig-helpdesk aan de telefoon gehad.
Het zit zo, mijn moeder heeft als cadeau een honig-schort besteld, maar er was iets onjuist op het bestelformulier.
Toen zij de eerste keer belden heb ik netjes uitgelgd dat ze haar na half 6 en op maandag en vrijdag kunnen bereiken en dat zou genoteerd worden.
nog geen kwartier later belden ze alweer (nu iemand anders) met dezelfde mededeling, ik netjes uitgelgd dat een collega al eerder gebeld had en dat er een notitie van gemaakt was die er niet bleek te zijn, dus zou zij het opschrijven.
Een uur later bellen ze weer, nu de vrouw die ik als eerste aan de lijn heb gehad. Ik weet op netjes, met licht sarcastische ondertoon, gezegd dat zij me al een keer gebeld had en dat ze op maandag of vrijdag terug konden bellen.
Ging laat op de middag weer de telefoon en raad eens, daar waren ze weer, weer de vrouw die ik al 2 keer eerder gesproken had en zij excuseerde zich dat ze gebeld had en dat ze neit goed had gekeken op haar notitieblok.
Nu dacht ik er vanaf te zijn, maar toen belden de rond negen uur vandaag weer op en ik weer uitleggen dat ze al 4 keer gebeld hadden, was het commentaar van die vrouw dat ze zo lekker aan het tueten was met haar collega's dat ze niet had gezien dat er al aantekeningen bij stonden.
Nu denk je dat het wel over is, maar een paar minuten belden ze voor de zesde keer. Ik heb nu niet eens gezegd wannere ze terug konden bellen en heb ze alleen de mededeling gegeven dat ze al voor de zesde keer over hetzelfde onderwerp hiernaartoe belden en dat zij mij al drie keer eerder gesproken had (ja het was weer die vrouw die ik als eerste aan de lijn heb gehad).
Dit is dus echt het toppunt van domheid van de helpdesk die ik heb meegemakt

en dan zal je zien dat ze nog een paar keer bellen vandaag

Laatst gewijzigd op 15-05-2003 om 09:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2003, 10:03
Verwijderd
het is beter dan wanneer ze helemaal neit terugbellen meot je maar denken
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 10:14
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik heb ooit een mail gehad omdat ik via internet had gevraagd hoe ik uit het buitenland moest bellen. ze schreven dat ze mn vraag niet snapten en het probleem te moeilijk was om te mailen.

toen kon ik niet bellen.
Oud 15-05-2003, 10:24
Verwijderd
0800-1580. Dat zegt genoeg.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 11:26
Thomas
Thomas is offline
Daar kan je misschien beter niet naar bellen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:41
Verwijderd
met mn adsl aansluiting. Hij kon niet op twee computers tegelijk aangesloten worden.

Ik de KPN helpdesk bellen. Toen ik mijn probleem uitgelegd had, zeiden ze (met irritante telefoonstem uiteraard): "Nou u heeft twee opties, één is een multipc-modem aanschaffen en twee is een splitter kopen. Die verkopen wij beide."
Ik: "hoe duur zijn die dan?"
"Ja, dan moet u even op internet kijken."
"Maar dat kan toch niet, want mijn ADSL doet het niet."
stilte.
"Belt u dan maar even met de Tiscali helpdesk."
Hmm. "Hoe moet ik zo'n multi-pc-modem aanvragen."
*een heel verhaal over terugzenden en weer heenzenden.* "Hoe lang hebt u dat pakket eigenlijk al in huis?"
"een paar weken?"
"Oh, nou dan moet u een splitter kopen, want na zeven dagen mag u niet meer ruilen."
GRMBLGRMBL. Ik heb bijna de hoorn erop gegooid.

Toch maar de Tiscali helpdesk gebeld. En die bleken wel de oplossing te hebben, namelijk gewoon een splitter kopen omdat die veel goedkoper waren.

Argh.

Ook leuk is trouwens mensen die naar de helpdesk bellen om te vragen waar de Any-key zit.... of dat hun mokkenhouder (lees: cd-romdrive) kapot is...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-05-2003 @ 11:24:
0800-1580. Dat zegt genoeg.
eh, waarom als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:42
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik belde daarnet en hij lachte me uit.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 15:47
Miracle
Miracle is offline
een bekende van mij werkt bij een helpdesk.. Echt cool, al die verhalen
Oud 15-05-2003, 18:19
Veenbes
Veenbes is offline
T-Mobile helpdesk . Ik wil me aanmelden voor WAP, niet dat ik dat ooit van plan ben te gaan doen maar wil gewoon dat het werkt, krijg ik op de t-mobile website de melding dat mijn telefoon geblokkeerd is. Dat is hij niet, dus ik belde naar de helpdesk. "Ja, een paar technische probleempjes, probeer het morgen nog eens." Vijf dagen later deed hij het nog niet, opnieuw gebeld: "we moeten ons netwerk nog gereedmaken voor jouw nummer (???), over een weekje doet hij het wel". Week later weer naar helpdesk gebeld en nu zat de fout bij mijn computer, die gaf dingen niet goed door (???). Op de computers op school kreeg ik nog steeds de nummerblokkademelding, maar ik moet eerst voldoende zelfbeheersing hebben om nog een keer te bellen. Dit valt wel mee ten opzichte van het verhaal van WolterB, maar ik vind het irritant. Helpdesks...
Oud 15-05-2003, 20:53
Verwijderd
Ik moest een keer m'n computer opnieuw installeren maar de diskette deed 't niet. Geven ze me 8x de verkeerde informatie.
"Je moet deze diskette hebben."
"Werkt die niet? dan deze."
"Ja sorry, nadat je had opgehangen besefte mijn collega dat dat niet kon."
"Tuuuut."

Ja, mijn moeder was heel blij met de telefoonrekening die maand.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2003, 22:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 15-05-2003 @ 19:41:
Ik heb één keertje iemand aan de telefoon gehad die er ook daadwerkelijk iets van wist. Toen ben ik ook goed geholpen, maar de rest van de tijd krijg je iemand die dus niets kan met jouw probleem en die komt allemaal met oplossingen aanzetten die je al 20x zelf hebt geprobeerd. Dus een helpdesk werkt niet fatsoenlijk in de meeste gevallen.
Yep, inderdaad.

Ik heb ondertussen zo ongelofelijk de schurft aan helpdesks dat ik de moeite niet eens meer neem om ze te bellen.

Getraumatiseerd door UPC.
Oud 15-05-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 15-05-2003 @ 16:41:
eh, waarom als ik vragen mag?
Dat is het nummer van de "helpdesk" van UPC/chello.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 14:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-05-2003 @ 00:11:
Dat is het nummer van de "helpdesk" van UPC/chello.
ah, vandaar. Nee, UPC is geloof ik niet echt best hè?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:24
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-05-2003 @ 15:26:
ah, vandaar. Nee, UPC is geloof ik niet echt best hè?
Over understatements gesproken
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:35
Verwijderd
Mja, ik moest een keer naar Dutchtone bellen om m'n telefoon te activeren, het gesprek was nogal raar.
Allereerst werd er naar m'n achternaam gevraagd, dus geef ik die op en spel ik hem ook nog eventjes. Dat ging goed, vervolgens;
Medewerker:'Bent u een man of een vrouw?'
Ik:'Een vrouw.'
Medewerker:'Wat is uw geboortedatum?'
Ik:'27 april 1985'
Medewerker:'Ok, meneer, alles is gereed. U krijgt uw telefoonnummer zo toegesmst, prettige dag nog meneer!'

En vervolgens kreeg ik ook mailtjes van Dutchtone, allen met 'meneer', dus stuurde ik een bosig mailtje terug dat het 'mevrouw' was, whehe, dat was lollig Toen belde een medewerker me op om z'n excuses aan te bieden, zo lollig

Enn... een keer een heel gezeik om een huisje in Denemarken. M'n moeder had een huisje uitgekozen en wilde dat reserveren, dat deed ze via internet. Vervolgens zag ze een leuker huisje en koos ze toch voor die, het andere huisje was nog niet gereserveerd want dat moest via de telefoon bevestigd worden. Dus op een dag belt er iemand op van dat bedrijf, ik neem op en zeg dus dat de reserveren toch niet doorgaat. Mja, ze begreep het niet en zo kregen we dus tóch een rekening thuis voor de reservering. Heel gezeik met een advocaat enzo, alles is goed gekomen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 15:47
Verwijderd
Citaat:
m'neer schreef op 16-05-2003 @ 16:24:
Over understatements gesproken
inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten