Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
he mevrouw fiepje ,
ik snap je helemaal hoor , heb precies hetzelfde alleen je kan er zelf alleen wat aan doen. Wat bij mij errug hielp is er een soort van spel van te maken maak een rooster waarbij je elk 3 kwartier ( dat is de hoeveelheid stof die je korte geheugen maximaal achter elkaar kan hebbe) een ander vak doet. Na die drie kwartier krijg je van je zelf een kwartier pauze , waar je dus iets mag doen wat je zelf kankerrelaxed vind. ga nou niet direkt een halve fles tequilla en een blowtje roken , want volgens mij werkt dat niet heel effecient Je zal merken dat het een race tegen de klok word of je in 3 kwartier wel de voor je zelf opgegeven stof afkrijgt , en dat word het ook (wat) leuker om te leren. AAn het eind van de dag ben je gesloopt , maar ga je met een gevoel van voeldoening je nest in .. en dat helpt ! ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hee Fiepje...
Ik kan je probleem niet in mezelf herkennen omdat ik helemaal niet kan leren.. maar dat komt door andere redenen! ![]() Ik kan je misschien wel wat tips geven kwa leren betreft.. het werkt bij de meeste mensen. Ga voor dat je gaat leren iets doen.. hardlopen, knutselen, of iets dergelijks.. ga geen tv kijken want daar wordt je lui van. Begin een half uur met het vak wat je goed kan.. je hebt dan een soort van moed opgebouwd en je voelt je dan zelf verzekerder. Ga dan een half uur een vak doen waar je *veel* moeite mee hebt.. dit zal dan gelijk makkelijker gaan.. Zo zou ik het gaan aanpakken.. doe iets ernaast waar je rust in kan vinden.. zolang het maar niet te intensief is en ook niet te rustig waar je lui van wordt.. Veel geluk met je examens verder... Ps : Redbull stimuleert de geest ![]() ![]()
|
![]() |
Tja kan me alleen maar aansluiten bij de mensen hier, je zit niet voor niks in het examenjaar, doe gewoon wat je kunt om het te halen zo niet dan heb je er in ieder geval alles aan gedaan, verder is het vaak helemaal niet zo dat je alles vergeet als je dingen leest, 1 keer herhalen kan soms al genoeg zijn ook al zegt je gevoel dat je het niet weet, op je examens kan je ineens wel die vragen beantwoorden wat je daarvoor nooit kon... En ja probeer uit te zoeken waarom je je niet kan concentreren, als dat gewoon is omdat je geen zin hebt gewoon proberen iemand te zoeken die keihard voor je kan zijn en je desnoods in de gaten houd als je leert, straf jezelf met iets als je merkt dat je afgeleid raakt ofzo misschien drastisch ma ja...
Veel succ6 in ieder geval en blijf positief ook al is dat moeilijk, het helpt zeker ![]()
|
![]() |
ik ken het probleem: moeilijk om positief te blijven denken...
als ik aan voglende week denk raak ik ook spontaan helemaa in de stress...moet nog best wel veel doen en ik zie een aantal vakken gewoon echt niet zitten... ik mag nog maar 1 onv op mn eindlijst erbij komen te staan dus wordt echt even doorzetten... maar probeer je tijd niet te verdoen met nadenken over dat je het niet kan en dat het niet gaat lukken en hoe je het in godsnaam voor elkaar moet krijgen....probeer de tijd die je nog hebt goed te benutten... en als je dingen niet kunt onthouden ofzo...oefenen oefenen oefenen...echt waar...bij de meeste vakken krijg je toch geen letterlijke vragen...ja je krijgt wel wat letterlijke vragen maar het is voornamelijk inzicht (althans dat denk ik dan eh :$) maareh.... komt echt goed... niet te druk maken, goed slapen en er ff met de volle 200% voorgaan.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() *twijfelt ook heel vaak aan haar eigen "krachten" (en terecht?!?! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
eej mensen, bedankt voor jullie reacties.
ik probeer te leren met pauzes, en zoek afleiding, maar kweet niet, het helpt gewoon niet... kan me niet concentreren... dan lees ik een zin en dan denk ik , wat heb ik nou eigelijk gelezen ![]() waarom ik me niet kan concenteren...? ik heb geen id... zo issut al altijd geweest... nahjah iig heb ik wel vaak... ik krijg wel veel tips, ook van vriendinnen, maar nog lukt t leren niet... ook niet als bijv me moeder of een vriendin mee helpt/leert met mij... t lukt me gwoon niet ![]() dus nou heb ik amper geleert en maandag heb ik me belangrijkste examen al ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik snap je helemaal. Ik moet ook steeds een zin drie keer herhalen voordat ik hem een beetje snap
![]() Mijn concentratie gaat ook niet echt lekker, waardoor ik weer in de stress raak of ik het allemaal wel ga redden.. Door die stress krijg ik dan weer spanningshoofdpijn waardoor ik helemaal niet kan leren ![]() ![]() Ik zou zo blij zijn als de examens afgelopen waren en ik geslaagd zou zijn ![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eindexamens 2012 |
bloopers, grappen en lachbuien rond de examens. Duckdonkey | 19 | 21-06-2012 22:58 | |
VWO |
Oude Examens Red Demo | 9 | 17-05-2009 15:54 | |
Eindexamens 2005 |
examens te moeilijk? .Pure | 94 | 11-06-2005 23:50 | |
Psychologie |
Verwerken problemen rondom examens Daantje_0705 | 18 | 10-04-2005 19:16 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
CITO examens Frans en Duits robopij | 5 | 01-02-2005 15:10 | |
Eindexamens 2004 |
examens foetsie??! annetjuh | 1 | 12-06-2004 15:24 |