Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2002, 09:42
Boogie
Boogie is offline
bijvoorbeeld dat je geen rotzooi op de straat mag gooien. Ik fietste vanmorgen naar huis en er fietsten een aantal kindertjes voor mij die doodleuk hun troep op straat flikkerden. Ik vind dat men op school de kinderen naast taal en rekenen geleerd moet worden dat dat niet hoort. Dat geldt ook voor de middelbare school. Een soort maatschappij dat ben jij les, doe dat desnoods bij verzorging in ofzoiets...

wat is jou mening hierover?
en gooi jij je rotzooi op straat? eerlijk!!!
Oud 12-04-2002, 13:45
Verwijderd
luister jij werkelijk naar je leraren? en zo ja, de rest v.d. klas ook?
ik denk 't niet

zoiets moet je iemand al zo snel mogelijk aanleren denk ik. Al voor dat je op de basisschool terecht komt dus. Dus taak v.d. ouders.
en 't is denk ik wel goed als school er ook nog wat aandacht aan besteed.... maar zeker op de middelbare school vraag ik me af of dat nog wat uitmaakt. Ik denk ook dat iedereen wel weet wat wel en niet netjes is, dat 't alleen een kwestie is van de mentaliteit v.d. leerling/mens

en ik gooi geen rommel op straat. Daar is een prullenbak oid voor, en ik vind 't achterlijk als je denkt alles zomaar achter je te kunnen laten slingeren.

Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 13:58
Verwijderd
Ik ben het met je eens.

Zodra de kinderen naar de basisschool gaan, zijn ze het grootste gedeelte van de dag op school. Ik vind idd dat je ze daar moet leren dat afval in de vuilnisbak hoort, etc etc.
Ouders horen dat zeker ook te doen, maar zoals ik al zei: die kinderen zitten het grootste gedeelte van de dag op school. Een leraar ziet het kind iets op de grond gooien, de ouder zal dat niet zo snel zien.

Ik ben het gewoon écht met je eens.

Leren dat ze de troep in de vuilnisbak gooien, dat ze respect hebben voor elkaar (als in: niet schelden, discrimineren) etc...
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 15:22
Verwijderd
Ja, daar ben ik het zeker mee eens.

De jeugd van tegenwoordig wordt ook steeds asocialer. Geen respect meer voor ouderen, geen oog meer voor de samenleving. Kinderen van 7-8 gebruiken woorden als kankerleier, kankerhoer en noem maar op. Dat kan natuurlijk niet.

Het wordt tijd dat de verloedering van de samenleving in moreel opzicht wordt gestopt, en dat kan heel goed door kinderen normen en waarden op school al bij te brengen (intensiever dan nu gebeurd).

En nee, ik heb nog NOOIT iets gestolen, ergens ingebroken, of rommel op straat gegooid.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 16:11
tacidvs
tacidvs is offline
Basisschoolkinderen, althans, die van een paar jaar geleden van mijn school en die ik verder nog ken, gooien geen zooi op straat, dat begint in de brugklas. Waarom zouden docenten daar niets van moeten zeggen? Juist wel, alle gezag moet het zeggen. Iedereen moet het zeggen. Iedereen moet het doen.

Ik ben vóór stokslagen, mocht er een stemming komen, Singapore is goed (alleen in dat opzicht).
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:21
mik-mak
mik-mak is offline
Ik gooi gewoon alles op de grond .
En da moeten ze u maar op school leren ...
de vuilnisdienst moet da mor oprapen
Met citaat reageren
Oud 12-04-2002, 17:23
Floppy the Rabbit
Floppy the Rabbit is offline
ben het eens met je stelling, gooi zelf nooit mijn troep op straat. laat ook mijn troep niet rondslingeren in kantine of lokalen. wat ben ik toch een brave borst, nou ja, ik vind het gewoon asociaal om iemand anders je troep op te laten ruimen. ik zie het zo vaak gebeuren bij ons in de kantine, vooral de 1e en 2e klassers laten al hun troep gewoon op de tafels staan, in de hogere klassen hebben mensen al meerdere malen kantinedienst gehad dus denken ze wel 2x na voordat ze hun troep laten slingeren. ben dus voor meer normen en waarden op school, vooral voor meer respect voor ouderejaars, die bruggers van tegenwoordig hebben zomaar een grote bek tegen iedereen. vooral tegen mij, omdat ik er wat van zeg als ze hun troep direct naast de prullenbak op de grond pleuren
Oud 12-04-2002, 18:58
tacidvs
tacidvs is offline
Krijgen jullie niet ook het idee dat bovenbouwers vroeger een soort heilig waren? Als brugger durfde ik echt niet zo'n meneer een grote mond te geven, maar nu... Het ************* grut! Jech! In de prullenbak met ze...
Oud 12-04-2002, 20:34
Verwijderd
vind ook dat het niet taak van school is.... ik gooi ook wel es dingen op straat simpelweg omdat er geen prullenbak in de komende 100 meter is (en JA dat is vaak zo ook in de binnenstad)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 10:02
Kat
Kat is offline
Ik denk dat het niet aan de leraren ligt, maar meer aan de ouders. Je hoort tegenwoordig alleen nog maar dingen als 'nee hoor, ik heb mijn kind nog nooit geslagen, natuurlijk niet!'
waarom niet? kijk, je moet je kind niet bond en blauw slaan, en het moet er geen blauwe plekken oid aan overhouden, maar als ie iets doet wat gewoon echt niet mag, dan kan je hem toch best wel eens een mep geven. hoeft niet hard te zijn, maar hij moet wel even weten dat dit toch echt niet kon. dan weet ie dat, en dan doet ie het niet nog eens. Als je iets als 'nee schatje, dat mag toch niet?' tegen hem zegt, dan komt dat veel minder goed over.
Oud 14-04-2002, 16:00
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Moet je kijken hoe sommige leerlingen de wc's helemaal viesspuiten. ...........JECH..........

Daar mogen ze wel iets aan doen op school want ik denk niet dat die kinderen het thuis doen. Dus helaas hebben de ouders DAAR geen grip op.
Oud 14-04-2002, 16:28
Verwijderd
Als je nog op de middelbare moet beginnen met het aanleren van normen en waarden, dan ben je al veel te laat! Het is idd asociaal
om zomaar iets op de grond te gooien. Vandaag ook: ik moest spelen, na de tijd gezellig richting de Mac (). Een paar in een auto -die kennelijk langs de McDrive waren geweest- stonden vlak naast een ton en toch gooiden ze het aan de andere kant uit het raam. Daar kan ik zo om worden...
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 17:42
Klaine Je
Klaine Je is offline
hmm...maatschappij leer?
Oud 14-04-2002, 17:43
Sommetje
Sommetje is offline
Het lijkt me niet handig. Scholen moeten al zo veel. En luister jij naar een docent, wanneer deze zegt dat je geen propje op straat mag gooien. Normen en waarden moeten de ouders maar doorgeven.
Oud 14-04-2002, 18:02
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ja, ben ik het helemaal mee eens. Ik geef zelf les op een basisschool en dat is een heel verschil met toen ik in groep 7 zat hoor. Niemand luistert meer. Schoppen elkaar bont en blauw, schelden elkaar uit. Dat is niet normaal meer.

Het is een taak van de ouders, maar die werken steeds vaker en hebben minder tijd voor hun kinderen, dus moet school die taak voor een deel overnemen.
Oud 14-04-2002, 19:56
DrPain
DrPain is offline
Hoe denk je dat leraren normen en waardes overbrengen? Dat ze voor de klas gaan staan:
Citaat:
Jongens en meisjes, luister even! Vandaag ga ik jullie wat normen en waarden bij brengen: Jullie mogen geen rotzooi laten slingeren, ruim alles op!!!
HAHAHA super vet. Scholen brengen leerlingen al super veel bij, denk aan ongeschreven regels van leraren. Leraren brengen normen en waarden op een hele andere manier over. En geloof me, per les maakt hij er iig 2 duidelijk.
Oud 20-04-2002, 06:01
miep
miep is offline
nee ik gooi geen rotzooi op straat, misschien een lollie stokje ofzo...
maareh het maakt niet uit als je dat die kinderen leert.
die kinderen hebben daar schijt aan en vinden het zelfs leuk ofzo....
ach,
de wereld gaat toch al naar de klere, boeit 't of 't eerder of later gebeurt.
Reageren

Regels voor berichten