Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 19:06
Verwijderd
ik wil dus een plaatje snijden, nou hoe dat moet weet ik, maar ik wil hem schijn snijden, en dat lukt niet. Horizontaal lukt, vertikaal lukt, maar diagonaal niet help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2003, 19:50
iamcj
iamcj is offline
Als je plaatje nu eens 45 graden draait
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 23:34
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 16-05-2003 @ 20:50:
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 06:23
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 16-05-2003 @ 20:50:
maar dan krijg je hem recht, en het is voor een lay-out en die wil ik schuin hebben
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 07:08
iamcj
iamcj is offline
Wat voor vorm wil je dan maken?

Kijk als je schuin wil snijden, draai je plaatje in de hoek dat je die schuinte wilt hebben en draai je hem weer terug.

Oh ik denk dat ik je al snap.

Wat je ook doet plaatjes zullen altijd vierkant zijn. Wat je kan doen is er een gifje van maken zodat je de witte achtergrond niet ziet en het net lijkt of je plaatje schuin is.

Alles smilies enz, die je hier ziet, zijn allemaal gifjes en vierkant.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 11:04
deathz0rz
deathz0rz is offline
*OPGELET*

death0zrz gaat een schuin plaatjes-formaat maaken
Oud 17-05-2003, 11:05
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
iamcj schreef op 17-05-2003 @ 08:08:
Wat je ook doet plaatjes zullen altijd vierkant zijn. Wat je kan doen is er een gifje van maken zodat je de witte achtergrond niet ziet en het net lijkt of je plaatje schuin is.
NEE! PNG! dat IE dat niet aankan boeit toch niet... dan is je site maar niet MSIE compatible, mooi toch?
Oud 17-05-2003, 11:34
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 17-05-2003 @ 12:05:
NEE! PNG! dat IE dat niet aankan boeit toch niet... dan is je site maar niet MSIE compatible, mooi toch?
Hoeveel procent van mensen kan dan ook al weer je site niet goed zien??
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 11:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
MSIE 6.0 kan prima PNG images lezen.

GIF is ook prima overigens, voor gfx met weinig unieke kleuren (computer graphics dus vaak).
Oud 17-05-2003, 16:50
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
iamcj schreef op 17-05-2003 @ 12:34:
Hoeveel procent van mensen kan dan ook al weer je site niet goed zien??
94.4% (bron: www.onestat.com)

Citaat:
Enlightenment schreef op 17-05-2003 @ 12:53:
MSIE 6.0 kan prima PNG images lezen.
helemaal niet, je plaatje verkleurt...
Oud 17-05-2003, 21:22
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb Paint Shop Pro 7.04, ben Paint Shop Pro meester Een Windows-installatie is voor mij incompleet zonder Paint Shop Pro.
Maar als je een plaatje zegmaar in een andere vorm wilt knippen, dan kan dat, maar gebruik ALTIJD het Tool Options venster, wel zo handig. Hoe lastig je dat venster ook moge vinden, het is voor mij onmisbaar!

Goed. Kies voor Selection in de toolbar links of waar je hem ook hebt staan. In het Tool Options venster kun je nu voor een andere selectie kiezen, bijvoorbeeld een driehoek, rechthoek, ellips en een ster ofzo. Ik wed dat je hier al heel ver mee komt. Vink ook Antialias aan om te voorkomen dat je een pixelig randje krijgt.

Suc6
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 21:28
Orion16
Orion16 is offline
Nog iets, ik weet niet wat voor plaatje jij hebt, maar ik zou NOOIT voor PNG kiezen da's veel te groot JPEG en GIF zijn algemeen bekend en veel kleiner. Heb je een erg kleurrijk plaatje dan zou ik voor JPEG gaan (File -> Export -> JPEG Optimizer) Met de optimizer kun je narigheid door teveel compressie voorkomen, dit houd je zelf in de hand zonder dat het bestand te groot wordt.

Als je plaatje weinig verschillende kleuren heeft, kies dan GIF: Verlaag het plaatje eerst naar 256-kleuren ipv. 24-bit, doe dit met Colors -> Decrease Color Dept -> 256 colors. Kies voor Optimized Octree of Optimized Median Cut, maakt in feite niet uit zolang je maar NOOIT voor Web Safe kiest. Kies voor Error Difussion.

Nu kun je het gewoon saven als GIF'je. Suc6!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2003, 23:18
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 17-05-2003 @ 22:28:
Nog iets, ik weet niet wat voor plaatje jij hebt, maar ik zou NOOIT voor PNG kiezen da's veel te groot JPEG en GIF zijn algemeen bekend en veel kleiner. Heb je een erg kleurrijk plaatje dan zou ik voor JPEG gaan (File -> Export -> JPEG Optimizer) Met de optimizer kun je narigheid door teveel compressie voorkomen, dit houd je zelf in de hand zonder dat het bestand te groot wordt.

Als je plaatje weinig verschillende kleuren heeft, kies dan GIF: Verlaag het plaatje eerst naar 256-kleuren ipv. 24-bit, doe dit met Colors -> Decrease Color Dept -> 256 colors. Kies voor Optimized Octree of Optimized Median Cut, maakt in feite niet uit zolang je maar NOOIT voor Web Safe kiest. Kies voor Error Difussion.

Nu kun je het gewoon saven als GIF'je. Suc6!
PNG is, als je het goed doet, kleiner dan GIF, en soms ook kleiner dan JPEG,overigens is PNG de opvolger van GIF
Oud 17-05-2003, 23:46
niemand
niemand is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 17-05-2003 @ 17:50:
94.4% (bron: www.onestat.com)
die stats worden idd zo gemeten, maar het werkelijke aantal insecure exploder gebruikers ligt lager aangezien veel non-IE users hun browser ID op IE zetten omdat allerlei sites anders gaan zeiken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 01:03
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
niemand schreef op 18-05-2003 @ 00:46:
die stats worden idd zo gemeten, maar het werkelijke aantal insecure exploder gebruikers ligt lager aangezien veel non-IE users hun browser ID op IE zetten omdat allerlei sites anders gaan zeiken
lol
Oud 18-05-2003, 06:29
Blizz
Blizz is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 17-05-2003 @ 22:22:
Ik heb Paint Shop Pro 7.04, ben Paint Shop Pro meester Een Windows-installatie is voor mij incompleet zonder Paint Shop Pro.

ur so outdated

paint shop pro 8 is je beste vriend jongen )
Oud 18-05-2003, 08:42
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 17-05-2003 @ 22:28:
Tsk je gaat toch niet diffusen, dat is superlelijk.

Als je plaatje meer dan 256 unieke kleuren heeft, moet je sowieso al niet voor GIF gaan, maar voor JPG.

Als je plaatje met computer hebt gemaakt bestaat het vaak uit 8 of 32 kleuren ofzoiets. Dan moet je juist GIF gebruiken. GIF is, mits goed gebruikt, lossless compressie; je verliest er geen kwaliteit door.

Verder is Photoshop wel een stukje beter dan Paintshop Pro. Een soortgelijke functie als Export Web Image heb ik niet kunnen ontdekken, waarbij je zelf detailleerd de kwaliteit van de exported image kunt controlleren, en zo realtime het verschil zien tussen verschillende export instellingen, zoals GIF en JPG naast elkaar. Ook kun je aantal unieke kleuren bij GIF limiten, bij een screenshot van een window hoef je namelijk niet het verloopje te hebben, 32 kleuren is dan voldoende. PSP pakt gewoon 256-kleuren. Tsk, dan vern**k je de charme van GIF.
Oud 18-05-2003, 10:03
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 09:42:
1 Tsk je gaat toch niet diffusen, dat is superlelijk.

2 Als je plaatje meer dan 256 unieke kleuren heeft, moet je sowieso al niet voor GIF gaan, maar voor JPG.

3 Als je plaatje met computer hebt gemaakt bestaat het vaak uit 8 of 32 kleuren ofzoiets. Dan moet je juist GIF gebruiken. GIF is, mits goed gebruikt, lossless compressie; je verliest er geen kwaliteit door.

3 Verder is Photoshop wel een stukje beter dan Paintshop Pro.
4 Een soortgelijke functie als Export Web Image heb ik niet kunnen ontdekken, waarbij je zelf detailleerd de kwaliteit van de exported image kunt controlleren, en zo realtime het verschil zien tussen verschillende export instellingen, zoals GIF en JPG naast elkaar.
5 Ook kun je aantal unieke kleuren bij GIF limiten, bij een screenshot van een window hoef je namelijk niet het verloopje te hebben, 32 kleuren is dan voldoende. PSP pakt gewoon 256-kleuren. Tsk, dan vern**k je de charme van GIF.
1 ja idd, je moet Nearest Color nemen.

2 niet altijd, vooral als het om dingen gaat waar veel tinten in zitten die erg op elkaar lijken niet.

3 ja, maar Photoshop is -je raadt het vast al- meer bedoelt voor foto's, en PSP voor het web, dat zie je ook aan de filters e.d., bovendien zit bij PSP ook ASP, die ik best veel gebruik

4 een soortgelijke functie als Export Web Image () is er weldegelijk, moet je de die zit in Menu File>Export (die blauwe pijltjes)

5 ik druk voor screenshots gewoon op PrintScreen, maar wat bedoel je met dat?

tegen Orion16: je hoeft echt niet eerst te converten, dat kan je in de GIF optimizer (ja idd, File>Export>GIF Optimzer) goed doen
Oud 18-05-2003, 10:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 18-05-2003 @ 11:03:
3 ja, maar Photoshop is -je raadt het vast al- meer bedoelt voor foto's, en PSP voor het web, dat zie je ook aan de filters e.d., bovendien zit bij PSP ook ASP, die ik best veel gebruik
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Photoshop (én Paintshop Pro) zijn programma's voor beeldbewerking. Photoshop heeft al een lange tijd de Export Web Image functie, die uitermate geschikt is om de grootte van het bestand en de kwaliteit zeer precies en makkelijk in te stellen.

Bovendien is webdesign en webdevelopment (PHP/ASP) voor mij strikt gescheiden. Ik zie de overeenkomst tussen een plaatje/logo en ASP niet erg.
Citaat:
4 een soortgelijke functie als Export Web Image () is er weldegelijk, moet je de die zit in Menu File>Export (die blauwe pijltjes)
Ik zal een keer kijken of die functie er echt is en je daarmee nagenoeg hetzelfde kan doen als PS
Citaat:
5 ik druk voor screenshots gewoon op PrintScreen, maar wat bedoel je met dat?
Yep Printscreen (of ALT-Printscreen voor alleen een Window te capturen). Daarna ga jij naar PSP en druk je Control V. Daarna sla jij het op als een GIF file en PSP maakt er heel leuk een 256-kleuren GIF van. FOUT!

Verspilling! Je hebt hooguit 32 kleuren nodig voor veel screenshots (tenzij het om je background gaat dan). Dat er toch (meer dan) 256 unieke kleuren in je screenshot zitten, komt vooral door de verloopjes van je window bij Win98/2k/XP. Hier moet je dan ook op bezuinigen, en met Photoshop kun je dus 32 kleuren instellen, ook al zijn er in weze meer unieke kleuren. Je kunt direkt het resultaat zien, en zo de grootte van het bestand met de kwaliteit afstemmen. Dat is nou Export Web Image, en ik denk niet dat PSP een dergelijke functie heeft.
Oud 18-05-2003, 10:26
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 11:18:
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Photoshop (én Paintshop Pro) zijn programma's voor beeldbewerking. Photoshop heeft al een lange tijd de Export Web Image functie, die uitermate geschikt is om de grootte van het bestand en de kwaliteit zeer precies en makkelijk in te stellen.

Bovendien is webdesign en webdevelopment (PHP/ASP) voor mij strikt gescheiden. Ik zie de overeenkomst tussen een plaatje/logo en ASP niet erg.

Ik zal een keer kijken of die functie er echt is en je daarmee nagenoeg hetzelfde kan doen als PS

Yep Printscreen (of ALT-Printscreen voor alleen een Window te capturen). Daarna ga jij naar PSP en druk je Control V. Daarna sla jij het op als een GIF file en PSP maakt er heel leuk een 256-kleuren GIF van. FOUT!

Verspilling! Je hebt hooguit 32 kleuren nodig voor veel screenshots (tenzij het om je background gaat dan). Dat er toch (meer dan) 256 unieke kleuren in je screenshot zitten, komt vooral door de verloopjes van je window bij Win98/2k/XP. Hier moet je dan ook op bezuinigen, en met Photoshop kun je dus 32 kleuren instellen, ook al zijn er in weze meer unieke kleuren. Je kunt direkt het resultaat zien, en zo de grootte van het bestand met de kwaliteit afstemmen. Dat is nou Export Web Image, en ik denk niet dat PSP een dergelijke functie heeft.
ow, foutje met ASP bedoel ik niet active server pages, maar Animation Shop Pro

je kan met PSP ook best 32 kleuren opslaan hoor.. maar niet als je gewoon op save drukt....
Oud 18-05-2003, 10:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 18-05-2003 @ 11:26:
ow, foutje met ASP bedoel ik niet active server pages, maar Animation Shop Pro

je kan met PSP ook best 32 kleuren opslaan hoor.. maar niet als je gewoon op save drukt....
Oh ok.

Animation dingus is wel handig van PSP ja. Verder gebruik ik Photoshop. Kwestie van smaak en wat je gewend bent. Maar die Export web image-functie is echt heel handig hoor. Zo kun je het beste webimages maken, kwaliteit mooi afstemmen met de grootte.

Oh well
Oud 18-05-2003, 10:51
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 11:48:
Maar die Export web image-functie is echt heel handig hoor. Zo kun je het beste webimages maken, kwaliteit mooi afstemmen met de grootte.
zal t eens uitproberen nog iets dat ik beter vind bij PSP, het laad VEEL sneller dan fotosoep. en omdat alles om snelheid draait...

ik ga toch jouw sig maar eens vertalen

Laatst gewijzigd op 18-05-2003 om 10:54.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 10:58
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 18-05-2003 @ 11:51:
zal t eens uitproberen nog iets dat ik beter vind bij PSP, het laad VEEL sneller dan fotosoep. en omdat alles om snelheid draait...
Ja dat klopt. Maar om plaatjes te bekijken gebruik ik gewoon winXP image preview. Gaat supersnel. Voor te bewerken dan Photoshop, en dat mag wel iets langer duren. Maar valt ook wel mee hoor, binnen 5 sec kan ik bewerken.
Citaat:
ik ga toch jouw sig maar eens vertalen

Vertaling staat erachter hoor. In het engels dan.
Oud 18-05-2003, 11:06
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 11:58:
Vertaling staat erachter hoor. In het engels dan.
nee, ik kan geen engels (grapje, duh)

nou en?

tute me=jezelf?
Oud 18-05-2003, 11:32
JaJ
JaJ is offline
over het schuine plaatje

zet het plaatje gewoon in een vierkantje, en geef de overige ruimte de kleur van de achtergrond, heeft een vriend van mij gedaan met alle icontjes van zijn site.

he sec-zero?
Oud 18-05-2003, 11:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 18-05-2003 @ 12:06:
nee, ik kan geen engels (grapje, duh)

nou en?

tute me=jezelf?
Offtopic:
Liberate : bevrijd
tute me: jezelf
ex: van, vandaan
inferis: hel
Oud 18-05-2003, 20:39
deathz0rz
deathz0rz is offline
Citaat:
JaJ schreef op 18-05-2003 @ 12:32:
zet het plaatje gewoon in een vierkantje, en geef de overige ruimte de kleur van de achtergrond, heeft een vriend van mij gedaan met alle icontjes van zijn site.
nee, dat was ik

Citaat:
Enlightenment schreef op 18-05-2003 @ 12:48:
Offtopic:
Liberate : bevrijd
tute me: jezelf
ex: van, vandaan
inferis: hel
nouw! ik wou het doen
Reageren

Regels voor berichten