Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2003, 12:42
moizelf
moizelf is offline
ik heb bijna een jaar mbo-opleiding achter de rug, daar stop ik mee en ga de havo doen dat duurt 2 jaar maar ik heb geen flauw idee wat je daarna allemaal mee kunt! 1 vd redenen dat ik de havo ga doen is dat je meer keus hebt. heeft iemand misschien een site waar je alle hbo-opleidingen kunt vinden die er zijn? en heeft iemand misschien een site met een goede beroepskeuzetest? en dan bedoel ik niet zon test waaruit komt horeca, uiterlijke verzorging maar meer gedetailleerd?? alvast ontzettend bedankt!! kuskus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2003, 12:45
PieterB
PieterB is offline
je moet gewoon genoeg naar voorlichtingsdagen en verdiepingsdagen van hoge scholen gaan...
je hebt kansen genoeg om je te orienteren hoor, maak je maar geen zorgen
Ik zou als ik jou was eerst een jaar havo doen, dan kijken waar je goed of slecht in bent, en daarna eens gaan kijken wat de mogelijkheden voor je zijn en wat je eventueel leuk lijkt...
Oud 18-05-2003, 12:17
alpha
alpha is offline
tkmst.nl is een site van het TKMST Magazine. Je kunt er ook de TKMST Gids bestellen, daar staat erg veel informatie in over vervolgopleidingen (hbo en universitair)

schoolweb is een site waar erg veel informatie op staat. Je kunt er naar opleidingen zoeken (Zoeken met trefwoorden, Zoeken met beroepen, Zoeken met vakkenpakket/profiel, Iets met..., Snel zoeken) Je hebt er een open dagen-kalender, en nog veel meer.

beroepskeuze pagina

Enkele links naar keuzetest:
http://www.fontys.nl/fit/dlnmrgeg.asp (TIP van mij)
http://www.basicorange.nl/ssc/keuzetest1.asp
http://www.start.nl/wn/testen/beroepskeuze.shtml
http://www.computable.nl/itcoach/cptcat11.htm
Ik heb ze niet allemaal geprobeerd dus ik weet niet wat een beetje goed is. Zoek zelf gewoon even met google ofzo.
Oud 18-05-2003, 14:57
Verwijderd
hbo.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 15:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou als ik jou was in oktober eens naar de studiebeurs gaan, daar staan (bijna) alle opleidingen uit heel Nederland en het is een goede manier om je te orienteren, je hoeft niet heel nederland door op zoek naar een opleiding die bij nader inzien toch niets blijkt te wezen, als je echt nog geen idee hebt is dit een goede manier om je te orienteren en flink veel folders te verzamelen.
Oud 23-05-2003, 15:49
PrimRose
PrimRose is offline
met een mbo diploma kun je ook naar het Hbo hoor, je hoeft niet met je mbo te stoppen en eerst havo te gaan doen. Kunt ook gewoon je mbo afmaken en daarna Hbo doen. of heb je een speciale reden dat je de havo wilt gaan doen?
Oud 24-05-2003, 10:26
very drunk driver
very drunk driver is offline
weet je echt niet wat je leuk vind. heb je geen hobbies of iets wat je interressant vind is er niet iets wat je gewoon altijd graag wil doen. ik zou naar zo'n opleidingen beurs gaan
Oud 24-05-2003, 16:18
Verwijderd
Doe gewoon één of andere economie/management-HBO, dan kom je overal zeker aan de bak en je kunt je later makkelijk laten om- of bijscholen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 17:18:
Doe gewoon één of andere economie/management-HBO, dan kom je overal zeker aan de bak en je kunt je later makkelijk laten om- of bijscholen.
Waarom in 2 keer als de kans bestaat dat je met goede orientatie ook in 1 keer t goede kunt doen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:20
loona
loona is offline
Nog 2 jaartjes VWO,
dan kan je bijna alles studeren.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 14:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-05-2003 @ 17:18:
het gaat er toch niet om waar je het beste mee aan de bak komt? het gaat erom dat je iets gaat doen wat je leuk vindt.
Kijk anders eens hier. Een goede site voor als je nog niet weet wat je wil gaan doen. Tip: bekijk gewoon zo veel mogelijk beroepen, ook beroepen waarvan je in eerste instantie (door de naam bijv.) niet denkt dat je het leuk vindt. Schrijf elk beroep wat je tóch leuk blijkt te vinden op en kijk op het einde wat je allemaal over hebt.
Zo heb ik het gedaan en me toen verder verdiept in die beroepen en studies. Uiteindelijk wist ik daardoor wat ik wilde gaan doen.
Reageren

Regels voor berichten