Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:17
Verwijderd
heeft iemand wel eens om let's say van half 9 tot 6 uur 's ochtends zitten te leren ofzo, dan 2 uurtjes slapen en dan naar school om een centraal examen / toets te maken? waarbij dat positief uitpakte?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:21
Verwijderd
Van half 9 's avonds tot 6 uur 's ochtends...?

Ik ga dan liever van 21.00u tot 23.00u leren, dan slapen tot een uur of 3.30u en dan nog leren tot 8.00u. Dat heb ik wel eens gedaan, dat andere niet. Op die manier pakte bij mij positief uit, ben het komende tentamenweek ook van plan (misschien niet bij alle tentamens, maar een keer of twee, drie ofzo). Maar das dan niet het enige dat ik voor zo iets leer, dan heb ik de voorgaande dagen en die dag zelf ook al wel geleerd.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-05-2003 @ 20:21:
Van half 9 's avonds tot 6 uur 's ochtends...?

Ik ga dan liever van 21.00u tot 23.00u leren, dan slapen tot een uur of 3.30u en dan nog leren tot 8.00u. Dat heb ik wel eens gedaan, dat andere niet. Op die manier pakte bij mij positief uit, ben het komende tentamenweek ook van plan (misschien niet bij alle tentamens, maar een keer of twee, drie ofzo). Maar das dan niet het enige dat ik voor zo iets leer, dan heb ik de voorgaande dagen en die dag zelf ook al wel geleerd.

misschien is dat iid wel een beter idee ja. leren, slapen , leren, examen. hmmm ik zie wel hoe ik 't ga doen! ben bang dat ik m'n bed niet meer uitkom als ik er eenmaal inlig! thanks for the help iig!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:29
qghp
qghp is offline
Als je slaapt verwerken je hersenen de de binnengekomen informatie, dus je kan beter een uurtje langer gaan slaoen, ik neem aandat je toch geen flikker meer onthoud als je zo lnag achter de boeken zit.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:31
Evito
Evito is offline
Ga niet slapen of een uurtje of vijf slapen, maar een uurtje of twee is volgens mij heel slecht.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 19:38
marlies
marlies is offline
Dan mag je wel enorm veel wekkers neerzetten, want je verslaapt je geheid en je neemt toch niets meer op als je zo lang gaat leren...

Niet doen dus!
Oud 19-05-2003, 19:46
Kaas
Kaas is offline
ik werd een keer wakker om 4 uur en
voelde me zo wakker dat ik maar
aan mijn wiskunde ben begonnen
en dat pakte wel positief uit!
Oud 19-05-2003, 20:49
L1
L1 is offline
ik kan niet leren 's nachts. ik vind leren om een uur of 10 al erg.
Oud 19-05-2003, 20:50
Verwijderd
nou ja ik ben eigenwijs en ga lekker leren tot half 6 max denk ik.
dan heb ik nog 2 1/2 uur dat ik kan slapen..... rusten.......

i'll let you know hoe het is afgelopen!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 10:27
Sven
Sven is offline
Dat heeft echt geen nut, dan zit je straks doodmoe op je examen en kan je je niet meer concentreren...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
dan kan je beter gewoon een week eerder beginnen met leren lijkt mij... dit lijkt me niet echt gezond voor je..
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:35
Verwijderd
Je kunt nog beter niet leren dan anderhalf uur vantevoren pas gaan slapen na zes uur geleerd te hebben. Daar blijft helemaal niets van hangen. En áls het al blijft hangen, dan zit het alleen in je korte-termijngeheugen: je haalt wel je examen maar bent het over zes weken allemaal weer glad vergeten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2003 @ 12:35:
Je kunt nog beter niet leren dan anderhalf uur vantevoren pas gaan slapen na zes uur geleerd te hebben. Daar blijft helemaal niets van hangen. En áls het al blijft hangen, dan zit het alleen in je korte-termijngeheugen: je haalt wel je examen maar bent het over zes weken allemaal weer glad vergeten.
ghehehe
Ik ben ongeveer alles vergeten wat ik ooit op de middelbare school geleerd heb

Maar als ik nog heel veel moest leren voor een bepaald examen en het was diezelfde week nog, had ik zoiets van: ff doorbladeren en dan lekker nix meer doen.. zo'n gigantische hoeveelheid stof in me opnemen in zo'n korte tijd lukt echt nooit.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:23
Verwijderd
nou ik heb gs wel redelijk gemaakt! was om 3 uur ofzo naar bed gegaan. maar ja kon niet slapen door de koffie op examen was ik wel geconcentreerd en niet moe
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 16:35
Verwijderd
'k zou hooguit tot een uur of 1 leren en dan gaan SLAPEN!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 18:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je slaapt dan vallen alle dingen die je geleerd hebt op hun plek in je hersenen waardoor je alles veel beter en langer kunt onthouden, het is ook zo dat als je woordjes moet leren dat je dan vroeg of juist laat naar bed moet gaan en als je handelingen moet leren is het dan juist andersom (ik weet alleen niet meer bij welke je vroeg en bij welke je laat naar bed moet gaan). Ik ben een keer om drie uur uit mn bed gekomen omdat ik op reisweek moest (ik had toen van 22.00 - 2.30 uur geslapen) en toen ik wakker werd was ik heel erg misselijk, misschien kwam het van het slaapgebrek, maar het kan ook van de stress komen. Ik zou het dus niet aan te raden om zo weinig te slapen!

Succes overigens met je examens!

Regels voor berichten