![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt nog beter niet leren dan anderhalf uur vantevoren pas gaan slapen na zes uur geleerd te hebben. Daar blijft helemaal niets van hangen. En áls het al blijft hangen, dan zit het alleen in je korte-termijngeheugen: je haalt wel je examen maar bent het over zes weken allemaal weer glad vergeten.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ben ongeveer alles vergeten wat ik ooit op de middelbare school geleerd heb ![]() Maar als ik nog heel veel moest leren voor een bepaald examen en het was diezelfde week nog, had ik zoiets van: ff doorbladeren en dan lekker nix meer doen.. zo'n gigantische hoeveelheid stof in me opnemen in zo'n korte tijd lukt echt nooit. |
![]() |
|
Als je slaapt dan vallen alle dingen die je geleerd hebt op hun plek in je hersenen waardoor je alles veel beter en langer kunt onthouden, het is ook zo dat als je woordjes moet leren dat je dan vroeg of juist laat naar bed moet gaan en als je handelingen moet leren is het dan juist andersom (ik weet alleen niet meer bij welke je vroeg en bij welke je laat naar bed moet gaan). Ik ben een keer om drie uur uit mn bed gekomen omdat ik op reisweek moest (ik had toen van 22.00 - 2.30 uur geslapen) en toen ik wakker werd was ik heel erg misselijk, misschien kwam het van het slaapgebrek, maar het kan ook van de stress komen. Ik zou het dus niet aan te raden om zo weinig te slapen!
Succes overigens met je examens!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Heeft het zin om op school te zitten ? Themax222 | 2 | 20-09-2010 17:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Zonder jou I C U | 4 | 03-09-2005 12:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is het juist om mensen te hypnotiseren? Dotcom | 16 | 28-08-2004 04:14 | |