Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:15
zozze
zozze is offline
simpel, tijdens wiskunde gemaakt mijn vraag was of het al wat beter is dan het vorige (wat hier ook wel ergens rondzwerft)

Oud 19-05-2003, 19:39
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
ja je hebt echt vooruitgang gemaakt die ogen zijn goedgelukt, je zou alleen de mond nog wat bozer kunne maken, zodat je de tanden ziet ofzo. dan is het wat drijgender, of was dat niet de bedoeling?
Oud 19-05-2003, 19:57
zozze
zozze is offline
Citaat:
Emin schreef op 19-05-2003 @ 20:39:
ja je hebt echt vooruitgang gemaakt die ogen zijn goedgelukt, je zou alleen de mond nog wat bozer kunne maken, zodat je de tanden ziet ofzo. dan is het wat drijgender, of was dat niet de bedoeling?
het was de bedoeling om ze heel triest te maken maar dat is er dus boos uitgekomen daarom dat er geen echt accent ligt op de kwaadheid
Oud 20-05-2003, 09:58
Qimm
Qimm is offline
Je moet ook wenkbrauwen tekenen die doen heeel veel voor de stemming! Kijk maar naar de wenkbrauwtjes van deze smiley kijk... die kijk echt super zielig!

Oh en waar ik ook nog wat op aan te merken heb, de vorm van het hoofd. Veeeel te rond, er zit geen vorm aan! En de nek zit vast aan haar kin?!
Oud 20-05-2003, 11:15
SaGA
SaGA is offline
Ook zou je de neus wat kleiner moeten tekenen, of zelfs alleen maar de schaduw en geen contour, dat werkt heel goed bij manga. Het is ook handig als je uitgaat van realistische proporties. Dus teken met een 2H potlood de vormen van de schedel, en de plaatsen van de ogen en neus en mond etc. op de juiste plaatsen, maar overdrijf de vormen. Je kan wat goeie voorbelden vinden op http://polykarbon.com en http://www.jdillon.net is ook een aanrader. Ik teken zelf ook manga (sorry heb geen scanner ) en heb veel geleerd van anatomie boeken.
Oud 20-05-2003, 17:35
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
uhm.....eerst heel goed kijken naar manga tekeningen denk ik.......manga is over het algemeen heel rechthoekig en rechtlijnig.......dus niet zon bol rond hoofdje...snappiej!
Oud 20-05-2003, 22:22
p-chez
p-chez is offline
Misschien moet je eens wat Manga dingen natekenen.. om de truucjes onder de knie te krijgen. Als je die truucjes kent, kun je alle Mangafiguurtjes zo ongeveer tekenen.
Ik vind dit namelijk niet echt Manga.. ok.. je ziet dat het op Manga moet lijken.. maar je bent er nog niet
Oud 23-05-2003, 21:15
musc
musc is offline
Hey ik hebe ne vraagje degene die ene ebetje kunen tekenen
hebben jullie allemaal tekenacademie geovlgd of bestaat er een andere wijze ( als er goeie niet te dure boeken zijn mag je altijd noemen)
Oud 24-05-2003, 09:45
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
in iedere kunstwinkel heb je een groot assortiment aan kunstboeken. de meesten zijn heel erg duur, maar je hebt ook zeker goedkopere versies waar je een hoop van kan leren.
en wat dacht je van een internet cursus? zoek maar eens op google "how to draw manga" ofzo...
Oud 24-05-2003, 12:02
musc
musc is offline
ik heb zo ene boek maar daar staat alleen inw leke richting enzo en euhm let goed op.... maar niet hoe je dat dan tekent....:-s

heb je tekenen in je of kan ej het ook leren????

welk materiaal allemaal btw?????
Oud 24-05-2003, 12:23
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
musc schreef op 24-05-2003 @ 13:02:
ik heb zo ene boek maar daar staat alleen inw leke richting enzo en euhm let goed op.... maar niet hoe je dat dan tekent....:-s

heb je tekenen in je of kan ej het ook leren????

welk materiaal allemaal btw?????

Je hebt wel een zekere aanleg nodig als basis. Maar als je niet veel oefent en leert, kan je niet tekenen. Maar dat betekent niet dat iedereen door maar een hoop te oefenen kan leren tekenen. Misschien illustratief tekenen, maar geen kunst maken.

Tip: ga eens naar de bieb en kijk of ze daar teken- en/of schilderboeken hebben, zelfs in kleine dorpsbibliotheekjes hebben ze er altijd wel één of twee. En zoek op internet naar tutorials, of online-tekenboeken. (Aanrader: Andrew Loomis) En ga gewoon veel tekenen, liefst elke dag iig eventjes. Kijk om je heen naar alle dingen die je maar tegenkomt, en bedenk wat daar de basisvormen van zijn. Probeer in je hoofd voor te stellen welke lijnen je zou moeten tekenen om dat object te karakteriseren. Kijk in kranten, magazines en op tv naar foto's, films, beelden, enz. enz.. Haal es een boek uit de bieb over een kunststroming of een kunstenaar.
Dan kom je al een heel eind.
Reageren

Regels voor berichten