Advertentie | |
|
![]() |
|
Je moet ook wenkbrauwen tekenen
![]() ![]() Oh en waar ik ook nog wat op aan te merken heb, de vorm van het hoofd. Veeeel te rond, er zit geen vorm aan! En de nek zit vast aan haar kin?! ![]()
|
Ook zou je de neus wat kleiner moeten tekenen, of zelfs alleen maar de schaduw en geen contour, dat werkt heel goed bij manga. Het is ook handig als je uitgaat van realistische proporties. Dus teken met een 2H potlood de vormen van de schedel, en de plaatsen van de ogen en neus en mond etc. op de juiste plaatsen, maar overdrijf de vormen. Je kan wat goeie voorbelden vinden op http://polykarbon.com en http://www.jdillon.net is ook een aanrader. Ik teken zelf ook manga (sorry heb geen scanner
![]()
|
Misschien moet je eens wat Manga dingen natekenen.. om de truucjes onder de knie te krijgen. Als je die truucjes kent, kun je alle Mangafiguurtjes zo ongeveer tekenen.
Ik vind dit namelijk niet echt Manga.. ok.. je ziet dat het op Manga moet lijken.. maar je bent er nog niet ![]()
|
in iedere kunstwinkel heb je een groot assortiment aan kunstboeken. de meesten zijn heel erg duur, maar je hebt ook zeker goedkopere versies waar je een hoop van kan leren.
en wat dacht je van een internet cursus? zoek maar eens op google "how to draw manga" ofzo...
||
Citaat:
Je hebt wel een zekere aanleg nodig als basis. Maar als je niet veel oefent en leert, kan je niet tekenen. Maar dat betekent niet dat iedereen door maar een hoop te oefenen kan leren tekenen. Misschien illustratief tekenen, maar geen kunst maken. Tip: ga eens naar de bieb en kijk of ze daar teken- en/of schilderboeken hebben, zelfs in kleine dorpsbibliotheekjes hebben ze er altijd wel één of twee. En zoek op internet naar tutorials, of online-tekenboeken. (Aanrader: Andrew Loomis) En ga gewoon veel tekenen, liefst elke dag iig eventjes. Kijk om je heen naar alle dingen die je maar tegenkomt, en bedenk wat daar de basisvormen van zijn. Probeer in je hoofd voor te stellen welke lijnen je zou moeten tekenen om dat object te karakteriseren. Kijk in kranten, magazines en op tv naar foto's, films, beelden, enz. enz.. Haal es een boek uit de bieb over een kunststroming of een kunstenaar. Dan kom je al een heel eind. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
SIMPLE-ART-topic Verwijderd | 500 | 24-12-2007 18:46 | |
ARTistiek |
[tekening] Manga meisje firelizzard | 32 | 27-07-2004 10:10 | |
ARTistiek |
[tekening] manga style Bloodline | 11 | 20-12-2003 19:02 | |
ARTistiek |
~Manga-Tekening~ LordotRings-Fan | 13 | 26-02-2003 16:27 | |
ARTistiek |
tekening gebaseerd op een trigun fic(past mistakes) Bluesummers | 5 | 09-03-2002 20:07 | |
Films, TV & Radio |
Nederland wil manga op tv!!!! Rembo | 12 | 03-03-2002 17:50 |