![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet niet of je alleen van onder last hebt van candida zeg maar ![]() of dat het ook verspreid is door je hele lichaam. Als het verspreid is, kun je bijvoorbeeld al je voedsel er op aan passen. Ik heb zelf ook candida (+meer) , maar dan echt in mijn darmen enzo. Op de volgende site kun je een online-candida-test doen: http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html _____________________________________ Tips voor voeding: * gebruik geen suiker, alcohol of andere geraffineerde koolydraten (bijvoorbeeld witmeel) * producten die candida remmen: - ongebrande noten, olijven en koud geperste olijven. - prei, uien en (bij voorkeur rauwe)knoflook - diverse koolsoorten - biogarde-yoghurt en -kwark, boerenkarnemelk * wees matig met voedsel dat met behulp van gisten en schimmels is gefermenteerd, zoals ketjap, tahoe, tempé, miso, zuurkool, bier, wijn en azijn. Azijn is ook in veel andere producten verwerkt. * eet meer basevormend voedsel (groenten, fruit en aardappelen) dan zuurvormend voedsel (eiwitrijk, vooral vlees) * eet alleen vrij zuur; vers fruit. Was het fruit goed of schil het; het is vaak met schimmelsporen besmet. * vermijd zoveel mogelijk het gebruik van antibiotica en producten die dit bevatten, zoals (niet-biologisch)vlees. * vermijd zoveel mogelijk gisten en (sporen van) schimmels; paddestoelen, pinda's, kaassoorten bereid met schimmels, gistbevattende bouillonblokjes of -poeder, enzovoort. Als je hier mee begint kun je in het begin even wat meer klachten krijgen, maar binnen enkele maanden moet er een duidelijk verschil merkbaar zijn. Misschien kun je ook een diëtist raadplegen. _______________________________ |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
soa beffen pampeloerus | 7 | 27-01-2009 18:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vraagje aub ff kijken. Verwijderd | 15 | 16-07-2003 17:35 | |
Seksualiteit |
Wat is witte vloed? Oen | 34 | 31-05-2002 12:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
candida!! tommygirl.S | 24 | 03-02-2002 19:21 | |
Seksualiteit |
candida!! tommygirl.S | 15 | 07-01-2002 12:04 | |
Lichaam & Gezondheid |
Candida, schimmelinfectie help me please!!!!!!!! devilcat | 8 | 12-11-2001 21:39 |