Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2003, 19:51
martine17
martine17 is offline
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb al zeker een half jaar last van schimmelinfectie, en ben al weet ik hoevaak naar de dokter en gyneacologe geweest. Ook heb ik al veel verschillende medicijnen gehad, dit alles zonder resultaat. De laatste keer dat ik bij de gynaecologe een test heb gedaan, was deze negatief, ik had dus geen schimmelinfectie meer. Maar ik heb nog steeds dezelfde symptomen en het wordt alleen maar erger! Ik heb veel afcheiding, last van jeuk, en ik heb al heel lang niet meer kunnen vrijen met mijn vriendje omdat het ontzettend pijn doet. Hij is ook behandeld btw. Ik heb er zo genoeg van, ik ga steeds naar de gynaecologe en die lost het niet eens op. Ze had wel gezegd dat als het weer kwam, dat ik weer terug moest komen, maar ik heb echt het gevoel dat het gewoon geen zin meer heeft. Heeft iemand hier ervaring mee, en ook vaak last van schimmelinfectie? Misschien wat tips? (ik weet alles wel van geen zeep, katoenen ondergoed etc.)

P.S. ik weet dat hier al veel over geschreven is, maar de zoekfunctie doet het niet, en misschien ben ik wel een apart geval.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:30
ekki
ekki is offline
als ik jou was (ja, sorry) zou ik nu maar 'ns naar alternatieve dingen gaan kijken. als je zo doormoddert, dat is echt superslecht voor je lichaam. ik weet dat het wel duur is, maar wie weet kan een alternatieve arts iets voor je doen, of kan je op een site zoeken naar een middeltje ofzo tegen candida.

sterkte ermee!
Oud 20-05-2003, 10:09
Dying Bride
Dying Bride is offline
Ik heb het nu al twee keer gehad, en ik kreeg medicijnen het het was eigenlijk wel weg... De laatste keer heb ik ook lactacyd gekregen. Dit is een soort zeep, maar dan speciaal voor je vagina. Dit kun je ook gebruiken als je geen last meer hebt van de infectie, om het goed schoon te houden. Aangezien jij nu nog last hebt van die infectie, kun je het beste lactacyd nemen voor aan de binnenkant van je lichaam, maar er is ook lactayd voor de buitenkant verkrijgbaar. Je kan het gewoon kopen bij de drogist, en ik moet zeggen dat het bij mij goed helpt.
Verder zou ik er toch nog eens naar laten kijken, en er een beetje op aandringen dat het al zo lang heeft geduurd en dat je nu gewoon echt wilt dat het stopt. Ik ben ook een aantal keer afgewimpeld, en ik weet dat het iets is om gillend gek van te worden. Sterkte dus meis!
Oud 20-05-2003, 19:55
martine17
martine17 is offline
Ik gebruik al lactacyd vaginaal douche, maar evengoed bedankt!Ik denk dat ik het dan toch nog maar eens aan de gynaecologe ga voorleggen.

xxx
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 09:29
Verwijderd
Heeft die gynaecologe eigenlijk gekeken wat je precies hebt? Dus dat ze wat op kweek heeft gezet zeg maar, en dan echt naar alles keek wat het zou kunnen zijn, of heeft ze alleen maar naar een schimmelinfectie gezocht?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:31
martine17
martine17 is offline
Ja, ik vroeg namelijk toen ze laatst zei dat het geen schimmelinfectie was, of het niet iets anders kon zijn. Maar ze zei van niet, want ze had op vanalles getest, ook op soa's enzo. Echt vervelend zeg! (sorrie dat ik dat zo benadruk, maar het is gewoon niet cool dat je nooit meer kan vrijen)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:31
Ilsetjuh17
Ilsetjuh17 is offline
Citaat:
ekki schreef op 19-05-2003 @ 22:30:
als ik jou was (ja, sorry) zou ik nu maar 'ns naar alternatieve dingen gaan kijken.
Ik zou idd eens het alternatieve gebied proberen, bijv. een orthomoleculair arts.
Ik weet niet of je alleen van onder last hebt van candida zeg maar
of dat het ook verspreid is door je hele lichaam.
Als het verspreid is, kun je bijvoorbeeld al je voedsel er op aan passen.
Ik heb zelf ook candida (+meer) , maar dan echt in mijn darmen enzo.
Op de volgende site kun je een online-candida-test doen:
http://www.lilith.demon.nl/div/candida-test.html
- ongebrande noten, olijven en koud geperste olijven.
- prei, uien en (bij voorkeur rauwe)knoflook
- diverse koolsoorten
- biogarde-yoghurt en -kwark, boerenkarnemelk
* wees matig met voedsel dat met behulp van gisten en schimmels is gefermenteerd, zoals ketjap, tahoe, tempé, miso, zuurkool, bier, wijn en azijn. Azijn is ook in veel andere producten verwerkt.
* eet meer basevormend voedsel (groenten, fruit en aardappelen) dan zuurvormend voedsel (eiwitrijk, vooral vlees)
* eet alleen vrij zuur; vers fruit. Was het fruit goed of schil het; het is vaak met schimmelsporen besmet.
* vermijd zoveel mogelijk het gebruik van antibiotica en producten die dit bevatten, zoals (niet-biologisch)vlees.
* vermijd zoveel mogelijk gisten en (sporen van) schimmels; paddestoelen, pinda's, kaassoorten bereid met schimmels, gistbevattende bouillonblokjes of -poeder, enzovoort.

Als je hier mee begint kun je in het begin even wat meer klachten krijgen, maar binnen enkele maanden moet er een duidelijk verschil merkbaar zijn. Misschien kun je ook een diëtist raadplegen.
Oud 21-05-2003, 22:21
The Charmed One
The Charmed One is offline
nu ik dit lees, komen er bij mij heel veel klachten op zijn plaats..
ik heb waarschijnlijk een bacterie in mn darm, wnt ik heb al erg lang last van buikkrampen, maar ook al erg lang last van een schimmel infectie. al egt heeeel veel geprobeert.......
zou ik eens aan de dokter vragen of die mogenlijk heid er is?
(btw bij de test kwam er 221 uit)
Oud 21-05-2003, 22:46
Mir-idiotA
gezond eten, en eten van bepaalde dingen hangt er ook mee samen geloof ik. Het ligt bij je weerstand toch? het probleem? dat dacht ik tenminste altijd, dat dat er wel mee te maken had..
hmz..sorry...weet er te weinig van denk 'k..
succes, dit sucks!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:53
Verwijderd
ik heb nu voor de eerste keer een schimmelinfectie gehad
het was 2 dagen voor men regels begonne
men regels hebbe dat dan "weggespoeld" volgens de gyneacoloog maar het is er nog een beetje
nu moet ik 10 dagen lang er zalf op en in doen
als ik met men vriendje vrij doet het ook pijn

mijn zus heeft het ookal héél lang en bij haar lukt het ook niet omdat weg te doen

maar ik denk niet dat zij moeite doet ...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten