Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 16:29
Snufje
Snufje is offline
Hier al vast een topic voor Wiskunde B om de reacties in te stoppen morgen! Nu dient hij er nog voor om al je vragen te stellen..!

Zet even bovenaan je post of je B1 of B1,2 doet..!
Advertentie
Oud 21-05-2003, 16:52
*maai*
*maai* is offline
B 1,2. Ik wil niet!
Oud 21-05-2003, 16:53
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
*maai* schreef op 21-05-2003 @ 17:52:
B 1,2. Ik wil niet!
Ahh, you can do it..! Moet je hoog halen?

Ik heb 1, hoop dat het gaat lukken..! Ik sta en 7,8 (hoogste cijfer..), maar ik moet nog wel ffies wat leren
Oud 21-05-2003, 16:57
*maai*
*maai* is offline
Ik sta wel een 7.3, maar het is altijd een groot raadsel waarom ik toch telkens weer een goed punt haal. Hopelijk is dat morgen ook zo, maar vrees het niet...
Iemand die een spoedcursus hoe-leer-je-wiskundeB1,2-in-een-avond-en-morgen? wil geven?
Oud 21-05-2003, 17:20
Big Brother
Big Brother is offline
nou probeer iig het bewijzen en logisch redeneren onder de knie te krijgen, er zitten altijd wel 1 of 2 vraagjes daarover in
en integraal is niet zo moeilijk, als je dat kan heb je ook al 1 som
en uhm soms ook met rekenkundige rijen enzo, dat is ook niet al te moeilijk vind ik

alleen gonio is soms lastig, maar je mag legaal al die formules in je gr zetten
Oud 21-05-2003, 17:22
Basia
Basia is offline
moet een 4,9 halen....
gaat me denk ik niet lukken, zelfs de kansberekening vind ik kut
maakt niet zoveel uit zolang ik scheikunde maar gehaald heb
Oud 21-05-2003, 17:25
jbtq
jbtq is offline
Ik heb geen idee wat ik van morgen moet verwachten. Ik doe oude stijl wiskunde vwo b. Alles met de hand berekenen. Heeft wel zijn charmes hoor , maar euh....niet echt iets voor mijn. Maar goed we zien wel hoe ver we komen....
Oud 21-05-2003, 17:28
lucy48
lucy48 is offline
Ik moet een 4,7 halen, zie erg op tegen goniometrie.
Iemand nog leuke goniometrische tips?
Oud 21-05-2003, 17:32
kuik
kuik is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 17:53:
Ahh, you can do it..! Moet je hoog halen?

Ik heb 1, hoop dat het gaat lukken..! Ik sta en 7,8 (hoogste cijfer..), maar ik moet nog wel ffies wat leren

een 7,8 shit heej, ik zit nu in de 4vwo en ik sta gemiddeld een 5,3
Oud 21-05-2003, 18:02
liz85
liz85 is offline
ff een hele domme vraag misschien:
Moet je alles over rijen ook weten? (voor wiskunde B1 VWO)
zoals rekenkundige en meetkundige rijen, directe en recursieve formules en al die dingen...
Oud 21-05-2003, 18:08
Basia
Basia is offline
heb ook wib1 maar rekenkundige rijen enzo....?
geloof t niet...
Oud 21-05-2003, 18:11
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
liz85 schreef op 21-05-2003 @ 19:02:
zoals rekenkundige en meetkundige rijen, directe en recursieve formules en al die dingen...
Jeps!

Dat is het enige wat ik zometeen nog echt moet leren (Ben nu alle herhalingen aan het doornemen)
Oud 21-05-2003, 18:12
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
liz85 schreef op 21-05-2003 @ 19:02:
hi...uh mijn leraar heef t even kort doorgenomen maar dacht dat er niks over in kwam, maar op zich staat het wel bij de domeinen dus ja! kan er maar zo inzitten!

succes!
Oud 21-05-2003, 18:14
Nuck
Nuck is offline
Sta een 7,2 , maar ik was net wat oude examenopgaven aan het maken en ik snap er echt niks meer van . En ik wil wel een 7 op mijn eindlijst...
Oud 21-05-2003, 18:15
maaike0
maaike0 is offline
Ik sta een 7,6 maar ben zelfs al bang dat ik die 3,4 niet kan halen! Ik ben vroig jaar op wiskunde gezakt!
Oud 21-05-2003, 18:15
Basia
Basia is offline
ow leuk.....
nog nooit van die rijen gehoord, maar kijk zo wel ff in mn ex bundel dan
Oud 21-05-2003, 18:17
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-05-2003 @ 19:14:
Sta een 7,2 , maar ik was net wat oude examenopgaven aan het maken en ik snap er echt niks meer van . En ik wil wel een 7 op mijn eindlijst...
Oude examenopgaven zijn ook heel anders dan de nieuwe (afgelopen 2 jaar) doordat wij een GR hebben..!

Maar mijn lerara zei ook dat we ons niet al te druk moesten maken over rijen, omdat het er zelden inzit.. MAAR HT KAN DUS WEL!
Oud 21-05-2003, 18:17
halloikbenpaap
halloikbenpaap is offline
volgens mij is differentieren ook wel belangrijk
Oud 21-05-2003, 18:20
Basia
Basia is offline
ja dat is het zeker wel
en integreren komt er zeker ook wel in
en kansberekening natuurlijk..
Oud 21-05-2003, 18:20
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 19:17:
Oude examenopgaven zijn ook heel anders dan de nieuwe (afgelopen 2 jaar) doordat wij een GR hebben..!

Maar mijn lerara zei ook dat we ons niet al te druk moesten maken over rijen, omdat het er zelden inzit.. MAAR HT KAN DUS WEL!
Mja dat zei mijn lerares ook.

Ik heb net ook even NS examens bekeken en die zijn thank god begrijpelijk .
Oud 21-05-2003, 18:23
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 21-05-2003 @ 18:28:
Ik moet een 4,7 halen, zie erg op tegen goniometrie.
Iemand nog leuke goniometrische tips?
Ik vind goniometrie ook verschikkelijk...
Ik moet een 5.2 halen voor een voldoende, das best wel hoog
Oud 21-05-2003, 18:26
brynn
brynn is offline
moet een 4,7 halen voor een zes, maar gok op een 2,7 en denk dat je dat wel redelijk snel hebt. maar gonio is echt een ramp.
Oud 21-05-2003, 18:28
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Sta een 8,9, dus wat dat betreft geen probleem. Wil wel graag een 9 blijven staan, ga voor de 8,1 dus. Ga het morgen wel leren, nu geen zin in.
Oud 21-05-2003, 18:30
grunge-chick
grunge-chick is offline
heey,
ik snap iets egt helemaal niet !
dat pi (zo'n tekentje) gedoe...
wanneer moet je het gebruiken en hoe en welke formule enz...
zou iemand mij kunnen helpen.
ik snap het echt niet meer
heb maandag examen
alvast bedankt
xxxxxxxx mij
Oud 21-05-2003, 18:30
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef op 21-05-2003 @ 19:28:
Sta een 8,9, dus wat dat betreft geen probleem. Wil wel graag een 9 blijven staan, ga voor de 8,1 dus. Ga het morgen wel leren, nu geen zin in.
Ik heb ook geen zin Doe het toch maar eventjes, want ik ken mezelf, morgen lig ik heerlijk lang te pitten en dan is het te laat.. Heb nu 1 boek van wiskunde doorgenomen (par sommetjes uit de algemene herhaling gemaakt / met uitwerkingen erbij
en dat ging
Advertentie
Oud 21-05-2003, 18:31
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
brynn schreef op 21-05-2003 @ 19:26:
moet een 4,7 halen voor een zes, maar gok op een 2,7 en denk dat je dat wel redelijk snel hebt. maar gonio is echt een ramp.
zal een 3,4 dan ook te doen zijn.......ik moet dat echt halen! of voor natuurkunde een 4,3 maar denk dat dat minder waarschijnlijk is!
Oud 21-05-2003, 18:33
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
grunge-chick schreef op 21-05-2003 @ 19:30:
heey,
heb maandag examen
alvast bedankt
xxxxxxxx mij
D'r is een speciaal topic voor VMBO voor wiskunde.. Maar ik kan jou niet vertellen wanneer jij pi nodig hebt...
Aangezien ik hoorde dat jullie bijna alleen maar goniometrie en soscastoa hoeven te kennen (3e klas stof voor mij) denk ik dat jij pi alleen hoeft te gebruiken bij de oppervlakte / inhoud van een cirkel..

omtrek cirkel: 2 * (pi) * r (=straal van de cirkel)
oppervlakte: (pi) * r^2
Oud 21-05-2003, 18:48
Big Brother
Big Brother is offline
sorry maar als je maandag examen hebt en niet weet wat pi is ben je echt niet goed bezig

maarja rijen komen dus wél voor op examens, laatste 2 jaar iig wel
niet hele moeilijke vragen, maar toch
Oud 21-05-2003, 19:10
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
grunge-chick schreef op 21-05-2003 @ 19:30:
heey,
heb maandag examen
alvast bedankt
xxxxxxxx mij
waarschijnlijk snap je het begrip niet: pi staat gewoon voor een getalletje, 3,141....., tis een heel lang getal, maar ook heel belangrijk in de wiskunde. Vandaar dat ze het getal een naam hebben gegeven, zodat je niet steeds dat hoeft in te typen. Dat is dus pi. Het kan bijvoorbeeld helpen bij het berekenen van de omtrek/oppervlak van een cirkel.......

snappie? niets ingewikkelds dus, gewoon een getalletje
Oud 21-05-2003, 19:11
la femme fatale
la femme fatale is offline
Ik ben erg nerveus voor wiskunde B1. Rijen en reeksen moeten we overigens WEL kennen, maar ook mijn leraar zei dat het bijna zonde van de tijd was om er veel tijd aan te besteden. Hij verwacht er geen vraag over.
Oud 21-05-2003, 19:20
madwoman
madwoman is offline
iiieee heb kansrekendrama.kan geeneen som meer goed maken terwijl ik dat wel kon
rest maakt het me eigenlijk niet zo veel uit. sta een 8.3 maar hoef niet per se een 7 op mijn eindlijst ofzo.6 ben ik ook reuze tevreden mee.
Oud 21-05-2003, 19:21
maaike0
maaike0 is offline
Hi, ff vraagje, bij de normale verdeling he is het van belang dat je dat gezeik met die z-waarde goed onder de knie hebt...ik snap dat namelijk nooit echt!
Oud 21-05-2003, 19:22
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
madwoman schreef op 21-05-2003 @ 20:20:
iiieee heb kansrekendrama.kan geeneen som meer goed maken terwijl ik dat wel kon
rest maakt het me eigenlijk niet zo veel uit. sta een 8.3 maar hoef niet per se een 7 op mijn eindlijst ofzo.6 ben ik ook reuze tevreden mee.
dat kansrekening zit ook mee te knoeien, ben het helemaal goed aan het doornemen weer..
Oud 21-05-2003, 19:23
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 21-05-2003 @ 20:21:
Hi, ff vraagje, bij de normale verdeling he is het van belang dat je dat gezeik met die z-waarde goed onder de knie hebt...ik snap dat namelijk nooit echt!
Jeps, dat is van belang.. Ik zal het je zo even uitleggen.. (Als ik dat hoofdstuk heb doorgewerkt weer.. Was m'n laatste SE, dus zit er nog wel een beetje in..
Oud 21-05-2003, 19:24
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 20:23:
Jeps, dat is van belang.. Ik zal het je zo even uitleggen.. (Als ik dat hoofdstuk heb doorgewerkt weer.. Was m'n laatste SE, dus zit er nog wel een beetje in..
key dankjewel alvast! begrijp er geen konijn van!
Oud 21-05-2003, 19:26
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 21-05-2003 @ 20:24:
key dankjewel alvast! begrijp er geen konijn van!
Duurt nog eventjes hoor..! Maar heb je de TI-83? Dan is het makkelijk uitleggen met de kreten d'r bij enzo.. Ik ga nu eeeeeerst getallenrijen proberen te snappen..!
Oud 21-05-2003, 19:36
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 20:26:
Duurt nog eventjes hoor..! Maar heb je de TI-83? Dan is het makkelijk uitleggen met de kreten d'r bij enzo.. Ik ga nu eeeeeerst getallenrijen proberen te snappen..!
ja maakt niet uit, ik ben straks misschien wel ff weg, maar dan lees ik het later! En ik heb de TI-83 jips Zonder dat ding was he cker niks haha!
Oud 21-05-2003, 19:59
Snufje
Snufje is offline
Even een vraagje over rijen..!

In mijn boek staat :

Voor een rekenkundige rij un geldt sn= .5n(u1+un)

Op de forumulekaart staat:

Sn=.5(n+1) (u1+un)

Hoe zit dit?
Oud 21-05-2003, 20:02
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 20:59:

In mijn boek staat :

Sn=.5(n+1) (u1+un)

Hoe zit dit?
phew dat durf ik je niet te zeggen! Op mijn formulekaart staat weer iets anders, namelijk: (n+1) a + 1/2n (n+1)v (Ik snap er iig niks van!)

sorry..
Oud 21-05-2003, 20:04
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 20:59:

In mijn boek staat :

Sn=.5(n+1) (u1+un)

Hoe zit dit?
natte vingerwerk: de formule op de formulekaart is voor een rij die begint met een U0 de formule uit je boek is voor een rij met U1 als eerste term
Oud 21-05-2003, 20:04
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 21-05-2003 @ 21:02:
phew dat durf ik je niet te zeggen! Op mijn formulekaart staat weer iets anders, namelijk: (n+1) a + 1/2n (n+1)v (Ik snap er iig niks van!)

sorry..
Heb je geen getal en ruimte?
Oud 21-05-2003, 20:06
Nuck
Nuck is offline
Dit is echt achterlijk dat ik dit niet weet, maar als je weet:
cos x = 1/4, kan je dan x ook exact uitrekenen? Of alleen met de GR?
Draco
Draco is offline
Weet iemand trouwens hoe je afgeleide/integraal van sin(x) tot de macht 2/3/4 moet berekenen? Want in een examen van 2001 moest je de afgeleide berekenen van sin(x)^6 en cos(x)^6 en van het antwoord snapte ik weinig. Tzal wel te maken hebben met de kettingregel ofzo.

Is reken/meetkundige rijen niet meer B1,2 dan B1? Heb dat behoorlijk gehad met B1,2, met konijnen enzo.
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Snufje schreef op 21-05-2003 @ 21:04:
Heb je geen getal en ruimte?
nee ik heb de wageningse methode.....echt een rotmethode! staat geen uitleg in het boekje zelf, althans zeer weinig, en niet duidelijk! Je moet er zelf maar achter zien te komen via de vragen enzow!
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Photodynamic schreef op 21-05-2003 @ 21:04:
natte vingerwerk: de formule op de formulekaart is voor een rij die begint met een U0 de formule uit je boek is voor een rij met U1 als eerste term
OHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Oud 21-05-2003, 20:08
Photodynamic
Photodynamic is offline
Citaat:
Nuck schreef op 21-05-2003 @ 21:06:
Dit is echt achterlijk dat ik dit niet weet, maar als je weet:
cos x = 1/4, kan je dan x ook exact uitrekenen? Of alleen met de GR?
cos x = 1/4 kan je niet exact uitrekenen, wel cos 1/4 pi
Oud 21-05-2003, 20:09
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Draco schreef op 21-05-2003 @ 21:06:
Weet iemand trouwens hoe je afgeleide/integraal van sin(x) tot de macht 2/3/4 moet berekenen? Want in een examen van 2001 moest je de afgeleide berekenen van sin(x)^6 en cos(x)^6 en van het antwoord snapte ik weinig. Tzal wel te maken hebben met de kettingregel ofzo.

Is reken/meetkundige rijen niet meer B1,2 dan B1? Heb dat behoorlijk gehad met B1,2, met konijnen enzo.
Afgeleide van sin x ^6 is niet zo moeilijk.
Maak er u^6 van, met u = sin x
dy/dx = dy/du x du/dx
dan krijg je:
dy/dx = 6u^5 x cos x = 6 sin x ^5 x cos x
Oud 21-05-2003, 20:10
Snufje
Snufje is offline
Citaat:

afgeleide (sin (x) )^6

= u^6

f'(x) = 6 (sin x)^5 * cos x

(met de kettingregel dus)

En rijen behoort voor een deeltje tot alle wiskunde... Staat in de algemene boeken...

Wageningse methode, nooooooit van gehoord Ik kan het zo uitleggen, nog een klein momentje
Oud 21-05-2003, 20:11
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
Op de TI-83 is die standaardnormale enzo heel makkelijk te doen, dit wordt in de boeken niet vermeld, maar er zit een op optie op die Z:test heet. (ik weet niet precies waar, stat of vars of distr ofzo, kijk anders bij catalog). Nu alleen gemiddelde, standaardafwijking etc invullen, calculate selecteren in het scherm dan enter en voila daar is je kans!
Als je draw selecteerd maakt de gr het grafiekje

Succes morgen!
Oud 21-05-2003, 20:11
Whitey
Whitey is offline
ik sta mooi een 5,6 dus ik moet dit wel ff goed maken!! Dit is eigenlijk t enige vak waar ik me zorgen voor maak (wiskunde B1,2), en ik zou dus ook erg blij zijn als ik hier een goed punt voor zou halen...
Advertentie

Regels voor berichten