Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
xlottex schreef op 21-05-2003 @ 16:13:
ehm...ja, ik heb een kleieieieieieein vraagje...

Hoe hoe je een dieet vol???

echt, het lukt me niet

maar het moet wel!
Gewoon zo ongelooflijk zat worden van je lichaam dat je jezelf dwingt...
Oud 22-05-2003, 14:02
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 10-05-2003 @ 18:09:
waarom zijn er zoveel mensen die 55 kilo voor 1.70 ongeveer te zwaar vinden ik heb die lengte en weeg nu 60 kilo.... *huil*
Dat is ECHT prima, hoor. Dun, zelfs. Maar sommige mensen kunnen het gewoon niet hebben op zichzelf.
Oud 22-05-2003, 14:14
Verwijderd
Nog 'n vraagje van Morgan - groenvoer (appels en wortels in dit geval) kun je toch eigenlijk zo veel je wilt van eten zonder aan te komen?
Oud 22-05-2003, 18:10
Verwijderd
Zolang het rauw is, kom je er niet van aan.
Tuurlijk, als je ze stooft en zo....
Oud 22-05-2003, 18:25
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 22-05-2003 @ 19:10:
Zolang het rauw is, kom je er niet van aan.
Tuurlijk, als je ze stooft en zo....
Als je ze kookt zonder allerlei troep dan toch ook niet...?

Ik heb vandaag teveel slechte dingen op (naja, 4 suikervrije stroopwafels en wat gewone suikervrije koekjes <- uit protest)...maar ja...nu weinig meer aan te doen...
Oud 22-05-2003, 21:42
dewie
dewie is offline
mensen accepteer jezelf gewoon zoals je bent (cliche) maar het is gewoon ONGEZOND om te lijnen.dat is een feit.
snoep dan minder,sport meer.dat is het enige wat echt helpt.mensen die gewoon 2 crackers en een banaan per dag etenat werkt niet, want wil je dat je hele leven blijven doen? nee toch? en dan ga je weer gewoon eten en dan is je stofwisseling aan de crackers en bananen gewend en word je juist dikker.
Oud 23-05-2003, 13:47
rooddraakje
rooddraakje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-05-2003 @ 14:55:
Als je ze kookt zonder allerlei troep dan toch ook niet...?

Ik heb vandaag teveel slechte dingen op (naja, 4 suikervrije stroopwafels en wat gewone suikervrije koekjes <- uit protest)...maar ja...nu weinig meer aan te doen...
Dat teveel slechte dingen valt toch wel mee? Je hebt misschien wel 4 stroopwafels gegeten, maar wel suikervrije.
Het zou veel erger zijn geweest als je bv chips of repen chocola had weggewerkt?
Niet ontmoedigend raken he? Zet hem op!
Oud 23-05-2003, 14:37
Verwijderd
Citaat:
rooddraakje schreef op 23-05-2003 @ 14:47:
Dat teveel slechte dingen valt toch wel mee? Je hebt misschien wel 4 stroopwafels gegeten, maar wel suikervrije.
Het zou veel erger zijn geweest als je bv chips of repen chocola had weggewerkt?
Niet ontmoedigend raken he? Zet hem op!
Ik mag geen suiker (en geen chocola ), dus ja. Vandaag ook alweer een stroopwafel en koekjes op...ik koop ze maar niet meer, kan ik ze ook niet eten...maar ja... Zakken chips koop ik zelden meer, ik koop meestal zo'n klein zakje, dan kun je maar 30 of 45g eten en das dan niet zo heel erg...iig minder erg dan 100 of 200g.
Oud 23-05-2003, 17:29
Verwijderd
mijn nieuwe lijntechniek (ik eet inmiddels weer normaal)

kleine hapjes eten en vaker eten

ik neem per hapje ongeveer 1/2 van eerst en zo doe ik dr veel langer over en raak ik veel eerder vol en heb ik minder snel trek en eet ik dus minder

graag even commentaar over of het goed is of neit
Oud 23-05-2003, 17:50
charmedgirl
charmedgirl is offline
het kan er volgens mij wel mee door om het zo te doen.. maar het beste is volgens mij toch om gewoon drie maaltijden op een dag te eten en voorderest niets. als je vaker eet wordt je gestimuleerd om xtra te eten..
ik zelf heb alleen de neiging om niks te eten en dan op school wat snoep te eten .. das ook niet ideaal volgens mij.. maar ja.. het is wel moeilijk ..
Oud 23-05-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
charmedgirl schreef op 23-05-2003 @ 18:50:
het kan er volgens mij wel mee door om het zo te doen.. maar het beste is volgens mij toch om gewoon drie maaltijden op een dag te eten en voorderest niets. als je vaker eet wordt je gestimuleerd om xtra te eten..
Als je vaker eet wordt je gestimuleerd om extra te eten...? Hoezo dat?

Drie maaltijden op een dag en verder niks is volgens mij ook niet echt goed btw...er worden ook twee/drie tussendoortjes aangeraden. Met drie keer op een dag val ik (en met mij een heleboel mensen) btw flauw.
Oud 23-05-2003, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-05-2003 @ 19:24:
Als je vaker eet wordt je gestimuleerd om extra te eten...? Hoezo dat?

Drie maaltijden op een dag en verder niks is volgens mij ook niet echt goed btw...er worden ook twee/drie tussendoortjes aangeraden. Met drie keer op een dag val ik (en met mij een heleboel mensen) btw flauw.
klopt
Oud 24-05-2003, 00:17
Verwijderd
Hello!

'k Weeg weer 59-60...'t is jammer.
Ik ben vandaag op schoolreis geweest (van 5h-22h30) en heb veel te veel gegeten. (je zal het niet geloven)

- 3 confituurkoeken
- 8 chocoladekoekjes
- 2 speculooskoekjes
- een hele zak (zo'n grote) m&m's
- 4 kleine witte boterhammen met tonijn, mayo en worteltjes
- een bruine boterham met eiersalade
- een bruine boterham met kaas, mayo en tomaat
- een bruine boterham met tonijnsalade en tomaat
- 3 eierkoeken
- 2 mattetaartjes
- 4 blikken red bull
- een fles aquana (of zoiets) iets van bijna een liter of zo
- 3 côte d'or chocolaatjes (opgevuld met zo'n lichtbruine crème)
- een cappucino
- een chocolade granni koek
- veel kauwgom

En dat is het. (denk ik).

Dus ja, met andere woorden, ik ben teruggevallen in mijn oude eetgewoontes plus nog wat extra's aangezien ik zo vroeg op was en zo...

Mijn hele dieet was dus voor nix (!!!).

Ik ben dus nu van plan om gewoon opnieuw te beginnen, maar mss wat trager, zo kan ik ook langer minder wegen en herval ik niet in mijn vreetbuien.

(Ik weet gewoon dat je me niet zal geloven, dat ik dit allemaal in 1 enkele dag heb binnengespeeld, maar het is wel zo...jammergenoeg...)

Morgen ga ik weer gaan lopen (joggen) en opnieuw gezond eten en het snoepen laten... (nou ja, proberen toch ).

Ik wil maar zeggen, iedereen die zo extreem aan het diëten is, zoals ik bezig WAS (zie vorige lijntopic + mijn replies in deze topic), hou er maar mee op, je houdt het nooit maandenlang vol.
Als je het dan toch volhoudt, dan kan je wel spreken van een eetstoornis.
Ik had het ook al in mijn hoofd gestoken om alles uit te spugen en om lax te gebruiken, maar 't was mislukt...en het begon op te vallen.

Ik heb dit nu bijna een maand volgehouden, en nu ben ik helemaal hervallen, met het resultaat dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Moest ik nu enkel frisdranken gelaten hebben en snoep, dan was ik zeker ook vermagerd, al was het dan minder vlug. Maar ik zou het volgehouden hebben en zou de kracht gehad hebben om meer en regelmatig te sporten.

Misschien vermager je niet door sport (qua gewicht), maar het verstevigd je lichaam en verdeelt uw vetlagen gelijk over het lichaam. Je voelt je fysiek ook beter en zo...

Maar ik weet ook dat velen dit zullen negeren en blijven verder doen, aangezien ik gelijkaardige berichten ook negeerde.

Mja, nog veel succes allemaal en jullie horen later wel hoe ik mijn dieet verderzet op een GEZONDE!!!!! manier.

(Wie niet horen wil, moet voelen...en ik voel het wel hoor...)

Grtz Phensic
Oud 24-05-2003, 07:09
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 24-05-2003 @ 01:17:
Hello!

'k Weeg weer 59-60...'t is jammer.
Ik ben vandaag op schoolreis geweest (van 5h-22h30) en heb veel te veel gegeten. (je zal het niet geloven)

- 3 confituurkoeken
- 8 chocoladekoekjes
- 2 speculooskoekjes
- een hele zak (zo'n grote) m&m's
- 4 kleine witte boterhammen met tonijn, mayo en worteltjes
- een bruine boterham met eiersalade
- een bruine boterham met kaas, mayo en tomaat
- een bruine boterham met tonijnsalade en tomaat
- 3 eierkoeken
- 2 mattetaartjes
- 4 blikken red bull
- een fles aquana (of zoiets) iets van bijna een liter of zo
- 3 côte d'or chocolaatjes (opgevuld met zo'n lichtbruine crème)
- een cappucino
- een chocolade granni koek
- veel kauwgom

En dat is het. (denk ik).

Dus ja, met andere woorden, ik ben teruggevallen in mijn oude eetgewoontes plus nog wat extra's aangezien ik zo vroeg op was en zo...

Ik ben dus nu van plan om gewoon opnieuw te beginnen, maar mss wat trager, zo kan ik ook langer minder wegen en herval ik niet in mijn vreetbuien.

(Ik weet gewoon dat je me niet zal geloven, dat ik dit allemaal in 1 enkele dag heb binnengespeeld, maar het is wel zo...jammergenoeg...)

Morgen ga ik weer gaan lopen (joggen) en opnieuw gezond eten en het snoepen laten... (nou ja, proberen toch ).

Ik wil maar zeggen, iedereen die zo extreem aan het diëten is, zoals ik bezig WAS (zie vorige lijntopic + mijn replies in deze topic), hou er maar mee op, je houdt het nooit maandenlang vol.
Als je het dan toch volhoudt, dan kan je wel spreken van een eetstoornis.
Ik had het ook al in mijn hoofd gestoken om alles uit te spugen en om lax te gebruiken, maar 't was mislukt...en het begon op te vallen.

Ik heb dit nu bijna een maand volgehouden, en nu ben ik helemaal hervallen, met het resultaat dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Moest ik nu enkel frisdranken gelaten hebben en snoep, dan was ik zeker ook vermagerd, al was het dan minder vlug. Maar ik zou het volgehouden hebben en zou de kracht gehad hebben om meer en regelmatig te sporten.

Misschien vermager je niet door sport (qua gewicht), maar het verstevigd je lichaam en verdeelt uw vetlagen gelijk over het lichaam. Je voelt je fysiek ook beter en zo...

Maar ik weet ook dat velen dit zullen negeren en blijven verder doen, aangezien ik gelijkaardige berichten ook negeerde.

Mja, nog veel succes allemaal en jullie horen later wel hoe ik mijn dieet verderzet op een GEZONDE!!!!! manier.

(Wie niet horen wil, moet voelen...en ik voel het wel hoor...)

Grtz Phensic
ik mijn mijn vrij strenge 3 keer per dag eten en weinig dieet anders toch echt een paar maanden volgehouden.. ok na een maand ben ik gestopt met weinig eten bij de maaltijden en het is meer geworden

maar ik denk dat jij dat voorvalletje van gister gewoon moet negeren en met een schone lij moet beginnen.. kies een dieet uit dat bij je past en dat je lang kan volhouden en probeer dr gewoon zo min mogelijk koekjes en cola in te stoppen
(even tip, light dranken hebben maar tussen de 0.2 en 1 kcal per 100 ml, zijn evenduur en vaak even lekker) en neem anders bijv geen glacekoekjes of cake maar biscuitjes.. ik geloof dat dat ook al wat scheelt.
Oud 24-05-2003, 07:11
Verwijderd
Citaat:
phensic schreef op 24-05-2003 @ 01:17:
In één dag kun je niet je hele dieet verzieken, das onzin.

Citaat:
Misschien wel een oplossing idd. Wat er hier zoveel al zo vaak gezegd hebben: met extreem diëten schiet je niks op, om het jojo-effect en om mogelijke vreetbuien. Ga ajb niet spugen of lax gebruiken...dan maak je jezelf echt kapot. Als je er aan denkt...ga dan liever eens met iemand praten.
Oud 24-05-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 24-05-2003 @ 08:11:
In één dag kun je niet je hele dieet verzieken, das onzin.

Misschien wel een oplossing idd. Wat er hier zoveel al zo vaak gezegd hebben: met extreem diëten schiet je niks op, om het jojo-effect en om mogelijke vreetbuien. Ga ajb niet spugen of lax gebruiken...dan maak je jezelf echt kapot. Als je er aan denkt...ga dan liever eens met iemand praten.
Thx voor je bezorgdheid, maar ik ben er zelf al achter gekomen dat het onverstandig is om lax ed te gebruiken.
Het was een éénmalig voorval.
Oud 24-05-2003, 16:09
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 24-05-2003 @ 08:09:
ik mijn mijn vrij strenge 3 keer per dag eten en weinig dieet anders toch echt een paar maanden volgehouden.. ok na een maand ben ik gestopt met weinig eten bij de maaltijden en het is meer geworden

maar ik denk dat jij dat voorvalletje van gister gewoon moet negeren en met een schone lij moet beginnen.. kies een dieet uit dat bij je past en dat je lang kan volhouden en probeer dr gewoon zo min mogelijk koekjes en cola in te stoppen
(even tip, light dranken hebben maar tussen de 0.2 en 1 kcal per 100 ml, zijn evenduur en vaak even lekker) en neem anders bijv geen glacekoekjes of cake maar biscuitjes.. ik geloof dat dat ook al wat scheelt.
Ik ga voor water ... (mss voor red bull of zo, want daar krijg je energie van )

Ik heb vandaag al muesli gegeten,enkele speculoosjes en
een boterham met tonijnsalade en worteltjes.
Dus ja, niet overdreven gezond, maar toch al weer beter.
Oud 24-05-2003, 18:53
one-monkee
one-monkee is offline
Ok, ik denk dat het nu dus een beetje duidelijker voor me begint te worden.
Ik begon van het ene op het andere moment ineens aan te komen (wist niet waarvan dat kwam)
nu ben ik dus een beetje gaan rekenen,.. het begon ongeveer 4 maanden geleden, en toen ben ik dus ook begonnen met de pil.

Daarom is het waarschijnlijk ook zo'n probleem voor mij om het er weer af te krijgen, omdat het (denk ik) gewoon aan die hormonen ligt die je dan binnenkrijgt.
Mijn borsten zijn ook minimaal een cupmaat gegroeid.

Iemand enig idee hoe ik alsnog kan afvallen (gaat om 6 kilo ongeveer) maar wel aan de pil kan blijven, m'n eet gewoontes zijn niet veranderd sinds ik met de pil ben begonnen dus het moet daar wel aan liggen.

Alvast bedankt voor de reply's
Oud 25-05-2003, 07:57
Verwijderd
Citaat:
bLeZ schreef op 24-05-2003 @ 19:53:
Iemand enig idee hoe ik alsnog kan afvallen (gaat om 6 kilo ongeveer) maar wel aan de pil kan blijven, m'n eet gewoontes zijn niet veranderd sinds ik met de pil ben begonnen dus het moet daar wel aan liggen.
Van de pil zelf kom je, voor zo ver ik weet, niet aan.

Misschien helpt (meer?) bewegen?
Oud 25-05-2003, 08:19
Kippetje
Kippetje is offline
Citaat:
bLeZ schreef op 24-05-2003 @ 19:53:
Ok, ik denk dat het nu dus een beetje duidelijker voor me begint te worden.
Ik begon van het ene op het andere moment ineens aan te komen (wist niet waarvan dat kwam)
nu ben ik dus een beetje gaan rekenen,.. het begon ongeveer 4 maanden geleden, en toen ben ik dus ook begonnen met de pil.
Toen ik aan de pil ging, vroeg ik aan mn dokter of je ervan kon aankomen vanwege die hormonen enzo. Maar hij zei mij dat je niet dikker werd van die hormonen zelf, maar juist omdat je meer zin in eten krijgt en dus meer gaat eten. Maar jouw eetgewoontes waren dus niet veranderd? Dan klopt het ook niet wat mijn dokter zegt.
Oud 25-05-2003, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Kippetje schreef op 25-05-2003 @ 09:19:
Dan klopt het ook niet wat mijn dokter zegt.
Ik denk dat dat best klopt. En om wat je dokter zegt nou door wat één iemand zegt (die je niet kent enz) in twijfel te trekken...? Ik denk dat het ook best mogelijk is dat mensen zonder dat ze het zelf merken in de loop der tijd toch een ander eetpatroon krijgen...ik zeg niet dat dat bij bLeZ het geval is, ik zeg in het algemeen dat dat mogelijk is.
Oud 25-05-2003, 12:16
Verwijderd
En anders neem je gewoon een andere pil? Het is echt geen punt om er een paar te proberen tot je de pil vindt die het beste bij je past...
Oud 25-05-2003, 12:18
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Kippetje schreef op 25-05-2003 @ 08:19:
Toen ik aan de pil ging, vroeg ik aan mn dokter of je ervan kon aankomen vanwege die hormonen enzo. Maar hij zei mij dat je niet dikker werd van die hormonen zelf, maar juist omdat je meer zin in eten krijgt en dus meer gaat eten. Maar jouw eetgewoontes waren dus niet veranderd? Dan klopt het ook niet wat mijn dokter zegt.
Volgens mij hou je meer vocht vast waardor je aankomt...
Oud 25-05-2003, 15:01
one-monkee
one-monkee is offline
Ik moet inderdaad ook meer gaan bewegen, mijn conditie steld niets meer voor.
Maar ik heb niet het idee dat mijn eetgewoonte heel erg is gaan veranderen sinds ik aan de pil ben.
Ik ben al vaker aan de pil geweest en toen heb ik er nooit last van gehad (aankomen enzo)

Heb ook al 3 of 4 verschillende pillen gehad omdat het niet echt aansloeg bij mij. Deze werk wel goed... maar nu krijg ik dit er dus bij.
Oud 25-05-2003, 18:56
rooddraakje
rooddraakje is offline
Ik heb bij mij niks gemerkt toen ik aan de pil ging, maar ik heb er ook niet zo op gelet.. Het zou best kunnen dat mijn eetgewoonten daardoor wat verandert zijn..
Oud 25-05-2003, 21:11
Anne
Anne is offline
Huh? Pil?

Kun je trouwens ook onbewust lijnen ofzo? Ik heb vandaag een klein beetje rijst met wortels op, maar verder helemaal niets, terwijl ik het niet bewust doe.

Hmm...
Oud 26-05-2003, 09:35
stout!
stout! is offline
Citaat:
Anneee schreef op 25-05-2003 @ 22:11:
Kun je trouwens ook onbewust lijnen ofzo? Ik heb vandaag een klein beetje rijst met wortels op, maar verder helemaal niets, terwijl ik het niet bewust doe.

Hmm...
Ik denk dat 'lijnen' wel echt een bewuste keuze is. Afvallen kan wel onbewust.

Ik ga vandaag maar weer eens beginnen. Laatste tijd was het eigenlijk stabiel minder, wilde er alleen nog 1/2 kilo af voordat ik (vrijdag as al) op vakantie ga. Maar dat was een beetje naief gedacht.. ik had namelijk examens en heb de afgelopen weken helemaal niet opgelet en echt wel wat meer gegeten (veel meer eerlijk gezegd). Ik heb me niet gewogen maar ik zie wel dat ik weer wat ben aangekomen, nu vind ik het net niet meer mooi; mijn buik iets te dik en mijn benen ook een beetje. Maar als ik deze week even oplet, kan ik wel in bikini (anders ook wel, want het moet gewoon van mezelf) dus ik ben niet in paniek ofzo.
Maar ik moet nu dus wel even doorzetten (dat lukte de afgelopen weken helemaal niet), want anders voel ik me niet echt fijn. Ik wil niet weer gaan aankomen.
Oud 26-05-2003, 12:40
ekki
ekki is offline
Oei, we zitten al ruim boven de 250. Ik sluit deze topic en open weer een nieuwe!

Regels voor berichten