Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2003, 19:58
michelle_flo
michelle_flo is offline
Hoi allemaal,

Ik weet dat als je de pil slikt en tegelijkertijd laxeermiddelen slikt, dat de pil minder werkt ?Maar is het niet zo dat als je je pil altijd voor het slapen slikt, en laxeermiddelen de ochtend erna pas, dat dat geen kwaad kan (qua werking vd pil), omdat het er om gaat dat de pil na 3 uur is opgenomen?en zou de werking dan erg verminderd zijn?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft, het is nogal een lastige vraag denk ik

michelle

Oud 16-05-2003, 20:00
the tourist
the tourist is offline
Ik heb ook ff een vraagje

Ik ga deze zomer 3,5 week op vakantie naar Afrika, en dan is het niet echt handig om ongesteld te zijn. Ik slik de diane-35-pil en ik wil hem dus doorslikken zodat ik de ongesteldheid een paar weken uitstel. (Ik kan er niks over in de bijsluiter vinden, en ik zit nu toch op internet, dus ik vraag het maar ff )

We gaan 29 juni (tot 23 juli) weg en ik moet dan 4 juli ongesteld worden. Normaal zou ik dan op 1 juli de laatste pil in nemen. Zou ik hem dan nog 3 weken door moeten slikken? (tot 22 juli) Of zou ik hem de stopweek voor de vakantie (3 juni) dan door moeten slikken, zodat ik eerder ongesteld zou worden ofzo? (ik snap eigenlijk helemaal niks van het hele pildoorslikgedoe )

Dus zou iemand misschien ff kunnen zeggen hoe ik het beste kan doen?
Oud 17-05-2003, 09:29
Ireentje
Ireentje is offline
Misschien is dit wel een hele domme vraag, maar de strip van mijn pil (microgynon30) is op. Moet ik eerst de doktor bellen voor een nieuwe strip of kan ik nu langs de apotheek gaan?? want iedere keer bellen voor een nieuwe strip is ook irritant.
bedankt,
Oud 17-05-2003, 09:30
Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 16-05-2003 @ 21:00:

Ik ga deze zomer 3,5 week op vakantie naar Afrika, en dan is het niet echt handig om ongesteld te zijn. Ik slik de diane-35-pil en ik wil hem dus doorslikken zodat ik de ongesteldheid een paar weken uitstel. (Ik kan er niks over in de bijsluiter vinden, en ik zit nu toch op internet, dus ik vraag het maar ff )

We gaan 29 juni (tot 23 juli) weg en ik moet dan 4 juli ongesteld worden. Normaal zou ik dan op 1 juli de laatste pil in nemen. Zou ik hem dan nog 3 weken door moeten slikken? (tot 22 juli) Of zou ik hem de stopweek voor de vakantie (3 juni) dan door moeten slikken, zodat ik eerder ongesteld zou worden ofzo? (ik snap eigenlijk helemaal niks van het hele pildoorslikgedoe )

De diane 35 pil is toch niet anders dan andere pillen?? volgens mij kun je hem gewoon doorslikken hoor net met andere pillen.
Oud 17-05-2003, 16:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
ĐaRklĺĐy schreef op 17-05-2003 @ 10:29:
Misschien is dit wel een hele domme vraag, maar de strip van mijn pil (microgynon30) is op. Moet ik eerst de doktor bellen voor een nieuwe strip of kan ik nu langs de apotheek gaan?? want iedere keer bellen voor een nieuwe strip is ook irritant.
bedankt,
je krijgt meerdere strippen per keer, wanneer je naar de dokter gaat.
maximaal 6 geloof ik. dan hoef je dus maar 2x in 't jaar langs te gaan.
Oud 18-05-2003, 22:22
Balance
Balance is offline
moet je eigenlijk de pil innemen met water? ik doe dat namelijk nooit en bedacht me dat je dat normaal met medicijnen wel doet...

(stond volgens mij niet in de bijsluiter --> mycrogynon 30)
Oud 19-05-2003, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 18-05-2003 @ 23:22:
moet je eigenlijk de pil innemen met water? ik doe dat namelijk nooit en bedacht me dat je dat normaal met medicijnen wel doet...

(stond volgens mij niet in de bijsluiter --> mycrogynon 30)
ik slik ook microgynon 30 en ik doe dat ook nooit met water, ook nooit met wat anders hoor. In de bijsluiter staat volgens mij dat je de pil EVENTUEEL met wat water moet innemen, het hoeft dus niet perse. En ik drink meestal toch nog wat voor ik naar bed ga en vlak daarna neem ik de pil in dus dan zal het toch niet zo uitmaken?
Oud 19-05-2003, 15:43
PrimRose
PrimRose is offline
heb ff een vraagje, misschien is ie ooit al geweest maar pech dan.
In de bijsluiter van mijn pil (mycrogynon30) staat dat de pil een verminderde werking heeft als je binnen 3 uur na het innemen overgeeft. Maar hoe zit dat met diarree. Als je binnen 3 uur na het innemen van de pil diarree krijgt, is er dan ook sprake van verminderde werking? Krijg het niet in de bijsluiter gevonden
Oud 19-05-2003, 16:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 19-05-2003 @ 16:43:
In de bijsluiter van mijn pil (mycrogynon30) staat dat de pil een verminderde werking heeft als je binnen 3 uur na het innemen overgeeft. Maar hoe zit dat met diarree. Als je binnen 3 uur na het innemen van de pil diarree krijgt, is er dan ook sprake van verminderde werking? Krijg het niet in de bijsluiter gevonden
Volgens mij is er dan ook verminderde werking, als je diarree minder of over is zou ik als ik jou was een nieuwe innemen (van een reservestrip)
Oud 19-05-2003, 18:49
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
ĐaRklĺĐy schreef op 17-05-2003 @ 10:30:
De diane 35 pil is toch niet anders dan andere pillen?? volgens mij kun je hem gewoon doorslikken hoor net met andere pillen.
Eh nee, ik denk het niet. Maar ik weet ook niet hoe dat bij andere pillen werkt
Oud 19-05-2003, 19:12
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
-Vraagje

Ik heb laatst de pil (-microgynon 30 ) bij de huisarts gehaald. Zij heeft tegen mij gezegd dat ik op de eerste dag van mijn ongesteldheid moet beginnen met de pil. Maar ze zei ook dat ik nu al kan beginnen maar dat ik dan tot de volgende ongesteldheid niet veilig ben. Maar als ik nu begin, en drie weken de pil slik, word ik dan wel meteen ongsteld of kan dat niet zo
Oud 20-05-2003, 08:58
Missy_X
Missy_X is offline
Ik ben gister overgestapt van de diane pil naar de lovette pil.
Heeft er nog iemand hier ervaring mee?
Ik hoop namelijk dat ik weer wat minder eetlust krijg.
En dat ik dan ook weer af val.
En dat mijn puistjes niet terugkomen.
Oud 21-05-2003, 14:48
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 16-05-2003 @ 21:00:

Kan iemand hier misschien nog op reageren?
Oud 21-05-2003, 14:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 21-05-2003 @ 15:48:
Kan iemand hier misschien nog op reageren?
Als ik het goed begrijp wil jij weten hoe je de pil moet doorslikken? Dat is heel simpel en het klinkt ingewikkelder dan het is, je begint gewoon aan een strip en die maak je helemaal af, als die op is dan stop je niet zoals gewoonlijk om een stopweek te houden maar ga je gelijk verder met een volgende strip zodat je geen 'onttrekkingsbloeding' krijgt, zoals dat heet. Je slikt dan in totaal 6 weken achter elkaar de pil. In die 6 weken wordt je niet gewoon ongesteld maar kun je wel doorbraakbloedingen krijgen, dat zijn lichte tussentijdse bloedingen (meestal heb je dan aan een inlegkruisje wel genoeg).

Als je nog meer wilt weten of iets anders, wil je dan je vraag nog een keer formuleren??

Groetjes Dana
Oud 21-05-2003, 15:17
dreamer16
dreamer16 is offline
hee iedereen,
even ee nvraag
ik ben zelf (nog) niet aan de pil, maar ik wil het wel heel graag, en ik wil het binnenkort gaan regelen dat ik het mag.
maar ik snap iets niet, als je de pil doorslikt (wanneer je dus die stopweek overslaat), dan doe je dat toch omdat je dan niet ongesteld wilt worden? Maar als je hem dan dus doorslikt, en je doet dat 2x ofzo (2x die strippen doorslikkendus) , waarom krijg je dan tussentijdse bloedingen waar sommige het hier over hebben??

zelf ben ik altijd heel regelmatig ongesteld (dat is al een halfjaar zo, en daarvoor was het altijd 1 of 2 dagen maar nooit heel ongregelmatig) , dat klopt altijdo p de dag precies, alleen nu ben ik dus al 1 dag over tijd.. ik vindh et maar raar (ook wel een beeje eng)

maar ik ben niet met mijn vriend naar bed geweest, we hebben wel andere dingen gedaan , maar we letten toen wel steeds goed op, dus mij lijkt dat ik gewoon niet zwanger kan zijn. en ik eet verder ook gewoon normaal,, dus waar zou het dan aan kunnen liggen??????
Oud 21-05-2003, 15:17
dreamer16
dreamer16 is offline
gisteravond waren mijn borsten ook nog een beetje geveolig, ik weet niet of dat iets ermee te maken kan hebben , maar dat is nu weer helemaal weg
Oud 21-05-2003, 19:44
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-05-2003 @ 15:51:
Als ik het goed begrijp wil jij weten hoe je de pil moet doorslikken? Dat is heel simpel en het klinkt ingewikkelder dan het is, je begint gewoon aan een strip en die maak je helemaal af, als die op is dan stop je niet zoals gewoonlijk om een stopweek te houden maar ga je gelijk verder met een volgende strip zodat je geen 'onttrekkingsbloeding' krijgt, zoals dat heet. Je slikt dan in totaal 6 weken achter elkaar de pil. In die 6 weken wordt je niet gewoon ongesteld maar kun je wel doorbraakbloedingen krijgen, dat zijn lichte tussentijdse bloedingen (meestal heb je dan aan een inlegkruisje wel genoeg).

Als je nog meer wilt weten of iets anders, wil je dan je vraag nog een keer formuleren??

Groetjes Dana
Ok, ik begrijp het. Het is idd heel simpel

Maar dank je!
Oud 22-05-2003, 06:53
DeliveranŠe
DeliveranŠe is offline
Ik ben nu bezig met de pil doorslikken. Ik heb er al anderhalve strip opzitten en ik ben van plan na deze strip nog een strip door te slikken. Alleen gisteren verloor ik ineens bloed. Is de pil nu nog wel veilig?
Oud 22-05-2003, 12:24
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
*~*SuSHiJoW*~* schreef op 22-05-2003 @ 07:53:
Ik ben nu bezig met de pil doorslikken. Ik heb er al anderhalve strip opzitten en ik ben van plan na deze strip nog een strip door te slikken. Alleen gisteren verloor ik ineens bloed. Is de pil nu nog wel veilig?
ja, zijn gewoon doorbraakbloedingen...die krijg je als je je menstruatie uitstelt.
Oud 22-05-2003, 13:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 21-05-2003 @ 20:44:
Ok, ik begrijp het. Het is idd heel simpel

Maar dank je!
Graag gedaan hoor, nu hopen dat je niet te veel last krijgt van doorbraakbloedingen want dat is een beetje irri maar anders is het heel handig.
Oud 22-05-2003, 13:57
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2003 @ 14:52:
Graag gedaan hoor, nu hopen dat je niet te veel last krijgt van doorbraakbloedingen want dat is een beetje irri maar anders is het heel handig.
jij zei dat je dan dus 6 weken niet ongesteld wordt...maar je kan toch ook 1 of 2 weken de pil doorslikken? je hoeft toch niet per se een hele strip 'erbij' te doen zeg maar? dus dat je gewoon 4 of 5 weken depil slikt...dan issie toch veilig?
Oud 22-05-2003, 14:13
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2003 @ 14:52:
Nou, dat is vast (hopelijk) beter dan normaal ongesteld zijn
Oud 22-05-2003, 14:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 22-05-2003 @ 14:57:
jij zei dat je dan dus 6 weken niet ongesteld wordt...maar je kan toch ook 1 of 2 weken de pil doorslikken? je hoeft toch niet per se een hele strip 'erbij' te doen zeg maar? dus dat je gewoon 4 of 5 weken depil slikt...dan issie toch veilig?
Als je de pil slikt om zwangerschap te voorkomen dan moet je je strip altijd helemaal af maken om ervoor te zorgen dat ie veilig is, je kan dan dus niet een of twee weken de pil doorslikken. Je moet dan altijd twee (of meerdere) hele strippen achterelkaar doorslikken.

Als je hem slikt omdat je anders een rottige menstruatie hebt kan het overigens wel, heb ik ook wel eens gedaan, maar dan kan je er eigenlijk heel veel mee rotzooien.
Oud 22-05-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-05-2003 @ 15:43:
Als je de pil slikt om zwangerschap te voorkomen dan moet je je strip altijd helemaal af maken om ervoor te zorgen dat ie veilig is, je kan dan dus niet een of twee weken de pil doorslikken. Je moet dan altijd twee (of meerdere) hele strippen achterelkaar doorslikken.

Als je hem slikt omdat je anders een rottige menstruatie hebt kan het overigens wel, heb ik ook wel eens gedaan, maar dan kan je er eigenlijk heel veel mee rotzooien.
Dit klopt, volgens mijn bijsluiter, níet... Je moet altijd minimaal 3 weken de pil slikken, vervolgens kan je die periode verlengen met zoveel pillen als je wil... Zo kan je namelijk ook de eerste dag van je menstruatie goed plannen... Je bent, zolang je maar altijd minimaal 3 weken de pil slikt, veilig, en dan dus ook in de stopweek....
Slik je dus vier of vijf weken de pil? Maakt niets uit, gewoon veilig

Maar wel onhandig, omdat je dan met een halve strip overblijft...
Oud 22-05-2003, 15:47
Verwijderd
Mensen met onbeantwoorde vragen moeten maar even hun vraag quoten, zal ik antwoorden...
Oud 22-05-2003, 16:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-05-2003 @ 16:47:
Mensen met onbeantwoorde vragen moeten maar even hun vraag quoten, zal ik antwoorden...
Tsja je was er niet en ik weet niet op alles een antwoord maar ik heb hier ff voor je waargenomen
Oud 22-05-2003, 16:33
~Black Rose264~
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 19-05-2003 @ 20:12:
-Vraagje

Ik heb laatst de pil (-microgynon 30 ) bij de huisarts gehaald. Zij heeft tegen mij gezegd dat ik op de eerste dag van mijn ongesteldheid moet beginnen met de pil. Maar ze zei ook dat ik nu al kan beginnen maar dat ik dan tot de volgende ongesteldheid niet veilig ben. Maar als ik nu begin, en drie weken de pil slik, word ik dan wel meteen ongsteld of kan dat niet zo Ik wil namelijk zo snel mogelijk aan de pil maar ik ben nogal onregelmatig ongesteld, kan dus ook dat ik nog 7 weken moet wachten.
Oud 22-05-2003, 19:10
elledc
elledc is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 22-05-2003 @ 17:33:
Als je nu begint met de pil, gedurende drie weken, dan word je ongesteld wanneer je stopt met de pil, dus tijdens de stopweek, dus na die drie weken (wel kan er eenbeetje bloedverlies voorkomen gedurende je pilperiode). Dus als je er nu mee begint, kan je niet veilig sex hebben maar dan worden je maandstonden wel regelmatig vanaf de keer dat je ongesteld bent, dan is het telkens na een cyclus van 21 dagen.
(Het is toch dat wat je bedoelt?)
Oud 22-05-2003, 20:02
~Black Rose264~
Ja, dat bedoelde ik dankje Dus als ik nu begin ben ik na mijn eerste stopweek wel veilig als dan weer aan een nieuwe strip begin?
Oud 23-05-2003, 06:41
Missy_X
Missy_X is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 20-05-2003 @ 09:58:
Ik ben gister overgestapt van de diane pil naar de lovette pil.
Heeft er nog iemand hier ervaring mee?
Ik hoop namelijk dat ik weer wat minder eetlust krijg.
En dat ik dan ook weer af val.
En dat mijn puistjes niet terugkomen.
Oud 23-05-2003, 09:09
Qimm
Qimm is offline
Hai luitjes hier. Vraagje. Ik heb vanaf vandaag de prikpil. Zijn hiet meer mensen die ook de prikpil gebruiken? Zo ja, hoe bevalt het?
Oud 24-05-2003, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Missy_X schreef op 23-05-2003 @ 07:41:
Heb zelf lovette gehad, is een erg lichte pil, té licht voor mij. Maar hij schijnt veel minder bijwerkingen te hebben, omdat hij zo licht is, dus kan het best zijn dat de bijwerkingen van je vorige pil flink af gaan nemen.
Oud 24-05-2003, 14:27
elledc
elledc is offline
Citaat:
~Black Rose264~ schreef op 22-05-2003 @ 21:02:
Ja, dat bedoelde ik dankje Dus als ik nu begin ben ik na mijn eerste stopweek wel veilig als dan weer aan een nieuwe strip begin?
Ja dan ben je veilig. Tijdens je stopweek krijg je sowieso je maanstonden en als je na 7 dagen stopweek opnieuw begint met de pil (gedurende 21 dagen) en altijd zo voort doet is er niks te vrezen
Oud 24-05-2003, 20:02
Ellesje
Ellesje is offline
Ouch, gister pil vergeten. Was de eerste uit de strip.
Donderdag voor het laatst gemeenschap gehad, maar toen was ik volgens mij nog ongesteld, 'n klein beetje...
Moet ik me zorgen maken?
Oud 24-05-2003, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Ellesje schreef op 24-05-2003 @ 21:02:
Ouch, gister pil vergeten. Was de eerste uit de strip.
Donderdag voor het laatst gemeenschap gehad, maar toen was ik volgens mij nog ongesteld, 'n klein beetje...
Moet ik me zorgen maken?
In de bijsluiter staat wat je moet doen wanneer je een pil in de eerste week vergeet, waarschijnlijk moet je hem alsnog nemen en voor de zekerheid 7 dagen lang een extra voorbehoedsmiddel gebruiken... Maar kijk toch maar even in je bijsluiter, eerste week is wel belangrijk dus... goed lezen he
Oud 24-05-2003, 22:09
angel_girl
angel_girl is offline
Ok.
Deze week ga ik echt naar de huisarts om de pil te halen.

Maar geeft de huisarts dan zelf aan welke pil het beste is voor mij?
En mijn ouders weten nog van niks.. maar ik ga het denk ik niet vertellen.
Oud 24-05-2003, 23:11
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 24-05-2003 @ 23:09:
Ok.

Huisarts doet een paar dingen, waarschijnlijk; hij zet je op de weegschaal (of vraagt je gewicht), hij meet je bloeddruk en hij vraagt hoe jij je menstruatie typeert (als zwak, gemiddeld of hevig). Vervolgens vult hij dat in op z'n pc en dan krijgt hij een pil die waarschijnlijk goed bij je past. Hij zoekt het dus voor je uit
Meestal krijg je dan eerst voor 3 maanden mee (dus drie strippen), vervolgens moet je weer even langskomen om te vertellen of alles goed gaat (soms kan je dat ook gewoon even doorbellen), vervolgens krijg je voor een half jaar. Daarna verschilt het per huisarts; of je kan gewoon je recept door laten faxen óf je moet om het half jaar even komen vertellen of het goed gaat.
Maar goed, dat merk je allemaal vanzelf wel Je hoeft iig echt niet aan te komen met een merk pil waar je aan wil, hij meet een beetje welke het beste bij je past

Succes ermee iig!
Oud 25-05-2003, 15:23
Verwijderd
Citaat:
angel_girl schreef op 24-05-2003 @ 23:09:
Ok.

Wat Andijvie zei
En mijn huisarts vroeg me daarnaast of ik rookte, en raadde me nog eens extra af om er mee te beginnen (als je rookt is de pil iets minder veilig, wordt vermoed, maar ze weten het niet zeker).
Oud 25-05-2003, 16:24
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 25-05-2003 @ 15:23:
Wat Andijvie zei
En mijn huisarts vroeg me daarnaast of ik rookte, en raadde me nog eens extra af om er mee te beginnen (als je rookt is de pil iets minder veilig, wordt vermoed, maar ze weten het niet zeker).
Nee roken + de pil geeft verhoogde kans op osteoporose (botontkalking) dacht ik!
Oud 25-05-2003, 18:20
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
Qimm schreef op 25-05-2003 @ 17:24:
Nee roken + de pil geeft verhoogde kans op osteoporose (botontkalking) dacht ik!
Joepi, ik heb der nu al zin in.
Oud 26-05-2003, 08:48
halve gare
halve gare is offline
als een vrouw ongesteld is, is ze dan erg vruchtbaar of juist niet?
(als ze geen pil slikt).....
Oud 26-05-2003, 09:07
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
halve gare schreef op 26-05-2003 @ 08:48:
als een vrouw ongesteld is, is ze dan erg vruchtbaar of juist niet?
(als ze geen pil slikt).....
Juist niet, want wat is er aan der hand? He eicelletje dat NITE bevrucht is wordt met de voedingsbodem uitgestoten. Vervolgens durrt het 14 dagen voor er een nieuw eicelletje vrijkomt...

Maaaar natuurlijk zijn er uitzonderingen enzo..
Oud 26-05-2003, 09:09
halve gare
halve gare is offline
nou dan hoop ik op geen uitzondering
thnax dat nieuws maakt me erg happie!!!!!
Oud 26-05-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
halve gare schreef op 26-05-2003 @ 10:09:
nou dan hoop ik op geen uitzondering
thnax dat nieuws maakt me erg happie!!!!!
Een eicel kan echter nog eventjes aanwezig blijven en tóch bevrucht worden... Je bent nooit veilig wanneer je geen voorbehoedsmiddel gebruik...
Oud 26-05-2003, 15:52
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 19-05-2003 @ 05:43:
Diarree heeft geen werking op de pil. Dus dat kan niks kwaad.
Oud 26-05-2003, 15:54
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 26-05-2003 @ 16:52:
Diarree heeft geen werking op de pil. Dus dat kan niks kwaad.
Lees even de andere replies op deze post door;
wanneer je diarree hebt worden je voedingstoffen niet goed opgenomen, zo dus ook je pil.
Het kan dus zéker wel kwaad omdat je hem gewoon niet opneemt... Als je dus diarree hebt gehad binnen vier uur na het innemen van je pil, kan je het beste alsnog een extra pil pakken...
Oud 26-05-2003, 16:02
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2003 @ 05:54:
Lees even de andere replies op deze post door;
wanneer je diarree hebt worden je voedingstoffen niet goed opgenomen, zo dus ook je pil.
Het kan dus zéker wel kwaad omdat je hem gewoon niet opneemt... Als je dus diarree hebt gehad binnen vier uur na het innemen van je pil, kan je het beste alsnog een extra pil pakken...

Nou, mn zus (doktersassistente in spee) vertelde dat dit dus echt niet waar is. De stoffen van de pil worden in je bloed opgenomen, en komen niet bij de afvalstoffen die er zeg maar uit gaan als je diarree hebt.(neej, ook niet binnen een bepaald aantal uren). Het zou anders btw ook in de bijsluiter vermeld moeten worden. So.
Oud 26-05-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 26-05-2003 @ 17:02:
Nou, mn zus (doktersassistente in spee) vertelde dat dit dus echt niet waar is. De stoffen van de pil worden in je bloed opgenomen, en komen niet bij de afvalstoffen die er zeg maar uit gaan als je diarree hebt.(neej, ook niet binnen een bepaald aantal uren). Het zou anders btw ook in de bijsluiter vermeld moeten worden. So.
Dan heeft je zus het toch echt niet goed; wanneer je diarree hebt kan de pil niet in je bloed opgenomen worden omdat hij er gewoon weer uit gaat... Als je het niet geloofd, doe je dat maar op eigen risico... Ik heb een verpleegkundige/ok-assistente in spee achter de hand die het met mij eens is
Oud 26-05-2003, 17:04
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-05-2003 @ 06:39:
Dan heeft je zus het toch echt niet goed; wanneer je diarree hebt kan de pil niet in je bloed opgenomen worden omdat hij er gewoon weer uit gaat... Als je het niet geloofd, doe je dat maar op eigen risico... Ik heb een verpleegkundige/ok-assistente in spee achter de hand die het met mij eens is

Mja, ik heb het dus nog ff gevraagd, en je hebt voor een gedeelte wel gelijk. Als je echt waterdunne diarree hebt (dus dan moet het echt acute, erge diarree zijn) dan zou eventueel (dus een erg kleine kans) de werking van de pil kunnen verminderen. Als je echt erg twijfelt kan je dan binnen 36 uur gewoon nog een pil slikken (wanneer je maag weer n beetje rustig is) en dan is er nix aan de hand.

(maar nogsteeds kan je hierbij nagaan dat dit door vele instanties als een te verwaarlozen kans gezien wordt, omdat zelfs in een soa-voorlichtingsboekje waar de pil ook in behandeld wordt ook vermeldt staat dat diarree geen effect op de werking van de pil heeft....)

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 17:19.
Oud 26-05-2003, 17:33
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 26-05-2003 @ 18:04:
Mja, ik heb het dus nog ff gevraagd, en je hebt voor een gedeelte wel gelijk. Als je echt waterdunne diarree hebt (dus dan moet het echt acute, erge diarree zijn) dan zou eventueel (dus een erg kleine kans) de werking van de pil kunnen verminderen. Als je echt erg twijfelt kan je dan binnen 36 uur gewoon nog een pil slikken (wanneer je maag weer n beetje rustig is) en dan is er nix aan de hand.

(maar nogsteeds kan je hierbij nagaan dat dit door vele instanties als een te verwaarlozen kans gezien wordt, omdat zelfs in een soa-voorlichtingsboekje waar de pil ook in behandeld wordt ook vermeldt staat dat diarree geen effect op de werking van de pil heeft....)
Beter het zekere voor het onzekere in dit geval lijkt me...
Topic gesloten

Regels voor berichten