Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2003, 18:43
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
DISNEYFILMS!
Welke?
Waarom?
Oud 24-05-2003, 18:56
Ichonama
Ichonama is offline
DISNEYFILMS!
Welke? Teigetjes film
Waarom? Omdat Teigetje m'n favoriete figuur is, (bijna) altijd vrolijk, behalve dan in de film soms. Dus meer op de hoofdrol dan om de film.

Verder Aristo katten, Jungle boek, beide echt vrolijke films, die gewoon gaaf blijven.
Oud 24-05-2003, 19:38
ZHAzha
ZHAzha is offline
Belle en het beest... ik heb hem onderhand al 100x gezien maar vind het nog altijd de mooiste disney film
Oud 24-05-2003, 19:44
-x-Kaa-x-
-x-Kaa-x- is offline
De Leeuwenkoning
Omdat: ik nog steeds moet huilen als simba's papa verpletterd wordt... En ik er vroeger zo'n leuk computerspel van had
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 20:07
Ichonama
Ichonama is offline
Citaat:
-x-Kaa-x- schreef op 24-05-2003 @ 20:44:
De Leeuwenkoning
Omdat: ik nog steeds moet huilen als simba's papa verpletterd wordt... En ik er vroeger zo'n leuk computerspel van had
Dat was/is echt zielig jah.
Oud 24-05-2003, 20:24
Sithan
Sithan is offline
Aladdin...de geest is briljant
Lion King...prachtige tekeningen
Belle en het beest...die vink gewoon het allerbeste ...komt vast door Belle
Oud 24-05-2003, 21:00
Verwijderd
Citaat:
ZHAzha schreef op 24-05-2003 @ 20:38:
Belle en het beest... ik heb hem onderhand al 100x gezien maar vind het nog altijd de mooiste disney film
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 21:08
Liesje2
Liesje2 is offline
Mulan, echt mooie film!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 22:05
Blubje
Blubje is offline
De Kleine Zeemeermin
omdat: kweetnie, is altijd al mijn favoriete disneyfilm geweest. gewoon de beste

op 2 en 3 staan Belle en het Beest (om de muziek en het verhaal) en De Leeuwenkoning (omdat dat gewoon een heel mooi en leuk verhaal is)

Oud 24-05-2003, 22:29
G.T.C.
G.T.C. is offline
OHWW heerlijk topic dit!!!!!! Dit vind ik echt geweldig als grote disney fan!

Zelf vind ik The Lion King toch wel heel erg goed. Echt alles is daar perfect. De muziek, de beelden, de emotie....echt alles!
En idd.....als Mufasa dood gaat is zooowww zielig

Maar Robin Hood is bij mij ook echt helemaal grijs gedraait !! Die film is echt cool. En zo grappig enzow.....jah, ik weet niet. Er zijn weinig mensen die Robin hood als 1 van de leukste films zouden noemen, maar voor mij hoort ie echt bij de top.

En verder moet Mulan ook even genoemd worden . Die vind ik ook heel bijzonder. Echt een heel goed verhaal, en zo leuk!!!!

En ja....hoe kan het ook anders. bambi hè. Dat blijft toch ook zo'n mooie film. Echt een klassieker. En ook zo zielig

Maar serieus, die disney films zijn toch geweldig!! Altijd van die leuke liedjes, en mooie verhalen. Daar kan echt niks tegen op. Jammer dat de disney films die nu gemaakt worden niet meer die lievigheid heeft als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 24-05-2003, 22:39
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef op 24-05-2003 @ 23:05:
De Kleine Zeemeermin
omdat: kweetnie, is altijd al mijn favoriete disneyfilm geweest. gewoon de beste
het liedje "dat is mijn wens" is echt een mooi liedje. Mijn nichtje en ik kennen het helemaal uit ons hoofd
Maar ja, mijn nichtje en ik zijn ook niet helemaal 100
Oud 25-05-2003, 00:17
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-05-2003 @ 23:39:
het liedje "dat is mijn wens" is echt een mooi liedje. Mijn nichtje en ik kennen het helemaal uit ons hoofd
Maar ja, mijn nichtje en ik zijn ook niet helemaal 100
hehe zo ken ik er nog 1 *ik dus *
het liedje wat Ursula zingt als Ariel het contract moet tekenen dat zij een mens zal worden en ursula haar stem zal krijgen, ken ik ook helemaal uit mn hoofd echt heeeel erg...maar die film is zooo leuk en die liedjes *zucht*
en weet je wat het ergste is? er was ooit bij ons ingebroken en toen is de videorecorder gestolen, maar de video van de kleine zeemeermin zat er nog in, dus die hebben we nu niet meer en hij is NERGENS meer te koop
Oud 25-05-2003, 01:02
Verwijderd
Lady en de Vagebond -> de romantiek
Lion King en Simbas Pride -> de liedjes
Robin Hood-> het verhaal, de moraal...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 10:40
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef op 25-05-2003 @ 01:17:
hehe zo ken ik er nog 1 *ik dus *

haha, mooi ! dan zijn mijn nichtje en ik niet de enige

en weet je wat het ergste is? er was ooit bij ons ingebroken en toen is de videorecorder gestolen, maar de video van de kleine zeemeermin zat er nog in, dus die hebben we nu niet meer en hij is NERGENS meer te koop

Zowwww, wat een stelletje eikels!! Maar je kan em wel op dvd bij freerecordshop kopen
En anders kan ik em altijd nog even voor je kopieren op video bij mij thuis
Oud 25-05-2003, 10:59
Blubje
Blubje is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 25-05-2003 @ 11:40:
Zowwww, wat een stelletje eikels!! Maar je kan em wel op dvd bij freerecordshop kopen
En anders kan ik em altijd nog even voor je kopieren op video bij mij thuis
1. ik heb geen dvd speler
2. volgens mij is dat alleen maar zeemeermin 2, die is dus wel overal te koop...maar 1 nergens hoor..
Oud 25-05-2003, 11:02
Pla
Pla is offline
Welke: De kleine zeemeermin, Alladin, the Lion King
Waarom: Ja.. die heb ik thuis Dus dan kan je ze vaak kijken en ze blijven leuk! maar Belle en het beest wil ik ook nog hebben
ik download ook liedjes van disney
Oud 25-05-2003, 11:03
Briseïs
Briseïs is offline
Alladin!
Die is echt geweldig... Ik ken m helemaal uit mn hoofd .

"Je hebt gelijk, je bent geen lot uit de loterij. Dus ga ik maar."
"Nee niet doen!"
"Huh, wat?"
"Hoe, hoe doe je dat?"
"'t Is een vliegend tapijt weet je."

Maar ik ben de video dus kwijt...
Oud 25-05-2003, 11:08
Gwinnie
Gwinnie is offline
belle en het beest - mooi verhaal, beetje boodschap

Alladin. - ik was altyd 'verliefd' op alladin en die geest was zo grappig. en Yasmine was zo mooi.

The Lion king - helemaal fantastisch. moe(s)t altijd huilen

Lady en de vagebond - schitterend hoe dat gaat met dat 'spaghetti-eten, de romantiek spat er vanaf

Mulan - daar heb ik me pas helemaal ziek om gelachen. tranen liepen over me wangen en dat gebeurt niet vaak...
**YO swingen Krikkie!!!**
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 11:33
Qimm
Qimm is offline
Keizer Kuzco
Oud 25-05-2003, 11:36
DJ_Max
DJ_Max is offline
Schoonste disney-film is ongetwijfeld Frank & Frey.
gaat over vriendschap, en over je weten wie je vrienden zijn als je in nood verkeert.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:02
Verwijderd
De leeuwenkoning: omdat Scar zoo grappig is, en het zo zielig is als Mufasa als wolk aan Simba verschijnt
En omdat de liedjes gewoon geweldig zijn.

De kleine zeemeermin: ohh zo'n mooi verhaal en mooie liedjes.

Aladdin + Mulan: Heel grappig en mooi.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 12:18
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 25-05-2003 @ 12:08:

Mulan - daar heb ik me pas helemaal ziek om gelachen. tranen liepen over me wangen en dat gebeurt niet vaak...
**YO swingen Krikkie!!!**
Maar ook gewoon dat ze opeens zo'n held is...dat vind ik echt mooi. Dan komen ze de Hunnen tegen in de bergen, en dan schiet Mulan het laatste Kanon op die gletsjer. ahh, ik krijg echt helemaal kippenvel als ik aan die scene denk. En die muziek dan ook!!! Echte helden muziek

Ok....ik hou het niet meer uit. Nu ga ik effe dat nummer afspelen. (ik doe ook al, al die nummers downloaden )
Oud 25-05-2003, 12:22
G.T.C.
G.T.C. is offline
trouwens....die nummers van Phil Collins van Tarzan zijn ook zo geweldig.
Strangers like me en You'll be in my heart

WANNEER KOMT ER WEER ZO'N LEUKE DISNEY FILM ?!?!?!?!
Oud 25-05-2003, 13:08
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 25-05-2003 @ 13:18:
Maar ook gewoon dat ze opeens zo'n held is...dat vind ik echt mooi. Dan komen ze de Hunnen tegen in de bergen, en dan schiet Mulan het laatste Kanon op die gletsjer. ahh, ik krijg echt helemaal kippenvel als ik aan die scene denk. En die muziek dan ook!!! Echte helden muziek

Ok....ik hou het niet meer uit. Nu ga ik effe dat nummer afspelen. (ik doe ook al, al die nummers downloaden )
---> Ik schrik me altijd als die hand zo ineens uit de sneeuw komt. En ik heb um al vaak gezien (jah.. kheb um op video) en ik weet ook gewoon dat het komt. Maar idd het is echt een koele film.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:29
Toet0r
Toet0r is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-05-2003 @ 23:29:
Maar Robin Hood is bij mij ook echt helemaal grijs gedraait !! Die film is echt cool. En zo grappig enzow.....jah, ik weet niet. Er zijn weinig mensen die Robin hood als 1 van de leukste films zouden noemen, maar voor mij hoort ie echt bij de top.

En verder moet Mulan ook even genoemd worden . Die vind ik ook heel bijzonder. Echt een heel goed verhaal, en zo leuk!!!!

Robin Hood is ook mijn favoriet! super film!! vroeger hadden we die op video maar hij is er nu af dus ga ik um maar voor mn verhjaardag op dvd vragen!

Mulan vind ik ook een zeer mooie film! mooi gemaakt en een leuk verhaal

en belle en het beest..leuke liedjes, mooi verhaal een mooi gemaakt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2003, 14:27
marlies
marlies is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 24-05-2003 @ 23:29:
woei!! met jou kan ik praten!!
Oud 25-05-2003, 14:32
Verwijderd
Aladdin. Ik wacht met smart op een dvdrelease, we zijn de video kwijt.. DAMMIT
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 15:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
*~ Toeter ~* schreef op 25-05-2003 @ 14:29:
Robin Hood is ook mijn favoriet! super film!! vroeger hadden we die op video maar hij is er nu af dus ga ik um maar voor mn verhjaardag op dvd vragen!
Citaat:
*marlies* schreef :
woei!! met jou kan ik praten!!
JEEEJJJJ!!!! nog meer fans !!!
Oud 25-05-2003, 17:35
Verwijderd
oooow, dat zijn er zoveel, de kleine zeemeermin, alladin, belle en het beest, sneeuwwitje, leeuwenkoning, dat zijn echt de grootsten en de beste.

*ik ga de 16e naar Disneyland. Woei!*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 17:50
Dreamcatcher
Dreamcatcher is offline
[QUOTE]bLuB iK=ViS schreef op 24-05-2003 @ 23:05:
[B]De Kleine Zeemeermin

Dat vind ik dus ook! Al van kleins af aan vind ik die film geweldig en zoooo lief. Vooral dat stukje dat ze zingt als ze prins Eric gered heeft:

Ik geef alles weg om bij jou te zijn
Ik wil alles doen om bij jou te blijven
Ik leef alleen nog voor jou
Neem mij toch mee
Zwemmend met jou, dansend met jou
Tot aan het einde blijf ik je trouw
Dat is mijn wens net als een mens bij jou te zijn.
zucht...........................(L)

Alle liedjes in die film zijn gaaf, ik en een vriendin van mij zijn ook gek van disney, check onze site: www.cu2.nl/waldisme
Oud 25-05-2003, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 25-05-2003 @ 12:33:
Keizer Kuzco
Jaaaa, the emperor's new groove is echt de beste Disneyfilm aller tijden! Geweldige humor.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:46
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 25-05-2003 @ 18:35:

*ik ga de 16e naar Disneyland. Woei!*

wouuuww!! Ik ook!!!!!

mjah.. uhm standaard..
belle en het beest, de leeuwenkoning, keizer kusco, alladin, teigertjes film. *nog wel meer.. maar dan wordt de lijst een beetje lang*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:35
Martian
Martian is offline
The Lion King is gewoon 1 van de beste films ooit

ooh I just can't WAIT to be kiiing!

"I think its time that you and I arranged a heart to heart."
"Kings dont need advice from little hornbills for a start!"
Oud 25-05-2003, 22:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Dreamcatcher schreef op 25-05-2003 @ 18:50:

ik en een vriendin van mij zijn ook gek van disney, check onze site: www.cu2.nl/waldisme
Coole site! .....alleen jammer dat ik geen cu2 heb, want nou kan ik niet bij de club

Mijn nichtje en ik zijn ook al zo'n grote fan. We willen binnenkort nog een remake van de Zeemeermin maken, hahaha. Neej, maar das een lang verhaal en dat zal ik je niet aan doen. Het gaat om het liedje 'dat is mijn wens'. En dat gaan wij even verfilmen . Dat word echt humor!!!!
Oud 26-05-2003, 19:15
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Leeuwenkoning -> mooi verhaal, goed getekend

Belle & het beest -> vind het net een modern sprookje en ik danste vroeger altijd mee als ze dat liedje op het pleintje zong..

Robin Hood -> vond ik vroeger altijd heel spannend, haha. En vooral dat stukje als tie fluit, vind ik leuk.

Jungle boek-> dat is echt mijn favoriet. Die vind ik zooo geweldig leuk!

Verder vind ik ze eigenlijk allemaal wel leuk, toch jeugdsentiment hè... zucht...
Oud 27-05-2003, 13:22
Agnès
Agnès is offline
*De Leeuwenkoning... , echt briljant getekend.. , mooie muziek erbij geweldig gewoon!
*Aladdin!! die heb ik ook al duizenden keren gezien, blijft leuk!
Oud 27-05-2003, 17:04
snoopy
snoopy is offline
moet ik echt kiezen?
Leeuwenkoning
Aladdin
Belle en het beest
Mulan
Kleine zeemeermin
Tarzan...
Oud 27-05-2003, 17:58
Multilot
Multilot is offline
Sneeuwwitje, belle en het beest (liedje in ons drop, is super!!), alladin (net nog gezien)(mooooi liedje!!!), junglebook (door scouting), maar pocahontas is mijn grootste faforiet. de muziek, het verhaal, zooo mooi!!!
(bij bambi moet ik altijd huilen....)
Oud 28-05-2003, 17:41
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Maar ik heb nu wat quotes gelezen uit de films die jullie t leukst vinden en daar viel me aan op dat iedereen het toch allemaal in het Nederlands kijkt.
En dat vind ik zo jammer, omdat de Disneyfilms in het Engels (zonder ondertiteling liefst) gewoon t leukst zijn..
Echt, de grapjes komen veel beter uit of sommige grappige dingen worden helemaal weggelaten als het in het Nederlands wordt ingesproken.
Da's zo jammer.

En Monsters Inc. is echt super oowk, en Mulan en ALADDIN! (Die was echt nog van Mijn Tijd en die werd net uitgebracht toen ik jong was en daar zag je toen ook van alles van in de winkel en als ik die film zie voel k me weer eventjes 11.. )
Oud 28-05-2003, 19:08
Noínden
Noínden is offline
Assepoester

Need I say more? Dan moet je het zeggen, kom ik het uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:36
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 28-05-2003 @ 18:41:
Maar ik heb nu wat quotes gelezen uit de films die jullie t leukst vinden en daar viel me aan op dat iedereen het toch allemaal in het Nederlands kijkt.
En dat vind ik zo jammer, omdat de Disneyfilms in het Engels (zonder ondertiteling liefst) gewoon t leukst zijn..
Echt, de grapjes komen veel beter uit of sommige grappige dingen worden helemaal weggelaten als het in het Nederlands wordt ingesproken.
Da's zo jammer.

En Monsters Inc. is echt super oowk, en Mulan en ALADDIN! (Die was echt nog van Mijn Tijd en die werd net uitgebracht toen ik jong was en daar zag je toen ook van alles van in de winkel en als ik die film zie voel k me weer eventjes 11.. )
Ik geloof echt wel dat de films beter zijn in het Engels. Maar zoals je aan het eind al zegt, al de Disneyfilms die ik heb gezien heb ik voor t eerst gezien toen ik jong was, en ja dan kijk je het toch net ff makkelijker in het Nederlands. En ald ik een film eenmaal in het Nederlands heb gezien ga ik m daarna niet meer in het Engels kijken, want dan is het opeens een heel andere film...
Oud 28-05-2003, 21:40
blaatschaapie
blaatschaapie is offline
Absoluut "The Lion King". De aanstekelijke liedjes en een geweldig gebruik van animatie maken deze film toch tot een toppertje van Disney. Heb hem een paar maanden geleden binnengehaald en nu alweer een paar x gekeken.

Monsters Inc. Op de 1 of andere manier vond ik de film dus zwaar goed. Verhaal.. orgineel, animaties.. zeer goed
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 01:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
juliettebinoche schreef op 28-05-2003 @ 18:41:
hmmm, ben ik het niet echt mee eens. Ik heb echt een grote hekel aan nasynchronisatie, en ook teken- en animatiefilms kijk ik het liefst in de orginele taal. Maar bij disney films vind ik de kwaliteit van echt super van de nederlandse stemmen. Gewoon omdat het die grote produkties zijn word er dus ook meer geld en aandacht besteed aan de nederlandse versie.
Ik erger me daar in ieder geval absoluut niet aan bij disney films en ik geniet net zo veel van de nederlandse als de engelse versies.

Eigenlijk vind ik regelmatig de nederlandse stemmen nog leuker . Wat me nu zo even snel te binnen schiet is dat ik vooral de geest uit Alladin in het nederlands echt veeeel beter vind.
Oud 29-05-2003, 08:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 29-05-2003 @ 02:03:
Eigenlijk vind ik regelmatig de nederlandse stemmen nog leuker . Wat me nu zo even snel te binnen schiet is dat ik vooral de geest uit Alladin in het nederlands echt veeeel beter vind.
In het Engels was ie Robin Williams...

Ik heb de Engelstalige versie van Robin Hood niet gezien, maar ik vind Paul Haenen wel geweldig als Graaf Slis en Coen Flink als Kleine Jan.
Oud 29-05-2003, 10:14
Verwijderd
Ik vind de films in het Nederlands veel leuker. Ik vind de liedjes dan veel mooier, de stemmen leuker etc.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Charmed Prue schreef op 29-05-2003 @ 11:14:
Ik vind de films in het Nederlands veel leuker. Ik vind de liedjes dan veel mooier, de stemmen leuker etc.
Het synchroniseren vind ik verschrikkelijk maar inderdaag bij Disney mag dat, dan is dat niet storend en juist leuk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:16
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
The empires new groove, GEWELDIG! echt tegekgaafcool
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:46
Verwijderd
Aladin!
Geest is cool.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 15:49
Verwijderd
Belle en het Beest
De kleine zeemeermin
The Lion king
Alladin
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 17:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Charmed Prue schreef op 29-05-2003 @ 11:14:
mwo niet altijd vind ik... die Nederlandse stemmen van Philoctetus en Hades in Hercules konden toch niet op tegen Danny deVito en James Woods.
Reageren

Regels voor berichten