Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2002, 14:14
PFP
PFP is offline
Wat vinden julluie van de stakingen van het personeel van het OV de laatste paar dagen kon je gratis reizen nu vind ik dit diefstal!!! maar wat vinden jullie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2002, 14:21
FLH
FLH is offline
Citaat:
PFP schreef:
de laatste paar dagen kon je gratis reizen
nu vind ik dit diefstal!!!
Hoezo diefstal? Wees blij dat de bussen nog rijden. Ze hadden de hele zooi ook stil kunnen leggen en dan had niemand met de bus kunnen reizen.

Ze hebben het recht om te staken. Als ze dat dan op een publieksvriendelijke manier doen, vind ik het best.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:31
PV
PV is offline
diefstal

ik vind t handig ik heb wel al een studenten-OV, maar nu kan ik in t weekend ook gratis reizen.
en tja na dinsdag gaan ze misschien staken... dat hoop ik dan niet
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:35
PFP
PFP is offline
Ze rijden gratis dat is dus pure diefstal van de werknemers. Dat zou hetzelfde zijn als de supermarkt medewerkers gingen staken en dat ze alle producten gratis zouden weggeven. Diefstal dus!! Hou het in van hun loon!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 14:59
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:
Ze rijden gratis dat is dus pure diefstal van de werknemers. Dat zou hetzelfde zijn als de supermarkt medewerkers gingen staken en dat ze alle producten gratis zouden weggeven. Diefstal dus!! Hou het in van hun loon!
Uuhm... imo is diefstal altijd nog iets dat je iets pakt zonder dat de ander het weet EN zonder zijn/haar toestemming
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 15:16
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
eddie schreef:

Uuhm... imo is diefstal altijd nog iets dat je iets pakt zonder dat de ander het weet EN zonder zijn/haar toestemming
nee een dienst of produkt gebruiken zonder ervoor te betalen of laten betalen.

weet je waar ze om sta\ken?? 8 promillepunt slarisverhoging
dit vind ik dus gewoon misbruik van het stakingsrecht en gewoon pure diefstal
Oud 13-04-2002, 16:11
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Diegene, de chauffeur weet er van dat je gratis mag reizen, dus hoezo diefstal?
Diefstal zou t zijn als je op een normale dag zonder kaartje in een bus ging zitten, soort zwartrijden dus.
Als de baas van een supermarkt zou zeggen van, hier neem alles maar gratis mee, want ik staak omdat ik geen loonsverhoging krijg dan is dat ook geen diefstal en aangezien die managers en directeuren enzo die bussen niet rijden, kunnen ze dus misschien inhouden op hun loon, maar volgens bepaalde regels is dat in dit geval niet mogelijk. Dus het enige wat ze kunnen doen is, gewoon die loonsverhoging geven en dan weer terug naar de normale situatie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:13
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
JJzD schreef:

nee een dienst of produkt gebruiken zonder ervoor te betalen of laten betalen.

weet je waar ze om sta\ken?? 8 promillepunt slarisverhoging
dit vind ik dus gewoon misbruik van het stakingsrecht en gewoon pure diefstal
8 promillepunt is wel redelijk wat in euro's op lange termijn.
Hoezo misbruik, je hebt zelfs het recht om te staken als het om 1 promillepunt gaat.

Zonder te betalen of laten betalen is zwartrijden imo
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:27
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

8 promillepunt is wel redelijk wat in euro's op lange termijn.
Hoezo misbruik, je hebt zelfs het recht om te staken als het om 1 promillepunt gaat.

Zonder te betalen of laten betalen is zwartrijden imo
Je hebt zeker het recht om te staken maar niet het recht om iets weg te geven dat niet van jezelf is
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:35
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Je hebt zeker het recht om te staken maar niet het recht om iets weg te geven dat niet van jezelf is
Je geeft het niet weg, je bied iets aan zonder dat je er iets voor vraagt, tja en je kan nou eenmaal niet ''alle'' bussen in Nederland op ''stil'' zetten...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:40
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Je geeft het niet weg, je bied iets aan zonder dat je er iets voor vraagt, tja en je kan nou eenmaal niet ''alle'' bussen in Nederland op ''stil'' zetten...
Jij praat nu gewoon mij na
Wat is het verschil tussen "weg geven" en "iets geven zonder er iets voor te vragen"

Betalen die buschauffeurs de diesel zelf of onderhoud??? Dacht het niet dus mogen ze dat ook niet weg geven. Ze proberen zo de steun te krijgen van de reiziger op een erg domme manier.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:
dat is niet waar! Ze kunnen ook gaan staken, dan rijdt er ook niks en is het ook nog is publieksonvriendelijk! Je ziet het verkeerd!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 16:45
PFP
PFP is offline
Citaat:
jellerd schreef:
dat is niet waar! Ze kunnen ook gaan staken, dan rijdt er ook niks en is het ook nog is publieksonvriendelijk! Je ziet het verkeerd!
Ja dus? whats your point?
Als je staakt moet je ook echt staken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:06
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Je bied iets aan wat niet van jouw is, een koerier kan ook niet zomaar zijn pakje gaan weggeven aan iemand, hij heeft het wel in zijn bezit maar hij is niet de eigenaar ervan. Zelfde als met die buschauffeuren, het komt wel op diefstal neer want het is niet van hun, zij rijden alleen maar.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:23
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Jij praat nu gewoon mij na
Wat is het verschil tussen "weg geven" en "iets geven zonder er iets voor te vragen"

Betalen die buschauffeurs de diesel zelf of onderhoud??? Dacht het niet dus mogen ze dat ook niet weg geven. Ze proberen zo de steun te krijgen van de reiziger op een erg domme manier.
Nee, maar als ze helemaal niet zouden rijden zou dat pas klantonvriendelijk zijn.
Klant=koning
Dom of niet, het werkt wel.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:

Je bied iets aan wat niet van jouw is, een koerier kan ook niet zomaar zijn pakje gaan weggeven aan iemand, hij heeft het wel in zijn bezit maar hij is niet de eigenaar ervan. Zelfde als met die buschauffeuren, het komt wel op diefstal neer want het is niet van hun, zij rijden alleen maar.

Ze hebben als taak gekregen klanten te vervoeren met behulp van die bussen en zo inkomsten te verdienen voor het bedrijf.
Als jij geen inkomsten gaat verwerven voor je bedrijf dan is dat niet best, maar je steelt nix, je mag die bussen als chauffeur gebruiken om er klanten mee te vervoeren, in ruil daarvoor geld te innen, nu gebeurd stap 1 wel, stap 2 niet, das géén diefstal.
Klanten staan apart, hebben nix te maken met waarop die bus geregeld wordt enzo, 2 aparte dingen, maar je weet als chauffeur dat je misbruik van deze situatie die je hebt als chauffeur kunt maken en dat gebeurd dus ook. Niet geheel correct, maar wel slim.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:05
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Nee, maar als ze helemaal niet zouden rijden zou dat pas klantonvriendelijk zijn.
Klant=koning
Dom of niet, het werkt wel.
Een klant is toch echt hetzelfde als een consument en dat wil zeggen dat die een bedrag betaald voor een bepaald product
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 22:46
Freshmaker
Freshmaker is offline
Alle stakingen verlopen volgens een soortgelijk principe dus ik zie het probleem niet. Toen de leraren een beter salaris wilden, namen zij een dag vrij. Ben blij dat de buschauffeurs blijven rijden zodat ze ons er niet mee lastig vallen, zoals de vrachtwagenchauffeurs in Frankrijk destijds deden. Ik vind het een prima manier van actievoeren, en mijn portemonnee sluit zich daarbij aan.
Oud 13-04-2002, 22:58
Verwijderd
Citaat:
PFP schreef:
Wat vinden julluie van de stakingen van het personeel van het OV de laatste paar dagen kon je gratis reizen nu vind ik dit diefstal!!! maar wat vinden jullie
Openbaar vervoer moet sowieso "gratis" worden, gewoon de belasting ietsie omhoog, en hopla heel het fileprobleem ook gelijk opgelost. Nederlanders zijn ongelooflijk krenterig...

Wat die acties betreft; niemand heeft er toch last van
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 00:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Een klant is toch echt hetzelfde als een consument en dat wil zeggen dat die een bedrag betaald voor een bepaald product

Dat geldt alleen niet altijd.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 00:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Trouwens waar maken jullie je zo druk om?? Volgens mij heb jijzelf ook liever een paar dagen gratis OV
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 10:24
PFP
PFP is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Openbaar vervoer moet sowieso "gratis" worden, gewoon de belasting ietsie omhoog, en hopla heel het fileprobleem ook gelijk opgelost. Nederlanders zijn ongelooflijk krenterig...

Wat die acties betreft; niemand heeft er toch last van
Dan had de regering het nooit moeten privatiseren
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 10:25
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
Trouwens waar maken jullie je zo druk om?? Volgens mij heb jijzelf ook liever een paar dagen gratis OV
het is gewoon diefstal en kom nu niet weer aanzetten met die kul argumenten van je!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 10:46
beuk
beuk is offline
Ik vind het wel een goede actie, al profiteer ik er zelf niet van met m'n OV-kaart ;). Of het rechtvaardig is weet ik niet, maar je hebt er tenminste de juiste mensen mee: de vervoersbedrijven en niet de reizigers. Want die vinden het wel leuk..

Citaat:
halve banaan schreef:

Nee, het moet zeker niet gratis worden. Ik weet zeker dat veel mensen dan de hele dag voor de lol overal heen gan rijden, en dat het OV een soort hangplek wordt voor jongen. Lekker een uurtje treinen, ik zie de taferelen al helemaal voor me..

Maar ik ben wel van mening dat het goedkoper moet. Zo goedkoop dat men zich wel 3 keer bedenkt voor hij de auto pakt. Echter, momenteel is dit niet mogelijk gezien de beperkte capaciteit van de NS.. dan verplaats je dus het fileprobleem naar de stations.
Oud 14-04-2002, 10:51
PV
PV is offline
Citaat:
beuk schreef:
Nee, het moet zeker niet gratis worden. Ik weet zeker dat veel mensen dan de hele dag voor de lol overal heen gan rijden, en dat het OV een soort hangplek wordt voor jongen. Lekker een uurtje treinen, ik zie de taferelen al helemaal voor me..
Dat doen sommige mensen met een OV kaart nu ook al hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2002, 11:17
beuk
beuk is offline
Citaat:
PV schreef:

Dat doen sommige mensen met een OV kaart nu ook al hoor
Maar dat is slechts een beperkte elite
Oud 14-04-2002, 12:19
NN
NN is offline
Ik vind het heel goed dat het OV nu publieksvriendelijke acties houdt. Dan is de reiziger tenminste niet de dupe van de onwil van de OV-bazen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:37
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Dan had de regering het nooit moeten privatiseren
men was er voorstander van
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 12:38
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

het is gewoon diefstal en kom nu niet weer aanzetten met die kul argumenten van je!
zo nu ben je stoer he, alsof het jou echt wat boeit dat dat diefstal is of werkt je vader bij een directie van een busbedrijf ofzo

Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:12
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

zo nu ben je stoer he, alsof het jou echt wat boeit dat dat diefstal is of werkt je vader bij een directie van een busbedrijf ofzo

Als het jou niets boeit moet je niet replyen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 14:32
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Als het jou niets boeit moet je niet replyen.

Waarom ga je niet in op me reply? Ik vroeg je wat, als jij wat vraagt wil je ook antwoord maar zelf doe je t niet, nou best joh

reageer es op het onderwerp ipv steeds op de man te gaan spelen

TRIEST: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=54942

Laatst gewijzigd op 14-04-2002 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 15:53
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Ze hebben als taak gekregen klanten te vervoeren met behulp van die bussen en zo inkomsten te verdienen voor het bedrijf.
Als jij geen inkomsten gaat verwerven voor je bedrijf dan is dat niet best, maar je steelt nix, je mag die bussen als chauffeur gebruiken om er klanten mee te vervoeren, in ruil daarvoor geld te innen, nu gebeurd stap 1 wel, stap 2 niet, das géén diefstal.
Klanten staan apart, hebben nix te maken met waarop die bus geregeld wordt enzo, 2 aparte dingen, maar je weet als chauffeur dat je misbruik van deze situatie die je hebt als chauffeur kunt maken en dat gebeurd dus ook. Niet geheel correct, maar wel slim.
Als de chauffeur goederen zou weggeven dan zou het ook diefstal zijn, nu geeft hij diensten weg. Het komt op diefstal neer. Het boeit me niet of hij nou die mensen gratis laat rijden of niet, maar het komt wel ongeveer op diefstal neer.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:02
PFP
PFP is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Waarom ga je niet in op me reply? Ik vroeg je wat, als jij wat vraagt wil je ook antwoord maar zelf doe je t niet, nou best joh

reageer es op het onderwerp ipv steeds op de man te gaan spelen

TRIEST: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=54942
Ok jij gaat vanaf nu op negeer doei dutchy15
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:30
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:

Ok jij gaat vanaf nu op negeer doei dutchy15
Hahahahaha
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 16:33
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:

Als de chauffeur goederen zou weggeven dan zou het ook diefstal zijn, nu geeft hij diensten weg. Het komt op diefstal neer. Het boeit me niet of hij nou die mensen gratis laat rijden of niet, maar het komt wel ongeveer op diefstal neer.
Tja, maar hij heeft dus de taak om die diensten te verkopen he, geef ik je gelijk in, maar wat wil een staking nou zeggen?? Dat je je gaat verzetten omdat je het met iets niet eens bent of niet tot een gezamenlijke oplossing kunt komen, en wat doe je dan? je gaat je eigen 'bestuurders naaien', in dit geval door middel van gratis vervoeren van klanten.
Het is misschien diefstal, maar een staking is meestal negatief voor een bedrijf, in dit geval dus ook, daarom is het ook een staking.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten