Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2003, 13:30
Grandiozo
Grandiozo is offline
Eyz iedereen,

Ik ben ff met mn godsdienst werkstuk bezig, jaja, in mn vakantie!!
Maar goed, het gaat over wonderen blablabla...

Nu zat ik bij 2 Koningen 20:1-11 en daar staat:
Citaat:
Ik [Wordt God mee bedoeld] zal aan uw levensdagen vijftien jaar toevoegen
Dus God kan over leven en dood beslissen??

Groetjes,

Edwin
Oud 02-05-2003, 13:58
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 02-05-2003 @ 14:30:
Eyz iedereen,

Ik ben ff met mn godsdienst werkstuk bezig, jaja, in mn vakantie!!
Maar goed, het gaat over wonderen blablabla...

Nu zat ik bij 2 Koningen 20:1-11 en daar staat:

Groetjes,

Edwin
Ja, Hij is een Almachtig God. Jezus (zijn zoon) heeft de dood overwonnen en dat kunnen wij ook door in Jezus te geloven.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 13:59
Grandiozo
Grandiozo is offline
maar als hij over de dood kan beslissen, waarom heeft destijds in de 2de Wereldoorlog er niet voor gezorgd dat Hitler dood zou gaan? Dat zou aardig wat ellende bespaart hebben evenals nu met Saddam [en Bush]....
Oud 02-05-2003, 14:48
leonkorn
leonkorn is offline
Ik denk niet dat alles Zijn Wil is wat er gebeurt, maar vaak het werk van de Vijand. God is veel sterker, maar grijpt niet bij alles in, omdat wij mensen Hem ongehoorzaam zijn !!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 14:53
Grandiozo
Grandiozo is offline
Waarom grijpt hij dan net in? Dat zou een hoop ellende bespaart hebben.....
Oud 02-05-2003, 15:46
leonkorn
leonkorn is offline
Omdat mensen ook niet naar Hem luisteren misschien ??? En trouwens God doet deze dingen niet, het Kwaad zit in ons bloed.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 15:52
Grandiozo
Grandiozo is offline
maar dan kan die toch een Engel sturen die 't bloed zuivert? naja, dus in principe kan God niks doen tegen mensen die niet in Hem geloven? Dus als niemand meer in Hem zou geloven, want dan? Ik zeg als hé, zullen altijd denk ik wel mensen in Hem blijven geloven...
Oud 02-05-2003, 15:55
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 02-05-2003 @ 14:59:
maar als hij over de dood kan beslissen, waarom heeft destijds in de 2de Wereldoorlog er niet voor gezorgd dat Hitler dood zou gaan? Dat zou aardig wat ellende bespaart hebben evenals nu met Saddam [en Bush]....
Misschien was Hitler wel door God gestuurd om iedereen af te maken
Oud 02-05-2003, 15:56
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
WijfMan schreef op 02-05-2003 @ 16:55:
Misschien was Hitler wel door God gestuurd om iedereen af te maken
maar dat zou betekenen dat de Duivel God heeft verslagen....En God nu dus bevriend is met de Duivel....
Oud 02-05-2003, 20:21
Verwijderd
ik ben het eigenlijk helemaal met Grandiozo eens, als er een god was, waarom heeft hij dan niet tijdig ingegrepen?? dan hadden er in de WOII niet 6 miljoen joden vermoord hoeven te worden, waarom bestaan er dan mensen als saddam hussein en osama bin laden, dan had die aanslag op de twin towers niet hoeven gebeuren.. dan had stalin tog niet zoveel mensen hoeven te vermoorden?? dat kan gods wil tog niet zijn? dat de hele wereld die hij schijnt geschapen te hebben naar de klote gaat *ik geloof absoluut niet in een god als je dat nu soms denkt.. *
@ Wijfman: jij denkt dat hitler door god gestuurd is om 6 miljoen onschuldige joden af te maken?? kom op zeg!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 21:16
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 02-05-2003 @ 21:21:
ik ben het eigenlijk helemaal met Grandiozo eens, als er een god was, waarom heeft hij dan niet tijdig ingegrepen?? dan hadden er in de WOII niet 6 miljoen joden vermoord hoeven te worden, waarom bestaan er dan mensen als saddam hussein en osama bin laden, dan had die aanslag op de twin towers niet hoeven gebeuren.. dan had stalin tog niet zoveel mensen hoeven te vermoorden?? dat kan gods wil tog niet zijn? dat de hele wereld die hij schijnt geschapen te hebben naar de klote gaat *ik geloof absoluut niet in een god als je dat nu soms denkt.. *
@ Wijfman: jij denkt dat hitler door god gestuurd is om 6 miljoen onschuldige joden af te maken?? kom op zeg!

God heeft de mens een vrije wil gegeven,ieder mens kan keuzes maken. Kiezen om destructief of opbouwend bezig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:24
Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 02-05-2003 @ 22:16:
God heeft de mens een vrije wil gegeven,ieder mens kan keuzes maken. Kiezen om destructief of opbouwend bezig te zijn.
Waarom heeft ie dat eigenlijk gedaan? waarom niet gewoon de mens maken zodat ze allemaal huppelend en blij door de straten rennen, waarom de mens voor die keus stellen terwijl je weet dat niet altijd iedereen de juiste keus maakt?

En trouwens, over waarom god niet heeft ingegrepen tijdens de oorlog, misschien was die oorlog wel ergens goed voor, zonder die oorlog hadden mensen misschien niet eens beseft dat rassenhaat kan uitlopen op iets vreselijks, en was het doorgegaan, woonden joden nog steeds in aparte straten...
Oud 04-05-2003, 17:30
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 04-05-2003 @ 18:24:
En trouwens, over waarom god niet heeft ingegrepen tijdens de oorlog, misschien was die oorlog wel ergens goed voor, zonder die oorlog hadden mensen misschien niet eens beseft dat rassenhaat kan uitlopen op iets vreselijks, en was het doorgegaan, woonden joden nog steeds in aparte straten...
Dus daar moesten 6 miljoen joden voor sterven en dan nog miljoenen mensen??
Oud 04-05-2003, 17:34
Isa
Isa is offline
Ja natuurlijk. En mensen vraag ging domme vragen als waarom liet hij htler niet sterven, niemand weet wat voor doel het leven of aarde of het individuele doel van hitler is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 19:45
Evito
Evito is offline
Alles komt op het juiste moment. God is alles. God beslist niet op de manier waarop wij dingen beslissen. God is zowel het leven als de dood, God is alle mensen, God is alles. God kijkt niet naar de wereld zoals wij naar de TV kijken, ofzo. God is de wereld en de schepper.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 22:20
WijfMan
WijfMan is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 02-05-2003 @ 16:56:
maar dat zou betekenen dat de Duivel God heeft verslagen....En God nu dus bevriend is met de Duivel....
Oh, dus als God Hitler stuurt heeft de Duivel god verslagen...
En daarom is God opeens bevriend met de Duivel...

Ja, ok... Het zal dan wel
Oud 04-05-2003, 23:29
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 04-05-2003 @ 20:45:
Alles komt op het juiste moment. God is alles. God beslist niet op de manier waarop wij dingen beslissen... God kijkt niet naar de wereld zoals wij naar de TV kijken, ofzo. God is de wereld en de schepper.
Niet van Evito verwacht, maar erg goed gezegd. Wij kunnen Zijn wegen niet doorgronden.

Laatst gewijzigd op 04-05-2003 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 10:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 05-05-2003 @ 00:29:
Niet van Evito verwacht, maar erg goed gezegd. Wij kunnen Zijn wegen niet doorgronden.
Dat kunnen wij wel want iedereen met vertrouwen en liefde krijgt antwoord van God.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2003, 11:19
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-05-2003 @ 11:37:
Dat kunnen wij wel want iedereen met vertrouwen en liefde krijgt antwoord van God.
Hoe krijg je dat antwoord? Per e-mail? Telefoon? Fax? Sorry, geintje, maar hoe krijg je die antwoorden dan?
Oud 05-05-2003, 14:49
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nee dat kan hij niet. Ik geloof niet eens dat er een 'hij' oftwel god is.. maargoed daar gaat deze discussie niet over.
Oud 05-05-2003, 21:30
Kina_Kiriana
Kina_Kiriana is offline
Als god bevriend was met de duivel, dan zou het menselijk ras binnen een paar jaar uitsterven!!!
Oud 06-05-2003, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Kina_Kiriana schreef op 05-05-2003 @ 22:30:
Als god bevriend was met de duivel, dan zou het menselijk ras binnen een paar jaar uitsterven!!!
misschien doen we dat dan ook allemaal wel,is het wel lekker rustig op deze aardkloot
Met citaat reageren
Oud 06-05-2003, 20:13
Kina_Kiriana
Kina_Kiriana is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 06-05-2003 @ 18:30:
misschien doen we dat dan ook allemaal wel,is het wel lekker rustig op deze aardkloot
Aardkloot of niet, zonder mensen is het helemaal saai
Oud 06-05-2003, 22:58
Tjaslon
Tjaslon is offline
Citaat:
Grandiozo schreef op 02-05-2003 @ 14:30:
ja, kijk naar het NT, hoeveel daar zijn afgeslacht door God. Maar goed, gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk. Het Plan moet dan wel verdomde goed zijn
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 08:55
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Een soort Vijfjarenplan dus
Oud 07-05-2003, 21:33
Q
Q is offline
Citaat:
Evito schreef op 04-05-2003 @ 20:45:
Alles komt op het juiste moment. God is alles. God beslist niet op de manier waarop wij dingen beslissen. God is zowel het leven als de dood, God is alle mensen, God is alles. God kijkt niet naar de wereld zoals wij naar de TV kijken, ofzo. God is de wereld en de schepper.
Zozo, en hoe weet jij dat allemaal? Ik dacht dat niemand de waarheid in pacht had?

Hoe komt iemand aan deze wijsheid? God is alles, dus god is de lucht? god ben jij? god ben ik? Of is god een "persoon" die je kunt aanspreken, waar je naar kunt bidden als je het moeilijk hebt, terwijl er een hoop gelovige beweren dat god ons hier op aarde heeft gezet om te leven zoals wij willen, het zal zich niet met ons bemoeien toch? Waarom bidden ze dan? Waarom bidden ze voor eten als god het niet zal geven? Waarom moet je eerst doodgaan om in de hemel te komen?

Als je geen bijbel gelezen zou hebben en niemand had jou over god verteld... zou je er dan nog in geloven?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 17:56
Verwijderd
Ik heb 2 christelijke scholen doorlopen en daardoor heb ik echt een afkeer van het christendom gekregen.
Want:

In de bijbel staat: En god schiep de mens naar zijn evenbeeld. Hoe moet god dan wel niet zijn als wij naar zijn evenbeeld zijn geschapen; het meest geweldadige en wrede wezen op aarde. Het enige wezen dat anderen pijn doet zonder reden. En elk mens doet dat dus god zal ook wel zo zijn mag ja daar dan toch uit opmaken? Dus dan zal god idd ook wel over leven en dood kunnen beslissen. Als ie dan een slechte dag heeft laat ie er een paar doodgaan om zich beter te voelen denk ik dan.
En Joden waren toch het volk van god? Daarom laat ie ze waarschijnlijk bijna allemaal afmaken door iemand (hitler) die ideeen heeft van andere godsdiensten, afgoderij dus (hakenkruisen komen uit het hindoeisme bijvoorbeeld).

Nou dit was wel weer ff genoeg, ik ben nog niet eens begonnen over de christenen zelf.
Maar niet alleen christenen hoor, ook islam is slecht.

Maar god bestaat niet dus hij kan ook niet over leven en dood beslissen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 18:42
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Mr. Chaos schreef op 11-05-2003 @ 18:56:
Ik heb 2 christelijke scholen doorlopen en daardoor heb ik echt een afkeer van het christendom gekregen.
Want:

In de bijbel staat: En god schiep de mens naar zijn evenbeeld. Hoe moet god dan wel niet zijn als wij naar zijn evenbeeld zijn geschapen; het meest geweldadige en wrede wezen op aarde. Het enige wezen dat anderen pijn doet zonder reden. En elk mens doet dat dus god zal ook wel zo zijn mag ja daar dan toch uit opmaken? Dus dan zal god idd ook wel over leven en dood kunnen beslissen. Als ie dan een slechte dag heeft laat ie er een paar doodgaan om zich beter te voelen denk ik dan.
En Joden waren toch het volk van god? Daarom laat ie ze waarschijnlijk bijna allemaal afmaken door iemand (hitler) die ideeen heeft van andere godsdiensten, afgoderij dus (hakenkruisen komen uit het hindoeisme bijvoorbeeld).

Nou dit was wel weer ff genoeg, ik ben nog niet eens begonnen over de christenen zelf.
Maar niet alleen christenen hoor, ook islam is slecht.

Maar god bestaat niet dus hij kan ook niet over leven en dood beslissen
wow, je hebt wel gelijk ja, maar ga eens verder
Oud 12-05-2003, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 05-05-2003 @ 11:37:
Nee, dan begrijpen wij nog steeds het hoe en waarom van Zijn plan niet, en dat is ook niet zo bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 15:49
Grandiozo
Grandiozo is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 11-05-2003 @ 22:16:
Vraagje: dus omdat er in de Bijbel staat dat God over leven en dood kan beslissen, bestaat God ook meteen en kan hij dat ook?
dat over of Hij het kan vraag ik mij ook af....
Oud 12-05-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Grandiozo schreef op 11-05-2003 @ 19:42:
wow, je hebt wel gelijk ja, maar ga eens verder
Begin er maar een topic over!!!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 07:38
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Fortisi schreef op 04-05-2003 @ 18:24:
Waarom heeft ie dat eigenlijk gedaan? waarom niet gewoon de mens maken zodat ze allemaal huppelend en blij door de straten rennen, waarom de mens voor die keus stellen terwijl je weet dat niet altijd iedereen de juiste keus maakt?

God heeft de mens een vrije wil gegeven omdat de mens zelf voor het goede kan kiezen,God wil dat de mens niet opleggen.De mens moet zelf tot besef komen dat hij zelf ook een scheppend wezen is en dat negativiteit uiteindelijk niet werkt.Oorlogen ontstaan door de mens,niet door God.Door ervareing kan een mens pas leren,uiteindelijk zal ieder mens kiezen voor Liefde.Als iedereen daar voor kiest komt er een paradijs op aarde en voelen mensen zich niet meer afgescheiden van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 08:47
Evito
Evito is offline
Wat zou het goede immers nog zijn als zij verplichte kost was?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:22
psyrgoh
psyrgoh is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 13-05-2003 @ 08:38:
God heeft de mens een vrije wil gegeven omdat de mens zelf voor het goede kan kiezen,God wil dat de mens niet opleggen.De mens moet zelf tot besef komen dat hij zelf ook een scheppend wezen is en dat negativiteit uiteindelijk niet werkt.Oorlogen ontstaan door de mens,niet door God.Door ervareing kan een mens pas leren,uiteindelijk zal ieder mens kiezen voor Liefde.Als iedereen daar voor kiest komt er een paradijs op aarde en voelen mensen zich niet meer afgescheiden van elkaar.
Een vrije wil heb je pas als je om de muur van het geloof heen kan kijken.
Heel grof kun je het geloof vergelijken met "The Matrix", je leeft in een wereld die niet de jouwe is, en je kunt niet zelfstandig opereren. Jouw doen en laten wordt van bovenaf geregeld.
Kies je echter voor de juiste pil, dan word je wakker in de wereld zoals hij is. Feitelijk is de enige manier om (ergens in de buurt van) objectief naar de wereld, de mens en wat al niet te kunnen kijken als je geen aanhanger bent van enige religie, groepering of ander iets met een prefab mening en waarbij je een gekleurde bril krijgt opgezet.

Bovenstaande gaat niet op voor alle gelovigen, dwz niet voor diegenen die bidden voor het eten ("voor het ID") maar verder nix met geloof doen. Wel zie ik dit als min of meer correct voor diegenen die geloven dat god ons geschapen heeft, en ons leven gegeven heeft en waar wij verantwoording aan moeten afleggen.

(even over mij: ik ben Nederlands Hervormd opgevoed, maar heb mijzelf afgekeerd van enig geloof. Waarom daar kan ik een heel topic over vol typen, dus dit zal ik nalaten. Wel heb ik respect voor diegenen die een geloof aanhangen, dit is immers iets dat je in deze "vrije" samenleving zelf mag bepalen.)
Oud 19-05-2003, 14:30
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
psyrgoh schreef op 18-05-2003 @ 23:22:leuk idee over matrix [/B]
jij hbet het idee in een matrix geleefd te hebben en nu wakker te zijn?
hoe bepaal je of je "wakker" bent?
hoe meet je "objectiviteit"?

het hele leven hangt aan elkaar van aannames en geloven.
je kan niet buiten die werkelijkheid wakker worden. hooguit de ene voor de andere.
en waarom de werkelijkheid van wel een God waar is zal je zelf achter moeten komen.
dat is onmogelijk vabnaf een scherm.

En ja God kan over het leven van mensen beschikken en dat verlengen en inkorten.
netzoals jij over het leven van je huismier kan beschikken.

de vragen rtondom het lijden in de wereld zijn al 1000den topics over maar is totaal niet relevant.
de enige christelijke houding op het lijden is meehuilen.
Oud 19-05-2003, 19:48
psyrgoh
psyrgoh is offline
Citaat:
JJzD schreef op 19-05-2003 @ 15:30:
[En ja God kan over het leven van mensen beschikken en dat verlengen en inkorten.
netzoals jij over het leven van je huismier kan beschikken.
Ik neem aan dat je hiermee vanuit jouw geloof spreekt...
Oud 19-05-2003, 20:37
Kazanka
Kazanka is offline
Wat meneer de Chaos al zei ofzow, als wij het evenbeeld van """God""" zijn, is hij het meest zieke wezen denkbaar.

Een sadist die mensen vanalles laat overkomen en toch nog wenst geliefd te worden door hun. Zij die lijden, moeten onvoorwaardelijke liefde behouden tegenover hem. Want zo bewijzen ze zichzelf en komen zij na hun aardse bestaan in de 'hemel' waar ze met hun geliefden worden verenigt..

God kan nergens over beslissen, het is de natuur die dat doet. God en de natuur zijn dan ook niet met elkaar verbonden.
Oud 20-05-2003, 22:18
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 19-05-2003 @ 21:37:
1. Wat meneer de Chaos al zei ofzow, als wij het evenbeeld van """God""" zijn, is hij het meest zieke wezen denkbaar.

2.Een sadist die mensen vanalles laat overkomen en toch nog wenst geliefd te worden door hun. Zij die lijden, moeten onvoorwaardelijke liefde behouden tegenover hem. Want zo bewijzen ze zichzelf en komen zij na hun aardse bestaan in de 'hemel' waar ze met hun geliefden worden verenigt..

3. God kan nergens over beslissen, het is de natuur die dat doet. God en de natuur zijn dan ook niet met elkaar verbonden.
1. Is dat zo ?? Of zie je soms ook wel mooie dingen in mensen?Nou die pure dingen die je dan ziet (geloof hoop en liefde), dat is een flauwe schaduw van de Heerlijkheid van God !!!
2. Iemand die zelf de zondes wil dragen (Jezus Christus), omdat hij medelijden heeft met de mens die ZELF besloten heeft zich met de duivel in te laten ?? God is liefde en er is alleen maar Goedheid en Rechtvaardigheid in Hem..
3. Door God is alles gekomen en zonder Hem is er niets !!! Aan de natuur kunnen we gedeeltelijk zien hoe God is. Alleen is daar door de zondeval ook veel kwaad in gekomen.

Groetjes Léon

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 05:00
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
psyrgoh schreef op 19-05-2003 @ 20:48:
Ik neem aan dat je hiermee vanuit jouw geloof spreekt...
discussies rond het thema waarheid zijn erg afgekloven vind je niet?

(ow en noem me 1 persoon die niet uit zijn eigen geloof spreekt?)
Oud 25-05-2003, 16:55
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 20-05-2003 @ 23:18:
1. Is dat zo ?? Of zie je soms ook wel mooie dingen in mensen?Nou die pure dingen die je dan ziet (geloof hoop en liefde), dat is een flauwe schaduw van de Heerlijkheid van God !!!
2. Iemand die zelf de zondes wil dragen (Jezus Christus), omdat hij medelijden heeft met de mens die ZELF besloten heeft zich met de duivel in te laten ?? God is liefde en er is alleen maar Goedheid en Rechtvaardigheid in Hem..
3. Door God is alles gekomen en zonder Hem is er niets !!! Aan de natuur kunnen we gedeeltelijk zien hoe God is. Alleen is daar door de zondeval ook veel kwaad in gekomen.

Groetjes Léon

1] Hoop zie ik niet meer, liefde kan ik niet aannemen.

2] Ik zie weinig goedheid in het geheel van de mens. Rechtvaardigheid bestaat nauwelijks.

3] Was hij dan maar weg.

Hoogachtend, de mij
Oud 25-05-2003, 22:05
leonkorn
leonkorn is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 25-05-2003 @ 17:55:
1] Hoop zie ik niet meer, liefde kan ik niet aannemen.

2] Ik zie weinig goedheid in het geheel van de mens. Rechtvaardigheid bestaat nauwelijks.

3] Was hij dan maar weg.

Hoogachtend, de mij

1. Doe je handen samen (hoeft niet per se), en vraag (bid) of God (Gods Heilige Geest) jou hart wil aanraken met zijn liefde (als je liefde WILT voelen)
Besef je dat je zondig bent en vergeving nodig hebt ?

2. het zijn inderdaad sombere tijden, het contrast met Jezus en (de heerser van) deze wereld wordt steeds groter.

3. Jezus wil met alle liefde vrede en liefde in jou leven geven, als je Hem dat oprecht vraagt.

Greetings Lion
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 09:07
Eightball GOD
Eightball GOD is offline
Ik denk dat als god bestaat (waar ik eigenlijk niet echt in geloof, maar dat is zoals gezegd niet het onderwerp van dit topic) er voor hem niet zoiets is als goed en kwaad; dit zijn menselijke termen die voor het goddelijke niet bestaan. Als je al kunt zeggen dat god denkt, dan denk ik dat hij op een heel ander niveau en een heel andere manier denkt dan wij mensen, en dat dit de voornaamste reden is waarom wij zijn wegen nooit zullen doorgronden; wij hebben gewoon een heel ander denkniveau. Waarom zou het persé "fout" zijn dat er miljarden mensen worden uitgemoord, en is het ook "fout" als er te veel mensen op aarde zijn? Maar aan geboortebeperking doen als middel om dit op te lossen is niet "fout"?
Mensen zijn gewoon te kortzichtig om in te zien dat hun systeem van goed en fout niet per definitie waar is en voor het goddelijke ook geldt. Men gaat er maar van uit dat God het goede is, maar er is geen enkele verklaring voor waarom dit zo zou zijn.
Oud 26-05-2003, 16:52
Orpa
Orpa is offline
Kijk, laten we het vanuit een ander (en veel gemakijker) standpunt bekijken: ik denk er is geen God. Jezus heeft niet bestaan (mischien is er wel iemand aan het Kruis gespijkerd die zo heete, maar hij is niet weer opgestaan). Maar in ieder geval: als er geen God (waarom is dat eigelijk met hoofdletter, kan iemand me dat uitleggen?) bestaat, beslit hij/zij/het ook niet over leven of dood oordelen. Simpel.
Oud 27-05-2003, 18:10
Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
leonkorn schreef op 25-05-2003 @ 23:05:
1. Doe je handen samen (hoeft niet per se), en vraag (bid) of God (Gods Heilige Geest) jou hart wil aanraken met zijn liefde (als je liefde WILT voelen)
Besef je dat je zondig bent en vergeving nodig hebt ?

2. het zijn inderdaad sombere tijden, het contrast met Jezus en (de heerser van) deze wereld wordt steeds groter.

3. Jezus wil met alle liefde vrede en liefde in jou leven geven, als je Hem dat oprecht vraagt.

Greetings Lion
1. Ik besef dat elk mens zondig is en daardoor in mijn ogen niet meer of minder waard is.

3. Ik voer al genoeg 'conversaties' met mensen/schepsels die er niet zijn.
Oud 27-05-2003, 18:16
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline

Tja soms vragen mensen zich af: als God alles in handen heeft waarom gebeurt dan dit en dit en dat...

Maar God heeft met alles zijn bedoeling!
Soms denk je waarom moet dit/dat mij nou weer overkomen..
Maar God heeft met ieders leven een bedoeling...

Soms is dat een beetje onbegrijpelijk of moeilijk te accepteren..
Maar misschien is het nu duidelijker...
Reageren

Regels voor berichten