Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 09:12
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 21-05-2003 @ 10:53:
na de dood, gaje gwoon op in het niets, maar dit is moeilijk voor mensen om te begrijpen dus verzinnen ze, al zolang ze bestaan, andere dingen ervoor, om het te kunnen begrijpen, en zijn ze hier nog in gaan geloven ook.
Het fysieke leven is eigenlijk het 'niets' en mensen geloven daar wel in. omdat ze deze wereld kunnen zien.

Laatst gewijzigd op 26-05-2003 om 09:25.
Advertentie
Oud 26-05-2003, 09:23
Evito
Evito is offline
Voor de mensen die zichzelf wetenschappelijk plegen te noemen en geloven dat er 'niets' is na de dood: Hoe onwetenschappelijk is het wel niet alleen het bestaan waarschijnlijk te achten van de dingen die je kunt zien en de dingen die men op dit moment kan bewijzen?

Men geloofde vroeger dat de wereld plat was, en dat de aarde het middelpunt van alles was.

Als je alleen gelooft wat je met je ogen kunt zien, dan verlaag je je in werkelijkheid tot weer tot het wetenschappelijk niveau van een Romein of iemand uit de Middeleeuwen?
Oud 26-05-2003, 09:28
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 26-05-2003 @ 10:23:
Voor de mensen die zichzelf wetenschappelijk plegen te noemen en geloven dat er 'niets' is na de dood: Hoe onwetenschappelijk is het wel niet alleen het bestaan waarschijnlijk te achten van de dingen die je kunt zien en de dingen die men op dit moment kan bewijzen?

Men geloofde vroeger dat de wereld plat was, en dat de aarde het middelpunt van alles was.

Als je alleen gelooft wat je met je ogen kunt zien, dan verlaag je je in werkelijkheid tot weer tot het wetenschappelijk niveau van een Romein of iemand uit de Middeleeuwen?
Hoi eendje!! (off-topic)
Oud 26-05-2003, 09:31
Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 26-05-2003 @ 10:28:
Hoi eendje!! (off-topic)
Offtopic: Hoi, ik heb je een e-mail teruggestuurd hoor!
Oud 26-05-2003, 14:01
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Evito schreef op 26-05-2003 @ 10:23:
Dat maakt het nog geen fifty-fifty kans natuurlijk; naar mijn idee is het vrijwel uitgesloten dat er een god is die ook maar iets lijkt op die van de christenen of de moslims of de oude dode scandinaviërs; dusdanig uitgesloten zelfs dat ik mezelf naar boven afgerond gewoon atheïst kan noemen; er zijn trouwens wel overaftelbaar oneindig veel manieren waarop de wereld totaal anders kan zijn dan 'gewoon zonder god' en maar in een verwaarloosbaar deel komt denk ik een god naar voren, daarom vind ik 'God' zo'n overgewaardeerd concept, zonde.

Voor mij geen leven na de dood denk ik; welk deel van mij zou trouwens doorleven? Als ik m'n hersenen hier moet laten wegrotten blijft er geen flikker van me over.
Oud 26-05-2003, 14:44
poesiefox
poesiefox is offline
Uit de aard der zaak kun je NIETS niet bewijzen, juist omdat het er niet is.

Ik kan niet bewijzen dat ik net GEEN glaasje melk heb gedronken. Ik kan wel bewijzen dat ik WEL een glaasje roosvicee heb gedronken, omdat het lege glas naast me staat. Maar dat wil niet zeggen dat er niet ook een glaasje melk naar binnen is geklokt.

De afwezigheid van iets bewijzen zonder de aanwezigheid van iets anders wat daarmee onverenigbaar is, is onmogelijk.( het breoemde alibi)

Het heet in het strafrecht een Meer en Vaart verweer. Zelfs in de juristerij is dat besef dus doorgedrongen.
Oud 26-05-2003, 15:09
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
dit kan toch ook de dood zijn? misschien zijn we al dood. hoe weten wij nou of we nu leven of dood zijn, als je niet weet wat er na de dood is?

stel je eens voor, (als het onmogelijk voor je is vergeet het dan maar) ik ben dood, wat ik niet weet. ik beantwoord dit topic onder de naam Dark Tish. jullie denken dat Dark Tish een levend persoon is. ik weet ook niet dat ik dood ben, voor mij is het allemaal normaal.

dat zou best zo kunnen, want niemand weet wat er na de dood is, dus ook niet of je dan ook voor je gevoel echt dood bent.

misschien is het wel een soort van black out en als je dan wakker word, dat je "leven" gewoon doorgaat. ik ben dood, zit hier achter de comp. een bericht te typen, denkend dat ik nog steeds leef. terwijl dat misschien niet eens zo is. waarom kan iemand weten of dit wel het leven is? misschien zijn wij wel allemaal dooie mensen die in het hiernamaals gewoon verder gaan met het leven?
Oud 26-05-2003, 18:16
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 26-05-2003 @ 16:09:
dit kan toch ook de dood zijn? misschien zijn we al dood. hoe weten wij nou of we nu leven of dood zijn, als je niet weet wat er na de dood is?

stel je eens voor, (als het onmogelijk voor je is vergeet het dan maar) ik ben dood, wat ik niet weet. ik beantwoord dit topic onder de naam Dark Tish. jullie denken dat Dark Tish een levend persoon is. ik weet ook niet dat ik dood ben, voor mij is het allemaal normaal.

dat zou best zo kunnen, want niemand weet wat er na de dood is, dus ook niet of je dan ook voor je gevoel echt dood bent.

misschien is het wel een soort van black out en als je dan wakker word, dat je "leven" gewoon doorgaat. ik ben dood, zit hier achter de comp. een bericht te typen, denkend dat ik nog steeds leef. terwijl dat misschien niet eens zo is. waarom kan iemand weten of dit wel het leven is? misschien zijn wij wel allemaal dooie mensen die in het hiernamaals gewoon verder gaan met het leven?
Ja idd

Gewoon lekker feesten in dit leven en als de alcohol je teveel wordt ga je gewoon weer lekker verder in een ander leven!!

relaxt toch??
Oud 26-05-2003, 20:49
Shade
Shade is offline
Citaat:
Dark Tish schreef op 26-05-2003 @ 16:09:

Dan is dit niet de dood maar gewoon een nieuw leven
dus zouden we niet doodgaan als klopt wat jij zegt (<--- en ik hoop et )
Oud 27-05-2003, 05:13
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 26-05-2003 @ 10:06:
Nee,dat heb ik niet gelezen.
Dan ben ik wel benieuwd waar je t vandaan hebt, van iemand anders gehoord, zelf uitgedacht? Want het is echt volledig zoals het in het 10e inzicht staat... ik herkende het meteen .
Oud 28-05-2003, 12:20
sunshine1982
sunshine1982 is offline
Citaat:
hodelahitie schreef op 24-05-2003 @ 08:32:
Ik geloof niet dat er na de dood nog iets is eigenlijk. Want anders had je dat nu toch moeten weten? En als het dan zo zou zijn, waarom weet je nu dan van niets, dus heb je er toch ook niets aan na de dood.
DAt is een beetje naïef he
Oud 28-05-2003, 12:28
Shade
Shade is offline
Citaat:
sunshine1982 schreef op 28-05-2003 @ 13:20:
DAt is een beetje naïef he
weenie...het zou wel kunnen wat ie zegt hoor
maar jah....als je niet weet dat je een vorig leven hebt gehad wat heeft het dan voor nut een nieuw leven te krijgen....

Tuurlijk hoop ik wel dat het zo is maar het is handiger als je leert dus dat er een tussenwereld zou zijn waar je alle herinneringen uit je levens weet. Dat lijkt me wel leuk...

Alleen wel zeeer onwaarschijnlijk
Oud 28-05-2003, 13:03
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 27-05-2003 @ 06:13:
Dan ben ik wel benieuwd waar je t vandaan hebt, van iemand anders gehoord, zelf uitgedacht? Want het is echt volledig zoals het in het 10e inzicht staat... ik herkende het meteen .

Door spiritueel bezig te zijn en je te verdiepen in die wereld ontwikkel je speciale zintuigen waardoor je in die wereld kan 'kijken'.
Oud 28-05-2003, 13:09
Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 28-05-2003 @ 14:03:
Door spiritueel bezig te zijn en je te verdiepen in die wereld ontwikkel je speciale zintuigen waardoor je in die wereld kan 'kijken'.
En zelfs als dat nog niet gebeurd is, zoals bij mij, kun je denk ik wel een bepaald inzicht krijgen. Ik ben het in principe volledig eens met wat ranonkel zegt, terwijl ik dat 10e inzicht ook niet gelezen heb. Ik weet de dingen minder gedetailleerd dan ranonkel, maar ik heb ze wel met dezelfde grote hoofdlijnen uitgedacht.
Oud 28-05-2003, 13:16
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 14:09:
En zelfs als dat nog niet gebeurd is, zoals bij mij, kun je denk ik wel een bepaald inzicht krijgen. Ik ben het in principe volledig eens met wat ranonkel zegt, terwijl ik dat 10e inzicht ook niet gelezen heb. Ik weet de dingen minder gedetailleerd dan ranonkel, maar ik heb ze wel met dezelfde grote hoofdlijnen uitgedacht.

Dat komt omdat je je openstelt voor die wereld en dan automatisch informatie doorkrijgt waarvan je meteen aanvoelt dat het waar is. Voor jou is de volgende fase ook dichterbij dan je denkt.
Oud 28-05-2003, 13:18
Evito
Evito is offline
Citaat:
ranonkel schreef op 28-05-2003 @ 14:16:
Dat komt omdat je je openstelt voor die wereld en dan automatisch informatie doorkrijgt waarvan je meteen aanvoelt dat het waar is. Voor jou is de volgende fase ook dichterbij dan je denkt.
mmm,
wat ben je toch uitermate inspirerend...altijd...dank je
Oud 28-05-2003, 13:40
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 28-05-2003 @ 14:03:
Mijn eigen ideeën gaan ook in die richting, maar nu zei x2_shade pas iets dat me aan het denken zette. Stel dat er andere levende wezens zijn in de ruimte (wat ik ten stelligste geloof), kunnen wij er dan ook voor kiezen hen te worden of zullen we hen ooit worden? Daar had ik iig nooit bij stilgestaan... Wat denk jij ervan?
Oud 28-05-2003, 14:23
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-05-2003 @ 14:40:
Mijn eigen ideeën gaan ook in die richting, maar nu zei x2_shade pas iets dat me aan het denken zette. Stel dat er andere levende wezens zijn in de ruimte (wat ik ten stelligste geloof), kunnen wij er dan ook voor kiezen hen te worden of zullen we hen ooit worden? Daar had ik iig nooit bij stilgestaan... Wat denk jij ervan?
Wij keren na het sterven terug naar de geestelijke wereld,daar worden wij deel van.In het begin(vlak na het sterven) is dat deel van jou nog heel dichtbij de levenden hier op aarde en maak je dus deel uit van die wereld.
Een engel kunnen wij nooit worden,ook geen elf of nimf maar wij kunnen een gids worden voor iemand die nog in een fysiek lichaam zit.
Oud 28-05-2003, 14:25
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Evito schreef op 28-05-2003 @ 14:18:
mmm,
wat ben je toch uitermate inspirerend...altijd...dank je
Dat is wederzijds....
Oud 29-05-2003, 02:32
Verwijderd
Citaat:
ranonkel schreef op 28-05-2003 @ 15:23:
Wij keren na het sterven terug naar de geestelijke wereld,daar worden wij deel van.In het begin(vlak na het sterven) is dat deel van jou nog heel dichtbij de levenden hier op aarde en maak je dus deel uit van die wereld.
Een engel kunnen wij nooit worden,ook geen elf of nimf maar wij kunnen een gids worden voor iemand die nog in een fysiek lichaam zit.
Ja daar was ik ook, maar wat als hier ver weg nou een planeet is met ook levende wezens erop, kunnen wij dan ook die wezens worden of staan wij als planeten los van elkaar. En wat als we later wel gemengd met andere wezens zouden leven...
Oud 29-05-2003, 17:04
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-05-2003 @ 03:32:
Ja daar was ik ook, maar wat als hier ver weg nou een planeet is met ook levende wezens erop, kunnen wij dan ook die wezens worden of staan wij als planeten los van elkaar. En wat als we later wel gemengd met andere wezens zouden leven...

Ik denk dat wij verbonden zijn met alle planeten,bekijk de werking van de astrologie maar eens. Ikzelf heb alleen herinneringen aan levens op aarde maar wie weet als wij verder ontwikkeld zijn ,dat we dan ook een kijkje kunnen nemen op andere planeten.
Oud 29-05-2003, 18:43
Shade
Shade is offline
jij kan je vorige levens herinneren!?
Oud 29-05-2003, 18:47
Evil creature
Evil creature is offline
Ik geloof ook niet in leven na de dood, maar ook ik hoop, zoals de topicstarter, dat ik ongelijk heb en dat er wel leven na de dood is.

Maarja, eigenlijk moeten nieuwe zielen in de toekomst ook een kans krijgen, dus we moeten plaats maken.
Oud 29-05-2003, 20:38
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 29-05-2003 @ 19:43:
jij kan je vorige levens herinneren!?

Ik ben in een aantal levens teruggeweest in een regressie.

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 20:43.
Oud 30-05-2003, 18:36
Verwijderd
het is jammer dat mensen bewust van zichzelf zijn geworden, bewust van het leven en dus ook bewust van de dood, en de dood dus vrezen en uitweggen ervoor zoeken, en ik denk dat hoop en fantasie mensen, wat ook puur menselijk is, personen tot bepaalde dingen kan drijven,
elk dier gaat tog ook niet naar een hemel, en vereren tog ook niet bepaalde personen, godsdienst is gwoon het gene dat veel mensen op de been houdt en daardoor ook nog in stand gehouden wordt, en het hopen op een hemel is snel veranderd op het geloven in een hemel, de menselijke geest zijn gwoon energie die in stand wordt gehouden door het gene dat we uit voedsel halen, en als mensen dood gaan gaat deze energie gewoon verloren en zweeft niet weg naar een ander lichaam of een andere wereld, waar het ineens allemaal goed is, waarom zou het in de hemel goed zijn? het wordt tog ook in stand gehouden door mensen, en waarom kunnen mensen het daar dan wel goed houden en hier niet? en als alle mensen hetzelfde zijn hoe kan het dan dan de ene wordt gereincarneert en de andere weer naar een hemel gaat? en als er een god is die superieur is zegmaar, waarom heeft hij dan alleen de mensen dan bewust van zichzelf gemaakt? en niet alle levende wezens? de mens is gwoon superieur en voelt zich te goed voor de wereld, en denkt dat ze een hemel verdienen.
Oud 31-05-2003, 05:46
Shade
Shade is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 30-05-2003 @ 19:36:
het is jammer dat mensen bewust van zichzelf zijn geworden, bewust van het leven en dus ook bewust van de dood, en de dood dus vrezen en uitweggen ervoor zoeken, en ik denk dat hoop en fantasie mensen, wat ook puur menselijk is, personen tot bepaalde dingen kan drijven,
elk dier gaat tog ook niet naar een hemel, en vereren tog ook niet bepaalde personen, godsdienst is gwoon het gene dat veel mensen op de been houdt en daardoor ook nog in stand gehouden wordt, en het hopen op een hemel is snel veranderd op het geloven in een hemel, de menselijke geest zijn gwoon energie die in stand wordt gehouden door het gene dat we uit voedsel halen, en als mensen dood gaan gaat deze energie gewoon verloren en zweeft niet weg naar een ander lichaam of een andere wereld, waar het ineens allemaal goed is, waarom zou het in de hemel goed zijn? het wordt tog ook in stand gehouden door mensen, en waarom kunnen mensen het daar dan wel goed houden en hier niet? en als alle mensen hetzelfde zijn hoe kan het dan dan de ene wordt gereincarneert en de andere weer naar een hemel gaat? en als er een god is die superieur is zegmaar, waarom heeft hij dan alleen de mensen dan bewust van zichzelf gemaakt? en niet alle levende wezens? de mens is gwoon superieur en voelt zich te goed voor de wereld, en denkt dat ze een hemel verdienen.
Kben het heelemaal met je eens
het gene dat mij het minst gelovig maakt is dat er geen enkel bewijs van god is
en die vaak matige verklaringen die christenen geven voor god

Regels voor berichten