Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2003, 20:29
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Zaterdagavond kwam een vriendin van me langs. Haar vader zette ons bij ons thuis af nadat we filmpje waren gaan huren en reed dan verder. Mijn vriendin droeg een zwart touwtje met een keltisch kruis. Bij het uitstappen uit de auto valt het kruis op de grond. Niets aan de hand , denken we, het kruisje is gewoon kapot, maar nee, het is volledig intact, oke het touwtje is gebroken, maar nee ook dat hangt nog stevig aan haar nek. Na wat frullen krijgen we uiteindelijk het touwtje losgeknoopt en hangen we het kruisje er weer aan, en knopen touw weer vast. We trokken eraan als gek, maar het kruisje bleef stevig hangen...

We gebruikten ons gezond verstand en sloten paranormale dingen uit, en zochten een verklaring maar geen enkele bood zich aan...
Zelfs de meest rationele volwassenen weten geen antwoord...
Herkent iemand zich hierin , of heeft iemand al iets dergelijks meegemaakt, of denk er iem dat dit een teken is??
Oud 26-05-2003, 20:45
Shade
Shade is offline
ik snap je verhaal niet echt hoor....

waarom gingen jullie aan het kruisje trekken?
Enneh....waarom doen jullie alles samen?...
Oud 26-05-2003, 21:22
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 26-05-2003 @ 21:45:

haha

ik denk dat ze aan dat kruisje trokken om te kijken offie goed vast zat ofzo
iets anders kan ik ook niet bedenken...
verder weet ik niet wat ik er mee aan moet...
vaag verhaal, maar kan altijd wel gebeuren denk ik..
Oud 27-05-2003, 09:39
Upke
Upke is offline
Als je nou es overnieuw dat verhaal vertelt in duidelijke zinnen... En hoe kan een kruisje vallen als ie vast is geknoopt??
Oud 27-05-2003, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 27-05-2003 @ 10:39:
Als je nou es overnieuw dat verhaal vertelt in duidelijke zinnen... En hoe kan een kruisje vallen als ie vast is geknoopt??
Ik geloof dat dat het onverklaarbare was
Oud 27-05-2003, 11:19
Just Johan
Just Johan is offline
Nee, er is echt geen touw aan vast te knopen.
Oud 27-05-2003, 11:23
Just Johan
Just Johan is offline
Oh nu snap ik het. denk ik. Zou het kunnen dat het kruisje niet aan het touwtje vastzat, maar dat er een ijzeren ringetje was dat om het touwtje hing en door het kruisje heen zat? en dat dat dingetje van slijtage of teveel eraan sjorren verbogen was waardoor het losliet van het touw en bij het vallen ook van het kruis?
Oud 27-05-2003, 11:30
Just Johan
Just Johan is offline
Zoals hier dus het bovenste ringetje: http://217.27.2.76/cgi-bin/shop4-nl....acce&lkey=0408
Oud 27-05-2003, 12:43
Verwijderd
Lijkt me een redelijke verklaring... alleen als het dat niet was... dan is het echt wel apart.
Oud 27-05-2003, 12:51
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Mutant schreef op 27-05-2003 @ 13:43:
Lijkt me een redelijke verklaring... alleen als het dat niet was... dan is het echt wel apart.
Zonder extra ringetje zou het de neiging hebben gehad om 90 graden gedraaid te hangen ten opzichte van het touwtje, meestal wil je dat niet dus dan is een extra ringetje een uitkomst.
Oud 27-05-2003, 14:43
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Volgens mij is dit een bericht van buitenaardse mannetjes. Het zou best kunnen dat ze nu de aarde gaan aanvallen omdat je het kruisje er weer aangehangen hebt!!!!

Ik zou maar oppassen!!
Oud 27-05-2003, 15:25
Verwijderd
Misschien is het via een of andere systeem opgehangen waardoor het eraf kan vallen. Maar je geeft ons veel te weinig informatie om hierover te kunnen oordelen.
Oud 27-05-2003, 17:14
Upke
Upke is offline
Citaat:
Morgan schreef op 27-05-2003 @ 11:23:
Ik geloof dat dat het onverklaarbare was
Ow zo..... Heej dan snap ik het dus wel!!!
Oud 27-05-2003, 18:14
Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 26-05-2003 @ 21:45:

Oud 27-05-2003, 20:04
Kill me Ce soir
nee hoor, er hing GEEN ringetje aan :-) zeker weten
Oud 27-05-2003, 20:33
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 27-05-2003 @ 21:04:
nee hoor, er hing GEEN ringetje aan :-) zeker weten
Hmm... bijna alle kettingkjes hebben zo'n extra ringetje, maar juist deze waarbij je logisch zou beredeneren dat het er was is het er niet? weet je het heeeeeel zeker? Ik heb trouwens zelf ook zo'n ding met een alien eraan, dat bedacht ik me pas nadat ik dat plaatje gevonden heb en daar bleek er ook een aan te zitten, maar dat wist ik eigenlijk niet; dus kun jij je misschien ook vergissen? of weet je het echt heeeeel zeker? (dus: hoe weet je zeker dat het er nooit was? dat weet je toch niet uit je hoofd over andersmans kettinkje? Als ze nog weet waar ze hem gekocht heeft zou ze misschien eens kunnen gaan kijken )
Oud 27-05-2003, 21:16
Shade
Shade is offline
slotje?.....

er vallen namelijk wel vaker dingen op de grond ik vindt dit niet echt een zinnige topic....
Oud 27-05-2003, 22:21
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-05-2003 @ 22:16:
slotje?.....

er vallen namelijk wel vaker dingen op de grond ik vindt dit niet echt een zinnige topic....
ahg en kijk wie we daar hebben... ben ik t toch een keer niet
Oud 27-05-2003, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Just Johan schreef op 27-05-2003 @ 21:33:
Hmm... bijna alle kettingkjes hebben zo'n extra ringetje, maar juist deze waarbij je logisch zou beredeneren dat het er was is het er niet? weet je het heeeeeel zeker? Ik heb trouwens zelf ook zo'n ding met een alien eraan, dat bedacht ik me pas nadat ik dat plaatje gevonden heb en daar bleek er ook een aan te zitten, maar dat wist ik eigenlijk niet; dus kun jij je misschien ook vergissen? of weet je het echt heeeeel zeker? (dus: hoe weet je zeker dat het er nooit was? dat weet je toch niet uit je hoofd over andersmans kettinkje? Als ze nog weet waar ze hem gekocht heeft zou ze misschien eens kunnen gaan kijken )
Hmm... ik heb minstens 3 kruizen zonder extra ringetje, ligt eraan hoe het is gemaakt. Goed mogelijk dat het geen extra ringetje had.

Dus als ik het goed begrijp, is het kruis zonder kapot te zijn en zonder dat de ketting los was gevallen? Klinkt vaag, maar ok, ik heb ook al hele vage dingen meegemaakt.
Van wie had ze het kruis gekregen? Had ze het zelf gekocht in een bepaalde periode, heeft het een speciale betekenis voor haar, dan zou het namelijk daar iets mee te maken kunnen hebben.
Wat was haar eerste gedachte toen dit gebeurde?

Kijk ik weet het ook niet, maar ik behandel het zoals iedere rare gebeurtenis, eerst kijken wat de betekenis is van het voorwerp waarmee het gebeurt en dan eens kijken of het daarmee te maken heeft. Net als kristallen die barsten zou hier ook een boodschap achter kunnen zitten maar die hangt dus af van wat dat kruis betekent en dat kan ik dus niet zeggen in haar plaats.
Oud 27-05-2003, 22:52
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 27-05-2003 @ 22:16:
slotje?.....

als het kruis is gevallen zonder dat het kapot was, zonder extra ringetje te verliezen en zonder dat het kettinkje los was, is het niet zomaar een voorwerp dat op de grond valt. Dan heeft het iets mysterisch en daarvoor is dit forum.
En je hoeft het niet te geloven, maar je kunt het wel behandelen als geloofwaardig en proberen te zeggen wat je denkt...
Of je zegt gewoon dat je het niet gelooft en gaat verder voor de opener van dit topic is dit wel zinnig anders was dit topic niet geopend
Oud 29-05-2003, 21:19
Kill me Ce soir
Neej, er was GEEN ringetje ( ze kent het kruisje wel )
Neej, er was GEEN slotje, twas vast te binden met een knoop;
en Neej de knoop was niet gelost want ik heb nog enorm moete frulle om het van haar nek te krijgen
Voor de mensen die dit WEL seriues willen opnemen, ze heeft het kruisje in een winkel in Londen gekocht , dacht ik, kon ook in het Britsich Museum zijn, weet ik niet precies,...
Er zat geen speciale betekenis achter, enkel dat ze het bijzonder mooi vindt en dat ze beetje begint te neigen naar de soft-gothic kant
het eerste wat ze dacht na het valen was gewoon : oei het is kapot waarschijnlijk
oke ik wete dat het dom verhaaltje lijkt, maar er is toch niemand die een zinnige verklaring kan geven !!??
ajaa ze heeft aantal jaar geleden eens geestej opgeroepen met vriendinnen( ik was er niet bij) en toen is de kaars in het midden van de kring enkele seconden uitgedooft en daarna weer vanzelf aangegaan, en de vriendinnen deden net op hetzelfde ogenblik hun ogen open, nu ja,... dit is maar wat ik gehoord heb, en ze is zelf ook niet helemaal overtuigd van de betrouwbaarheid van het bewijs dat er nu geesten bestaan
Oud 29-05-2003, 23:24
Shade
Shade is offline
Citaat:
fiepje schreef op 27-05-2003 @ 23:21:
ahg en kijk wie we daar hebben... ben ik t toch een keer niet
goed he
Maareh...ik vindt dit geen zinnige topic omdat het verhaal zo ontzettend onduidelijk is....
Maar goed als jullie wel zinnig vinden hou ik jullie niet tegen (DUH!)
Oud 30-05-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 29-05-2003 @ 22:19:
Neej, er was GEEN ringetje ( ze kent het kruisje wel )
Neej, er was GEEN slotje, twas vast te binden met een knoop;
en Neej de knoop was niet gelost want ik heb nog enorm moete frulle om het van haar nek te krijgen
Voor de mensen die dit WEL seriues willen opnemen, ze heeft het kruisje in een winkel in Londen gekocht , dacht ik, kon ook in het Britsich Museum zijn, weet ik niet precies,...
Er zat geen speciale betekenis achter, enkel dat ze het bijzonder mooi vindt en dat ze beetje begint te neigen naar de soft-gothic kant
het eerste wat ze dacht na het valen was gewoon : oei het is kapot waarschijnlijk
oke ik wete dat het dom verhaaltje lijkt, maar er is toch niemand die een zinnige verklaring kan geven !!??
ajaa ze heeft aantal jaar geleden eens geestej opgeroepen met vriendinnen( ik was er niet bij) en toen is de kaars in het midden van de kring enkele seconden uitgedooft en daarna weer vanzelf aangegaan, en de vriendinnen deden net op hetzelfde ogenblik hun ogen open, nu ja,... dit is maar wat ik gehoord heb, en ze is zelf ook niet helemaal overtuigd van de betrouwbaarheid van het bewijs dat er nu geesten bestaan
Dat verhaal met die geesten staat er los van. Als het daarmee te maken zou hebben zouden er in de loop van de jaren meerdere dingen gebeurd moeten zijn. En die had je dan vast wel gemeld in dit verhaal
Als het kruisje een bepaalde beteknis had gehad, kon je daar tenminste iets mee, dan had het daar misschien betrekking op. MIsschien iets met de plaats waar ze was of wat ze op dat moment zei? (Hey ik probeer ff de mogelijkheden na te gaan dus ).
Oud 30-05-2003, 17:23
Just Johan
Just Johan is offline
Kun je omschrijven hoe het kruis eruit ziet? het patroon erop; cirkels met een warboel van draden eromheen misschien? of anders?
Oud 01-06-2003, 15:16
Firefly182
Firefly182 is offline
aan de pillen gezeten? Okee, en dan nu het serieusere gedeelte: vaag, vast niet goed opgelet want een voorwerp kan niet van materie veranderen!!!
Oud 01-06-2003, 17:58
Verwijderd
dingen gebeuren, het hing al waarschijnlijk niet zo lekker ofzo,
ik zocht een keer een dobbelsteen kon het nerges vinden ik ga op me bed zitten en ik voel een dobbelsteen onder me lakens enzo, ik bedoel dat hebje soms gewoon, en als t een geest is, met welk nut wil hij nou een kruisje van een ketting laten pleuren
Oud 06-06-2003, 23:12
miffy
miffy is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 01-06-2003 @ 18:58:
ik zocht een keer een dobbelsteen kon het nerges vinden ik ga op me bed zitten en ik voel een dobbelsteen onder me lakens enzo, ik bedoel dat hebje soms gewoon, en als t een geest is, met welk nut wil hij nou een kruisje van een ketting laten pleuren

hahahahahahaha
Oud 06-06-2003, 23:26
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
zat het touwtje wel door het kruisje heen of zat het touw om het kruis geknoopt, dat kan natuurlijk ook (dan hebben ze een gesloten touw dat je dubbel door het gat van het kruisje doet dan een lus eromheen en klaar) die gaan heel makkelijk los zonder dat je het in de gaten hebt.
Oud 07-06-2003, 08:49
Just Johan
Just Johan is offline
De kruizen die het zouden kunnen zijn in de online shop van the british museum hebben wel allemaal een extra ringetje volgens mij.

Was het er zo een?
http://www.britishmuseum.co.uk/produ...78&product=669
Oud 07-06-2003, 13:25
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Moet het verklaard worden?
Koop gewoon een nieuwe die nog niet versleten is, dan is de kans kleiner dattie weer een keer valt
Oud 07-06-2003, 19:31
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 01-06-2003 @ 18:58:
Zoiets als ergens naar zoeken en het op een plek vinden waar je eigenlijk al heb gezocht.
Oud 08-06-2003, 19:57
AngelLena
AngelLena is offline
*steekt vinger op!!!* Heb soortgelijk ding meegemaakt. Ketting, geen extra ringetje, touwtje zat nog echt goed vast, hanger viel...
Hmmmzzz... Dan ga je je toch afvragen wat er nu weer is gebeurt...
Het eerste wat ik heb nagezocht is wat voor algemene betekenis die ketting had en waar die vandaan kwam (niet de fabriek ofzow, maar waar het symbool ontstaan is). Blijkt dat ding nou niet precies gevallen te zijn op de plek waar het symbool ontstaan is eeuwen terug?
Misschien bij jouw vriendin ook zo?

Regels voor berichten