Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 13:17
bloemkool
bloemkool is offline
hee misschien leuk voor schrijvertjes-in-spe:

ik begin een verhaal met de eerste alinea, en dan moeten jullie steeds het verhaal vervolgen met een volgende alinea, maar dan wel zo dat er een leuk verhaal ontstaat (dus geen ranzige dingen en geen gekkigheid)

hier komt-ie:

er was eens (hoe orgineel) een jongeman van 18 die besloot op zichzelf te gaan wonen. toen hij dit aan zijn ouders wilde vertellen waren die het daar niet mee eens, er ontstond een ruzie. tijdens deze ruzie vielen er woorden, waarop de jongeman besloot zijn Kabach's te pakken en zijn ouderlijk huis te verlaten.
Gedurende deze activiteit besloot de desbetreffende jongeman, tussen haakjes, genaamd Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen, een taxi te nemen.
toen hij in de taxi stapte, gebeurde er echter iets vreemds.....hij wilde wat geld aan de chauffeur geven, maar voor hij dat kon doen schrok hij heel erg.
Oud 23-05-2003, 14:03
humming bird
humming bird is offline
de taxi chauffeur sloot zijn autodeur en draaide de sleutel in het contact om. De auto maakte een gorchelend geluid en met een enorme knal kwam hij in beweging. " Naar leiden graag." opperde de jongeman. Met een stalen gezicht keek de chauffeur voor zich uit. "Meneer, ik wil naar Leiden." probeerde hij nogeens. Weer kwam er geen reactie.

Een golf van paniek overspoelde de jongeman. Wat gebeurde er? De taxi minderde vaart, en reed een parkeergarage binnen. Er klonken schoten, en de jongeman dook weg in de auto. De kogelgaten zaten in de ramen, en het geluid van weerkaatsende kogels tegen het metaal, vulden de ruimte. Het was werkelijk oorverdovend.

Wat gebeurde er toch?
Oud 23-05-2003, 14:07
bloemkool
bloemkool is offline
de taxichauffeur hing levenloos over het stuur, terwijl de jongeman afwachtte of er nog schoten zouden komen......
deze kwamen echter niet, waarop de jongeman besloot zijn autoportier te openen en hij zag de lege parkeergarage. geen mens te bekennen. alleen een prostituee die heen en weer liep sprong in het oog. en de jongeman sprong op de prostituee
Oud 24-05-2003, 12:44
Veenbes
Veenbes is offline
Toen hoorde hij het geluid van aankomende politiesirenes en tegelijkertijd met een klap op zijn achterhoofd realiseerde Ferdinand zich dat zijn wekker afliep. "Ferdie, je bent ook met geen tien wekkers wakker te krijgen, sta eens op, of moet ik je nog een keer met dit kussen slaan?", schreeuwde Arnold, zijn broertje. Zuchtend draaide Ferdinand zich om en rolde het bed uit richting douche. Echter, toen hij de kraan opendraaide...
Oud 24-05-2003, 13:38
Verwijderd
...kwam hij weer bij op de harde grond van de parkeergarage om even daarna met veel gekerm en gekreun zijn bebloedde hoofd los te scheuren van het koude asfalt en om zich heen te kijken, terwijl op de achtergrond van zijn bewust zijn een stem die
"Ben je eindelijk wakker?" vroeg tot hem doordrong, en daar Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen nog altijd niet helemaal fit was, dacht hij dat het Arnold, zijn broertje was en antwoordde dus, zoals van hem verwacht werd; "Houd je kop, klotekind," hetgeen er in resulteerde dat de hoer, de werkelijke bron van de eerder uitgesproken woorden, haar honkbalknuppel nogmaals op het achterhoofd van Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen liet vallen teneinde hem een nekschot toe te dienen met tot gevolg dat Ferdinand wederom het bewustzijn niet in de hand kon houden en zich waande in de badkamer van het ouderlijk huis, dat hij even daarvoor zo schielijk ontvlucht was, deels boos op zijn ouders, deels weemoedig omdat hij zijn broertje, die hij, alles goed en wel bekeken, toch een warm hart toedroeg, alwaar Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen zich verwoedt afvroeg wie de kraan opengedraaid had.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 22:57
Verwijderd
Op dat moment werd het donker voor Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen zijn ogen. De donkerte leek alles te overwinnen, al zijn gedachten leken opgeslurpt te worden. Toen werd hij wakker in een ziekenhuisbed in Toronto, waar de prostituee hem verzorgde. De prostituee, of wat de prostituee was geweest, injecteerde hem met een grote injectienaald. Toen sliep FHJ Gerritsen in. Toen hij wakker werd ging hij vol met vragen Ferdinand Hendrikus Joseph Gerritsen naar de douche in de ruimte waar hij verkeerde, maar toen hij de eerste stap vanuit zijn bed zette kwam alles weer terug. Schreeuwend probeerde hij zichzelf uit deze 'nachtmerrie' te bevrijden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 18:51
[trm]
[trm] is offline
Ferdinand sloeg het portier van de taxi dicht en reikte voorover om de chauffeur op zijn schouder te tikken. Hij reageerde niet, keek stuurs over het stuur voor zich uit en toen Ferdinand fluisterend vertelde waar wij heen wilde, viel de chauffeur opzij, over de handrem en de passagiersstoel heen, levenloos, met een bebloed voorhoofd. Ferdinands adem werd afgesneden, zijn keel dichtgeknepen, een penetrante ammoniaklucht vulde zijn neusgaten en brakend, in paniek probeerde hij het portier open te doen. Zijn trillende handen vonden geen houvast, glibberig en bezweet kreeg hij het heel warm en het getoeter van auto's achter de taxi dong plotseling tot hem door, piepend en gierend en het tolde in zijn oren, het leek het enige dat hij kon horen. Eruit!
Oud 30-05-2003, 19:14
clubje
clubje is offline
Terug werd hij wakker, deze keer met een infuus in zijn rechterarm. Hij was helemaal alleen in de kamer, en had totaal geen besef in welke stad, in welk land of in welk werelddeel hij zich bevond.
Plots hoorde hij vanuit het raam een oorverdovend lawaai ontstaan. Moeizaam richtte hij zich op en kroop uit z'n bed. Langzaam wandelde hij in de richting van het raam die een breed uitzicht gaf op de omgevind.
Drie verdiepingen lager zag hij twee auto's staan, beiden herleidt tot wrakken. Even verder stond een barricade van politieauto's met verscheidene agenten die over portiers gebogen en de revolvers in de aanslag, allerlei dingen riepen in de richting van de twee personenauto's.
Plots zwaaide een portier open van één van de twee auto's, en een man viel op de grond. In een mum van tijd was er rond het hoofd van de man een plas bloed gevormd.
Ferdinand was totaal in de war. Alhoewel hij 3 verdiepingen hoger was, had hij de indruk dat er elk moment een horde politiemannen in z'n kamer konden binnenvallen.
Oud 31-05-2003, 14:05
CKY-Jackass
CKY-Jackass is offline
Hij probeerde te vluchten, het was al te laat er stonden al 15 man voor de deur wat kon hij doen, hij wist niet wat er aan de hand was alles werd zwart en probeerde iets te bedenken hij keek uit het raam en zag 3 verdiepingen lager zijn broertje staan zwaaien en hoorde weer de zelfde schoten als in de taxi hij schreeuwde NEE! en het was al te laat....
Oud 31-05-2003, 22:34
Verwijderd
Ferdinand moest overgeven. Hij keek of zijn mobieltje misschien nog ergens was. Met zijn linkerhand belde hij willekeurig een nummer, terwijl met de rechterhand hij zijn braaksel probeerde tegen te houden. Toen hij aan de andere kant van de lijn een stem hoorde zeggen: "hallo, wie is daar", met op de achtergrond Altzheimer-TV-quizshows, riep hij in de telefoon: "kom me halen.....", maar op hetzelfde moment ontplofte het mobieltje in zijn hand.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:12
CKY-Jackass
CKY-Jackass is offline
met een half oor zag ik dat oland door de deur kwam zetten met zijn leren pak aan. Hij schreeuwde naar mij alsof ik in me nakie stond. ROland geestelijk gehandicapt zei ik zoek me vader frans...
Oud 19-07-2004, 21:43
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Ferdinand stapte naar buiten in de stromende regen richting een drukkere straat waar hij meer kans had een taxi te pakken. Na ongeveer 15 minuten wachten stopte een grote oude zwarte taxi voor zijn neus. "Waar naartoe jongeman?" vroeg de taxichauffeur. "Richting Amsterdam graag", zei Ferdinand. De chauffeur stapte uit en hielp Ferdinand met zijn koffers. Hij reed de stad uit, de snelweg op. Ferdinand, die nat was geregent leunde achterover op de achterbank. Hij rook een wat vreemde lucht. "Zullen mijn natte kleren wel zijn" dacht hij in zichzelf. Na een poosje begon hij zich lichter in z'n hoofd te voelen. Weer zocht hij er een reden voor. Hij had nog niets gegeten. Hij opende zijn rugzak die naast hem op de bank lag en haalde er een Snicker uit. Toen hij die op had voelde hij zich nog steeds licht in zn hoofd. Hij ging anders liggen en wou een tukje doen totdat hij in Amsterdam zou zijn. Hij werdt eerder wakker dan verwacht. Hij zag de bordjes Amsterdam Centrum. Hij vroeg de taxicauffeur hoeveel de reis naar Amsterdam ging kosten. Plotseling voelde hij koud metaal bij zijn kin. Hij keek naar rechts en zag dat daar nog een man zat. Hij had een pistool in zijn handen en zei tegen Ferdinand dat hij terug moest gaan zitten. Ferdinand dacht na; "Die man was er niet toen ik in de taxi stapte" zei hij in zichzelf. "Ze zijn dus ergens gestopt toen ik lag te slapen". Ze reden richting de haven en de auto stopte bij een grote loods. Hij werdt uit de auto getrokken door de man met het pistool en samen gingen ze de loods binnen. Daar duwde de man hem een klein kamertje binnen met een stoel en een tafel erin. De man met het pistool bekeek zijn pistool, poetste hem wat om met zijn mouw van zn jasje, laadde hem, en schoot.
Een klein gaatje in het voorhoofd van Ferdinand was het gevolg. Niemand weet waarom Ferdinand daar in Amsterdam is neergeschoten. Weten jullie het??
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:56
(PiTT)
(PiTT) is offline
gast, je hebt zojuist het verhaal beeindigt
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 23:04
AC Milan 7
AC Milan 7 is offline
Neej, jullie moeten nog schrijven waarom hij vermoordt is
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 00:02
Millroy
Millroy is offline
Because he was gay as hell.
So they killed him.
Nu heb ik het verhaal beeindigd.
Slecht persoon!
Oud 20-07-2004, 02:10
Verwijderd
Hij werd begraven in een roze kist. Zijn nabestaanden wisten immers dat hij zich ook na zijn dood niet voor zijn geaardheid zou schamen. Zodoende zakte onze hoofdpersoon trots doch langzaam in het gapende gat in de grond, de zuurstokroze kist zachtjes schommelend op de maat van YMCA. De vrolijke stemmen van The Village People leken iets verdrietiger te klinken dan gewoonlijk. Het was het lievelingsnummer van de dode.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 02:11
Verwijderd
Eigenlijk wilde ik enkel "Nee." posten, maar ik voelde me geroepen om tegen Millroy in te gaan, die zei het verhaal beeindigd te hebben. (a)
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 06:00
Charlottetje
Charlottetje is offline
'schrijvertjes in spe'
misschien vond ik dat nog wel erger om te lezen dan het idee dat er weer een vervolgverhalen ding was...

Charlotte
Reageren

Regels voor berichten