Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Opleidingsniveau heeft meer met interesses en motivatie te maken dan met slimheid denk ik. De koers die je van je ouders hebt meegekregen speelt ook mee. Op de universiteit zitten ook hele oppervlakkige mensen die je ook op het mbo aantreft.
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Als ik tegen jou begin over waarom ik NetBSD gebruik op mijn fileserver ipv Linux zul jij ook zuchten en denken van "wat moet ik hier nou mee?" ![]() Okay, toegegeven, ik praat ook gewoon mee over filosofie. Simpelweg omdat ik er een paar boeken over heb gelezen. Veel (vooral jongere) mensen zullen snel denken van "wat heb ik er daar nou aan?" maar die zul je net zo goed op de uni aantreffen. Citaat:
![]() Als ik discussieer met collega's op het werk bijvoorbeeld, ben ik totaal gevoelloos. Dan probeer ik juist alle kanten van de zaak te belichten en er zo rustig mogelijk onder te blijven. Doet de ander dat niet, staat diegene alleen maar voor lul vind ik ![]() Citaat:
![]() Wat wou je anders per se leren van mensen? :/ Citaat:
Citaat:
Dus eigenlijk begrijp ik je niet zo goed (na ja, ik wil het niet begrijpen.. recalcitrant als ik ben). Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Met boze opmerkingen word denk ik naar mij verwezen. Ik ben het overigens met ******** eens, maar dat lijkt me duidelijk
![]() Ik was zelf mbo leerling en volgens deze topic is de kans nu groot dat ik niet mee kan discusseren met de hoger opgeleiden. Als ik dat verkeerd begrepen heb, word ik zeker en vast nu wel gecorrigeerd ![]() I love discussies en ik haat verliezen ![]()
|
![]() |
Ik zelf kom uit een familie waar iedereen hoog opgeleid is op het gebied van vwo en universiteit. Mijn oudere nichten en neven doen, rechten, geneeskunde, farmacie, economie enz.
Ik doe "maar" vmbo - TL, heb net mijn examen afgerond en ik denk dat ik het wel heb gehaald en ga dan beginnen met een MBO opleiding voor manager/ondernemer in de horeca sector. Als je altijd maar hoort over hoge studies en opleidingciteria zit ik vaak met een minderwaardigheidscomplex, want je doet "maar" vmbo. Niet iedereen is geintereseert in je, je voelt je buitengesloten, althans ik. Ik denk breed en kan redelijk goed meepraten, maar als mijn ene neef het over rechten heeft en mijn andere nicht over geneeskunde en ik zit er bij, dan geeft me het toch weer een minderwaardigheids gevoel. Ik zit er zelf heel erg mee, vooral omdat je omringt bent met familie uit hoge opleidingsciteria. Laats was ik op een groot feest van mijn oma's verjaardag er waren allemaal "hoge pieten" die arts, piloot, of advocaat waren. Je stelt jezelf natuurlijk altijd netjes voor... maar vele vroegen ook naar mijn "studie", ik zeg natuurlijk dat ik mavo doe en dan krijg je een reactie van "oh, oke". En dan stelt mijn nicht zich voor en zij zegt dat ze geneeskunde 1e jaars is.. en die mensen zijn meteen geintereseert en vragen aan mij niet eens wat ik wil gaan doen na mijn mavo... weer een minderwaardigheidsgevoel. Gister was ik nog aan de telefoon met de zus van mijn oma, die ik haast nooit spreek. Ze zei "jij doet vwo toch?""... ik zei dat ik mavo deed, "oh en die andere nicht en neef die kunnen toch goed leren?" ... oh oh oh... wat vond ik dit naar... "... die kunnen toch goed leren?..." Ik sta niet goed in mijn schoenen, ik ben blij dat ik van de mavo af ben, ik heb het er de laatste jaren niet naar mijn zin gehad. Ik heb veel ziekte gehad, en dat speelt natuurlijk ook voor een groot deel mee in je niveau, maar toch, ik sta er erg bij stil en ik kan het niet van me af krijgen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Blond of bruin is duidelijk bij ieder hetzelfde, intelligentie niet. Iemand kan makkelijk VWO hebben gedaan, maar lijkt zo dom als een koe (ik ken die mensen echt!), en iemand kan met moeite MAVO hebben gedaan maar toch slim overkomen. Ik bedoel wat is intelligentie nou weer. Dat is zoveel. Iemand die MBO doet is op leervlak mss niet zo goed, maar op andere vlakken in hij of zij veel intelligenter. Ik vind echt dat je niet alle MBO'ers over 1 kam moet scheren, wat dus wel gebeurt als je moeder afknapt op de zin; ''maar hij doet wel MBO''. Net zoals je WO'ers niet allemaal gelijk zijn. Ik bedoel een moeder wil toch liever een leuke MBO'er voor haar dochter, dan een klootzak van een WO'er?! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
blond en bruin is bij ieder hetzelfde, je oog ziet het en jij vindt het niet mooi. Je kan er niet over twisten of JIJ blond niet (of juist wel) mooi vindt. Maar een MBO'er. Niet elke MBO'er is hetzelfde. Dus je kan niet afknappen omdat iemand MBO doet. Daar zitten zoveel types. Die kun je niet aan elkaar gelijk stellen, wat met haarkleur dus wel kan. Natuurlijk kan je wel afknappen op het feit dat iemand niet goed over dingen kan na denken, of omdat iemand niet goed kan leren, of whatever. Maar dan knap je dus af op het feit dat diegene in jouw ogen niet goed na kan denken (of whatever) niet op het feit dat hij mbo doet. Je kan niet alleen maar bij het horen van het woord MBO afknappen! Je moet eerst een persoon die MBO doet kennen voordat je echt op hem kan afknappen! Ik bedoel je doet echt niet MBO omdat je en niet goed kan nadenken en niet goed kan leren en dom bent, nou ja gewoon alles. Ik bedoel er zijn echt wel MBO'ers die kunnen nadenken, ook goed, en die MBO doen omdat ze niet kunnen of willen leren. Maar over zoiets kan je toch niet alleen oordelen bij het horen van hij doet mbo. Nou ja poging gedachten onder woorden te brengen is wel een beetje mislukt, sorry ![]() |
![]() |
|
JE hebt moeders die zo denken en je hebt moeders die er niet zo over denken.
Mijn ex deed ook Vwo.En haar moeder onderdrukten haar ook.Dat ze veel moest leren. En de moeder wou niet dat ze met een jongen nam die geen Vwo deed. Dus uiteindelijk ging het gewoon niet meer door tussen ons. ![]() En dat vind ik persoonlijk gewoon DOM! Want het ging prima tussen ons.We konden een prachtig stel worden.MAAR DOOR HAAR MOEDER GING HET NIET DOOR! Mijn moeder doet er echt niet moeilijk over met wie ik ga. En je verwacht van intellectuele mensen dat ze niet zo kort om de bocht zijn.Maar haar moeder dus wel.....of heeft dat ook al niks met intellectualiteit te maken? MJ PeaCe
|
Verwijderd
|
boeit het nou op wat voor niveau je vriendje zit, zolang hij maar lief, aardig en trouw is.. f*ck the rest!!! het gaat er toch niet om hoe slim je bent in deze maatschappij??
voor de reactie van me moeder zou ik niet bang zijn hoor, tis mijn vriendje, niet de hare.. dus... |
![]() |
|
Nou ja, wat een onzin..
![]() Ik vind het erg arrogant over komen eerlijk gezegd om te zeggen dat MBO te min voor je is.. Alsof dat geen normale mensen zijn ofzo.. ![]() Ik vind het belangrijker dat hij haar goed behandelt enzo in plaats van me druk te maken over zijn opleidingsniveau.. Beetje raar van die moeder hoor..
||
Citaat:
Nee ik vind het echt onzin om mensen daarop te beoordelen.. Ik heb dan VWO gedaan.. alsof dat mij een beter mens, of betere echtgenote zou maken ![]()
||
Citaat:
vwo | | \/ havo | | \/ hbo | | \/ mbo.... maar verder ben k lief....
|
![]() |
Ik doe nu zelf HBO, een jongen waarop ik heel erg verliefd ben
![]() ![]() Hij is trouwens ook nog veel beter in Engels ook. Mijn exvriend heeft wel VWO gedaan, en studeert nu rechten, maar uiteindelijk is dat stuk gelopen, maar dat komt niet omdat hij een hoger opleidingsniveau heeft.
|||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, logisch nadenken heeft heel veel te maken met intelligentie. Hoe iemand met dingen omgaat heeft heel veel te maken met intelligentie. En daarbij, zoals ik al zei: Mijn ervaring vertelt mij dat dat gewoon beter gaat bij iemand met een hoger opleidingsniveau. Citaat:
Jeetje, dit bedoel ik dus. Waarom neem je het nou zo letterlijk. Natuurlijk heeft iedereen andere interessen. Maar ik wil bijvoorbeeld niet alles wat ik zeg te hoeven uitleggen en bij elk woord een betekenis hoeven geven. Dat lijkt me gewoon zwaar irritant. Verder is de kennis van iemand met een hoger opleidingsniveau veel breder, zodat de ander al snel weet waar je het over hebt. En trouwens. Als ik een vriend zou hebben die heel veel met computers bezig was dan zou ik daar best van alles over willen weten, omdat ik graag weet waar mijn vriend zich mee bezig houdt. Natuurlijk zou ik dan niet alles snappen maar het zou me wel interesseren. Citaat:
Citaat:
Overigens is er een verschil tussen een discussie en een meningsverschil. Natuurlijk denk ik ook wel eens "waar maak je je druk om?", maar dan zal dat niet in een gewone, goede discussie zijn. Citaat:
Je hebt gewoon verschillende discussies. En als jij een eigen standpunt hebt dat je wil verdedigen mag je je daar best 'druk om maken'. Je hebt ook gewoon een socratisch gesprek en dan is het wel fijn als je rustig blijft ja.. Citaat:
Citaat:
Dit was een reactie op jouw reactie op nare man... Citaat:
Ja maar luister, snap jij het eigenlijk wel? Ik heb geen behoefte aan bepaalde mensen. Daarom zoek ik mensen op bepaalde eisen uit. Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen. Als ik het fijn en leuk vond om met allemaal verschillende mensen om te gaan dan had ik er niet zo'n probleem van gemaakt. Ik probeer nu met deze verschillen aan te geven waarom ik het éne soort mensen liever heb dan het andere soort mensen. Dat komt gewoon omdat IK een voorkeur heb. Je probeert me te overtuigen van een bepaald feit. Namelijk dat ik met allerlei mensen om moet gaan omdat dat goed is. Maar daar ging het hier helemaal niet om. Ik heb namelijk al duidelijk aangegeven dat ik dat niet wil. Dit stuk hierboven was gewoon een uitleg. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geef het op, dit is een discussie waar nooit uit te komen valt...het is gewoon zo jammer dat sommige mensen niet willen accepteren dat andere mensen er nu éénmaal andere maatstaven op na houden dan zijzelf.
Over 'jammer' gesproken. Laatst gewijzigd op 26-07-2013 om 08:45. Reden: naam verwijderd |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar je snapt het... alleen de bedoeling was natuurlijk je te overtuigen van jou, in mijn ogen, ''ongelijk'' dat ''blond-bruin'' en MBO-WO niet hetzelfde is om op af te knappen ![]() Maar ja verder maakt het me niet heel erg veel uit hoe jij er over denkt, ik snap het in zekere zin zelfs. Alleen ik vind het een beetje ''lomp'' om het zo te zeggen. Poeh nou is mijn post weer niet helemaal mijn gedachten geworden ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ook al doe je ''maar'' ( ![]() MBO is toch ook gewoon een opleiding/studie.. onzin om dat te zien als ''minder'' of ''slechter'' Niet iedereen is het zelfde, ik denk dat je opleidingsniveau niks zegt over jou als mens...
Laatst gewijzigd op 01-06-2003 om 22:42. |
![]() |
|
Het ligt eraan, ik kan begrijpen als die jongen niet eens een diploma heeft en niveau 1 doet op het MBO kan ik als ouder begrijpen dat dit een afknapper is, maar niet daarom gelijk een afkeuring
Als deze jongen gewoon een MAVO diploma heeft zie ik het probleem niet zozeer, ook al doet het meisje zelf gymnasium. Het kan zijn dat deze jongen gewoon wat meer moeite heeft met school dan zij. Ik zou het opzich wel een afknapper vinden als deze jongen dom gedrag vertoont wat veel mensen op het MBO doen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ons relatie is verpest door haar moeder.Die wou perse iemand die Vwo deed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() heeft er ff nix mee te maken, maar het kwam ineens in me op en ik moest het kwijt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
je kunt ook niet zo heel slim zijn maar niet dom overkomen....
||||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Logisch nadenken leer je dus. Intelligentie bepaalt alleen hoe snel je het leert. Citaat:
![]() Kijk, ik begrijp ook wel dat er gewoon een verschil kan zijn. Ik zal met iemand die echt dom is ook niet kunnen omgaan. Als ik werkelijk alles moet gaan uitleggen ben ik snel weg. Daarnaast zal ik me waarschijnlijk heel snel gaan vervelen. Mijn ervaring is echter dat MBO'ers niet per definitie dom zijn. Er zijn heel wat sociale mensen van redelijk niveau bij. Citaat:
Ik zie vragen over computers vaak als een soort kettingreactie: de ene vraag gaat tot de andere leiden. En dat vind ik vaak irritant, simpelweg omdat ik er het liefst veel dieper op inga *komt nou eenmaal uit een RTFM-cultuur* ![]() Oftewel: zoek het eerst zelf uit, en als je het dan nog niet begrijpt, vraag het aan mij. Dan ben ik blij je te helpen. Maar als ik merk dat ik elk klein ding moet gaan uitleggen *ril* ![]() Ik praat dan ook niet zo graag over computers met mensen. Tenzij het zelf echte nerds zijn ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn ervaring is juist dat mensen dat zwaar irritant vinden aan mij. Anderzijds schijnt het gevoel de vrije loop laten ook niet te helpen. Ik zal het nooit begrijpen geloof ik ![]() Citaat:
![]() Het enige wat ik doe, is een andere kant van de zaak belichten. Uitleggen dat het ook anders kán. Ik ben er niet op uit jou mijn mening op te leggen. Citaat:
Citaat:
*vraagt zich af wie er hier nou niet kan relativeren* ![]() |
![]() |
|
![]() |
mbo is helemaal niets te min,maar het kan soms zo zijn dat als jij op het vwo zit bv. en hij doet mbo dat het niveau van praten anders ligt.(ik zeg dat kŕn he). heb ik af en toe wel, en dat kan storend zijn.maar het is op het moment voor mij geen reden om het uit te maken, maar ik kan me voorstellen dat het wel zo is.
![]()
|
![]() |
Wow, wat een afkeer tegen mbo'ers..
![]() Ik heb zelf eerst mavo gedaan, vervolgens 2 mbo opleidingen niet afgerond, omdat de stof me niet interesseerde, en ik een baan als webdesigner kreeg aangeboden. Ondertussen mee gestopt, omdat ik internet weer als hobby wil zien i.p.v. als werk. Ik ben nu 23 en heb naast mavo dus géén papieren. Dit klinkt (begrijpelijk) voor een gemiddeld vwo meisje niet al te aantrekkelijk. De eerste indruk zal nu zijn dat er met mij niet op gelijkwaardig niveau valt te communiceren, onzin! Je opleiding geeft in 75% v/d gevallen een goede indicatie van je denkniveau, maar niet per definitie!! Mijn broers doen universiteit, en 50% van mijn vrienden doen universiteit, en als we niet konden levellen waren het echt mijn vrienden niet. Ik snap de houding tegenover lageropgeleiden, maar gelijk je oordeel klaar hebben liggen is dom, en dit geld evenhard voor je ouders.. En ik weet niet hoe oud jullie allemaal zijn, maar als je ouders je vriend(in) bij voorbaat al afkeuren op opleidingsniveau, hebben ze wel érg weinig vertrouwen in jouw keuzes.. De reden dat ik reageer, is omdat ik zelf ook wel eens last heb van mensen die opleidingsniveau zo'n big issue vinden, en niet verder kijken. Niet iedereen met vwo denkniveau heeft de ambitie gehad om vwo af te maken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Poeh, deze topic is nu al verouderd
![]() Want... nu heeft ze zaterdag tijdens het uitgaan zomaar haar nr aan een jongen gegeven (niet mee gezoend hoor!), gister gedate en gezoend... Wat blijkt nu ook deze jongen heeft MBO gedaan ![]() ![]() ![]() Nou ja het zal allemaal wel, af en toe snap ik er ook niks meer van ![]() Wel is het dat hij MBO heeft gedaan wel een keer aan de orde gekomen tijdens ons gesprek, daarna heeft hij nog HBO gedaan, maar niet afgemaakt, dat voelt dan beter voor haar ofzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat vindt jij eigenlijk van mensen die hbo doen? Want ik ga nu over naar jaar 2 van het mbo, en ja ik ga ook naar het hbo maar ben ik dan ineens slim genoeg? Of zijn doorstroom mensen wel slim? kunnen die wel nadenken? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. Want over 2 jaar zit ik op het hbo, ja want op mbo kan je niet blijven zitten, het is zo makkelijk ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 |