Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2003, 13:50
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Verschilt natuurlijk per persoon maar ik vind niet dat je ouders daar over mogen oordelen.

Ik zelf heb nu een 4 jarige mbo opleiding in 2 jaar af kunnen ronden. En zelfs dat is me makelijk afgegaan. Maar als ik zie dat er mensen in me klas zitten die echt hard moeten werken en dat ook doen vind ik dat gewoon super.

Tis meer je instelling en keuze tot het willen weten over dingen. Niet over je opleiding.

Als ik mezelf bijvoorbeeld nu op stage vergelijk. Ik loop stage bij een bedrijf wat in principe voor stagiaires opgericht is. Je hebt er 2 groepen hbo'ers (groepsleiders) en mbo'ers (uitvoerders van werk)
De mbo'ers weten echt veel meer dan de hbo'ers en de mbo'ers doen ook veel meer.

Maar als zij zich laat beinvloeden door haar familie kan ze dat maar beter tegen die jongen zeggen en zeggen dat het nix word zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2003, 14:15
Orion16
Orion16 is offline
Ik snap dat niet hoor Ik doe zelf een ICT opleiding, MBO niveau 4, en ik zit met zeer sociale en intelligente mensen in de klas hoor
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 14:22
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 30-05-2003 @ 15:15:
Ik snap dat niet hoor Ik doe zelf een ICT opleiding, MBO niveau 4, en ik zit met zeer sociale en intelligente mensen in de klas hoor
ligt gewoon aan de persoon. ik denk dat er een aantal intelligente mensen in je klas zitten en sommige die niet zo sociaal en dergelijke zijn. Je kan het wel aan niveau binden maar ook weer niet echt
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 16:39
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Exaria schreef op 30-05-2003 @ 04:46:
Dat maakt op zich niets uit, zo lang je maar heel erg goed met haar kunt praten enzo.

Mensen maken de fout wanneer ze alleen maar kijken naar opleiding en dan meteen weglopen. Natuurlijk zijn er mensen van het MBO die goed kunnen discussieren en veel kennis hebben, waar ik het echt goed mee kan vinden. Die ga ik dan natuurlijk niet 'afwijzen' omdat ze een papiertje hebben waarop MBO staat. Dat zou gewoon kortzichtig zijn.

Waar het om gaat is dat intelligentie en sociaal niveau vaak samengaat met een opleidingsniveau. En daarom is het dus wel zo dat ik liever een relatie aanga met iemand met een hoger opleidingsniveau.

Maar dit neemt niet weg dat er ook hele 'domme' mensen op het Gymnasium zitten hoor. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen..
Ik kon prima met haar praten. Ze interesseerde zich niet erg voor politiek en dergelijke, maar mijn interesses lagen ook niet op het gebied van atlethiek... Inhoudelijke discussies over politiek en aanverwante zaken voerde ik met mn vader of met mn vrienden. Met mn vriendin kon ik gewoon lol hebben en over wat luchtigere dingen praten, dat beviel me eigenlijk prima.

Opleidingsniveau heeft meer met interesses en motivatie te maken dan met slimheid denk ik. De koers die je van je ouders hebt meegekregen speelt ook mee. Op de universiteit zitten ook hele oppervlakkige mensen die je ook op het mbo aantreft.
Oud 30-05-2003, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Exaria schreef op 30-05-2003 @ 04:42:
Bij mij gaat het namelijk om communicatie en begrip. Ik moet met iemand kunnen praten en mijn ervaring vertelt mij dat ik dat gewoon het beste kan met iemand die een hoog opleidingsniveau heeft. Meestal kunnen deze mensen logischer nadenken en kunnen zij zich veel beter inleven dan anderen.
Dit heeft meer met levenservaring dan met opleidingsniveau te maken vind ik. Vooral het inleven in anderen (vandaar dat ik er zo slecht in ben *was teveel alleen* ).

Citaat:
Ik moet gewoon met iemand over alles (BIJNA letterlijk) kunnen praten en ik moest bijvoorbeeld bij mijn ex niet komen aanzetten met filosofie, want dan wist ie daar niets van en derhalve kon het hem ook niet schelen.
Ik vind dat een onredelijke eis. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen interesses.

Als ik tegen jou begin over waarom ik NetBSD gebruik op mijn fileserver ipv Linux zul jij ook zuchten en denken van "wat moet ik hier nou mee?"

Okay, toegegeven, ik praat ook gewoon mee over filosofie. Simpelweg omdat ik er een paar boeken over heb gelezen. Veel (vooral jongere) mensen zullen snel denken van "wat heb ik er daar nou aan?" maar die zul je net zo goed op de uni aantreffen.

Citaat:
Iemand moet kunnen relativeren en niet meteen denken dat ik ruzie zoek als ik een felle discussie aanga met hem (zoals ook mijn ex).
Hmm, dat hangt natuurlijk van het onderwerp af. Het is ook niet meer dan normaal dat iemand bij een felle discussie over een willekeurig onderwerp zal denken van "waar maak je je druk over?" en derhalve denkt dat er iets mis is. Dat zou ik ook doen

Als ik discussieer met collega's op het werk bijvoorbeeld, ben ik totaal gevoelloos. Dan probeer ik juist alle kanten van de zaak te belichten en er zo rustig mogelijk onder te blijven. Doet de ander dat niet, staat diegene alleen maar voor lul vind ik

Citaat:
Ik moet van iemand kunnen leren en ik leer meestal meer van mensen met een hoog opleidingsniveau dan van iemand met een laag opleidingsniveau.
Je kunt het ook anders bekijken: elk mens, dom of slim, dat jij leert kennen breidt jouw mensenkennis en sociale vaardigheden uit. Vind je ook niet?

Wat wou je anders per se leren van mensen? :/

Citaat:
(********: Nu snap je misschien waarom dat belangrijk is in een relatie? Iig voor mij.)
Nou.. erm.. ehh.

Citaat:
Natuurlijk ligt dit niet allemaal aan een opleidingsniveau, maar het speelt voor een hele grote rol mee. Ook omdat je wordt beinvloed door de mensen met wie je omgaat.
Met veel verschillende soorten mensen omgaan is juist goed vind ik. Daar leer je veel meer van dan alleen met studenten omgaan. Sowieso leer je het meeste van mensen die totaal anders zijn dan jij.

Dus eigenlijk begrijp ik je niet zo goed (na ja, ik wil het niet begrijpen.. recalcitrant als ik ben).

Citaat:
Ik ben zo bang dat ie beinvloed wordt en daarna gewoon overal met de pet naar gooit. Ik weet dus bij hem dat ik wel met hem kan praten, maar ik ben gewoon bang dat zijn hele houding gaat veranderen en zo.
Dat hangt sterk van zijn persoonlijkheid af. Of het een meeloper is of niet.

Citaat:
Misschien ben ik er heel overdreven in
We zijn het ergens over eens

Citaat:
Nouja, ik krijg vast boze opmerkingen, maar dit is mijn mening. Dit is hoe ik het wil. Is dat zo fout?
Nee, natuurlijk niet. Ik kan het hoogstens zonde voor jou vinden dat je die keuzes maakt, maar je moet natuurlijk zelf weten met wie je in zee gaat
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 19:59
faith666
faith666 is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 28-05-2003 @ 22:39:
... euhm... jij doet vwo?... wil je dan iets beter typen, het is zo onduidelijk met al die vergeten en verkeerd gezette letters.
Alsof dat betekend dat ik geen VWo kan....en daarbij soorry maar ik heb dyslexie en vooral als ik snel typ zie ik geen fouten.....
Oud 30-05-2003, 20:01
Zaina
Zaina is offline
Met boze opmerkingen word denk ik naar mij verwezen. Ik ben het overigens met ******** eens, maar dat lijkt me duidelijk

Ik was zelf mbo leerling en volgens deze topic is de kans nu groot dat ik niet mee kan discusseren met de hoger opgeleiden. Als ik dat verkeerd begrepen heb, word ik zeker en vast nu wel gecorrigeerd

I love discussies en ik haat verliezen
Oud 31-05-2003, 11:07
_Moby_
_Moby_ is offline
pfff hoort dit topic niet op het Onzin forum te staan??? Ik heb net havo-examen gedaan en ik wilde nu misschien MBO gaan doen, maar als ik dit allemaal moet geloven kan ik toch maar beter HBO gaan doen
Oud 31-05-2003, 12:11
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Ik zelf kom uit een familie waar iedereen hoog opgeleid is op het gebied van vwo en universiteit. Mijn oudere nichten en neven doen, rechten, geneeskunde, farmacie, economie enz.
Ik doe "maar" vmbo - TL, heb net mijn examen afgerond en ik denk dat ik het wel heb gehaald en ga dan beginnen met een MBO opleiding voor manager/ondernemer in de horeca sector.

Als je altijd maar hoort over hoge studies en opleidingciteria zit ik vaak met een minderwaardigheidscomplex, want je doet "maar" vmbo. Niet iedereen is geintereseert in je, je voelt je buitengesloten, althans ik.
Ik denk breed en kan redelijk goed meepraten, maar als mijn ene neef het over rechten heeft en mijn andere nicht over geneeskunde en ik zit er bij, dan geeft me het toch weer een minderwaardigheids gevoel. Ik zit er zelf heel erg mee, vooral omdat je omringt bent met familie uit hoge opleidingsciteria.

Laats was ik op een groot feest van mijn oma's verjaardag er waren allemaal "hoge pieten" die arts, piloot, of advocaat waren.
Je stelt jezelf natuurlijk altijd netjes voor... maar vele vroegen ook naar mijn "studie", ik zeg natuurlijk dat ik mavo doe en dan krijg je een reactie van "oh, oke". En dan stelt mijn nicht zich voor en zij zegt dat ze geneeskunde 1e jaars is.. en die mensen zijn meteen geintereseert en vragen aan mij niet eens wat ik wil gaan doen na mijn mavo... weer een minderwaardigheidsgevoel.

Gister was ik nog aan de telefoon met de zus van mijn oma, die ik haast nooit spreek. Ze zei "jij doet vwo toch?""... ik zei dat ik mavo deed, "oh en die andere nicht en neef die kunnen toch goed leren?" ... oh oh oh... wat vond ik dit naar... "... die kunnen toch goed leren?..."
Ik sta niet goed in mijn schoenen, ik ben blij dat ik van de mavo af ben, ik heb het er de laatste jaren niet naar mijn zin gehad.
Ik heb veel ziekte gehad, en dat speelt natuurlijk ook voor een groot deel mee in je niveau, maar toch, ik sta er erg bij stil en ik kan het niet van me af krijgen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-05-2003 @ 17:23:
Het punt is gewoon dat sommige mensen hier niet willen accepteren dat andere mensen gewoon andere criteria hebben om op iemand af te knappen. Zoals Exaria treffend zegt aan het einde van haar post: wat is het verschil tussen afknappen op opleiding en afknappen op blond haar? Beide heb je vanaf je geboorte meegekregen, je kunt je eigen intelligentie niet kiezen en je kunt je eigen uiterlijk niet kiezen. Als iemand zegt dat ze jongens met blond haar niet aantrekkelijk vindt dan hoor je daar niemand over, dan is het een kwestie van smaak, maar als iemand zegt dat ze jongens met een lage opleiding een afknapper vindt dan is het ineens hypocriet en kortzichtig.
Afknappen op blond of bruin is wat anders dan afknappen op iemand die MBO doet. En vooral een moeder die op mbo afknapt!

Blond of bruin is duidelijk bij ieder hetzelfde, intelligentie niet. Iemand kan makkelijk VWO hebben gedaan, maar lijkt zo dom als een koe (ik ken die mensen echt!), en iemand kan met moeite MAVO hebben gedaan maar toch slim overkomen. Ik bedoel wat is intelligentie nou weer. Dat is zoveel. Iemand die MBO doet is op leervlak mss niet zo goed, maar op andere vlakken in hij of zij veel intelligenter. Ik vind echt dat je niet alle MBO'ers over 1 kam moet scheren, wat dus wel gebeurt als je moeder afknapt op de zin; ''maar hij doet wel MBO''. Net zoals je WO'ers niet allemaal gelijk zijn. Ik bedoel een moeder wil toch liever een leuke MBO'er voor haar dochter, dan een klootzak van een WO'er?!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:48
Phileine
Phileine is offline
Direct dumpen. Stel je voor zeg, een vriendje van het M-B-O. Ik moet er niet aan dénken.

(Over bekrompenheid gesproken.)
Oud 31-05-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 31-05-2003 @ 16:39:
Afknappen op blond of bruin is wat anders dan afknappen op iemand die MBO doet. En vooral een moeder die op mbo afknapt!
Dat je iemand afwijst voor je moeder is ook raar, dat betwist ik niet. Maar je moet mij eens uitleggen waar afknappen of oog- of haarkleur anders is dan afknappen op opleidingsniveau. Ik vind de hierboven door jou gegeven uitleg niet helemaal bevredigend namelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2003 @ 16:49:
Maar je moet mij eens uitleggen waar afknappen of oog- of haarkleur anders is dan afknappen op opleidingsniveau. Ik vind de hierboven door jou gegeven uitleg niet helemaal bevredigend namelijk.
Poeh ja, ik kan niet altijd even goed mijn gedachten verwoorden. Maar hier komt een poging tot...
blond en bruin is bij ieder hetzelfde, je oog ziet het en jij vindt het niet mooi. Je kan er niet over twisten of JIJ blond niet (of juist wel) mooi vindt.

Maar een MBO'er. Niet elke MBO'er is hetzelfde. Dus je kan niet afknappen omdat iemand MBO doet. Daar zitten zoveel types. Die kun je niet aan elkaar gelijk stellen, wat met haarkleur dus wel kan.
Natuurlijk kan je wel afknappen op het feit dat iemand niet goed over dingen kan na denken, of omdat iemand niet goed kan leren, of whatever. Maar dan knap je dus af op het feit dat diegene in jouw ogen niet goed na kan denken (of whatever) niet op het feit dat hij mbo doet. Je kan niet alleen maar bij het horen van het woord MBO afknappen! Je moet eerst een persoon die MBO doet kennen voordat je echt op hem kan afknappen! Ik bedoel je doet echt niet MBO omdat je en niet goed kan nadenken en niet goed kan leren en dom bent, nou ja gewoon alles. Ik bedoel er zijn echt wel MBO'ers die kunnen nadenken, ook goed, en die MBO doen omdat ze niet kunnen of willen leren. Maar over zoiets kan je toch niet alleen oordelen bij het horen van hij doet mbo.

Nou ja poging gedachten onder woorden te brengen is wel een beetje mislukt, sorry
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 16:37
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
JE hebt moeders die zo denken en je hebt moeders die er niet zo over denken.

Mijn ex deed ook Vwo.En haar moeder onderdrukten haar ook.Dat ze veel moest leren.
En de moeder wou niet dat ze met een jongen nam die geen Vwo deed.
Dus uiteindelijk ging het gewoon niet meer door tussen ons.
En dat vind ik persoonlijk gewoon DOM!
Want het ging prima tussen ons.We konden een prachtig stel worden.MAAR DOOR HAAR MOEDER GING HET NIET DOOR!
Mijn moeder doet er echt niet moeilijk over met wie ik ga.
En je verwacht van intellectuele mensen dat ze niet zo kort om de bocht zijn.Maar haar moeder dus wel.....of heeft dat ook al niks met intellectualiteit te maken?

MJ

PeaCe
Oud 31-05-2003, 16:39
Verwijderd
boeit het nou op wat voor niveau je vriendje zit, zolang hij maar lief, aardig en trouw is.. f*ck the rest!!! het gaat er toch niet om hoe slim je bent in deze maatschappij??
voor de reactie van me moeder zou ik niet bang zijn hoor, tis mijn vriendje, niet de hare.. dus...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 17:42
PardonMe
PardonMe is offline
Nou ja, wat een onzin..
Ik vind het erg arrogant over komen eerlijk gezegd om te zeggen dat MBO te min voor je is..
Alsof dat geen normale mensen zijn ofzo..

Ik vind het belangrijker dat hij haar goed behandelt enzo in plaats van me druk te maken over zijn opleidingsniveau.. Beetje raar van die moeder hoor..
Oud 31-05-2003, 17:46
Blenderhead
Blenderhead is offline
hmmm...

k herken het wel

ik ben de mbo'er en niet 'het' vriendje...
Oud 31-05-2003, 18:06
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
birthmark schreef op 31-05-2003 @ 18:46:
hmmm...

k herken het wel

ik ben de mbo'er en niet 'het' vriendje...
ben je wel een lieve Mbo'er?

Nee ik vind het echt onzin om mensen daarop te beoordelen..
Ik heb dan VWO gedaan.. alsof dat mij een beter mens, of betere echtgenote zou maken
Oud 31-05-2003, 18:23
Zaina
Zaina is offline
Ik hou niet van je, je bent te stom
Oud 31-05-2003, 19:52
Gwinnie
Gwinnie is offline
mn ouders zouden er niet op afknappen. maar als ik zeg dattie bedryfskunde op t erasmus doet vinden ze dat tog wel een pluspuntje..

zelf kan t me geen reet schelen. als je maar b-tje op zelfde denk/doe niveau zit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 20:00
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 31-05-2003 @ 17:08:
Nou ja poging gedachten onder woorden te brengen is wel een beetje mislukt, sorry
Maakt niet uit, ik snap het wel zo, tof dat je 't nog even wilde toelichten
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 00:35
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
PardonMe schreef op 31-05-2003 @ 19:06:
ben je wel een lieve Mbo'er?

Nee ik vind het echt onzin om mensen daarop te beoordelen..
Ik heb dan VWO gedaan.. alsof dat mij een beter mens, of betere echtgenote zou maken

vwo
|
|
\/
havo
|
|
\/
hbo
|
|
\/
mbo....

maar verder ben k lief....
Oud 01-06-2003, 10:06
neeltje
neeltje is offline
Ik doe nu zelf HBO, een jongen waarop ik heel erg verliefd ben doet MBO, ik denk niet dat mijn mama en papa daar problemen mee hebben, want hun uitgangspunt; als jij gelukkig bent, dan is het goed.

Hij is trouwens ook nog veel beter in Engels ook.

Mijn exvriend heeft wel VWO gedaan, en studeert nu rechten, maar uiteindelijk is dat stuk gelopen, maar dat komt niet omdat hij een hoger opleidingsniveau heeft.
Oud 01-06-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 30-05-2003 @ 20:00:
Dit heeft meer met levenservaring dan met opleidingsniveau te maken vind ik. Vooral het inleven in anderen (vandaar dat ik er zo slecht in ben *was teveel alleen* ).

Nee, logisch nadenken heeft heel veel te maken met intelligentie. Hoe iemand met dingen omgaat heeft heel veel te maken met intelligentie. En daarbij, zoals ik al zei: Mijn ervaring vertelt mij dat dat gewoon beter gaat bij iemand met een hoger opleidingsniveau.

Citaat:
Ik vind dat een onredelijke eis. Iedereen heeft nou eenmaal zijn eigen interesses.

Als ik tegen jou begin over waarom ik NetBSD gebruik op mijn fileserver ipv Linux zul jij ook zuchten en denken van "wat moet ik hier nou mee?"

Jeetje, dit bedoel ik dus. Waarom neem je het nou zo letterlijk. Natuurlijk heeft iedereen andere interessen. Maar ik wil bijvoorbeeld niet alles wat ik zeg te hoeven uitleggen en bij elk woord een betekenis hoeven geven. Dat lijkt me gewoon zwaar irritant. Verder is de kennis van iemand met een hoger opleidingsniveau veel breder, zodat de ander al snel weet waar je het over hebt. En trouwens. Als ik een vriend zou hebben die heel veel met computers bezig was dan zou ik daar best van alles over willen weten, omdat ik graag weet waar mijn vriend zich mee bezig houdt. Natuurlijk zou ik dan niet alles snappen maar het zou me wel interesseren.

Citaat:
Okay, toegegeven, ik praat ook gewoon mee over filosofie. Simpelweg omdat ik er een paar boeken over heb gelezen. Veel (vooral jongere) mensen zullen snel denken van "wat heb ik er daar nou aan?" maar die zul je net zo goed op de uni aantreffen.
Jawel, maar toch weet ik zeker dat je op de Uni meer mensen aantreft die er interesse in hebben dan op het MBO ofzo. En sowieso: iemand die op de Uni zit, of op het VWO zoals ik nu, weet veel meer waar ik mee bezig ben en snapt me dan ook een stuk beter. De levensomstandigheden zijn dan een beetje hetzelfde en dat wil ik ook graag in een vriend.

Citaat:
Hmm, dat hangt natuurlijk van het onderwerp af. Het is ook niet meer dan normaal dat iemand bij een felle discussie over een willekeurig onderwerp zal denken van "waar maak je je druk over?" en derhalve denkt dat er iets mis is. Dat zou ik ook doen
Ik niet, want als je een echte discussie hebt is het niet meer dan normaal dat je je stem verheft omdat je duidelijk wil zijn, omdat je een standpunt verdedigt. En ik wil dus geen vriendje dat niet kan relativeren. Ik wil geen vriendje dat vindt dat we alleen maar lief moeten doen ómdat we een relatie hebben. Ik wil er gesprekken en discussies mee kunnen hebben, net zoals met een gewone vriend/in.
Overigens is er een verschil tussen een discussie en een meningsverschil. Natuurlijk denk ik ook wel eens "waar maak je je druk om?", maar dan zal dat niet in een gewone, goede discussie zijn.

Citaat:
Als ik discussieer met collega's op het werk bijvoorbeeld, ben ik totaal gevoelloos. Dan probeer ik juist alle kanten van de zaak te belichten en er zo rustig mogelijk onder te blijven. Doet de ander dat niet, staat diegene alleen maar voor lul vind ik
Ik vraag me ten eerste af wat jij onder een discussie verstaat. En ik vraag me af wat jij onder drukmaken verstaat. Gewoon je stem verheffen, dingen hard en duidelijk laten merken vind ik geen drukmaken..
Je hebt gewoon verschillende discussies. En als jij een eigen standpunt hebt dat je wil verdedigen mag je je daar best 'druk om maken'. Je hebt ook gewoon een socratisch gesprek en dan is het wel fijn als je rustig blijft ja..

Citaat:
Je kunt het ook anders bekijken: elk mens, dom of slim, dat jij leert kennen breidt jouw mensenkennis en sociale vaardigheden uit. Vind je ook niet?

Wat wou je anders per se leren van mensen? :/
Iemand moet voor mij een partij zijn in het leven. Hij moet niet over zich heen laten lopen, moet goed tegen me in kunnen gaan in een discussie. Ik moet gewoon een paar keer keihard van tafel worden geluld. Ik heb namelijk de neiging om een discussie meteen af te kappen als iemand totaal niet kan discussieren en beargumenteren, dan kan ik zo iemand al niet meer serieus nemen. Verder kan ik leren van iemand hoe hij met gevoelens omgaat. Hoe hij rationeel zijn gevoel kan beinvloeden. Ik weet het niet hoor, maar de mensen op mijn eigen school zijn daar toch wel een stuk meer mee bezig dan de mensen op de VMBO school hier..

Citaat:
Nou.. erm.. ehh.

Dit was een reactie op jouw reactie op nare man...

Citaat:
Met veel verschillende soorten mensen omgaan is juist goed vind ik. Daar leer je veel meer van dan alleen met studenten omgaan. Sowieso leer je het meeste van mensen die totaal anders zijn dan jij.

Ja maar luister, snap jij het eigenlijk wel? Ik heb geen behoefte aan bepaalde mensen. Daarom zoek ik mensen op bepaalde eisen uit. Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen. Als ik het fijn en leuk vond om met allemaal verschillende mensen om te gaan dan had ik er niet zo'n probleem van gemaakt. Ik probeer nu met deze verschillen aan te geven waarom ik het éne soort mensen liever heb dan het andere soort mensen. Dat komt gewoon omdat IK een voorkeur heb. Je probeert me te overtuigen van een bepaald feit. Namelijk dat ik met allerlei mensen om moet gaan omdat dat goed is. Maar daar ging het hier helemaal niet om. Ik heb namelijk al duidelijk aangegeven dat ik dat niet wil. Dit stuk hierboven was gewoon een uitleg.

Citaat:
Dus eigenlijk begrijp ik je niet zo goed (na ja, ik wil het niet begrijpen.. recalcitrant als ik ben).
Daar hebben wel meer mensen last van

Citaat:
Dat hangt sterk van zijn persoonlijkheid af. Of het een meeloper is of niet.
Dat is dus niet helemaal waar. Hij komt nu de hele dag lang tussen hele andere mensen te zitten. Bepaalde delen worden dan niet meer gestimuleerd en anderen juist wel. Zijn intelligentie zal een stuk minder worden gestimuleerd en hij zal in aanraking komen met andere interessen waarmee hij anders nooit in aanraking zal zijn gekomen en ik weet niet echt of dat zo positief is...

Citaat:
We zijn het ergens over eens

En bedankt...

Citaat:
Nee, natuurlijk niet. Ik kan het hoogstens zonde voor jou vinden dat je die keuzes maakt, maar je moet natuurlijk zelf weten met wie je in zee gaat
En waarom zou dit zonde zijn? Jij vind het toch ook niet zonde wanneer je alleen maar omgaat met mensen met wie je wilt omgaan?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 16:04
Verwijderd
Geef het op, dit is een discussie waar nooit uit te komen valt...het is gewoon zo jammer dat sommige mensen niet willen accepteren dat andere mensen er nu éénmaal andere maatstaven op na houden dan zijzelf.

Over 'jammer' gesproken.

Laatst gewijzigd op 26-07-2013 om 08:45. Reden: naam verwijderd
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 31-05-2003 @ 21:00:
Maakt niet uit, ik snap het wel zo, tof dat je 't nog even wilde toelichten
Kleine moeite hoor
Maar je snapt het... alleen de bedoeling was natuurlijk je te overtuigen van jou, in mijn ogen, ''ongelijk'' dat ''blond-bruin'' en MBO-WO niet hetzelfde is om op af te knappen dat is dus niet helemaal gelukt.
Maar ja verder maakt het me niet heel erg veel uit hoe jij er over denkt, ik snap het in zekere zin zelfs. Alleen ik vind het een beetje ''lomp'' om het zo te zeggen.
Poeh nou is mijn post weer niet helemaal mijn gedachten geworden
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 22:40
PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
birthmark schreef op 01-06-2003 @ 01:35:
vwo
|
|
\/
havo
|
|
\/
hbo
|
|
\/
mbo....

maar verder ben k lief....
Dan mag je blijven..
ook al doe je ''maar'' ( ) MBO..

MBO is toch ook gewoon een opleiding/studie.. onzin om dat te zien als ''minder'' of ''slechter''
Niet iedereen is het zelfde, ik denk dat je opleidingsniveau niks zegt over jou als mens...

Laatst gewijzigd op 01-06-2003 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 10:54
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Ik "knap" af op mensen die opleidingsniveau TE belangrijk vinden, "normaal belangrijk vinden" zo zie ik het ook, maar om alleen maar afteknappen op het niveau waarop iemand zit, dat is gewoon zielig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 12:24
l00k At Me
l00k At Me is offline
Het ligt eraan, ik kan begrijpen als die jongen niet eens een diploma heeft en niveau 1 doet op het MBO kan ik als ouder begrijpen dat dit een afknapper is, maar niet daarom gelijk een afkeuring
Als deze jongen gewoon een MAVO diploma heeft zie ik het probleem niet zozeer, ook al doet het meisje zelf gymnasium.
Het kan zijn dat deze jongen gewoon wat meer moeite heeft met school dan zij.
Ik zou het opzich wel een afknapper vinden als deze jongen dom gedrag vertoont wat veel mensen op het MBO doen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 13:46
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
l00k At Me schreef op 02-06-2003 @ 13:24:

Als deze jongen gewoon een MAVO diploma heeft zie ik het probleem niet zozeer, ook al doet het meisje zelf gymnasium.
Nou ik heb mijn Mavo diploma en me ex deed Gymnasium
Maar ons relatie is verpest door haar moeder.Die wou perse iemand die Vwo deed.
Oud 02-06-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Exaria schreef op 01-06-2003 @ 16:36:
En trouwens. Als ik een vriend zou hebben die heel veel met computers bezig was dan zou ik daar best van alles over willen weten, omdat ik graag weet waar mijn vriend zich mee bezig houdt. Natuurlijk zou ik dan niet alles snappen maar het zou me wel interesseren.
Mja.. het lullige is alleen als je dan interesse toont en een aantal keer doorvraagt en je vriend wordt ineens super geirriteerd omdat hij het vervelend vindt om je iets uit te leggen..

heeft er ff nix mee te maken, maar het kwam ineens in me op en ik moest het kwijt
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 17:40
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
xxlalalaxx schreef op 02-06-2003 @ 11:54:
Ik "knap" af op mensen die opleidingsniveau TE belangrijk vinden, "normaal belangrijk vinden" zo zie ik het ook, maar om alleen maar afteknappen op het niveau waarop iemand zit, dat is gewoon zielig.

je kunt ook niet zo heel slim zijn maar niet dom overkomen....
Oud 02-06-2003, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Exaria schreef op 01-06-2003 @ 16:36:
Nee, logisch nadenken heeft heel veel te maken met intelligentie. Hoe iemand met dingen omgaat heeft heel veel te maken met intelligentie. En daarbij, zoals ik al zei: Mijn ervaring vertelt mij dat dat gewoon beter gaat bij iemand met een hoger opleidingsniveau.
Logisch nadenken heeft veel met opvoeding te maken. Het is heel simpel, al door je ouders wordt je ingegeven waar de nadruk op ligt. Heb je verstandige maar enigzins gevoelskoude ouders, is de kans veel groter dat jij later in het leven net zoals hun redeneert, dit in tegenstelling tot ouders die bij elk klein ding uit hun dak gaan.

Logisch nadenken leer je dus. Intelligentie bepaalt alleen hoe snel je het leert.

Citaat:
Jeetje, dit bedoel ik dus. Waarom neem je het nou zo letterlijk.
Om jou te pesten

Kijk, ik begrijp ook wel dat er gewoon een verschil kan zijn. Ik zal met iemand die echt dom is ook niet kunnen omgaan. Als ik werkelijk alles moet gaan uitleggen ben ik snel weg. Daarnaast zal ik me waarschijnlijk heel snel gaan vervelen.

Mijn ervaring is echter dat MBO'ers niet per definitie dom zijn. Er zijn heel wat sociale mensen van redelijk niveau bij.

Citaat:
En trouwens. Als ik een vriend zou hebben die heel veel met computers bezig was dan zou ik daar best van alles over willen weten, omdat ik graag weet waar mijn vriend zich mee bezig houdt. Natuurlijk zou ik dan niet alles snappen maar het zou me wel interesseren.
Dat is een moeilijk punt :/

Ik zie vragen over computers vaak als een soort kettingreactie: de ene vraag gaat tot de andere leiden. En dat vind ik vaak irritant, simpelweg omdat ik er het liefst veel dieper op inga *komt nou eenmaal uit een RTFM-cultuur*

Oftewel: zoek het eerst zelf uit, en als je het dan nog niet begrijpt, vraag het aan mij. Dan ben ik blij je te helpen. Maar als ik merk dat ik elk klein ding moet gaan uitleggen *ril*

Ik praat dan ook niet zo graag over computers met mensen. Tenzij het zelf echte nerds zijn

Citaat:
En sowieso: iemand die op de Uni zit, of op het VWO zoals ik nu, weet veel meer waar ik mee bezig ben en snapt me dan ook een stuk beter.
Wat ik dus probeer te zeggen: dat hoeft niet zo te zijn.

Citaat:
De levensomstandigheden zijn dan een beetje hetzelfde en dat wil ik ook graag in een vriend.
Okay, dat is logisch. Het is altijd jammer als je in verschillende levensfases verkeert. Je bent dan met totaal andere dingen bezig :/

Citaat:
Ik wil geen vriendje dat vindt dat we alleen maar lief moeten doen ómdat we een relatie hebben. Ik wil er gesprekken en discussies mee kunnen hebben, net zoals met een gewone vriend/in.
Dat is logisch

Citaat:
Ik vraag me ten eerste af wat jij onder een discussie verstaat. En ik vraag me af wat jij onder drukmaken verstaat. Gewoon je stem verheffen, dingen hard en duidelijk laten merken vind ik geen drukmaken..
Je hebt gewoon verschillende discussies. En als jij een eigen standpunt hebt dat je wil verdedigen mag je je daar best 'druk om maken'. Je hebt ook gewoon een socratisch gesprek en dan is het wel fijn als je rustig blijft ja..
Een discussie kan van alles zijn. Van ruzie over iets wat de ander gedaan heeft tot en met een meningsverschil over wie er gelijk heeft.

Citaat:
Verder kan ik leren van iemand hoe hij met gevoelens omgaat. Hoe hij rationeel zijn gevoel kan beinvloeden. Ik weet het niet hoor, maar de mensen op mijn eigen school zijn daar toch wel een stuk meer mee bezig dan de mensen op de VMBO school hier..
Ja ok, dat is logisch. Ik krijg ook wel eens het verwijt dat ik gevoelloos ben en teveel nadenk. Dat komt vaak gewoon omdat ik dan helemaal beredeneer over wat ik ga doen in een bepaalde situatie en daarbij kan ik best veel voelen, maar dat toon ik dan niet. Het probleem staat op de voorgrond.

Mijn ervaring is juist dat mensen dat zwaar irritant vinden aan mij. Anderzijds schijnt het gevoel de vrije loop laten ook niet te helpen. Ik zal het nooit begrijpen geloof ik

Citaat:
Ja maar luister, snap jij het eigenlijk wel? Ik heb geen behoefte aan bepaalde mensen. Daarom zoek ik mensen op bepaalde eisen uit. Dat is wat ik de hele tijd probeer uit te leggen.
Ik bespreek met jou een standpunt. Wat jij als persoon zelf doet, moet je helemaal zelf weten. Simpelweg omdat het me echt niet kan schelen

Het enige wat ik doe, is een andere kant van de zaak belichten. Uitleggen dat het ook anders kán. Ik ben er niet op uit jou mijn mening op te leggen.

Citaat:
Daar hebben wel meer mensen last van
Het verschil is enkel dat ik het bewust doe.

Citaat:
En waarom zou dit zonde zijn? Jij vind het toch ook niet zonde wanneer je alleen maar omgaat met mensen met wie je wilt omgaan?
Ik zeg niet dat het zonde is, ik zeg dat ik het zonde kan vinden. In mijn optiek beperk jij jezelf, maar dat is dan mijn mening. Ik zeg niet dat jij minder bent of dat jij je ook werkelijk beperkt, ik bekijk het bewust van een andere kant. Zonder dat ik er eigenlijk echt persoonlijk bij ben.

*vraagt zich af wie er hier nou niet kan relativeren*
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 16:35
Sophie86
Sophie86 is offline
mbo is helemaal niets te min,maar het kan soms zo zijn dat als jij op het vwo zit bv. en hij doet mbo dat het niveau van praten anders ligt.(ik zeg dat kŕn he). heb ik af en toe wel, en dat kan storend zijn.maar het is op het moment voor mij geen reden om het uit te maken, maar ik kan me voorstellen dat het wel zo is.
Oud 05-06-2003, 05:20
pimmm
pimmm is offline
Wow, wat een afkeer tegen mbo'ers..

Ik heb zelf eerst mavo gedaan, vervolgens 2 mbo opleidingen niet afgerond, omdat de stof me niet interesseerde, en ik een baan als webdesigner kreeg aangeboden. Ondertussen mee gestopt, omdat ik internet weer als hobby wil zien i.p.v. als werk.

Ik ben nu 23 en heb naast mavo dus géén papieren.

Dit klinkt (begrijpelijk) voor een gemiddeld vwo meisje niet al te aantrekkelijk. De eerste indruk zal nu zijn dat er met mij niet op gelijkwaardig niveau valt te communiceren, onzin!
Je opleiding geeft in 75% v/d gevallen een goede indicatie van je denkniveau, maar niet per definitie!!
Mijn broers doen universiteit, en 50% van mijn vrienden doen universiteit, en als we niet konden levellen waren het echt mijn vrienden niet.

Ik snap de houding tegenover lageropgeleiden, maar gelijk je oordeel klaar hebben liggen is dom, en dit geld evenhard voor je ouders..
En ik weet niet hoe oud jullie allemaal zijn, maar als je ouders je vriend(in) bij voorbaat al afkeuren op opleidingsniveau, hebben ze wel érg weinig vertrouwen in jouw keuzes..

De reden dat ik reageer, is omdat ik zelf ook wel eens last heb van mensen die opleidingsniveau zo'n big issue vinden, en niet verder kijken. Niet iedereen met vwo denkniveau heeft de ambitie gehad om vwo af te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 05:48
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
pimmm schreef op 05-06-2003 @ 06:20:
vwo denkniveau
Er is een onderscheid tussen vwo denkniveau en vwo-vorming of academeische vorming....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 13:45
pimmm
pimmm is offline
Dus?

Het denkniveau zegt iets over of mensen met elkaar kunnen "levellen", niet of ze academisch gevromd zijn.
Oud 05-06-2003, 17:25
Verwijderd
Poeh, deze topic is nu al verouderd Mss was ze toch niet zo verliefd als ze dacht en zei...

Want... nu heeft ze zaterdag tijdens het uitgaan zomaar haar nr aan een jongen gegeven (niet mee gezoend hoor!), gister gedate en gezoend...

Wat blijkt nu ook deze jongen heeft MBO gedaan ....

Nou ja het zal allemaal wel, af en toe snap ik er ook niks meer van . Volgens mij weet haar moeder het zelfs al nu... dus ik denkt eerder dat het MBO niet het grootste probleem was bij die vorige jongen, maar vooral dat ze niet echt verliefd was.

Wel is het dat hij MBO heeft gedaan wel een keer aan de orde gekomen tijdens ons gesprek, daarna heeft hij nog HBO gedaan, maar niet afgemaakt, dat voelt dan beter voor haar ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:

Exaria

Jeetje, dit bedoel ik dus. Waarom neem je het nou zo letterlijk. Natuurlijk heeft iedereen andere interessen. Maar ik wil bijvoorbeeld niet alles wat ik zeg te hoeven uitleggen en bij elk woord een betekenis hoeven geven. Dat lijkt me gewoon zwaar irritant. Verder is de kennis van iemand met een hoger opleidingsniveau veel breder, zodat de ander al snel weet waar je het over hebt. En trouwens. Als ik een vriend zou hebben die heel veel met computers bezig was dan zou ik daar best van alles over willen weten, omdat ik graag weet waar mijn vriend zich mee bezig houdt. Natuurlijk zou ik dan niet alles snappen maar het zou me wel interesseren.
Het lijkt mij sterk dat je er veel levens ervaring/algemene kennis op school op doet. Zoiets leer je in het echte leven, door dingen mee te maken. Daar leer je veel van, of door de krant te lezen, het nieuws te volgen. De kennis is misschien wel hoger maar een opleiding is vaak heel doelgericht dus of je daar leuk met je vriendin over kan praten? Lijkt mij nogal sterk.

Wat vindt jij eigenlijk van mensen die hbo doen?
Want ik ga nu over naar jaar 2 van het mbo, en ja ik ga ook naar het hbo maar ben ik dan ineens slim genoeg? Of zijn doorstroom mensen wel slim? kunnen die wel nadenken? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord. Want over 2 jaar zit ik op het hbo, ja want op mbo kan je niet blijven zitten, het is zo makkelijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten