Ik speel volgende week nog een deby(met volleybal), maar daar is de sfeer zeer gemoedelijk. Er is wel wat extra spanning en je wilt wel net iets meer geven, maar er is zeker geen haat en nijd. Wij kunnen heel goed met elkaar op schieten. Is in het verleden wel eens anders geweest, toen werden er wel eens stukjes in de krant gezet door die ander, beetje oorlogvoeren voor de tijd en na de tijd. Beetje jammer vind ik dat.
Het is wel mooi dat er dan altijd wat meer punliek op de tribune zit, dat geeft toch wel wat extras.
Ja, 2 teams in de plaats waar ik woon, zelfde competitie allebei gaan we voor het kampioenschap. 1e wedstrijd verloren we met 3-1, 2e wedstrijd is volgende week, wie wint is kampioen zo simpel is het want daarna is nog maar 1 wedstrijd
Speel het vaak ja, tussen mijn dorp en het naburige, altijd veel strijd en wij hebben de laatste keer gewonnen en dat konden ze niet uitstaan hehehehe. We zijn ook kampioen!! Lekker voor hun hehehe.
Derby's zijn altijd heel gezellig.
Vooral als er vuurwerk, flesjes bier en snoepjes bij zijn.
Derby's moeten er altijd blijven.
Neemt altijd een extra spanning met zich mee.
De vreugde is intenser of het verdriet is groter....
Jammer, want Nederland kan er toch wel wat van gebruiken Ach jah ik wete niet wat dat etegenwoordig is met Nederlanders en Penalty's, lijkt net zo'n obsessie te gaan worden niemand die straks nog een penalty wilt nemen
bij ons is er ook een voetbalclub ongeveer aan de overkant van de weg en het was altijd wel om tegen hen te spelen.
alleen hun scheids was altijd partijdig