Advertentie | |
|
![]() |
|
hoi adela,
alweer een berichtje van mij. het kan wél je hele leven doorgaan. ik ken zat mensen die in hun jeugd iets ernstigs hebben meegemaakt er daar nog meezitten. als die dan geen hulp zoeken is er echt een kleine kans dat het nog over gaat. Sommige mensen redden het wel zelf hoor... maar anderen niet. je moet het dus voor jezelf nagaan. -xxx- Wendy
||
![]() |
Citaat:
het is niet zo dat ik over andere dingen meer gepraat het dan hierover.. en ookniet dat ik daar meer tijd voro heb genomen of dat dat langer geleden is |
![]() |
|
Het kan heel lang duren voordat je sommige dingen hebt verwerkt maar ook heel kort, dat hangt ervan af hoe je er zelf mee omgaat. Als je profesionele begeleiding krijgt dan gaat het vaak wel iets sneller omdat je er dan mee bezig bent het een plekje te geven in je leven. Als je veel met andere dingen bezig bent dan lijkt het soms of je het snel verwertk hebt maar als je dan een keer in een dipje zit dan kan het zijn dat alles weer bovenkomt (dat kan zelfs na een heel lange tijd van tientallen jaren). Het is dus verstandig om profesionele hulp te zoeken als je het idee hebt dat je er zelf niet uitkomt, wacht daar niet te lang mee. Zoals al gezegd is is er geen standaardtijd te noemen voor een verwerkingsproces, je moet het zelf doen en sommige mensen doen daar lang over en andere niet.
Suc6 en veel sterkte! Groetjes Dana
||
Citaat:
Het ene moment gaat het goed, dan weer wat slechter.. Dat wil niet gelijk zeggen dat je nog aan het beginpunt staat oid, maar het zal wel (vaker) voorkomen dat je gewoon terugvalt.. Ik denk dat als je er genoeg tijd voor neemt, en jezelf de kans geeft om het te verwerken, (wat je al doet), het ècht niet je hele leven lang zal duren voordat je het geaccepteerd ed hebt. Denk niet dat je het helemaal 'kwijt' zal raken, gebeurtenissen (die veel indruk hebben gemaakt) zullen altijd wel bij je blijven.. Hoe heb je geprobeert het te verwerken als ik vragen mag?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
heej, ik denk dat je iets niet kan verwerken. ik denk dat je alles wat gebeurt, of dat nou goed of slecht is, een plekje moet geven. en dat kan moeite kosten. t klinkt heel cliché, maar praten helpt echt! of opschrijven. hou het in ieder geval niet alleen maar voor je, dan wordt je gek. het is ook niet zo vreemd dat je alles soms in vlagen terugkrijgt. en ik denk ook niet dat je dat kan stoppen. allerlei dingen uit het dagelijks leven koppel je op de een of andere manier toch aan die gebeurtenis. iets helemaal verwerken is dus vrij moeilijk.
ik hoop dat je er toch wel weer wat bovenop komt! succes, Kus! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zijn wel mensen die ik vertrouw maar ik praat gewoon makkelijker via internet.. ik ken op internet voldoende mensen bij wie ik mn verhaal kwijtkan en die me dan ook goede tips geven het grote verschil tussen dat en proffesionele hulp is dat de professionele hulp alles doorverteld aan je ouders en mensen via internet niet.. ik heb geen behoefte aan dat stelletje betweters bij het RIAGG... ja waarschijnlijk weten ze het wel beter maar ik mag ze gewoon niet |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat er bij het riagg zat 'normale' mensen rondlopen, maar je moet ze wel een kans geven. Geef je ze die niet, tja... En er zijn ook andere instanties/mensen dan het riagg waar je terecht kunt. Als je het niet kunt verwerken is het misschien toch eens verstandig om het met proff. hulp te proberen, maar dan moet je ze wel een kans geven, anders werkt het zeker niet. En wat heb je te verliezen? Op deze manier lukt het niet, of wel? En misschien 'moet' je nu juist wel weer doorgaan met je leven. Misschien sta je er wel teveel bij stil... Zou ook kunnen... Ik ken jou niet, ik ken je situatie niet, maar ik denk niet dat je er jaren bij stil moet blijven staan, ik denk niet dat je daar echt heel veel mee op schiet. Even rust is goed, maar je 'moet' daarna wel weer verder. En misschien helpt dat je juist wel bij je verwerking. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik wil doorgaan.. echt graag.. alleen dankzij mijn ziekte wil dat neit zo lukken.. ik probeer wel doro te gaan maar mn toekomst is nu gewoon erg onzeker |
![]() |
|
Verwijderd
|
mjah weetje, ik herken het wel een beetje,ik wilde echt nooit hulp aannemen van mensen, want ik dacht dat ik dan gelijk zo'n stempel kreeg, das heel fout natuurlijk om dat van mij te denken, maar ik was erg bevooroordeeld, nu praat ik gelukkig wel met een vertrouwenspersoon op school.
goed, verwerken, mjah is niet een tijd voor.. bij de een gaat het sneller dan bij de andere.. maar ik herken mezelf wel heel erg veel hierin.. dingen die nu ernstig zijn doen me vrij weinig, terwijl dingen van een tijd geleden me verschrikkelijk dwars zitten.. *zucht* en het is zo moeilijk allemaal |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En niet bevooroordeeld: 1. ze vertellen alles door 2. het zijn betweters 3. ik geloof niet zo in proff. hulp Lijkt me toch niet geheel waar of bevooroordeeld, je kunt niet alle mensen over één kam scheren. 'k snap dat je na vier mensen het vertrouwen een beetje verliest ed. Maar werkt de manier waarop je het nu probeert wel? Ik geloof het niet, anders zou je deze topic niet openen, lijkt me. Misschien moet je eens een ander soort hulp proberen? Houdt in je achterhoofd dat voor iedereen zijn of haar toekomst onzeker is, dat is niet alleen bij jou zo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Door je manier van reageren had ik een vermoeden wie je was...en ik denk dat dat vermoeden wel klopt. Hierdoor heb ik ook wel een vaag vermoeden waarom proff. hulp ed niet helpt. Je moet het willen, je moet je er voor open stellen, je moet bereidt zijn jezelf een beetje te willen veranderen, je zult misschien dingen op moeten geven, je zult jezelf niet zielig moeten vinden, je zult jezelf niet achter ziektes enz. moeten verschuilen. Je moet met jezelf leren leven, hoe, wie of wat je ook bent en wat voor ziektes je ook mag hebben. Sorry, als dit nu hard klinkt, maar ik denk dat er wel iets van waarheid in zit, al zul je dat zelf waarschijnlijk ontkennen.
Als je iemand anders bent dan ik nu denk is deze reply misschien niet van toepassing. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
maar voor de zekerheid.. mijn echte naam begint met een d en is een combinatie van 4 woorden ik verschuil me neit achter mijn ziekte.. alleen kijk, ik zet nu alles gewoon even op pauze.. donderdag krijg ik te horen hoe het verder meot met mn toekomst.. met school enzo.. tot donderdag ga ik geen nieuwe stappen ondernemen.. ik ben al een tijd van plan nieuwe stappen te ondernemen maar mijn toekomst is er nu te onzeker voor.. ik wil een niuewe instelling gaan nemen maar dat kan niet voordat ik weet hoe komend jaar eruit gaat zien |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zoals al veel gezegd, daar kun je niet een bepaalde tijd aan koppelen..
Je zegt dat het allemaal ineens weer terugkwam enzo, maar ik denk dat dat ook normaal is.. Het is een stukje van jezelf, en tuurlijk voel je soms die pijn dan weer, het verschil is alleen dat je er steeds minder lang in blijft hangen (denk ik hoor). Je leert de pijn beter kennen, je leert beter hoe je er weer uit kunt komen enzovoorts.. Je krijgt er meer zicht op denk ik, en daardoor komt het steeds minder heftig terug.. tot het gewoon een onderdeel van jezelf is zoals al het andere. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had dus het juiste vermoeden. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik volgend jaar 3 dagen per week op een speciale school zitten.,.. verder 1 keer per week op toneel zitten en daarbuiten ook nog dingen doen maar ik heb het niet voor het zeggen, en ik ben te jong om mijn gehele toekomst zelf te beslissen.. ik heb al aan anderen aangegeven dat ik dit graag wil, maar de psychiaters van het RIAGG willen graag zelf beslissen wat er met mij gebeurd en wat het beste voor mij is.. En mijn moeder wil hun een kans geven en zij betaald.. Daarom geven wij hun donderdag die kans en kijken we daarna wel verder is mijn manier van schrijven dan zo herkenbaar? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor mij wel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |