Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2003, 20:27
Verwijderd
Wa vinde gij daarvan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2003, 20:29
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
geniaal, zonder meer.
Oud 06-06-2003, 20:30
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
"catholic girrls!!!"
Oud 06-06-2003, 20:30
Verwijderd
Ik ken het helemaal niet welke cd's zijn aan te raden?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:31
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Afgenaaid van mijn muziekvirtuoostopic.. naaier
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:32
Verwijderd
mee opgegroeid, wel okay i guess.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 06-06-2003 @ 21:31:
Afgenaaid van mijn muziekvirtuoostopic.. naaier
Niet waar niet waar ik sprak er gisteravond met een maat van me over.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:46
DeadNation
DeadNation is offline
haha frank zappa, die spoort niet hoor

zn zoon heet dweasel en zn dochter moonunit 2

edit: meem ingelogd onder dead nations naam

Laatst gewijzigd op 06-06-2003 om 20:48.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:47
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
--------------------------------------------------------------------------------

@ deadnation
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:49
Verwijderd
genaail die gast, dig t zwaar, dope muziek elke muziek soort ook echt, een genie!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:50
chipmunk
chipmunk is offline
ik ken jammergenoeg niet veel van hem, maar ik heb een keer een docu over zijn leven gezien, en hij leek mij bijhoorlijk uniek enzo, zou er ook wel meer van willen horen.
Hehe, het was leuk om te zien hoe die gast een fiets bespeelde
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:05
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Niet waar niet waar ik sprak er gisteravond met een maat van me over
was ook maar bs, en maat dat klinkt als holmaat
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 06-06-2003 @ 22:05:
was ook maar bs, en maat dat klinkt als holmaat
Urm ja.. waar het hoofd vol van is loopt de mond van over.

Nu weet ik nog steeds niet welke nummers / cds ik moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 22:04
clubje
clubje is offline
Beste gitarist ooit. Speelde zonder moeite Hendrickx onder tafel.
Hij staat nu niet bepaald bekend om zijn gitaarspel, maar toch is het zo.
Oud 06-06-2003, 22:06
FloatAZiggy85
FloatAZiggy85 is offline
Citaat:
Beste gitarist ooit. Speelde zonder moeite Hendrickx onder tafel.
Hij heeft nooit tegen hendrix een battle gespeeld, je zal het dus NOOIT.. ik herhaal NOOIT weten
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 22:20
clubje
clubje is offline
Citaat:
FloatAZiggy85 schreef op 06-06-2003 @ 23:06:
Hij heeft nooit tegen hendrix een battle gespeeld, je zal het dus NOOIT.. ik herhaal NOOIT weten
Sorry, dat heeft ie wel
Oud 06-06-2003, 22:27
Verwijderd
Ik hoorde dat ie helemaal niet zo uber-goed was. In ieder geval slechter dan Vai op 16 jarige leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:28
Jantje het Zonnekind
Jantje het Zonnekind is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-06-2003 @ 23:27:
Ik hoorde dat ie helemaal niet zo uber-goed was. In ieder geval slechter dan Vai op 16 jarige leeftijd.
verkeerd gehoord denk ik

aan te raden albums:
-Sheik Yerbouti
-Freak Out
-Shut up and play yer guitar

naja, hij heeft er zooo veel gemaakt...
ook niet allemaal even goed idd, maar wel allemaal op z'n minst een beetje geniaal!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 23:38
Verwijderd
Mijn vader liet me vroeger toen ik klein was altijd die vrouw-onvriendelijke nummers horen en dan ging hij ze vertalen.

Ik vond Frank Zappa toen een sukkel en ik had er geen respect voor.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 00:27
konflict
konflict is offline
een true hippie houdt van frank

ikzelf ken er niet zoveel van, m'n vader is niet zo true
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 07:59
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Idd echt een geniale man..
Heb in in een filmhuis bios een hele docu over hem gezien'..
Echt indrukwekkend wat hij allemaal wel niet kon..
Oud 07-06-2003, 08:08
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Cultuurbarbaar ..
Oud 07-06-2003, 08:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
eXo schreef op 06-06-2003 @ 21:30:
Ik ken het helemaal niet welke cd's zijn aan te raden?
Hot Rats!! dies wat minder melig dan de anderen (want er staat maar één nummer met tekst op) maar wel erg goed.

Freak out is ook erg goed (de eerste), en Have I offended someone? (verzamelplaat)
Oud 07-06-2003, 09:25
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef op 07-06-2003 @ 08:34:
Muziek vind ik ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ik ben al thuis, dus dat maakt ook niet zo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 15:35
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Niet dat ik er spontaan cd's van zou opzetten ofzo, maar ik heb wel respect voor mensen die dit soort muziek kunnen maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2003, 16:43
Tsasil
Tsasil is offline
Frank Zappa is geniaal. Joe's Garage, een soort musical over de Central Scrutanizer, die alle muziek dood wil hebben. Briljant gewoon

Ik heb een tijdje geleden ook een Frank Zappa/The Mothers kofferband gezien, met een van de meest briljante gitaristen die ik ooit live heb mogen aanschouwen. 't Waren de Muffin' Men, met the indian of the group erbij (uit The Mothers)
Oud 08-06-2003, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 07-06-2003 @ 00:38:
Mijn vader liet me vroeger toen ik klein was altijd die vrouw-onvriendelijke nummers horen en dan ging hij ze vertalen.

Ik vond Frank Zappa toen een sukkel en ik had er geen respect voor.
damn man, jij heb ook al behoorlijk wat mee gemaakt in je korte leven...respect!

Met citaat reageren
Oud 08-06-2003, 12:20
mcsun
mcsun is offline
And my momma cried
don't be a naughty eskimo-oh,
watch out where the huskies go
and don't you eat that yellow snow
Oud 08-06-2003, 17:12
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Mn pa heeft alle cd's op 2na en is er dus zeer verslaafd aan

Zelf vind ik het niet echt geweldig maar ik hou ook meer van andere muziek style.
Oud 09-06-2003, 10:34
Snow
Snow is offline
Briljant.

Buiten het feit dat hij van goede muzikanten (Vai, Duke, Colaiuta) nog betere muzikanten heeft gemaakt, was hij ook nog in staat om de meest ingewikkelde stukken simpel te laten klinken.

En hij gaf ons de 'eyebrows' natuurlijk:

The computer can't tell you the emotional story. It can give you the exact mathematical design, but what's missing is the eyebrows.

St. Alphonzo's Pancake Homepage - teksten/muzikanten/quotes.
Oud 09-06-2003, 12:00
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
terror koe schreef op 08-06-2003 @ 18:28:
In Den Haag?
Daar was ik ook
Neh, in Ijmuiden
Oud 09-06-2003, 13:10
vixen
vixen is offline
Mijn vader heeft daar een hele zooi cd's van, ik vind het op zich wel redelijke muziek.
Oud 09-06-2003, 13:14
Carn
Carn is offline
heersch
Oud 10-06-2003, 12:49
tjeu
tjeu is offline
Frank Zappa is OK. Beslist geen muziek voor boeren, want a) de teksten zijn weliswaar plat, maar heb je ooit een boer zien zoeken naar een dubbele bodem? en b) een boer begrijpt weinig van een 9/8e maat.

Favoriete nummer: Bobby Brown Goes Down.
"Women's liberation came creepin' across the nation
I tell you people, I was not ready,
When I fucked this dyke by the name of Freddie,
She made a little speech then,
Aw, she tried to make me say when,
She had my balls in a vice, but she left the dick.
I guess it's still hooked on,
But now it shoots too quick."

En voor de fijne ellenlange gitaarsolo's is Shut Up 'n Play Yer Guitar (3CD-box) zeer aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:09
tjeu
tjeu is offline
Bassist Gene Simmons van Kiss brengt binnenkort een solo-album uit met bijdragen van Bob Dylan en zelfs wijlen Frank Zappa.

Dylan en Simmons schreven zeven jaar geleden samen het nummer ‘Waiting For The Morning Light’ bij de Kiss-bassist thuis.

De bijdrage van Zappa, die tien jaar geleden overleed, bestaat uit een nooit eerder gebruikte gitaarsolo en heet ‘Black Tongue’.

Simmons wil ook andere leden van de Zappa-familie gebruiken voor de opname.

Het nog titelloze album is Gene’s tweede soloplaat, en de eerste in vijfentwintig jaar.

Een release-datum is nog niet bekend.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 15:13
Carn
Carn is offline
Bozzio, Colaiuta, Wackerman....need i say more
Oud 11-06-2003, 15:19
Verwijderd
Ken het nie. Geloof ik nie dat ik het leuk zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 23:58
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Gelukkig, ik ben niet alleen. (We're Not Alone).

Frank Zappa is mijn Held. Heb ook The Real Frank Zappa Book gelezen, en dat is ook een aanrader. Wel in het Engels natuurlijk.. Heel erg grappig en hij weet't ook zo goed te plaatsen..

Het was ook niet helemaal duidelijk wie z'n kinderen nou zijn.. Dweezil, Ahmet, Moon Unit en Diva. Alleen er zit nog wel een heel verhaal achter Dweezil, hij heette eerst heel anders.. Omdat ze het in het ziekenhuis die naam niet goed vonden.. Maar oh, heerlijk, ik zit nu in dat boek te bladeren.. Geweldig.. Stukje over Simon & Garfunkel:

"I was in Manny's Musical Instruments in New York sometime in 1967, and it was raining outside. A little guy came walking in, kind of wet, and introduced himself as Paul Simon. He said he wanted me to come to dinner at his house that night, and gave me the address. I said okay and went there.
As I walked in the door, Paul was on his hands and knees in front of what appeared to be a Magnavox stereo - the same model preferred by "the Stumbler" from Sun Village. He had his ear right up to the speaker, listening to a Django Reinhardt record.
Within moments - for no apparent reason - he announced that he was upset because he had to pay six hundred thousand dollars in income tax that year. This was completely unsolicited information, and I thought to myself, If only I could earn six hundred thousand dollars. What did you have to earn in order to have to pay that much tax? Then Art Garfunkel came in, and we talked and talked...
They hadn't been on the road in a long time, and were reminiscing about the 'good old days.' I didn't realize that they used to be called Tom & Jerry, and that they once had a hit song called "Hey, Schoolgirl in the Second Row."
I said, "Well, I can understand your desire to experience the joys of touring once again, and so I'll make you this offer... we're playing on Buffalo tomorrow night. Why don't you guys come up there and open for us as Tom & Jerry? I won't tell anybody. Just get your stuff and go out there and sing 'Hey, Schoolgirl in the Second Row'- just play only your old stuff, no Simon & Garfunkel tunes." They loved the idea and said they would do it.
They did the opener as Tom & Jerry; we played our show, and at the encore I told the audience, "I'd like to bring back our friends to do another number." They came out and played "Sounds of Silence." At that point it dawned on everybody that this was the one, and only, the magnificent SIMON & GARFUNKEL. On the way out, after the show, a college-educated woman walked over to me and said, "Why did you do that? Why did you make fun of Simon & Garfunkel?" - as if I had pulled some kind of cruel joke on them. What the fuck did she think had just happened? That these two SUPERSTARS had dropped in out of nowhere and we had FORCED them to sing "OOO-boppa-loocy-bah, she's mine!"? "

Het kan wel even duren voordat je het boek krijgt als je'm bestelt.
Oud 19-06-2003, 00:05
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Maargoed, ook zei iemand dat een true hippie van Zappa houdt.. Not bloody likely, dan is de boodschap niet helemaal overgekomen.. Kijk maar naar "We're Only In It For The Money".

Ook weet ik nog een 'geweldige' anekdote (NOT) over m'n ouders en hun eerste en enige concertbezoek samen.. Die sukkels waren naar Zappa gegaan, zonder dat ze ooit van'm gehoord hadden.. Zijn ze halverwege weggegaan omdat ze er niets aanvonden... Grmbldorie.. En ik heb'm nooit live gezien, en zal'm ook nooit zien ook.. En m'n ouders wel, en zoveel jaar later dachten ze dat het Joe Cocker was in plaats van the Holy Mothers of Invention!

Maargoed, een van de aanraders is inderdaad Joe's Garage. Ik geloof zelfs dat die musical ook echt uitgevoerd wordt binnenkort in Nederland.
Sheik Yerbouti is ook erg goed. Over-Nite Sensation is ook heerlijk..
Eigenlijk alles wel..
De film 200 Motels is erg lastig te bemachtigen.. Gelukkig heb ik'm, helaas niet origineel, maar dat komt nog wel.. (ook waren er geen video's verkrijgbaar een paar jaar terug, vanwege een reorganisatie, en gepland uitbrengen op dvd)..
Oud 19-06-2003, 09:32
Snow
Snow is offline
Ik heb het Echte Frank Zappa Boek (sorry, in het Nederlands) onlangs ook gelezen en hoewel er erg goede dingen in zaten, heb ik het meeste over de Amerikaanse politiek overgeslagen.

"It makes me wanna dance."
--
From a FZ interview about some music he had composed (on the synclavier). It was written in 17/35 (or something like that).

Wowie-Zowie.
Oud 19-06-2003, 12:59
tjeu
tjeu is offline
Het Echte Frank Zappa Boek, de Nederlandse versie kortom, zag ik laatst geheel tegen de verwachtingen in bij Bruna liggen voor het luttele bedrag van 7 Euro. Verkocht!

Zat gisteren nog te luisteren naar Joe's Garage. Fijne CD, al komt The Central Scrutinizer me sinds de 50e draaibeurt wel de neus uit. 'Stick It Out' is geweldig, net als 'Keep It Greasy,' gespeeld in een uiterst wonderlijke maat. Ach, eigenlijk is het hele album goed. Ach, eigenlijk is Zappa gewoon heel erg goed. Ach, ja.

"Jazz is not dead, it just smells funny." F.Z.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Snow schreef op 19-06-2003 @ 10:32:
Ik heb het Echte Frank Zappa Boek (sorry, in het Nederlands) onlangs ook gelezen en hoewel er erg goede dingen in zaten, heb ik het meeste over de Amerikaanse politiek overgeslagen.

"It makes me wanna dance."
--
From a FZ interview about some music he had composed (on the synclavier). It was written in 17/35 (or something like that).

Wowie-Zowie.
juh....17/35 bestaat niet maar Zappa had er idd een handje van om maffe maatsoorten te gebruiken
Oud 19-06-2003, 19:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb vandaag weer eens een stuk van het boek gelezen.. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een vertaling daarvan het mogelijk zou maken om de originele boodschap volledig over te brengen..

Maarja, nederlands is nog altijd beter dan geen boek..
Reageren

Regels voor berichten