Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2003, 20:22
ekki
ekki is offline

Laatst gewijzigd op 03-06-2003 om 20:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2003, 20:40
Verwijderd
hmz, naar deze foto heb ik wat langer moeten kijken voordat ik er een oordeel over had.. me eerste indruk zei niet echt iets tegen me wat ik er van vond.. laat maar zeggen

Het heeft wel iets, het heeft wel een beetje iets treurigs over zich heen, tenminste dat is mijn mening. Ik denk dat dat komt doordat het zwartwit is en de persoon niet lacht.
Het haar wat voor het ene oog hangt maakt het ook wel een beetje spannend of net of diegene liever niet op de foto staat ofzo.. dat zet wel een beetje tot nadenken!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 20:58
GeritoDM
GeritoDM is offline
Mooie foto!

Mijn allereerste indruk was: "He, een Beatle!". Maar aangezien de bestandsnaam ik.jpg is, kan dat niet. Het is wel lastig te zien of je vrouwelijk of mannelijk bent op deze foto, maar als je goed kijkt, zie je dat je mascara op hebt. (Daar lijkt het tenminste op.)
Ok, dat terzijde.

De compositie is goed, maar kan misschien net iets beter. Ik vind dat er aan de rechterkant net iets te veel haar is. Maar aan de andere kant, als er een cm van af zou halen, klopt het ook weer niet. Verder is de compostie m.i. erg goed. Je wordt getrokken naar je linkeroog, en die is ook het scherpst. Het haar omlijst je hoofd heel mooi, ondanks het warrige. Er zit beweging in, maar ook een sfeer van afwachten. Je kan goed 'meevoelen', ook al weet je niet of je blij of verdrietig of geen van beiden bent.

Nog iets: het is fantastisch dat je je linkeroog nog net door je haren heen ziet, en ook hoe je dat ziet. De iris dus. Fantastisch!

Maarre... als jij dit bent, wie heeft dan deze foto genomen? Foto's van jezelf maken lijkt mij altijd ontzettend moeilijk, of je moet erg handig zijn met spiegels e.d.
Oud 03-06-2003, 21:16
ekki
ekki is offline
Hallo beide,

bedankt voor de leuke reacties (ik vind het leuk dat iemand echt moeite doet om zo'n reactie te schrijven) (doe ik zelf ook altijd zo vaak (NOT) ).

Ten eerste: ik ben een v en ik heb daar geen mascara op . Maar ik word wel vaker als m aangezien, dus ik ben het gewend .

@vame: ik vond het zelf heel ingetogen lijken, maar niet echt treurig. Dat is natuurlijk een interpretatie, maar ik schrijf het op omdat dat misschien het goede woord is dat je zoekt? Misschien ook helemaal niet. Maar ik vind inderdaad dat deze foto tot nadenken zet.

@GeritoDM: ik vind het zelf inderdaad die haren ook best wel veel, maar aan de andere kant zie je nog een stukje wang erdoorheen, waardoor het ook wel een beetje 'gebroken' wordt. Verder bedankt voor je complimenten.
Ik heb de foto inderdaad niet zelf genomen, dat heeft m'n vriend gedaan. Ik heb wel precies verteld wat hij moest doen en wat er precies in beeld moest zijn en waar hij op moest scherpstellen. Maar uiteindelijk heeft hij 'm inderdaad gemaakt.
Oud 03-06-2003, 22:38
funest
funest is offline
mooi beeld
had iets meer wit ingemogen (iets hoger contrast) imho
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 22:56
ekki
ekki is offline
Citaat:
AM schreef op 03-06-2003 @ 23:38:
mooi beeld
had iets meer wit ingemogen (iets hoger contrast) imho
Ja, ik weet niet of de computer het contrast minder hoog heeft gezet (zou ik moeten vergelijken), maar het contrast is al heel erg hoog. Als je het contrast nog meer zou vergroten, zou m'n oog helemaal zwart worden. Ik weet niet of ik dat mooi zou vinden. Maar ik ga dat binnenkort nog een keer in de doka uitproberen (overigens kon het bijna niet hoger, ik zat bijna op het hoogste contrast zeg maar).
Oud 04-06-2003, 08:25
Duke_Erik
Duke_Erik is offline
Toffe foto, met de belichting en het contrast is volgens mij niks mis hoor, 't geeft zoals het nu is wel goed een stemming weer. 't Kader is ook goed, veel aandacht naar het gezicht terwijl het gezicht weggedraaid is van de camera, geeft wel iets depressiefs

Dikke vette PRIMA!

grtz. multimedia afd. Almelo
Oud 04-06-2003, 11:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
Duke_Erik schreef op 04-06-2003 @ 09:25:
Toffe foto, met de belichting en het contrast is volgens mij niks mis hoor, 't geeft zoals het nu is wel goed een stemming weer.
Tsja, het is bij contrast een beetje zo dat smaken verschillen. De één zal minder contrast mooier vinden en de ander houdt juist van veel contrast.

Citaat:
't Kader is ook goed, veel aandacht naar het gezicht terwijl het gezicht weggedraaid is van de camera, geeft wel iets depressiefs

Dikke vette PRIMA!

grtz. multimedia afd. Almelo
Thx! Bedankt voor het compliment!
Oud 04-06-2003, 19:34
funest
funest is offline
misschien kan je met fotosoep er wat meer wit in gooien
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 22:12
ekki
ekki is offline

Zoiets?

Ff heel snel gedaan, met psp, die is daar niet echt goed in zie ik wel. Ik heb photoshop nog niet geïnstalleerd, dus ik kan dat nog niet doen. Maar volgens mij is 't niet zoveel verschil. Kan jij 'm anders 'ns bewerken hoe jij 't het mooist zou vinden? (Kan ik nog wat van leren)
Oud 04-06-2003, 22:23
Verwijderd
lager contrast vind ik mooier, dan is het haar bij je linker wang 1 donker geheel en als je het contrast hoger zet dan zieje daar ook lijnen van het haar maar dat vind ik minder, maar echt een coole foto, vind ze allebei
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 19:27
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 04-06-2003 @ 23:23:
lager contrast vind ik mooier, dan is het haar bij je linker wang 1 donker geheel en als je het contrast hoger zet dan zieje daar ook lijnen van het haar maar dat vind ik minder, maar echt een coole foto, vind ze allebei
ik vind de hogere contrastversie juist om omgekeerde reden mooier
meer haar meer lijnen, bij de onderste 'spreekt' je oog ook meer.

De foto zelf vind ik erg mooi. erg gesloten beeld wat tegelijkertijd toch erg veel probeerd te vertellen. de kijker laten nadenken/fantasie laten gebruiken is de kracht achter dit soort foto's
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 15:24
ekki
ekki is offline
Bedankt nog voor jullie reacties, fishy_NL en GiFkOnIJn!

Ik heb nog een andere portretfoto afgedrukt, maar die is weer van heel andere orde:

Contrast is hier best hoog en de randjes zijn lelijk (komt door scannen, die randjes). Zou het contrast minder hoog moeten? Ik weet het dus niet...
Oud 06-06-2003, 17:40
italianboy
italianboy is offline
mooi, sprekend portret

alleen zn neus in onscherp, jammer
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 18:07
ekki
ekki is offline
Citaat:
italianboy schreef op 06-06-2003 @ 18:40:
mooi, sprekend portret
dankje!

Citaat:
alleen zn neus is onscherp, jammer
Het is alleen een 'zij' (maakt niet uit, ik word meer voor een 'hij' uitgescholden ).

Zou jij in dit geval meer scherptediepte kiezen of de neus in plaats van het oog scherpstellen?
Ik heb het namelijk bewust zo gedaan (althans: ik heb het bewust zo ingesteld).
Oud 06-06-2003, 20:19
Snow White
Snow White is offline
heel mooi

(je haar is gegroeid )
Oud 06-06-2003, 20:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
Snow White schreef op 06-06-2003 @ 21:19:
heel mooi

(je haar is gegroeid )
dankje!

klopt, ik vind de kapper te duur .
Oud 06-06-2003, 20:47
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 06-06-2003 @ 21:46:
klopt, ik vind de kapper te duur .
Kappersacademie.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 09:29
italianboy
italianboy is offline
Citaat:
ekki schreef op 06-06-2003 @ 19:07:
dankje!

Het is alleen een 'zij' (maakt niet uit, ik word meer voor een 'hij' uitgescholden ).

Zou jij in dit geval meer scherptediepte kiezen of de neus in plaats van het oog scherpstellen?
Ik heb het namelijk bewust zo gedaan (althans: ik heb het bewust zo ingesteld).
excuses

Het nadeel met deze pose is dat je over de neus moet kijken om bij het scherpe gedeelte te komen; zo blokkeert het de weg naar de scherpte; een soort hindernis

Je hebt amper met achtergrond te maken dus dan kan je makkelijker een kleiner diafragma nemen zonder dat de achtergrond hinderlijk aanwezig is.

welke heb je gebruikt? F2,8 F3,2?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2003, 12:08
ekki
ekki is offline
Citaat:
italianboy schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
excuses

Het nadeel met deze pose is dat je over de neus moet kijken om bij het scherpe gedeelte te komen; zo blokkeert het de weg naar de scherpte; een soort hindernis

Je hebt amper met achtergrond te maken dus dan kan je makkelijker een kleiner diafragma nemen zonder dat de achtergrond hinderlijk aanwezig is.

welke heb je gebruikt? F2,8 F3,2?
Ok, daar heb je wel gelijk in.
Ik weet helaas niet meer wat ik heb gebruikt, maar het zal in ieder geval niet kleiner dan F3.3 zijn geweest, want dat kan mijn camera maar aan . Maar als het goed is, is dit behoorlijk ingezoomd, dus zal het wel iets van F4.5 zijn (want volgens mij stond m'n vriend niet zo dichtbij dat hij niet hoefde in te zoomen).
Oud 07-06-2003, 19:16
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
echt een heel gave foto!
ik vind alleen de eerste mooier (zonder argumentatie, gewoon smaak)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten