Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2003, 15:05
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey

vandaag hoorde k dat ik over een paar weken, een gesprek heb bij iemand van bureau jeugdzorg, nu willen ze dus dat mijn moeder daarbij is.. ik wil dat niet en heb dat ook gezegd maar nog steeds willen ze dat ze erbij is..
ik zie nu al ontzettend tegen dat gesprek op, en k heb helemaal geen zin om nog door te gaan

weet iemand hoe zo'n gesprek gaat, en k weet dus ook nog niet of k mijn moeder mee wil..

kuzz mir
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2003, 15:09
Verwijderd
gewoon eerlijk zeggen dat je je moeder er niet bij wil. mochten ze niet luisteren, zeg dan gewoon dat je dan niets zegt. t klinkt wel wat als chantage, maar je moet niets tegen je eigen zin in doen.

succes, kus
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:17
Vevay
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, maar dan met de schoolcounsellor, die wilde een gesprek met mij en mijn moeder, iets dat ik absoluut niet wilde, gewoonweg omdat mijn moeder dat helemaal gek zou worden.
Dit heb ik eerlijk gezegd tegen die counsellor en daar hadden ze begrip voor.

Eigenlijk idioot dat ze jou dwingen om samen met je moeder een gesprek met hun aan te gaan, ze zitten daar toch om jou te helpen en niet nog meer in de problemen te werken?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 15:23
Verwijderd
je kan gewoon vragen of je moeder misschien een tweede keer meemag, ik heb het ook gehad en je ouders moeten tenminste 1 keer aanwezig zijn, heel kut, maar je kan dus gewoon vragen of ze de volgende keer meegaat.
als het gaat over problemen tussen jullie twee is het natuurlijk wel logisch dat ze je moeder erbij willen, aangezien beide partijen dan geholpen moeten worden...
ik zag ook erg tegen het gesprek op, en ik heb daa rook nog verschrikkelijke ruzie gekregen met mn ouders waar die man bij was, maar ik denk als er wat aan gedaan wordt wordt het alleen maar beter

suc6
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 16:13
Nona
Nona is offline
Onthou wel altijd dat een gesprek met je moeder anders verloopt als je bij een dergelijke instantie bent dan wanneer je met zijn tweeën bent. Misschien gaat het gesprek wel goed (ik weet hoe gesprekken met ouders normaal kunnen verlopen). Als je het echt niet wil zeg je dat gewoon, maar je kunt het natuurlij proberen. Het is vast niet voor niets dat ze je moeder erbij willen.
Oud 02-06-2003, 19:05
alpha
alpha is offline
Ik vind niet dat ze je kunnen verplichten! Tenzij jij daar van te voren mee in hebt gestemd dan he. Maar dat weet ik niet.
Oud 03-06-2003, 07:19
hotrodmonster
hotrodmonster is offline
ik ben ook voor zo'n gesprek gevraagd via school, ook met me moeder, maar deze laat ik denk ik maar thuis, want zoals de meesten van jullie wel weten is het heel ongemakkelijk om over je gedrach te praten met je moeder, en dan ook nog iemand die je niet kent, ik moet over 5 weken, dus als iemand eerder is gegaan zou ik graag willen weten wat er nou precies gebeurt
Oud 04-06-2003, 15:53
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Ik vind niet dat ze je kunnen verplichten!
doen ze ook niet echt, maar ze zeuren alleen de hele tijd, dat dat veel beter is en dat ze dat graag willen enz..

gelukkig heb k nog 3 weken de tijd om te beslissen, k ben dr nog niet helemaal uit.. aan de ene kant is het miss wel goed, maar aan de andere kant, k vertel dan tog niet alles..
maar goed,
weet iemand hoe zo'n gesprek ongeveer gaat??

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 04-06-2003, 18:37
Verwijderd
Citaat:
WooF schreef op 02-06-2003 @ 16:09:
gewoon eerlijk zeggen dat je je moeder er niet bij wil. mochten ze niet luisteren, zeg dan gewoon dat je dan niets zegt. t klinkt wel wat als chantage, maar je moet niets tegen je eigen zin in doen.

succes, kus
mjah, maar dat is wel makkelijker gezegd dan gedaan hoor, tegen je moeder zeggen dat je dur ff niet wil zegmaar.. ik kan dat niet =|
Met citaat reageren
Oud 05-06-2003, 21:42
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
heeft iemand ooit ook zo'n gesprek gehad, met bv. je moeder erbij...

ik wil heel graag weten hoe dat is gegaan, wan tk moet pas over 3 weken en k zie er nou al zo tegenop!!

help,miss wil k wel helemaal niet meer, veel nut zal het toch niet hebben...

kuzzies
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 11:11
pienie
Citaat:
mir_1986 schreef op 05-06-2003 @ 22:42:
heeft iemand ooit ook zo'n gesprek gehad, met bv. je moeder erbij...

ik wil heel graag weten hoe dat is gegaan, wan tk moet pas over 3 weken en k zie er nou al zo tegenop!!

help,miss wil k wel helemaal niet meer, veel nut zal het toch niet hebben...

kuzzies
hmmm opzich is het miss best ok dat je moms erbij is, als je nog thuis woont iig, miss begrijpt ze je dan ook wel beter en voel jij je lekkerder in je vel als je alles gewoon op tafel gooid...

kheb idd 1 keer een gesprek gehad bij een psych waar de mijne bij was, achteraf was dat niet eens zo erg, maar dat kan natuurlijk ook liggen aan de band die ik met mijn moeder heb...

Natuurlijk weet ik ook niet met wat voor problemen jij zit, maar denk er iig goed over na...
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:03
dollie
dollie is offline
ze kunnen je niet dwingen om je moeder mee te laten komen zeg anders gewoon dat je niet komt als je moeder mee MOET als jij dat liever niet hebt dan moeten ze dat maar respecteren. ze kunnen niet zeggen wat je moet of niet.
ik snap hun ook wel omdat ze je willen helpen en dat dat misschien beter gaat als je moeder ook meepraat maar toch nix doen wat jij niet wilt!!!!!!
suc-6
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 20:13
Verwijderd
toen ik een afspraak maakte zaten ze ook te drammen dat mn ouders meemoesten, maar die mogen van niet weten...gewoon zeggen hoor, desnoods meerdere keren. Als je er eerst alleen heengaat kan je het daar toch bespreken enzo?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 21:44
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Misschien gaat het juist wél goed als je met je moeder ergens anders bent. Misschien kan je dit proberen door, zoals al eerder gezegd is, een keer alleen te gaan en een keer met je moeder.

Als ze dat (of een andere oplossing) niet accepteren laat je ze gewoon helemaal vallen, dan draaien ze wel bij.

veel succes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 20:48
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
'hey

vandaag sprak k mijn leerlingenbegeleidster voor het laatst voordat het gesprek is, het gesprek duurt nog wel ff, maar k zie er nu al zo tegenop.. echt k wil dr gewoon niet aan denken..

mijn moeder gaat dus wel mee naar het gesprek, en daarna wil k nog een gesprek alleen.
maar nu ben k ook zo bang dat er dingen worden besproken die k helemaal niet wil vertellen waar mijn moeder bij is, wat moet k daaraan doen? k kan toch moeilijk zeggen:"Daar wil k het nu niet over hebben want mijn moeder zit dr bij".

k zie er echt gigantisch tegenop en het liefst zou k helemaal niet meer gaan, maar k weet zelf ook wel dat het nodig is,
heeft iemand miss wat tips om een beetje rustig te blijven en er niet teveel tegenop te zien...

kuzz mir
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 21:33
Nona
Nona is offline
Integendeel; je kan heel makkelijk zeggen dat je het ergens niet over wilt hebben omdat je dat soort dingen liever zonder je moeder bespreekt. Dat is wel pijnlijk voor je moeder, maar je kunt altijd beloven het er later met haar daarover te hebben en dat je daar nu nog niet aan toe bent. Niemand kan jou dwingen om over bepaalde dingen te praten.

Pieker er maar niet al te veel over; wie weet gaat het juist enorm goed en voel je je daarna juist opgelucht. Dat kan ook he! En als het even te veel wordt doe je dingen waar je anders ook rustig van kunt worden. Dat kan zijn naar goede muziek luisteren, een kussen meppen, iets leuks lezen of even slapen.
Zorg ook dat je gewoon uitgerust bent voor het gesprek, dan is dat al een reden minder om je rot te voelen al je je zorgen maakt.

Nou, succes he meid, maak er wat van!
Nona
Oud 17-06-2003, 15:15
Verwijderd
ik heb wel vaker zon gesprek gehad met mijn ouders erbij. vaak was het zo dat ze dan ook ff alleen met mij wilden praten en nog ff alleen met mijn ouders, maargoed, dat was op het riagg en in de kliniek dus das anders. maar je kunt toch van te voren ff zeggen dat je ook ffies alleen wilt praten? ja ik kon dat ook nooit zeggen tegen mijn ouders ofzo, ik kon zoiezo niet praten en dan zei ik steeds weet ik niet en dan stuurden ze mijn ouders op een gegeven moment vanzelf weg maar dat hielp ook niet want dan zei ik nog steeds alleen maar weet ik niet, maar daar gaat het ff niet om.
het is niet raar hoor als je dat niet wilt, mijn ouders begrepen dat wel. nja, ze vroegen altijd wat ik had besproken enzo, mja, als ik dat niet vertellen wil dan moeten ze niet doorzeuren.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:38
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Heej, hoe oud ben je nou, 17!!! Dan heb je echt wel het recht om een gesprek in je eentje met hen te voeren hoor! Gewoon duidelijk maken (en ook echt duidelijk, niet twijfelen), en als ze dan gaan zeuren een andere instelling zoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:39
Andora
Andora is offline
ik had ook wel eens gesprekken met m'n ouders erbij *bij een psy* en dan hadden we t gesprek ervoor erover waar ik t absoluut niet over wou hebben en wat wel.
en dan nog een half uurtje erna zonder ouders.
ik vond t ook helemaal niks als m'n ouders er bij waren, zei ook gewoon niet zoveel. Later zei ik t dan ook wel weer dat ik t helemaal niks vond zo'n gesprek *tegen m'n psy he*
maar veel succes
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 15:41
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 04-06-2003 @ 16:53:
doen ze ook niet echt, maar ze zeuren alleen de hele tijd, dat dat veel beter is en dat ze dat graag willen enz..

gelukkig heb k nog 3 weken de tijd om te beslissen, k ben dr nog niet helemaal uit.. aan de ene kant is het miss wel goed, maar aan de andere kant, k vertel dan tog niet alles..
maar goed,
weet iemand hoe zo'n gesprek ongeveer gaat??

kuzz mir
Ja hoor is heel simpel, handje geven, gaan zitten, kopje thee/koffie/water erbij, eerst je persoonsgegevens op schrijven, dan vragen ze wat over je thuissituatie, of je school/werk, en waar de problemen zitten. Kan je uitleggen, zij gaan overleggen en/of rapport schrijven met het 'team', handje geven, en je kan weer naar huis. Tis in ieder geval vreselijk simpel en je hoeft je echt niet druk te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 12:18
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hey
sorry dat k hem nu weer up.. maare het gesprek is dus vanmiddag.. en k zie dr zo tegenop!!!!!
mijn vader weet nu wel dat we naar jeudzorg gaan(me moeder gaat mee) maar hij wil dr verder niks van weten en horen.. maar toch ga k vanavond weg, want k ken hem langer als vandaag hij laat wel merken dat ie het helemaal niet leuk vind of miss gaat hij wel opeens dingen vragen..

k heb dr echt geen zin in, maar k weet dat het wel moet..
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 13:51
Eend
Eend is offline
Gewoon, als zij moeilijk gaan doen, ga jij makkelijk doen.
Je gaat gewoon naar het gesprek, samen met je moeder, zo laat je zien, dat je van goede hoop bent en dan houd je tijdens het gesprek gewoon je mond dicht.

Ze zullen vanzelf merken, dat jij dan serieus bent
Oud 02-07-2003, 16:04
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
waar gaat z on gesprek dan over?
en is dat verplicht ofsow?

en als ik tegen me moeder zou zeggen dat ik niet wil dat ze meegaat zou ze toch niet luisteren maar je kan het proberen...

Veel suc6
Oud 02-07-2003, 16:05
Phylicia 14
Phylicia 14 is offline
Citaat:
WooF schreef op 02-06-2003 @ 16:09:

succes, kus
hahaha idd
Oud 02-07-2003, 16:13
Rocaliaan Lieke
Rocaliaan Lieke is offline
Ik heb ook zo'n gesprek gehad met mijn ouders erbij en ik vond het vreselijk.
Ze vroegen eerst aan mijn ouders wat er aan de hand was enz. en daarna moest ik zeggen of dat waar was en niet en uitleggen waarom.

Ik zelf heb mijn kaken stijf op elkaar gehouden omdat ik niet wou dat mijn ouders ervan afwisten.

Dus de enige ervaring die ik ermee gehad heb was vreselijk
Oud 02-07-2003, 19:54
Sannetje
Sannetje is offline
Hoe is het gegaan?
Oud 02-07-2003, 22:34
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 02-07-2003 @ 20:54:
Hoe is het gegaan?
ik vrees niet super...
maar dat zijn mijn woorden
*i am not sure*
Oud 03-07-2003, 10:34
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
hhm, jah..
in het begin dacht ik echt waar begin k aan, en wou het liefst gillend dat kamertje uitrennen.. die vent vond k maar raar en k was dan ook niet van plan om veel te zeggen, eerst werd de situatie besproken, dat duurde gelukkig niet zo lang, want ze hadden op school een verslag gemaakt en daar stond al voldoende in volgens die man, daarna ging hij uitleggen wat bureau jeugdzorg gaat doen, en toen nog een paar "normale vragen" ech bijzonder was het niet,wel vond k het zo moeilijk, en het duurde ook zo lang allemaal, het gesprek duuurde 1,5 uur.. .. mijjn moeder was mee, maar is wel even weggeweest zodat k daar alleen kon praten. (maar ik zei dus niet zoveel) als laatste gaf die man een voorlopig advies wat er zou gaan gebeuren, hij had het over een individueel traject, das dus gewoon met 1 persoon praten enz.. wel kan/mag k dan dus niet meer naar de leerlingenbegeleidster op school, maar k heb wel gezegd dat k naar mijn vertrouwenspersoon blijf gaan.. die man gaat nu een verslag schrijven over het gesprek en de situatie(k krijg daar een kopie van) en dan gaat hij er over vergaderen oid, en dan komt dr een echt advies uit wat ze gaan doen...
en dan kom je op een wachtlijst van een half jaar... schiet allemaal dus lekker op.. met kerst ben k een keer aan de beurt...
dit was het wel zo'n beetje, echt geweldig vond k het dus niet..

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 03-07-2003 om 10:36.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:36
Nona
Nona is offline
*knuf* aan Mir.
Oud 03-07-2003, 11:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heej,

Ik vind het ontzettend knap dat je toch dat gesprek hebt gehad hoor meis, echt waar!!!

Het lijkt zo gemakkelijk om alles maar gewoon voor je te houden maar daar los je niets mee op. Praten over je problemen moet je leren en het lukt vaak alleen goed als je voor jezelf alles op een rijtje hebt. Je zou voor jezelf alles op kunnen schrijven, chronologisch, eventueel in trefwoorden. Dan heb je een beetje houvast als je even niet meer weer hoe je verder moet.

Zet hem op hoor meis, je hebt de eerste stappen al gemaakt. Zet door want anders vind je geen oplossing.

Heel veel sterkte,

Groetjes Dana
Reageren

Regels voor berichten