Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 16:34
beckham1990
beckham1990 is offline
hallooo
heb opdracht een collage te maken over een boek dat we gelezen hebben, maar heb totaal geen inspiratie. boek gaat over een jongen die zijn ouders kwijt raakt tijdens de tweede oorlog, hij gaat alleen verder en ontmoet een meisje, die ook haar ouders verloren is. iemand die wil helpen? boek heet wierook en tranen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 16:55
Verwijderd
Ik ben niet mega-creatief...iig niet zoals sommige anderen...maar goed... Wat voor collage wil je maken? Zo eentje met plaatjes uit tijdschriften ed...? Misschien iets met een jongen en een meisje (joh ) en met plaatjes van wierook (of echte wierook) en tranen...? En misschien nog iets van/over de tweede wereldoorlog erbij (krantenartikel oid)?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 17:22
beckham1990
beckham1990 is offline
welk soort collage is al gelijk, we zijn volledig vrij. iets te vrij dus voor mij, merci voor je reactie leonoor , heb nu toch al een ideetje
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 21:50
Gatara
Gatara is offline
Als je alles mag gebruiken dan zou ik echte wierrook gebruiken (van die stokjes die je er dan zo'n beetje in prikt en aan de achterkant met plakband bevestigt).

Tranen... hmm... wellicht met alluminiumfolie traanvormpjes maken.

Tweede wereldoorlog..

het speelt zich af in Belgie he? En die ouders van die jongen worden vermoord bij een bombardement waarop die jongen uiteindelijk (hij heeft dat bombardement overleefd) geholpen wordt door een kolonie Duitse soldaten. Maar hij verstaat ze niet en zo en dan ontmoet ie een meisje.

Nouja,
de tranen staan voor het verdriet in de oorlog en het verlies van de ouders.
De wierook omdat het comfortabel is. Het stelt m gerust.

Wat je dus zou kunnen doen is de collage opdelen in twee delen.
1 geef je een donkere achtergrond (zwart bv.) waarop je plaatjes plakt of uitgeknipte dingen plakt van tranen, en van de vernietigingen die oorlog brengen.
Wat erg centraal stond in dit boek is de schoen van zijn moeder (of was het nu de vader?),.. die hem deed realiseren dat zij er niet meer was. Ik zou dus ook een schoen erbij zetten.

En aan de andere zijde maak je alles rooskleurig. Een afbeelding met dat meisje, met wierook en wolkjes van watten en bloemetjes enzo.

En dan in het midden een afbeelding van een jongen,. Zodat je ziet dat ie een gespleten gevoel heeft.
Oud 20-05-2003, 22:01
beckham1990
beckham1990 is offline
wow, tof echt bedankt, das een superidee.
niet verwacht dat er echt iemand ging moeite doen,jullie zijn beide superengeltjes. echt heeel erg bedankt, kga dat gewoon doen. merci, kus *mwaah*
kga nu goed kunnen slapen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 13:41
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2003 @ 17:55:
Ik ben niet mega-creatief...iig niet zoals sommige anderen...maar goed... Wat voor collage wil je maken? Zo eentje met plaatjes uit tijdschriften ed...? Misschien iets met een jongen en een meisje (joh ) en met plaatjes van wierook (of echte wierook) en tranen...? En misschien nog iets van/over de tweede wereldoorlog erbij (krantenartikel oid)?
ja, het gaat toch volgens mij ook over dat boek, die hij beschrijft?
Oud 21-05-2003, 13:43
Verwijderd
Misschien 'tranen' van lijm...zou ik wel eerst even uitproberen, maar als het lukt kan het denk ik wel leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:12
beckham1990
beckham1990 is offline
ikke weer, die tranen kan ik toch niet echt gewoon erop kleven. weet niet echt waar ze ergens tusse te zetten. gewoon willekeurig denk ik niet echt dat het als tranen is, het doet me dan meer danken aan regendruppels
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:47
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 21-05-2003 @ 17:12:
ikke weer, die tranen kan ik toch niet echt gewoon erop kleven. weet niet echt waar ze ergens tusse te zetten. gewoon willekeurig denk ik niet echt dat het als tranen is, het doet me dan meer danken aan regendruppels
Over de plaatjes heen...op het donkere deel dan ofzo?

Probeer het gewoon een beetje uit (niet als je het met die lijm doet, maar als je het met alumiumfolie gaat doen, dan kun je ze er op leggen ed). Misschien paar tranen van boven naar beneden en dan beneden een hele plas oid... 'k weet het ook niet...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:52
beckham1990
beckham1990 is offline
ja owkee, das een goed idee, ga ik doen. weet er iemand waar ik die bekende foto's kan vinden, je weet wel die ze veel gebruiken als kaartje, zwart wit foto's van kindjes, soms met een roos, of een jongen en meisje die elkaar een kus geven.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2003, 16:57
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 21-05-2003 @ 17:52:
ja owkee, das een goed idee, ga ik doen. weet er iemand waar ik die bekende foto's kan vinden, je weet wel die ze veel gebruiken als kaartje, zwart wit foto's van kindjes, soms met een roos, of een jongen en meisje die elkaar een kus geven.
Van Benneton...? En van Anne Geddes (www.annegeddes.com misschien)?
Moet je ff zoeken op google denk ik...bij afbeeldingen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2003, 22:23
tesjuh
tesjuh is offline
mischien kun je iets maken van een jongen en een meisje (denk maar aan iets heel romantisch) en daar voor maak je wat wierrook en die jongen en dat meisje zitten in een regen van tranen? (hert wordt dan wel heel zoet)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten