Citaat:
Thais schreef op 07-06-2003 @ 13:38:
Wie is jouw grote voorbeeld?
|
Mijn grote voorbeeld is en blijft Albert Einstein omdat hij heeft laten zien wat je kunt bereiken als je de moed hebt om vaststaande opvattingen (in het geval van Einstein over de natuurkunde) niet als vaststaand te beschouwen, maar alternatieven te zoeken die een andere kijk op de zaken geven. Zijn speciale en algemene relativiteitshteorie zouden anders nooit gestalte hebben gekregen, net zo min als zijn toepassing van de quantumtheorie van Planck met betrekking tot het waarom van het foto-elektrisch effect.
Overigens vind ik het wel opmerkelijk dat er zowel bij mij als Einstein een gemeenschappelijke vroege interesse voor wiskunde te bespeuren valt (hij was 11, ik 14) en dat hij en ik allebei personen zijn met het syndroom van Asperger.
Citaat:
Thais schreef op 07-06-2003 @ 13:38:
op wie zou je willen lijken en waarom (hoeft niet perse een naam bij).
|
Er is wat mij betreft geen speciaal iemand op wie ik zou willen lijken. Ik wil alleen door anderen geaccepteerd worden zoals ik ben.
Offtopic: Aangezien je hier nieuw bent wil ik je graag even van harte welkom heten op dit forum. Hopelijk bevalt het je hier.