Advertentie | |
|
![]() |
|
Moeilijk. Heel moeilijk. Waarschijnlijk spreek je die persoon aan voor een reden. Dat kan je gespreksonderwerp zijn. Maar als je geen reden in het bijzonder hebt (of je wilt iemand gewoon versieren
![]() Maar ik ben hier niet zo'n held in hoor... ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
zelf heb ik zon instelling van wat boeit het.
zo prate ik oa op mijn treintrip amsterdam-haarlem met een gepensioneerde chemicus. Hij was 67, en studeerde nu filosofie. Daarna hebben we het over myn toekomst gehad. Was wel koel ![]() volgens mij moet je het gewoon een paar keer gewoon doen, dan went het vanzelf. |
![]() |
|
kweetniet bij sommige mensen raak ik gewoon van zelf aan de praat (als we bijvoorbeeld samen iets zien ofzo en daarom allebei even lachen, als je naast iemand staat te wachten in een HEEEEEEEEEEEELE lange rij bij de post
![]() en bij sommige mensen lukt dat helemaal niet, gewoon omdat ze er niet voor open staan denkik, en dat is best natuurlik
|
Ikke ben ook nogal niet erg spraakzaam zegmaar....Gewoon verlegen, gepest, etc...Hebben sommigen van jullie dan ook dat ze heel erg rood worden als er iemand iets tegen je zegt( niet speciaal iemand die je leuk vindt ofzow..gewoon een iemand)??? IK namelijk wel, en daar baal ik echt zow ontzettend van!! Dan wordt het zegmaar nog erger en kan ik al helemaal nix meer uit me mond krijgen... Wordt de laatste tijd trouwens wel minder...gelukkig..
![]()
||
Citaat:
|
Over wat voor situatie heb je het dan, of gewoon over het algemeen? Hier enkele situaties.
- Je komt op je nieuwe school: allemaal nieuwe leerlingen/ klasgenoten en leraren. Ik neem aan dat je dan kennis wilt maken met degene die je aardig lijken. Je kunt kort zeggen wie je bent en waar je vandaan komt oid. - Zomaar op straat, of misschien wel in de rij (bij de kassa). Iemand staart je aan, je kunt glimlachen maar ook gedag zeggen (of 'heb ik wat van je aan?' zeggen ![]() - als iemand als eerst iets tegen je zegt iets als: is deze stoel bezet? Dan zeg je nee of ja en dan hoeft er ook geen gesprek te komen. - Je ziet iemand met heel leuke kleren aan. Zeg je dat tegen hem/haar of blijf je hem/haar aanstaren? Ikzelf merk wel dat ik veel makkelijker tegen vreemden kan praten dan vroeger. Het begint met de kleine dingetjes zoals een 'simpele hallo'. Of over iets beginnen wat er op dat moment aan de hand is, of gebeurt (iets dat je hoort, ziet of misschien wel ruikt). In het begin is het misschien wat moeizaam maar als je je prettig voelt bij de ander, dan verdwijnt dat gevoel wel. Ok, ben ik nu heel erg afgedwaald of valt t wel mee? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Ervarings tips van andere vertellen aan je ouders dat je waarschijnlijk bi bent Pancakelover | 15 | 08-06-2014 03:06 | |
Liefde & Relatie |
hoe begin je een leuk gesprek met het meisje waar je op bent? ikkuweethet | 39 | 22-10-2013 14:58 | |
De Kantine |
Musaaiquefreak is de nieuwe aanwinst voor DK! #909 Verwijderd | 500 | 12-03-2010 22:17 | |
Psychologie |
Sociale angst & ik gewoonmezelf | 15 | 10-10-2006 19:40 | |
Liefde & Relatie |
Een gesprek beginnen Dotcom | 12 | 05-12-2002 11:57 |