Citaat:
Ki Fighter schreef:
Waarom wij het niet verdienen? Nou dat zal ik es uitleggen. Depressief zijn is natuurlijk echt iets ergs. Maar kijk nou eens naar de 3e wereldlanden. Die gaan gewoon dood van de honger! En het land is er kurkdroog. Ze kunnen daar bijna niks verbouwen, en een echt (kort) leven hebben de mensen niet. Die leven daar in pijn, door de oorlog getroffen. Heel veel van hun zijn hun familieleden en vrienden verloren... En dan gaan wij hier in het Weste liggen zeiken van: Ik ben depressief, ik voel me zielig, mijn leven is niks meer, ik heb geen vrienden, laat ik maar zelfmoord plegen. Kijk eens eerst naar de mensen die het slechter hebben dan jou. Je bent mischien dan wel depressief, maar je hebt tenminste nog eten! En een dak boven je hoofd. En dat hebben die arme mensen in de 3e wereldlanden niet. Dus om zelfmoord te plegen omdat je depressief bent is eigelijk onzin. Je hebt tenminste nog een leven waar je oud kunt worden. En die in de 3e wereldlanden hebben geen normaal leven meer. Maar hun houden tenminste nog vol. Zij hebben hoop. En wij zouden gelijk gaan snijden? Wij zouden gelijk een strop om onze nek doen? Kijk eerst naar mensen die het nog slechter hebben dan jou voordat je zelfmoord gaat plegen. Ik hoop dat hier veel mensen die depressief zijn nu is helder gaan denken en niet gelijk dood willen. Je kunt het met me eens zijn, of niet. Maar ik vind dat ik gelijk heb.
|
Ik ben het voor een heel deel met je eens maar zou het alleen anders verwoorden. FF for the record.. ik heb zekerz serieus overwogen zm te plegen en een halve poging gedaan.. Spreek hiermee dus uit eigen ervaring.. Zelfmoord vind ik namelijk asociaal.. ja sorry, wil echt niemand aanvallen, maar jah.. kheb zelf heel wat meegemaakt, en heeel diep in de put gezeten.. maar ook toen dacht ik ja hallo: alleen omdat ik me kut voel zou ik mn hele omgeving pijn gaan doen? Ik heb een broertje van 9, die zou het nooit begrijpen.. omdat mijn leven kut is, zou ik het zijne kut maken, met dat van mn ouders er bovenop en nog veel meer familieleden en vrienden, want echt, die geven allemaal om je.. Ik maak de vergelijking dus wat dichterbij.. En het kan me echt niet schelen wat de reden is dat je zm wil plegen, ik blijf dan bij mn standpunt aangezien ik een levend bewijs heb, mn moeder.. dat je wat je ook hebt meegemaakt er weer bovenop moet komen, want ja, zij heeft de dood in de ogen gekeken.. zij wou niet meer door maar voor mij en mn broertje leefde ze dag tot dag verder..
en nu.. je zou d'r moeten zien.. beter worden kan dus, dus wanneer je niet serieus alles hebt geprobeerd, vind ik dat je zm gewoon niet kunt maken.. en met alles bedoel ik ook alles (hulp, opname, alle soorten therapie etc.)