Advertentie | |
|
![]() |
|
Bij gebrek aan nationale feestdagen ben ik er blij mee dat we deze Christelijke dagen nog vieren. T gaat al eeuwen goed, houden... gewoon houden zo.
Ik vind niet dat we ook Islamitische dagen moeten gaan vieren trouwens, en ik vind ook niet dat moslims op Islamitische feestdagen vrij van hun werk moeten krijgen/nemen.
|
als op de christelijke feestdagen niet standaard iedereen vrij is word het voor christenen wel een beetje moeilijk, die moeten dan speciaal voor die dag vrij gaan vragen. Er moet wel meer rekening worden gehouden met feestdagen van andere geloven, anders is het niet echt eerlijk. waarom wel rekening houden met christenen en niet met anderen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
300 jaar geleden wilden we niet werken op die - toen nog - bijzondere dagen om zich aan christelijke bezigheden te wijden en naar de kerkdienst te gaan, maar nu weet de helft al niet eens meer waar het voor is. Voor hetzelfde geld werken we door, maar niet iedereen zal dat willen. Een hoop mensen hebben nog een sterke geloofsovertuiging en alles, en dat leggen ze niet zo maar neer. Neej, laat die tradities maar.. we zijn nog altijd een christelijk land dus bedenk waar die feestdagen om gaan, leer je nog iets van je oorspronkelijke cultuur kennen, waar je voorouders wel aan deden...
![]() |
![]() |
|
![]() |
Christen zijn we altijd al geweest (misschien nu niet meer?). In islamtische landen hebben ze op hun feestdagen vrij, en waarom wij niet? Lijkt mij dat christenen de oudste rechten hebben. Als je je er aan ergert, ga je op die dag maar ergens werken ofzo en op je eigen feestdagen vrij nemen. Ik vraag me trouwens af, waarom christen zijn niet meer normaal is. (reageer alsjeblieft: hannekeboon@dolfijn.nl)
||
Citaat:
Integratie heet dat.
||
Citaat:
nou sorry hoor, maar ik weet ook niet wat we vieren met hemelvaart, pinksteren, witte donderdag, aswoensdag!?!? zelfs carnaval is van oudsher een christelijk feest. Waarom mag het openbare leven wel stilgelegd worden bij een christelijk feest maar niet bij een moslimfeest?! Volgens mij zijn wij nog steeds bang voor inburgering van andere culturen (volstrekte onzin.. er is niets om bang voor te zijn). Oplossing: kijk hoeveel mensen je van elk geloof hebt, en hoeveel mensen je hebt die niet geloven. Verdeel dit in procenten, kijk dan hoeveel dagen je hebt. Geef elk geloof zijn aantal dagen en laat hen deze zelf maar invullen. Zo heeft iedereen wat en niemand recht op klagen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Tja, pas was bij hart van nederland een interview met mensen of ze wisten wat pinkstern was.
Inderdaad weet bijna niemand meer wat het is. En toch profiteren ze ervan. Wel de lusten niet de lasten hehe. Al heb ik geen lasten als gelovige. Dus laat iedereen maar lekker werken als ze niet weten waarom ze vrij zijn. Mazzels, Johan |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Islamitsche feestdagen officiele nl feestdagen kimberly-18 | 137 | 09-02-2006 18:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Staatssecretaris van Economische Zaken wil vrije dag op niet-Christelijke feestdagen Verwijderd | 37 | 27-01-2005 10:27 | |
Scholen vrijgeven voor suikerfeest Upke | 452 | 09-12-2003 20:33 | |
Vrij voor godsdienst? pimomes1987 | 18 | 16-04-2003 09:05 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Alle godsdienstige feestdagen afschaffen Joepie | 31 | 11-09-2002 15:37 |