Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2003, 14:36
Marsel
Marsel is offline
Zag laatst in een topic deze reply voorbij komen.
Om niet in dat topic te reageren omdat het dacht ik over iets anders ging maar apart topicje erover..

Citaat:
sarahbressers schreef op 10-06-2003 @ 11:16:
.....
van scheren komen de haren ook niet donkerder en dikker terug, dat lijkt alleen zo. Als een haar nét is aangegroeid, dan is de stoppel vrij dik en donker omdat er nog geen slijtage of bleking door zonlicht is opgetreden, als de haar verder groeit gebeurt dat wel en dan komt-ie er uit te zien zoals vóórdat-ie werd afgeschoren. Dat het bij jongens toch lijkt alsof de haren dikkerder en donkerder worden door het scheren, komt doordat het gezichtshaar bij mannen nu eenmaal vanzelf dikker en donkerder wordt.
Het klinkt heel aannemelijk, maar vraag me toch af of dat echt zo is. Oke bij mannelijk gezichts haar is dat te begrijpen. Maar verder als je het ergens scheert onwikkelen die haren zich toch wel sneller?
En als je je haar afknipt, hoe kan het dan dat je haren langer worden dan eerst en voller?

Ehm naja.. vraag me dus af of dat echt zo is, omdat de stelling dat je van scheren dikker en meer haar krijgt ook vrij aannemelijk is
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 14:39
Verwijderd
sarahbressers heeft helemaal gelijk.

Van scheren kan je geen dikker haar krijgen, omdat de dikte etc van je haar genetisch is bepaald. Net zoals hoe het eruit ziet, zo kan je ook niet plotseling krullen krijgen...
Het lijkt alleen dikker terug te komen doordat het allemaal ineens terug komt, de haartjes steken dan recht vooruit en dat prikt dan een beetje.
Donkerder of dikker worden ze alleen doordat je verandert, wanneer je bijvoorbeeld in de puberteit zit, als je je dons dan wegscheert, krijg je dikker haar terug, omdat het nog bezig is te ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 08:28
marieke_temp
marieke_temp is offline
en om dit even aan te vullen met een antwoord op marsels vraag over afknippen:
je knipt dan de 'dooie' punten (haar is toch al dood ja, maar zo noemen ze dat nou eenmaal) eraf, en er blijft dan gewoon een mooiere, vollere haar over.
als je je haar afknipt als het op de 'maximale lengete' is (die is voor iedereen anders) dan groeit het daarna weer aan tot die lengte. en omdat het eerst niet meer groeide (of eigenlijk wel groeide maar er dan aan de onderkant weer af viel) lijkt het of het dan ineens heel hard groeit.
zo. alle haarfabels weer de wereld uit.
Oud 12-06-2003, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2003 @ 15:39:
sarahbressers heeft helemaal gelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 10:18
Verwijderd
Mjah vind ik ook, sarahbressers heeft helemaal gelijk. Wat een verstandig meidje is dat toch
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:00
Maddan
Maddan is offline
nou he
Oud 12-06-2003, 11:01
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 12-06-2003 @ 11:18:
Mjah vind ik ook, sarahbressers heeft helemaal gelijk. Wat een verstandig meidje is dat toch
Ik zei het ook ergens, ik ben ook verstandig
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:12
Verwijderd
Mja, en toch wordt het stugger als je het geschoren hebt en weer lang laat groeien. Ik heb in de winter een poos mijn benen niet geschoren omdat toch niemand ze zag (yay voor geen gym in V6 ) en ze zijn dus weer naar de normale lengte gegroeid (en hadden genoeg tijd moeten hebben voor afslijten e.d.), maar ze bleven dikker en stugger.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 12-06-2003 @ 12:12:
Mja, en toch wordt het stugger als je het geschoren hebt en weer lang laat groeien. Ik heb in de winter een poos mijn benen niet geschoren omdat toch niemand ze zag (yay voor geen gym in V6 ) en ze zijn dus weer naar de normale lengte gegroeid (en hadden genoeg tijd moeten hebben voor afslijten e.d.), maar ze bleven dikker en stugger.
Uhu, kan kloppen, komt omdat dat een gebied is waar haren tijdens je puberteit veranderen. Na ongeveer je 21ste zal dat niet meer kunnen, dan komen ze gewoon telkens hetzelfde terug.

Zelf ben ik begonnen met scheren op m'n veertiende, toen had ik eigenlijk nog heel licht pluizig haar. Toen ik op m'n zestiende een keertje mijn haar liet staan, waren ze ineens veel dikker en donkerder.. Juist omdat ik toen in m'n puberteit zat en toen ik begon met scheren niet, ik merkte de veranderingen gewoon niet en dus leek het alsof ze door het scheren verandert waren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 12:24
Verwijderd
Het antwoord is al gegeven, haren kunnen niet dikker worden door scheren. Het lijkt alleen zo omdat het gelijkmatig terugkomt en in het begin bij de aanzat heel stug is.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:44
Upke
Upke is offline
Je krijgt geen dikker haar, maar wel langer haar!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Rawsteel schreef op 12-06-2003 @ 14:44:
Je krijgt geen dikker haar, maar wel langer haar!
Nee, dat krijg je van extensions. Van scheren krijg je juist haartjes van 1/10 millimeter lang.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:15
The Pirate
The Pirate is offline
Je haar dat je dagelijks afscheert gaat gewoon, hoe meer je het doet, sneller terugkomen. En het wordt ook stugger. Dat is toch helemaal niet erg bij een man?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
The Pirate schreef op 12-06-2003 @ 18:15:
Je haar dat je dagelijks afscheert gaat gewoon, hoe meer je het doet, sneller terugkomen. En het wordt ook stugger. Dat is toch helemaal niet erg bij een man?
Dat doet het wel, maar dat komt door de puberteit, niet door het scheren.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-06-2003 @ 12:17:
Uhu, kan kloppen, komt omdat dat een gebied is waar haren tijdens je puberteit veranderen. Na ongeveer je 21ste zal dat niet meer kunnen, dan komen ze gewoon telkens hetzelfde terug.

Zelf ben ik begonnen met scheren op m'n veertiende, toen had ik eigenlijk nog heel licht pluizig haar. Toen ik op m'n zestiende een keertje mijn haar liet staan, waren ze ineens veel dikker en donkerder.. Juist omdat ik toen in m'n puberteit zat en toen ik begon met scheren niet, ik merkte de veranderingen gewoon niet en dus leek het alsof ze door het scheren verandert waren.
Maar ze zijn ook stugger en er zijn er meer dan bij mijn moeder... en die heeft toch verder alles net zo als mij.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 19:05
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Morgan schreef op 12-06-2003 @ 20:03:
Maar ze zijn ook stugger en er zijn er meer dan bij mijn moeder... en die heeft toch verder alles net zo als mij.

Dat is vreselijk, dan weet je nu al hoe je er over 25 jaar uit gaat zien. Mijn moeder en ik hebben ook hetzelfde figuur.
Oud 14-06-2003, 16:11
**FrenchKiss**
**FrenchKiss** is offline
met scheren snijd je ze scheef af, en daardoor lijken ze dikker..
bovendien is het midden van een haar altijd dikker dan het "puntje" dus als je hem afscheert zie je het dikke gedeelt ipv dat je hem zou epileren en het "puntje"ziet..
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:53
Verwijderd
Citaat:
poesiefox schreef op 12-06-2003 @ 20:05:
Dat is vreselijk, dan weet je nu al hoe je er over 25 jaar uit gaat zien. Mijn moeder en ik hebben ook hetzelfde figuur.
Whehe, dat heeft mijn zus nu ook met mijn moeder, ze is nu 24 en echt als je een foto van mijn moeder pakt van toen; exact hetzelfde... Dus nu is mijn zus helemaal panisch aan het sporten, bang dat ze dik wordt

Ik lijk op mijn vader, en dat is goed
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 15:42
BlackMystery
BlackMystery is offline
is zo heb het ook ergens gelezen
het lijkt alleen zo
maar dat is al erg genoeg misschien?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten