![]() |
|
Verwijderd
|
sarahbressers heeft helemaal gelijk.
Van scheren kan je geen dikker haar krijgen, omdat de dikte etc van je haar genetisch is bepaald. Net zoals hoe het eruit ziet, zo kan je ook niet plotseling krullen krijgen... Het lijkt alleen dikker terug te komen doordat het allemaal ineens terug komt, de haartjes steken dan recht vooruit en dat prikt dan een beetje. Donkerder of dikker worden ze alleen doordat je verandert, wanneer je bijvoorbeeld in de puberteit zit, als je je dons dan wegscheert, krijg je dikker haar terug, omdat het nog bezig is te ontwikkelen. |
![]() |
|
en om dit even aan te vullen met een antwoord op marsels vraag over afknippen:
je knipt dan de 'dooie' punten (haar is toch al dood ja, maar zo noemen ze dat nou eenmaal) eraf, en er blijft dan gewoon een mooiere, vollere haar over. als je je haar afknipt als het op de 'maximale lengete' is (die is voor iedereen anders) dan groeit het daarna weer aan tot die lengte. en omdat het eerst niet meer groeide (of eigenlijk wel groeide maar er dan aan de onderkant weer af viel) lijkt het of het dan ineens heel hard groeit. zo. alle haarfabels weer de wereld uit.
|
Verwijderd
|
Mja, en toch wordt het stugger als je het geschoren hebt en weer lang laat groeien. Ik heb in de winter een poos mijn benen niet geschoren omdat toch niemand ze zag (yay voor geen gym in V6
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf ben ik begonnen met scheren op m'n veertiende, toen had ik eigenlijk nog heel licht pluizig haar. Toen ik op m'n zestiende een keertje mijn haar liet staan, waren ze ineens veel dikker en donkerder.. Juist omdat ik toen in m'n puberteit zat en toen ik begon met scheren niet, ik merkte de veranderingen gewoon niet en dus leek het alsof ze door het scheren verandert waren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is vreselijk, dan weet je nu al hoe je er over 25 jaar uit gaat zien. Mijn moeder en ik hebben ook hetzelfde figuur.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik lijk op mijn vader, en dat is goed ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Spierwitte huid en erg behaard mycroft | 20 | 29-03-2012 15:01 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harig... xLienaa | 12 | 02-02-2012 18:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Snor, help ! Ontkleuring? Mimuna | 18 | 01-04-2011 17:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
scheren Thedutchguy | 10 | 06-04-2010 23:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Scheren borsthaar/buikhaar Anathema | 38 | 06-10-2006 12:36 | |
Lichaam & Gezondheid |
irritatie boven de mond door ontharing... Angel Of Faith | 11 | 16-06-2003 22:44 |