hmm ik moet nog verder met het vervolg, heb al wel een stukje, maar das zo kort dat je er waarschijnlijk nog weinig aan hebt.
Het is ind wel zo dat ik gewoon in het eerste deel (of de eerste paar hoofdstukken, hoe wil je het noemen) vooral een beeld van de situatie (wil) ga(an) schetsen, waarin je je een beeld (zou moeten

) kunnen vormen van de hoofdpersonen enzo. Das de bedoeling. Het zijn wel personages waar je meer van moet weten..
maar om je een idee te geven... markus, de hoofdpersoon dus, is iemand die volledig overtuigd is van zichzelf en dit ook heel openlijk naar buiten brengt. Om te provoceren zoekt hij mensen op die op bepaalde onderwerpen heel erg kan raken, dus bv een allochtoon op het asielrecht, een christen op het geloof, of een meer actueel onderwerp als euthanasie, enz. Dat is altijd wel >redelijk< goed gegaan, maar ik ga er dus een persoon in verwerken bij wie Markus zich opeens heel anders op moet gaan stellen. En niet alleen hijzelf raakt dan beïnvloed, maar ook zijn omgeving.
Mijn idee achter het idee (

) is een beeld te schetsen van iemand die een individualist wil zijn, dus geen banden met anderen wil hebben, maar die dit niet kan voorkomen. niemand is in staat te leven zonder beinvloed te worden door anderen en anderen te beinvloeden. daar wil ik het dus over laten gaan...
het is alleen zo lastig dat ik het helemaal al in mn hoofd heb zitten, maar zodra je het op gaat schrijven moet je het toch anders vertellen om het duidelijk te houden, das dus wel moeilijk. Maar zodra ik weer een deel af heb post ik het wel (of meel/pm als je wilt, mocht dit topic dan inmiddels al heel erg oud zijn

)