Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 13:59
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Hoe gedraag jij je in het publiek? En hoe stel je je op tegenover mensen die dingen doen die jij niet chill vindt?

Ik kan me godsgruwelijk irriteren aan mensen die zich niet gedragen zoals ik vind dat dat "hoort" bij bepaalde optredens. De halve zaal die stond te duwen enzo bij reel bg fish, terwijl er eigenlijk geskankt "hoorde" te worden. Dit resulteerde er na duw 1000 in dat mn ellebogen wat extra benadrukte bij het skanken.
Crowdsurfers die met hun benen rondmaaien, of maar terugblijven komen. Bij de 5e voet trokken ik en een vriend van me de ongelukkige crowdsurfer hard naar de vloer.
Pit op dynamo, een gast die op hoofdhoogte klappen uitdeelde en zich ook niet verontschuldigde na mij recht in mn gezicht te hebben gemept (en hij zag dat hij het deed). Resulteerde in zo'n harde elleboog op zn rug dat ie de pit uitliep en ik hem niet meer heb teruggezien.
Oud 12-06-2003, 14:01
Verwijderd
Ik ben te zwak om grote jongens neer te slaan.

Maar zelf gedraag ik me netjes. Zoals het hoort dan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:01
Verwijderd
Ik sta meestal redelijk voorin te kijken. Dansen bij bands als Reel Big Fish en Less Than Jake doe ik aan de zijkant, daar is het wat rustiger.
Ik irriteer met altijd kapot aan mensen die achterin de zaal gaan crowdsurfen en aan mensen die de pit in rennen en tijdens de weg naar de pit toe al klappen uit delen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
En passen mensen zich eigenlijk aan de rest van het publiek aan of niet?

Ik in die mate dat ik geen pit ga beginnen als iedereen vrolijk staat te hupsen e.d..
Oud 12-06-2003, 14:03
DeadNation
DeadNation is offline
Het moet losgaan. Hoe maakt niet uit. Zolang t niet opzettelijk is.

Jij word zeker ook boos als je bij slayer in de pit de touwtyfus in word geslagen?
Oud 12-06-2003, 14:05
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 15:03:
Het moet losgaan. Hoe maakt niet uit. Zolang t niet opzettelijk is.

Jij word zeker ook boos als je bij slayer in de pit de touwtyfus in word geslagen?
Nee, ik word wel boos als iemand me bij slayer niet overeind zou trekken als ik tegen de vlakte ging bv.. Bovendien word ik ook niet boos als mensen me per ongeluk in mn gezicht slaan, maar expres op hoofdhoogte slaan is gewoon .
Oud 12-06-2003, 14:08
DeadNation
DeadNation is offline
Niet omhoog helpen is dom idd, maar de meeste mensen letten gewoon nergens op als ze losgaan(het waas voor de ogensyndroom). Ik heb meerdere klappen in m'n gezicht gehad en nog nieteens echt in de pit. Shit happens als je upfront staat. Kan je wel gaan mauwen, maarja.....je weet dat t gebeurt natuurlijk. En ik vind t eigenlijk wel leuk....dat alles kan gebeuren. Is de show tenminste niet saai.

En crowdsurfers laten vallen is te gay voor woorden....
Oud 12-06-2003, 14:09
Verwijderd
Bij hardcore shows is de pit natuurlijk anders dan bij ska. Bij hardcore kan je een paar tikken verwachten voorin, bij ska niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:09
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 15:08:
Niet omhoog helpen is dom idd, maar de meeste mensen letten gewoon nergens op als ze losgaan(het waas voor de ogensyndroom). Ik meerdere klappen in m'n gezich gehad en nog nieteens echt in de pit. Shit happens als je upfront staat. Kan je wel gaan mauwen, maarja.....je weet dat t gebeurt natuurlijk. En ik vind t eigenlijk wel leuk....dat alles kan gebeuren. Is de show tenminste niet saai.
De situatie waas heel anders. Er was een cirkel van 10 meter diameter, waar zown 20 man hoogstens bezig waren en 1 gast was gewoon diagonaal omhoog boven schouderhoogte aan het meppen. Mept mij vol in mn gezicht, kijkt me aan, en gaat vrolijk verder. Dat pikte ik dus niet.
Oud 12-06-2003, 14:10
DeadNation
DeadNation is offline
Dat is opzich matig ja hehehe. Ach je hebt altijd idioten.
Oud 12-06-2003, 14:12
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
cHa0s schreef op 12-06-2003 @ 15:10:
uhuh, door 'n crowdsurfer bijna je nek breken dan...
ze kunnen toch best kijken? dan springen ze maar ergens waar er niet 'n pit aan de gang is.. is gewoon fokking irritant.
Precies, crowdsurfen door de pit heen = . Net als crowdsurfen door skankers. Crowdsurf liever over de mensen die gewoon stilstaan vooraan heen (en als er niemand stilstaat vooraan heb je gewoon pech ).
Oud 12-06-2003, 14:13
Verwijderd
Ik heb uberhaupt een hekel aan alle crowdsurfers.

Verder doe ik niet altijd mee met het publiek. Soms sta je bij een ultracool concert, en dan staat iedereen daar d00d te kijken..nah en als ik dan zin heb om te springen, dan doe ik dat gewoon

Maar t is niet zo dat ik een pit ga beginnen bij ehh the Gathering oid, ik doe nooit iets wat andere mensen heel erg irriteert.

Okee soms ergeren anderen zich wel aan mij denk ik, bij veel concerten probeer ik namelijk wel redelijk vooraan te komen, met of zonder elleboogstoten maarja ik ben niet zo groot, en is echt nie leuk als je het hele concert nix ziet omdat er allemaal lange mensen voor je staan..jeez..of als al je foto's mislukken omdat er een mega reus net voor je staat. Jammer dan, als ik mensen irriteer. Lange mensen zouden ze gewoon moeten verbieden om vooraan te staan
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:14
DeadNation
DeadNation is offline
Pit is net achter de voorkant(maybe 1 a 2 rijen ervoor tegen t podium). Aan de zijkant staan mensen. Daar moet je diven en die mensen moeten je opvangen. Dat zijn de ongeschreven regels hehe.

Dus als ze in t midden diven heb je groot gelijk met uitzondering als t erg druk is....dan kan t heel soms ook in t midden
Oud 12-06-2003, 14:17
Verwijderd
Ja, stagedivers die misspringen blijven geweldig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:19
DeadNation
DeadNation is offline
Hahahaha t allerdomste is nog als ze diven en verwachten dat ik ze alleen kan houden(ben maar een kleine gast) .
Oud 12-06-2003, 14:20
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 15:19:
Hahahaha t allerdomste is nog als ze diven en verwachten dat ik ze alleen kan houden(ben maar een kleine gast) .
Ik had toch ernstig anders verwacht .
Oud 12-06-2003, 14:21
Verwijderd
Crowdsurfers vind ik storend. Ik wil niet de hele tijd hoeven op te letten of er een of andere alto met 10 kilo aan kettingen en spikebands tegen mijn hoofd aan het vliegen is. Zeker niet als ik in het midden achter de pit sta.

In America's Funniest Homevideos was ook een meesterlijk filmpje over een misspringende stagediver. Het publiek dook weg voor hem en hij landde recht op z'n kop.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:21
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 15:08:
En crowdsurfers laten vallen is te gay voor woorden....
crowdsufers met kisten aan die met hun armen en beten rondzwaaien of zich omhoog rennen, via de rug/nel van anderen....

das pas gay
Oud 12-06-2003, 14:22
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef op 12-06-2003 @ 15:21:
crowdsufers met kisten aan die met hun armen en beten rondzwaaien of zich omhoog rennen, via de rug/nel van anderen....

das pas gat
*denkt terug aan een bepaalde terror gast op decon*
Wat heb jij trouwens een breezah nick pannenkoek .
Oud 12-06-2003, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 12-06-2003 @ 15:17:
Ja, stagedivers die misspringen blijven geweldig.
Haha ja das best wel lomp
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:23
black magic
black magic is offline
ik probeer me meestal zo netjes mogelijk te gedragen,dus geen pits gaan beginnen als iedereen stilstaat ofzow.kan der wel niet tegen dat er zo van die idioten zijn die midden in een concert met hun biertje terug helemaal naar voor willen en zodoende de helft van hun bier over je gieten :/ van crowdsurfers heb ik weinig last gehad.alleen is het ook wel klote als je in een suppervolle zaal staat en je wilt gaan hoofdbangen dat je dat moet doen op een plekje van 10 cm ofzo maarja voor de rest valt t wel mee
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 12-06-2003 @ 15:22:
*denkt terug aan een bepaalde terror gast op decon*
Wat heb jij trouwens een breezah nick pannenkoek .
die bedoel ik

goed he
Verwijderd
Crowdsurfers met latex pakjes.

Das pas gay.
Met citaat reageren
DeadNation
DeadNation is offline
Jullie gaan echt way teveel naar de melkweg ofzo.....T moet gewoon een grote puinzooi zijn vind ik, maargoed lekker veilig naar een "punk" showtje moet ook kunnen natuurlijk haha
Oud 12-06-2003, 14:24
Verwijderd
Hoofdbangen? Zeker een Belg
Met citaat reageren
Advertentie
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
black magic schreef op 12-06-2003 @ 15:23:
kan der wel niet tegen dat er zo van die idioten zijn die midden in een concert met hun biertje terug helemaal naar voor willen en zodoende de helft van hun bier over je gieten :/
MENSEN DIE MET BIER SMIJTEN MOETEN DOOD!!!!!!!

Sorry dat moest ik even kwijt en ik dacht er door jou stukje aan .
Skinless
Skinless is offline
weet je wat nog meesterlijker is? als iemand er een salto bij maakt ow man wat heb ik een missers gezien
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:26
DeadNation
DeadNation is offline
Rijen met mensen omduwen is ook goed hoor
Oud 12-06-2003, 14:26
black magic
black magic is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef op 12-06-2003 @ 15:24:
MENSEN DIE MET BIER SMIJTEN MOETEN DOOD!!!!!!!

Sorry dat moest ik even kwijt en ik dacht er door jou stukje aan .
jah vind ik ook.
Oud 12-06-2003, 14:28
Verwijderd
Citaat:
cHa0s schreef op 12-06-2003 @ 15:27:
haha, dit jaar bij Rancid op LL (alle cu2 & that's-me altow's omver gooien )
Niet spotten met That's Me !
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:29
black magic
black magic is offline
Citaat:
snees schreef op 12-06-2003 @ 15:24:
Hoofdbangen? Zeker een Belg
jah,iets op tegen?
Oud 12-06-2003, 14:33
Verwijderd
Citaat:
black magic schreef op 12-06-2003 @ 15:29:
jah,iets op tegen?
Nee hoor .
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:36
black magic
black magic is offline
Citaat:
snees schreef op 12-06-2003 @ 15:33:
Nee hoor .
okej goedzo.binnen 20 jaar is heel nederland belg.
Oud 12-06-2003, 14:37
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
black magic schreef op 12-06-2003 @ 15:36:
En André Hazes maakt over 5 jaar zn comeback .
Oud 12-06-2003, 14:38
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
nee

volgens een belg die ik afgelopen weekend tegenkwam niet meer,....

"vlaanderen, onderdeel van belgië, wat weldra niet meer zal bestaan"

Die vent was me een partij aan het oreren daar...alleen hij was niet helemaal 100 % want z'n begeleiders kwamen em weer op halen...
(serieus )
Oud 12-06-2003, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Zijn we dan Vlamingen of Walen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 14:47
black magic
black magic is offline
belgen heel dat vlaming-walen gedoe is crap
Oud 12-06-2003, 14:59
Verwijderd
Citaat:
black magic schreef op 12-06-2003 @ 15:47:
belgen heel dat vlaming-walen gedoe is crap
Ja hallo, ik ga geen Frans praten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:09
chaostar
chaostar is offline
Ontopic

Ik gedraag me doorgaans erg rustig en ik haal t ook niet in mn hoofd de pit in te gaan, aangezien ik met mn hoofd op stomphoogte zit (ben niet zo groot ).

Ik heb een hekel aan dronken mensen en mensen die door middel van duwen vooraan willen komen. Vorig jaar bij Savatage heb ik samen met 3 anderen een vent overgeleverd aan de security aangezien ie niet meer recht op zn benen kon staan en de hele tijd 'per ongeluk' aan je zat.
Ik snap niet waarom mensen eigenlijk bezopen naar een concert gaan, zonde van het geld lijkt me...

Crowdsurfers vind ik ook irritant (alhoewel het er bij festivals er wel een beetje bijhoort), vorig jaar ging ik bijna out omdat een gast met zn hak van zn schoen tegen mn voorhoofd kwam...

Wat ook heel irritant kan zijn, zijn mensen die naast je staan en keihard vals meezingen. Maarja je kan moeilijk tegen zo'n persoon zeggen dat ie zn/haar bek moet houden...
Oud 12-06-2003, 15:11
Verwijderd
Haha, al deze gedragsregels/filosofie, ik wil wel eens weten hoe dat in het echt in elkaar steekt!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:13
Verwijderd
Citaat:
chaostar schreef op 12-06-2003 @ 16:09:

Wat ook heel irritant kan zijn, zijn mensen die naast je staan en keihard vals meezingen. Maarja je kan moeilijk tegen zo'n persoon zeggen dat ie zn/haar bek moet houden...
Ohja, walgelijk is dat. Ik kijk altijd maar heel boos naar zulke mensen, maar ze houden nooit op

Oh ook vervelend, als mensen gaan praten over de meest lompe dingen, terwijl een band een onwijs mooi nummer speelt en dat helemaal verpest wordt door die leipo's . Ik bedoel, als je uren wilt gaan ouwehoeren, ga dan in een cafe zitten ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:51
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Tsjah ach Crowdsurfers in de pit is idd zwaar irritant..
Kijk als de muziek zich er voor leent om er op te crowdsurfen , vin ik het niet erg, dan doe ik het ook wel..
Maar niet wanneer iedereen fijn aan het pitten is, dan ga ik zelf wel in de pit staan..
Ik vin het soms ook beetje irritant dat sommige huppelkutjes vooraan gaan staan en je boos gaan aankijken als je een pit begint ofzo..
Zoiets kan je toch verw88 bij sommige bands..
En wanneer men een pit begint op ska is dat soms ook irritant..
Oud 12-06-2003, 17:07
Valesnendkapot
Valesnendkapot is offline
Wat mag je volgens jullie nog wel?

Niet te zacht pitten, niet te hard pitten, niet crowdsurfen, niet meezingen, niet drinken, geen bier halen, niet naar voren lopen, niet ergens achteraan gaan staan en rustig wat lullen....

Iedereen geniet op een andere manier van een concert, als je elkaar gewoon niet teveel lastig probeert te vallen is er niets aan de hand. En als je je vooral irriteert aan het soms wat lompe gedrag in de pit vind ik dat toch wel je eigen schuld, moet je er niet in gaan staan, of een beetje uitkijken als je erin staat.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:22
Rodegier
Rodegier is offline
de ergste hekel heb ik aan (bij ons noemen we zo) rand-pit-douwers (klinkt idd dom) mensen die aan de rand van de pit gaan staan, en iedereen er in duwen die er uit willen komen om ff op adem te komen ...
en mensen die BLIJVEN crowdsurfen, 1 keerjte is niet erg, maar die echt als ze opde grond komen gleijk het podium op rennen en weer srpingen...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Rodegier schreef op 12-06-2003 @ 18:22:
en mensen die BLIJVEN crowdsurfen, 1 keerjte is niet erg, maar die echt als ze opde grond komen gleijk het podium op rennen en weer srpingen...
Dat is stagediven.

Pjĺmduka voor de Zweden onder ons.
(dit verzin ik trouwens)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:40
Rodegier
Rodegier is offline
ja i know, merkte het tijdens het typen al maar te lui om te editten , maar er volgt vaak een crowdsurf sessie achter aan
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 17:42
Rodegier
Rodegier is offline
Citaat:
Ufke schreef op 12-06-2003 @ 18:34:
Dat is stagediven.

Pjĺmduka voor de Zweden onder ons.
(dit verzin ik trouwens)
jij kan trouwens echt goed zweedse woorden verzinnen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:01
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 12-06-2003 @ 15:26:
Rijen met mensen omduwen is ook goed hoor
dat verneukt tog de sweer?
bij kabaal am gemaal...(ik weer) kwamen een paar van die sukkels die dan met zn 5e naar de pit toerennen en dan de hele pit overhoop halen...en dan krijg je zon situatie dat iedereen tegen die hekken aanflikkert en shit.....

of gericht slaan..daar kan ik ook niet tegen...
van die lui die je dan ziet kijken naar je..en 5 minuten later krijg je dan een elleboog tegen je kaak..en zie je ze dan weglopen met een fuckgrijns op hun face..

dat ferneukt toch de hele sweer?
Oud 12-06-2003, 21:15
Jules
Jules is offline
Ik haat het als je op de 2e rij staat, iedereen achter je tegen je aan staat te duwen, en die ene persoon voor je denkt dat jij de enige bent die dat doet en zich enorm gaat afzetten tegen het hek waardoor jij finaal gesquashed wordt
Oud 12-06-2003, 21:47
MikeyMo
MikeyMo is offline
dit doet me eigelijk denken aan iets dat ik ooit gelezen had op nofx.org:

na een tijdje zoeken:

What was the most fucked up thing that happened to u guys while on tour?

This is pretty fucked up: In the summer of 1989 we played Minneapolis. That night we met a cool kid, I can't remember his name, but he was all by himself at the show so we asked him if he wanted to go to a party with us. While we were inside having a good time some local skinheads decided that they didn't like this poor kid and beat him until he died! I still wonder if he would still be alive if we didn't invite him with us? smelly
Reageren

Regels voor berichten