Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Als iemand met zijn poten aan mijn kat zit, breng ik hem hoogstpersoonlijk om. De woede zal dan alles overschaduwen. Ik denk dat ik dan geen medelijden meer kan voelen. Loop tegen zijn slaap en trekker overhalen, niet bij nadenken. Als ik het gemutileerde lijkje van mijn poezebeest net ontdekt heb? Sta ik niet voor mezelf in.
Vraag twee: over psychopaten. Dat zijn mensen met wie in hun jeugd nooit rekening is gehouden. Die bezien de wereld van een afstandje, niets raakt hen. Zij kunnen alleen beredeneren. Mensen gebruiken ze, en gooien ze weer weg. Alle dictatoren zijn psychopaat. Veel succesvolle zakenlui ook. Spijkerhard zijn is ook een vorm van psychopaat zijn. De seriemoordenaar doet het vaak uit lust. Die gebruikt ook mensen en gooit ze weer weg. De slachtoffers zijn voor hem nummers, poppen. Ook een psychopaat ja. Wat was ook alweer het verschil tussen de psychopaat en de sociopaat...Bij een sociopaat is het internaliseren van normen van goed en kwaad niet gelukt. Die heeft geen morele remmingen. 100% egoistisch.
Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 16:28. |
![]() |
||
Citaat:
ik zat nog helemaal in dat andere topic en begon toen aan dit topic, maar zou je iemand wel kunnen vermoorden als je emotieloos bent, aangezien je dan juist geen reden hebt om iemand te vermoorden? Sommgie moorden om het plezier. Plezier is een emotie. Je verstand zou zeggen nee... hmm nou ben ik helemaal verstrikt in alles hehehe |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als je daarop verdergaat, dan zou je ook niet moorden, aangezien moorden vaak voort komt uit een emotie (plezier, gevoel van macht etc). Dat zou niet voorkomen als je uitgaat van de stelling, omdat je emotieloos zou zijn. Hmm toch maar de stelling aanpassen dan. Zou jij bepaalde emoties uit kunnen zetten en daardoor iemand kunnen vermoorden? zoiets wordt het dan denk ik ![]() |
![]() |
|
Volgens mij is iedereen een potentiele moordenaar.
Ik denk dat de emoties er bij iedereen kunnen voor zorgen dat hij/zij iemand ombrengt, zelfs het meest koele, kalme type. (effe ter aansluiting van de andere topic: hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen een potentiele psychopatische seriemoordenaar is ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hmm het ligt eraan... ik zou zowieso wel iemand kunnen vermoorden als hij mij of een vriend iets ergs had aangedaan.......En er verder geen straf op stond...
Maar ik weet dat er gewoon een zware straf op staat dus waarschijnlijk zou ik me wel 2 keer bed8 hebben niet omdat ik het niet kan maar om de gevolgen....
||
Citaat:
![]() Dude, je had psychologie moeten gaan doen, volgens mij had je je best vermaakt ![]() Laatst gewijzigd op 14-06-2003 om 17:50. |
![]() |
|
Als ik niet geloofde in het bestaan van de ziel, zou ik misschien wel die kant opgegaan zijn. Ik ben wel geïnteresseerd in moeilijke en ingenieuze spelletjes waarbij ik mensen te slim af ben. De beste manier om mensen onvrijwillig mee te laten spelen is om mensen via een ingenieus systeem te vermoorden. Moord attracts people. Maar ja, ik geloof in het bestaan van de ziel en dus in de morele onjuistheid van het nemen van een leven. En wat betreft die intelligentie-spelletjes: die zal ik op een andere, liefdadige manier moeten uitvoeren.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is De belangrijkste reden. Het is in ieder geval niet aangeboren. Hoewel, het is een kwestie van leervermogen en invoelingsvermogen. Dat ontberen ze. Dit wordt ondervangen door een liefhebbende opvoeding, maar ernstig verergert door een liefdeloze opvoeding. Emotionele verwaarlozing zet de risicokinderen op scherp.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zou wel iemand kunnen vermoorden, en als het in mijn ogen gerechtvaardigd is dan zou ik niet eens een schuldgevoel krijgen.
maar in principe zou ik het niet doen, maar niet om de waardeloze reden dat ik dan de bak in moet en geen werk meer kan krijgen ofzo.. het leven draait tenslotte niet om werken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
vermoorden, je hebt daar meerdere versies van. Dood door schuld, bijvoorbeeld in een vechtpartij iemand doodslaan, zonder enige intentie te hebben dat te doen, ook uit pure emotie, en uit voorbedachte rade waar je ook al een heel plan had dus. Die eerste 2 heb je geen echte controle over jezelf, bij die laatste moet je zoiezo eerst zelf helemaal overtuigd zijn dat je er goed aan doet, omdat je nog bedenktijd hebt. Ikzelf zou het wel kunnen, zij het niet dat mijn verstand me altijd zal tegenhouden omdat ik geen situatie kan inzien waarin zoiets nodig zou kunnen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, ik dènk dat m'n verstand in de weg zou zitten. Zoals Leonoor al zei; wie ben ik om iemands leven af te nemen ed. Mensen willen vermoorden is een ding, maar het ook echt (kunnen) doen is iets heel anders..
||
![]() |
Gelukkig lees ik dat het meerendeel zich (terecht) realiseert dat hij/zij best iemand zou kunnen vermoorden. In dit verband wil ik graag nog even wijzen op het gehoorzaamheidsexperiment van Stanley Milgram begin jaren 60 met die electrische schokken. Daaruit blijkt dat ruim 99% van de mensen iemand anders zal vermoorden als het erop aankomt.
Citaat:
|
![]() |
|
Nee ik zou denk ik nooit iemand kunnen vermoorden. Ik word al verschrikkelijk geraakt als iemand iets vervelends over mij zegt. Als ik dan iemand vermoord flip ik denk ik helemaal (vanuit emoties gezien dan) geen verstandig idee voor mij.
Of ik op het moment zelf zou kunnen waarschijnlijk wel. Ik kan wel zodanig mijn emoties uitschakelen dat ik dingen kan doen waar ik later spijt van heb. En volgens mij als je maar zo woedend of gekwetst bent door een persoon krijg je een waas voor je ogen zijn velen er waarschijnlijk wel toe in staat (ik heb het hier dan wel over echt hele erge dingen die je aangedaan zijn) Als je emoties je willen tegenhouden moet het een geplande moord zijn, omdat anders je andere emoties (woede, gekwetstheid) zo overheersen dat de emoties van het niet kunnen moorden op dat moment niet kunnen overheersen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
*denkt* Ik denk dat ik geheel zonder emoties wel een moord kan plegen, maar ik denk niet dat ik in de emotieloze staat kan raken, als je begrijpt wat ik bedoel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je bent getrouwd en hebt 2 dochters, hele mooie kindjes, op een dag wordt er 1 vermist, wordt verkracht en dood gemarteld terug gewonden, je weet wie t gedaan heeft, 100% zeker, en je hebt een pistool....... wat doe je dan? |
![]() |
|
Ik denk niet dat ik iemand zomaar zou kunnen vermoorden. Ik kan wel tijdelijk mijn emoties wegstoppen, maar ik weet redelijk zeker dat die emoties op dat moment terug zouden komen. Als ik alleen al aan zoiets denk word ik misselijk en krijg ik een enorm schuldgevoel.
Ik realiseer me heel goed dat een mensenleven enorm veel waard is. Meer dan wat dan ook, en ik heb niet het recht om iemand zijn leven af te nemen, wat hij ook gedaan heeft. Daar moet ik gewoon het gore lef niet voor hebben, want dan zou ik in staat zijn midden in een zwarte buurt in New York te gaan staan met een t-shirt met het opschrift "I hate niggers" (nee, dat is niet waar) en me op de vreselijkste manieren te laten martelen... Blablabla...? Dat sloeg nergens op... Hoewel... Misschien dat het ervan getuigt dat ik een moord zo ongeveer het ergste vind wat je kunt doen. De gedachte dat ik dat zelf zou doen is vreemd maar ik weet nu al zeker dat ik voor mezelf de hoogste straf zou eisen die er op de wereld bestaat. Misschien vaag, maar op dat moment zou ik denk ik wel bang zijn maar geen zelfmedelijden hebben... Ik heb er ongeveer een half uur over gedaan dit te tikken... En de helft slaat nergens op! ![]() Ow en nog één ding: ik blijf voortaan bij katten uit de buurt. Stel nou er komt een heel lief poesje tegen mijn been kopjes geven en twee minuten later wordt het beestje aangereden door een auto... Dan verschijnselt poesiefox en slaat mij helemaal lens om mij vervolgens verkracht en vermoord in een greppel achter te laten omdat ze denkt dat ik het diertje heb aangereden... Nee, daar pas ik toch voor. ![]()
|
Verwijderd
|
Het ligt aan de situatie waar je me inzet. Ik zou het wel kunnen wanneer het niet doen zou betekenen dat iemand van wie ik zielsveel hou vermoord wordt, of iets aangedaan wordt. Wanneer ik het dan zou kunnen kan ik de knop dus omzetten..
Overigens denk ik dat "ik doe het niet want dan kom ik in de bak" wel met emotie te maken heeft, namelijk angst. Ik ben echt een enorme schijtert wat illegale dingen betreft, ik durf nog niet eens een snoepje uit de jamin te jatten.. Dan moet ik dus over een hele grote angstdrempel, die ik dus uit zal moeten schakelen, heenstappen wil ik iemand kunnen vermoorden. Maar zomaar zonder reden ineens, nee.. dat zou ik niet kunnen. Ik moet er echt toe gechanteerd worden zeg maar, niet met mijn eigen leven, maar met het leven van een dierbare.. en achteraf zou ik het er heel erg moeilijk mee hebben denk ik. toevoeging: Degene die ik dan zou vermoorden moet ook niks voor me betekenen, anders denk ik ook niet dat ik het zou kunnen. Dan zou de emotie op het moment zelf weer terugkeren. Laatst gewijzigd op 17-06-2003 om 13:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet het echt niet. Vanaf hier kan ik dat ook niet echt inschatten, maar als ik dan al iemand zou vermoorden, zou het in een vlaag van verstandsverbijstering gaan en niet met mn volle verstand erbij. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psychologish testje !!0p3n | 75 | 18-06-2003 10:57 |