Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2003, 11:25
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik heb nu best wel dringend geld nodig. Wat kan ik als 14-jarige doen om eraan te komen?
(Zeg niet gewoon werken, ook wat voor werk)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2003, 11:51
Verwijderd
tja, toch werken...en wat voor werk dat weet ik ook niet, ligt er aan wat je leuk vindt, waar ze mensen nodig hebben, enz. Misschien kun je voor je ouders, familie, kennissen, enz. klusjes doen? Dan heb je ook meteen geld, bij een baantje moet je vaak toch een week of vier wachten op je eerste salaris.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 11:54
Stofzuigerslang
Nou, de voorgaande 2 zomers werkte ik in et restaurant van mn ouders, en et verdiende goed (fl 10,-/€ 5,- per uur!!! 5 uur per dag, 6 dagen per week) maar kheb al et geld al opgemaakt en nu hebben we geen restaurant meer.
En ik ben te lui en verlegen om baantjes bij anderen te gaan zoeken.
Misschien kan ik wel gaan werken in et restaurant van een vriend of mn 8erneef, maar dan krijg ik waarschijnlijk minder betaald
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 15-06-2003 @ 12:54:
Nou, de voorgaande 2 zomers werkte ik in et restaurant van mn ouders, en et verdiende goed (fl 10,-/€ 5,- per uur!!! 5 uur per dag, 6 dagen per week) maar kheb al et geld al opgemaakt en nu hebben we geen restaurant meer.
En ik ben te lui en verlegen om baantjes bij anderen te gaan zoeken.
Misschien kan ik wel gaan werken in et restaurant van een vriend of mn 8erneef, maar dan krijg ik waarschijnlijk minder betaald
5 euro per uur is ook (erg) veel voor een (toen nog) 12-/13-jarige, vrij logisch dus dat je minder betaald krijgt bij anderen. Maar met klusjes bedoel ik ook bv. de auto wassen, de afwas doen, keer stofzuigen, je kamer opruimen. Sommige ouders willen daar best eens wat extra (zak)geld voor geven. Vragen kan je het iig altijd.

En als je te lui bent...euhm...het geld komt niet aanvliegen, hoor. Als je geld wilt hebben zul je er toch echt voor moeten werken, net als ieder ander. En als je dat niet wilt...waarom vraag je dan hier hoe je aan geld moet komen...? Dat snap ik niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 13:49
Stofzuigerslang
Citaat:
Leonoor schreef op 15-06-2003 @ 14:17:
5 euro per uur is ook (erg) veel voor een (toen nog) 12-/13-jarige, vrij logisch dus dat je minder betaald krijgt bij anderen. Maar met klusjes bedoel ik ook bv. de auto wassen, de afwas doen, keer stofzuigen, je kamer opruimen. Sommige ouders willen daar best eens wat extra (zak)geld voor geven. Vragen kan je het iig altijd.

En als je te lui bent...euhm...het geld komt niet aanvliegen, hoor. Als je geld wilt hebben zul je er toch echt voor moeten werken, net als ieder ander. En als je dat niet wilt...waarom vraag je dan hier hoe je aan geld moet komen...? Dat snap ik niet helemaal.
Ik heb al op een manier ervoor gezorgd dak € 10,- per week krijg, maar af en toe vergeet mn vader et te geven en dan hoopt et zich op. Vroeger vroeg ik ook meer als ze me te laat et geld geven.
En de klusjes, tsja, kdoe af en toe al klusjes, maar kdenk dak al te veel geld heb gevraagd dit jaar (mn moeder klaagt er altijd over, vooral als ik iets koop met mn geld)

En met te lui bedoelk et zoeken naar werk, niet et werk zelf.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 14:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cha schreef op 15-06-2003 @ 14:49:
Ik heb al op een manier ervoor gezorgd dak € 10,- per week krijg, maar af en toe vergeet mn vader et te geven en dan hoopt et zich op. Vroeger vroeg ik ook meer als ze me te laat et geld geven.
En de klusjes, tsja, kdoe af en toe al klusjes, maar kdenk dak al te veel geld heb gevraagd dit jaar (mn moeder klaagt er altijd over, vooral als ik iets koop met mn geld)

over dat eerste: dan vraag je toch om je geld? 'pap, je bent vergeten me m'n zakgeld te geven. zou ik dat nu mogen hebben?'
en het tweede: er zijn nog meer mensen als je ouders. ga bij buren, familie, vrienden enz. langs. er is altijd wel iemand die wat heeft waarbij jij kan helpen of iemand die wel een ander weet ofzo.
en zoeken naar werk kost zoveel tijd niet hoor. kijk in de krant of tussen de folders die je krijgt, en er zal vast wel ergens een bedrijfje zijn die jongeren zoekt.
je moet alleen echt niet op 5 euro per uur rekenen, eerder helft denk ik. ik ben 17 en ik verdien nog een stuk minder dan dat, dus reken er wel op dat dat geld niet zomaar aan komt waaien.
Oud 15-06-2003, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 15-06-2003 @ 14:49:
Dan vraag je vader toch om dat geld...?

En waarom mag je niks kopen van je geld? Waar is je geld dan voor?

Citaat:
Als het belangrijk genoeg is, dan doe je het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 17:47
Stofzuigerslang
Ik hou et soms zelf ook niet bij, of ik geld hoor te krijgen. Maar als ik een tijdje geen geld heb gekregen, kan ik altijd meer vragen dan ik hoor te krijgen.

Ja, ik snap ook niet waarom ik zoveel niet mag met mn geld.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 20:23
besje
besje is offline
Als je het niet mag uitgeven, hoe kan het dan weggaan? Het vliegt echt niet uit je hand. Ik werk (nog) niet, krijg geen zakgeld en verdien alleen af en toe iets bij met oppassen. Maar ik hou wel wat geld over. Kijk dus eens naar je uitgaven, dat scheelt een heleboel. Maak desnoods een soort kasboekje, kan je overzichtelijk zien waar je geld heen gaat en hoeveel het je totaal kost!
Oud 15-06-2003, 20:28
Stofzuigerslang
Ik geef het WEL uit, maar het mag alleen niet, terwijl het mn eigen geld is. Het is net alsof ze zegt dat ik geld mag hebben, maar niet uitgeven. Net alsof ik daarnaar luister
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 15-06-2003 @ 21:28:
Ik geef het WEL uit, maar het mag alleen niet, terwijl het mn eigen geld is. Het is net alsof ze zegt dat ik geld mag hebben, maar niet uitgeven. Net alsof ik daarnaar luister
Ze zal wel willen dat je spaart ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 08:57
very drunk driver
very drunk driver is offline
nee was met mijn ouders ook. ze willen gewoon niet dat ik van die onzin dingen koop en daarom mag ik het niet uitgeven vroeger dan

maar als je te lui bent om te gaan zoeken of te verlegen dan kun je er niks aan doen. je bent gedoemt om alleen je zakgeld te krijgen en daar van te moeten leven.
Oud 16-06-2003, 09:42
mR
mR is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 16-06-2003 @ 09:57:
nee was met mijn ouders ook. ze willen gewoon niet dat ik van die onzin dingen koop en daarom mag ik het niet uitgeven vroeger dan

maar als je te lui bent om te gaan zoeken of te verlegen dan kun je er niks aan doen. je bent gedoemt om alleen je zakgeld te krijgen en daar van te moeten leven.
Gedoemt ... yeah right.

Alstie echt zo graag wil werken en het geld nodig heeft, heeft ie heus wel even t lef om ergens te gaan solliciteren.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-06-2003 @ 22:05:
Ze zal wel willen dat je spaart ofzo.
nou ja, als ik het zo lees was dat zo'n slecht idee nog niet geweest..
Reageren

Regels voor berichten